H22_turbo_Vtec 75 #1 Публикувано 23 Февруари, 2012 Хора помагайте динамото спря да зарежда.В холандия съм и в 1вия сервиз ми поискаха 300е за ремонт и 1100е за ново.Утре един приятел идва от бг и има възможност да купи някои неща за ремонт.Подлежи ли на ремонт и какво точно трябва да се закупи?От къде?(стара загора)Генератора е от Х22а.Нямам време за разглобяване точно сега и без това не знам какво да гледам.Някаква насока какво трябва да се купи и дали, ще мога сам да си го ремонтирам.Знам, че се сменят четки но съм чувал, че по размер на старите ти дават нови.Някой да знае какъв размер са моите?Какво друго може да е заминало и как вървят цените за ремонт?Нямам време да ровя сега в всички теми за генератори.Извинявам ако е дъвкано и обяснявано 100 пъти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #2 Отговорено 23 Февруари, 2012 Сещам се само за две сериозни неща - комплект четки и диодна плочка /реле регулатор/ . Обаче не знам от къде могат да се вземат в Стара Загора .. Партидният номер на двата артикула - от тук http://www.hondaoriginalparts.com/ , като четките могат да се пилят с пила до точният размер - обикновено са те . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #3 Отговорено 23 Февруари, 2012 Нека твоя човек купи от България едно динамо , поне има доста части тук.Носи ти го , монтирате си го и отваряте старото да го видиш дали си заслужава да го ремонтираш въобще.Много по-малко разходи и нерви е така според мен.Поздрави и успех ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #4 Отговорено 23 Февруари, 2012 Благодаря за инфото.Някой да знае как вървят цените на четко държача и диодната плочка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #5 Отговорено 25 Февруари, 2012 Такаа.. части не можах да намеря в рамките на един ден в Стара Загора.Имах още един генератор от стария Ф20, но и него не можах да намеря та се наложи да купя друг 2ра ръка.Междувременно разглобих днес моя генератор и направих няколко снимки на това, което му се е случило. Кое е заминало и Защо?С разглобяването стигнах до тук понеже главите на болтчетата превъртяха явно са се заварили. Странно но има дупка в предпазната ламарина. http://media.snimka.bg/s1/0105/026454239-big.jpg?r=0 на около 6000 оборота ми светваше лампата за зареждане.Ходих на сервиз и ми казаха, че всичко си му окей, зарежда в нормите дори и след 6000. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 25 Февруари, 2012 Два от диодите със сигурност, а защо - жегата им е била в повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #7 Отговорено 26 Февруари, 2012 Днес монтирах другия генератор.Лампите загаснаха но забелязах, че шайбата е малко по-голяма от моята.Замерих зарежданетобез консуматор на 800оборота 12.8 още с леко подаване на гас 13.8 и на високи обороти до 14.5със консуматор фарове + парно на 1степен 800оборота 12.3, леко гас 13.5 и високи 14.5притесняваме това 12.3в дали няма да получа разреждане при по-дълго стоене на обороти.Старото правеше 13.2 със и без консуматор на 800-900оборота.Интересуваме как функционира точно динамото на високи обороти пропорционално расте волтажа с оборотите или като стигне 14.5 и спира по-някакъв начин?Предното беше с по-малка шайба и на 6000оборота светваше лампата може да е презареждало.Сега ако сменя шайбите да не се получи същите проблеми?Ако е бил там проблема въобще. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gergi 14 #8 Отговорено 26 Февруари, 2012 Дори и 13.2 на обороти е малко, над 14 трябва да е и волтажа не трябва да се променя с увеличаване на оборотите, овен ако не си вкючил много консуматори.Погледни за хлабава връзка от алтернатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #9 Отговорено 26 Февруари, 2012 Диаметъра на шайбата влияе на оборотите на ротора от динамото , също както е предавателното число в скоростната кутия . Тоест по-мака шайба = повече обороти = по-високо напрежение на празен ход .За самото напрежение на зареждане - горната му граница се грижи вграденият в диодната плочка реле регулатор /на снимката се вижда радиатора му / , който изключва зареждането , ако надвиши 14.2 волта , а като падне отново под 14.1 го включва / реално е малко по-различно и става далеч по-плавно /. Вътрешното съпротивление на акумулатора определя зарядният ток,който се променя динамично в зависимост от оборотите / само за интервала 800 - 2000 , като при по-високите нагоре 8-9 000 само плавно поддържа напрежението ....... / . Причината да изгори старото / според мен / е именно дупката в предпазната ламарина над диода - предположението ми е за частично късо съединение между диода и ламарината , предизвикано от нещо проводящо - препарат за миене , прах от четки , луга с кал , .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #10 Отговорено 26 Февруари, 2012 И в крайна сметка да я сменям ли тая ролка с по-малката.Стом си изключва на 14,и нещо си и 10000 да развъртя няма да има проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #11 Отговорено 26 Февруари, 2012 Ако шофираш основно на къси разстояния - смени я , за да зарежда повече на празен ход . Ако преходите са повече от 20 км. от тръгване до спиране - няма смисъл . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #12 Отговорено 26 Февруари, 2012 ...притесняваме това 12.3в дали няма да получа разреждане при по-дълго стоене на обороти.Интересуваме как функционира точно динамото на високи обороти пропорционално расте волтажа с оборотите или като стигне 14.5 и спира по-някакъв начин?...Нещо реле регулатора не работи адекватно, а като светне лампата на алтернатора - нищо не зарежда.Според мен е избил един диод и температурата е разсипала и предпазната ламарина и другия диод и т.н., което пак е свързано със скапано регулиране / реле-регулатор /.И 5 шайби да смениш - не оправиш ли зареждането, смисъла е избегал! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове