Jump to content
Samito

Каква е разликата между VTI и VTEC?

Recommended Posts

Доста съм бос в тази теми и бих искал да попитам каква е разликата в двата двигателя,която дава предимство на единя с 35 коня?Различни ли са двигателите или просто има разлика в някои от частите?Възможно ли е от ВТЕК да се направи ВТИ ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти,но статиите са на чужди езици и не мога да намеря точно това което ме интересува.Бих бил наистина благодарен,ако някой ми обясни с няколко думи дали може да стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го говорихме веднъж ама хайде пак. ВТИ и ВТЕК не са двигатели - ВТИ е ниво на оборудване а ВТЕК е системата за променливо газоразпределение на Хонда. Двигателите за които говориш са съответно D16Z6 (125 к..) и B16A2 (160 к.с.) и нямат нищо общо помежду си. Ако искаш 160 коня купуваш б16а2 и го пускаш в твоето купе.

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата двигателя имат ВТЕК система, просто този с 35те коня повече има един вал отгоре.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега така както си го написал ще объркаш колегата (може да си помисли че отгоре има 1 вал - т.е. че е с един разпределителен вал)разликата между двата двигателя които е посочил колегата d16z6 i b16a2 са че Б16-ката е с два разпределителни вала но и тои си е със системата в-тек. По принцип и аз много се чудя как вадят още 35 коня при положение че и двата двигателя са с по 4 клапана на цилиндър. Просто не мога да разбера как втория разпределителен вал оказва толкова голямо влияние. Има и друго обаче Б16-ката мисля че има по-високи максимални обороти на които удря прекъсвача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вторият разпределителен вал оказва влияние, а всичко останало. Разгледай спецификациите на единия и другия мотор и вероятно ще си отговориш сам.То ако ставаше само с DOHC - всички щяхме да караме двувалки... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и аз много се чудя как вадят още 35 коня при положение че и двата двигателя са с по 4 клапана на цилиндър. Просто не мога да разбера как втория разпределителен вал оказва толкова голямо влияние.

Гениалните идеи почти винаги са много прости ..Наличието на 2 вала позволява монтирането на клапаните под ъгъл, което от своя страна позволява по дългият им ход и по големи чела ..Това пък от своя страва води до по добро пълнене на цилиндрите с въздух, което пък означава, че може да се даде и допълнително гориво и ето ти ги кончетата от къде идват ..При вертикално стоящи клапани можеш да увеличиш хода им до едно положение, от там нататък има риск буталата да започнат да ги затварят принудително :D а това не е желателно .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм отварял още капака на клапаните и не знам при мен (Д14А3) дали клапаните са наредени в една линия? Ако е така значи и размерите на самите клапани не могат да се пипат много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм отварял още капака на клапаните и не знам при мен (Д14А3) дали клапаните са наредени в една линия? Ако е така значи и размерите на самите клапани не могат да се пипат много.

Защо?-Ако всички клапани са наредени в една линия може да се престържат леко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...