PESHO OT MARS 16 #41 Отговорено 29 Април, 2012 Така дойде време и да донапиша за развитието на проблема.Реших че ме мързи да сменям пропорционалния клапан сам защото нямам и подходящите ключета за отвиване и затягане на тръбичките. Затова кротко зачаках изнесената ми смяна на маслото (на 3500 км. защото промивам катраните из мотора) и заедно с това в сервиза сменихме и въпросния клапан. Резултата е малко труден да се прецени защото пътищата са сухи и не се сещам наоколо за песачлив участък за да проверя изцяло нещата. Но все си мисля че има подобрение значително да не кажа че са се оправили нещата. Вчера на два пъти наритвах кучките зверски заради дебил правещ обратен пред мен и пиян велсипедалист. Колелата блокираха абсолютно равномерно този път даже предните според мен по-рано (както е и редно да се случва). Единствения фактор който ме кара да се съмнявам в резултатите е че колата беше натоварена със семейството и това да е оказало някакво влияние.След седмица го дават да превали и тогава ще пиша отново. Засега остава че правилно съм се насочил в подмяната на пропорционалния клапан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #42 Отговорено 11 Май, 2012 Колеги, имам сходен проблем като на колегата по-горе. Та значи, при градско каране обикновено като видя, че свети червено, освобождавам от скорост и с равномерно натиснат педал на спирачките спирам. Искам да кажа, че не става въпрос за екстремно спиране или по интензивен натиск. От известно време обаче се появи следното; Колата започва да спира на тласаци и това се усеща малко преди да е застанала в пълен покой. Може би от 20-30км/ч. до нула. Просто се получава като придърпване в режим на спиране. Интересното е, че когато карам извън града не се усеща, нито вибрации във волана. Единствено леки вибрации се получават при по-висока скорост и съответно при по-интензивно натискане на спирачките. Днес замерих с необходимия уред. Оказва се, че единия спирачен диск дава отклонение 1.5 до 2.0 стотни, а другия малко повече, 3 до 3.5 стотни отклонение. Моля някой колега ако е запознат да пише, какви са нормалните допуски(ако изобщо има такива) и при тези отклонения има ли смисъл да сменям дисковете(съответно и накладките), понеже за мен това си е сериозна инвестиция, но все пак със спирачки компромиси не се допускат. Благодаря ви предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1006 #43 Отговорено 11 Май, 2012 А защо си сигурен в дисковете а не си провериш като начало гумите ? Равномерно ли са напомпени , имат ли баланс , балони Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #44 Отговорено 11 Май, 2012 Гумите са сравнително нови, балансирани и равномерно напомпени. Възможно ли е само при спиране да се появява този проблем, ако е от гумите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #45 Отговорено 12 Май, 2012 Може да са гумите, криви дискове, а аз имах подобен проблем два пъти. Единия заради кормилен накрайник втория заради тампоните на долните носачи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #46 Отговорено 12 Май, 2012 ... Днес замерих с необходимия уред. Оказва се, че единия спирачен диск дава отклонение 1.5 до 2.0 стотни, а другия малко повече, 3 до 3.5 стотни отклонение... Задните дискове как са? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HellBull 44 #47 Отговорено 14 Май, 2012 Аз при мен забелязвам следното, колата като не я карам един ден и после като се кача и тръгна при първите 2-3 натискания на спирачния педал задните колела блокират при съвсем леко натискане на педала, след като ги натисна 2-3 пъти всичко си идва на мястото и колата започва да спира равномерно. Някои ако може да даде обяснение на този проблем ще съм благодарен, може ли да е от спирачната течност. Аз като се замисля, предполагам че виновника е разпределителя на спирачното усилие Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #48 Отговорено 14 Май, 2012 (Редактирано) Същото го имам и при мен, предполагам е от леката ръжда която получава диска и "увеличава" за 1-2 натискания "адхезията" между дисковете и накладките. Това е което ми идва на акъла. Или евентуално някаква задявка със сервото на спирачките на първото натискане. Трябва да се пробва да се запали колата да се натисне няколко пъти спирачката и тогава лекичко напред и пак спирачка. Ако го има ефекта то не е в сервото. Редактирано 14 Май, 2012 от PESHO OT MARS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #49 Отговорено 14 Май, 2012 Аз при мен забелязвам следното, колата като не я карам един ден и после като се кача и тръгна при първите 2-3 натискания на спирачния педал задните колела блокират при съвсем леко натискане на педала, след като ги натисна 2-3 пъти всичко си идва на мястото и колата започва да спира равномерно. Някои ако може да даде обяснение на този проблем ще съм благодарен, може ли да е от спирачната течност. Аз като се замисля, предполагам че виновника е разпределителя на спирачното усилие А може да имаш въздух в системата на предните колела или да ти задържат цилиндърчетата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #50 Отговорено 14 Май, 2012 Колега Себулба, отзад съм с барабани. Свалях ги и тях, видимо нищо нередно. Има още феродо по накладките, но няма как да замеря дали има отклонения в барабаните. Един познат ми каза, че можело да бъде и от там, макар, че ме съмнява. Замервахме оня ден на едно ауди дисковете, със същия проблем и там отклонението на места стигаше до 7-8 стотни (А4 куатро, 6 скорости. Сериозно започвам да си мисля, че дори и толкова малко отклонение оказва влияние. И пак казвам, че не е непоносимо, но се долавя и дразни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pavle 2 #51 Отговорено 14 Май, 2012 Преди години карах 5-та хеч, д15б2, и отзад беше с барабани. Та едното от цилиндърчетата протече и се наложи да го сменя. В магазина ми казаха, че имало два модела, като разликата била в диаметъра на буталцата. Позачудих се кой размер да взема и реших, че като съм с газ и бутилката тежи отзад по-добре ще е по- големия диаметър. Взех две и ги смених /то и от другата страна се оказа, че е омаслило/. Резултата беше, че спирачното усилие на задните колела се е увеличило - лятото добре, когато е натоварена - пак добре, но на дъжд и сняг, задните блокираха доста преди предните - както го описа.Затова мисля, че колата ти е "претърпяля" ремонт с неподходящи части /разбирай монтирани са ти цилиндърчета с по-голям диаметър/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #52 Отговорено 9 Септември, 2012 Проблема си продължава. Преди 2-3 седмици когато беше преваляло лекичко на спускане по Симеоновско шосе реших да проверя дали имам подобрение. Издебнах да няма никой на около и с около 60 км/ч пипнах спирачките, резултата беше очаквания т.е. пак задницата се опита да ме изпревари. Остава да преглеждам спирачните цилиндърчета отзад. Имам някакви съмнения защото предишния собственик ми каза че май е сменял главини и очаквам да са направили тогава магарията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #53 Отговорено 9 Септември, 2012 предните мркучи добре ли са - понякога като им дойде времето се кашват и запушват и става така - провери дали преминава достатъчно течност - един да помпи един да развие пробката за обезвъздушаване на предно колело - ако излиза под налягане добре - ако просто капе - ясно е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #54 Отговорено 11 Септември, 2012 Ако беше от маркучи щеше да покаже понижена спирачна ефективност на ГТП-то. А и нямам проблем да блокирам 4-те колела със спирачката просто задните реагират с половин секунда по-бързо и това е достатъчно да хлъзне колата. На сухо си спира нормално ако спирам рязко и сериозно си ги влачи и 4-те гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове