Jump to content
H22_turbo_Vtec

Спря да зарежда.

Recommended Posts

Хора помагайте динамото спря да зарежда.В холандия съм и в 1вия сервиз ми поискаха 300е за ремонт и 1100е за ново.Утре един приятел идва от бг и има възможност да купи някои неща за ремонт.Подлежи ли на ремонт и какво точно трябва да се закупи?От къде?(стара загора)Генератора е от Х22а.Нямам време за разглобяване точно сега и без това не знам какво да гледам.Някаква насока какво трябва да се купи и дали, ще мога сам да си го ремонтирам.Знам, че се сменят четки но съм чувал, че по размер на старите ти дават нови.Някой да знае какъв размер са моите?Какво друго може да е заминало и как вървят цените за ремонт?Нямам време да ровя сега в всички теми за генератори.Извинявам ако е дъвкано и обяснявано 100 пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се само за две сериозни неща - комплект четки и диодна плочка /реле регулатор/ . Обаче не знам от къде могат да се вземат в Стара Загора .. Партидният номер на двата артикула - от тук http://www.hondaoriginalparts.com/ , като четките могат да се пилят с пила до точният размер - обикновено са те .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека твоя човек купи от България едно динамо , поне има доста части тук.Носи ти го , монтирате си го и отваряте старото да го видиш дали си заслужава да го ремонтираш въобще.Много по-малко разходи и нерви е така според мен.Поздрави и успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.Някой да знае как вървят цените на четко държача и диодната плочка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа.. части не можах да намеря в рамките на един ден в Стара Загора.Имах още един генератор от стария Ф20, но и него не можах да намеря та се наложи да купя друг 2ра ръка.Междувременно разглобих днес моя генератор и направих няколко снимки на това, което му се е случило.

Кое е заминало и Защо?С разглобяването стигнах до тук понеже главите на болтчетата превъртяха явно са се заварили.

Странно но има дупка в предпазната ламарина. :huh:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

http://media.snimka.bg/s1/0105/026454239-big.jpg?r=0

 

на около 6000 оборота ми светваше лампата за зареждане.Ходих на сервиз и ми казаха, че всичко си му окей, зарежда в нормите дори и след 6000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два от диодите със сигурност, а защо - жегата им е била в повече. :(

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монтирах другия генератор.Лампите загаснаха но забелязах, че шайбата е малко по-голяма от моята.Замерих зарежданетобез консуматор на 800оборота 12.8 още с леко подаване на гас 13.8 и на високи обороти до 14.5със консуматор фарове + парно на 1степен 800оборота 12.3, леко гас 13.5 и високи 14.5притесняваме това 12.3в дали няма да получа разреждане при по-дълго стоене на обороти.Старото правеше 13.2 със и без консуматор на 800-900оборота.Интересуваме как функционира точно динамото на високи обороти пропорционално расте волтажа с оборотите или като стигне 14.5 и спира по-някакъв начин?Предното беше с по-малка шайба и на 6000оборота светваше лампата може да е презареждало.Сега ако сменя шайбите да не се получи същите проблеми?Ако е бил там проблема въобще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и 13.2 на обороти е малко, над 14 трябва да е и волтажа не трябва да се променя с увеличаване на оборотите, овен ако не си вкючил много консуматори.Погледни за хлабава връзка от алтернатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диаметъра на шайбата влияе на оборотите на ротора от динамото , също както е предавателното число в скоростната кутия . Тоест по-мака шайба = повече обороти = по-високо напрежение на празен ход .За самото напрежение на зареждане - горната му граница се грижи вграденият в диодната плочка реле регулатор /на снимката се вижда радиатора му / , който изключва зареждането , ако надвиши 14.2 волта , а като падне отново под 14.1 го включва / реално е малко по-различно и става далеч по-плавно /. Вътрешното съпротивление на акумулатора определя зарядният ток,който се променя динамично в зависимост от оборотите / само за интервала 800 - 2000 , като при по-високите нагоре 8-9 000 само плавно поддържа напрежението ....... / . Причината да изгори старото / според мен / е именно дупката в предпазната ламарина над диода - предположението ми е за частично късо съединение между диода и ламарината , предизвикано от нещо проводящо - препарат за миене , прах от четки , луга с кал , ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка да я сменям ли тая ролка с по-малката.Стом си изключва на 14,и нещо си и 10000 да развъртя няма да има проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако шофираш основно на къси разстояния - смени я , за да зарежда повече на празен ход . Ако преходите са повече от 20 км. от тръгване до спиране - няма смисъл .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...притесняваме това 12.3в дали няма да получа разреждане при по-дълго стоене на обороти.Интересуваме как функционира точно динамото на високи обороти пропорционално расте волтажа с оборотите или като стигне 14.5 и спира по-някакъв начин?...

Нещо реле регулатора не работи адекватно, а като светне лампата на алтернатора - нищо не зарежда.Според мен е избил един диод и температурата е разсипала и предпазната ламарина и другия диод и т.н., което пак е свързано със скапано регулиране / реле-регулатор /.И 5 шайби да смениш - не оправиш ли зареждането, смисъла е избегал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...