Accord_82 2 #1 Публикувано 9 Януари, 2012 имащ за цел да установи до каква степен може да се доусъвършенства заводският двигател с най-малко разходи Темата има за цел да обогати или даде основни познания на всеки автомобилист. Ще се радвам, ако в темата вземат участие повечко хора, за да може да се стигне до повече експериментални резултати.Автомобилът на който ще започна е личният ми. Можете да научите историята му тук: http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=2164.0.Като начало-измерване на компресия за установяване състоянието на бутало-цилиндровата група: Не е зле а? Като за 30 годишна кошница . Следва старт и ниски обороти на загрял двигател: .От мен за днес това е . Айде сега лека и спокойна и утре, ако може повече видеоотговорчета . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #2 Отговорено 10 Януари, 2012 1. www.classiccar-bg.com/index.php?topic=2164.0 2. 3. Сори за линковете, ама съм нов и сега се уча Айде, като се върнете от работа, ще мерим вакуум , а до тогава ще си попиша малко сам в темата. Ей сега да опъна кафенцето и ще ви поразкажа точно какво смятам да направя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #3 Отговорено 10 Януари, 2012 Колега, готин Акорд, обаче не разбрах къде точно споменаваш за КПД-то. Иначе направо е трепач Хондата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #4 Отговорено 10 Януари, 2012 Ами колега щесе опитам най-простичко да обясня как аз успях да се справя с процеса износване/вследствие стареенето/ и намаляване силите на триене в самия двигател/ лагери, сегменти-цилиндър, зъбни предавки/ и по този начин да увелича осезаемо КПД-то на Бабето. Първо с домашно приготвена добавка за маслото , странно нали, но работи! Малко масълце от картера+ много ситно стрито олово/прах/ и още едно в-во в много малко количество, за което ме светна един доцент от ТУ-Варна, който ми преподаваше. Ако щеш вярвай, като взех Акорда преди 6 години компресията му беше под 10бара на всички цилиндри. Сам виждаш разликата от клипчето направено преди 2 седмици. Не само това, ами колата живна, като динамика и вече се цепи до 5500/ като я взех само до 4000 и умираше/. За 37 000км, навъртяни за година и половина на 2 пъти ми се наложи да свалям ниските обороти, защото скочиха над 1000.От това по-достоверен експеримент не се сещам. Разликата в компресията на 3 и 4 цил си остана, тъй като няма добавка, която да възстанови износена гърбица на разпред вал. Общото количество на добавката не надвишава 400мл, а парите за магията на даскала 100лв. А, разхода падна с около литър; градско и извънградско. Те ти увеличаване на кпд без да буташ нищо. Това си е наука. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #5 Отговорено 10 Януари, 2012 (Редактирано) Колега,гледам криеш формулата на добавката.Ще я патентоваш ли?И сто лева не е ли множко?На пазара има доста по евтини добавки за уплътняване. Редактирано 10 Януари, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #6 Отговорено 10 Януари, 2012 Съставката не е моя, и аз си платих за нея, както съм написал . А ти кои си ползвал? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #7 Отговорено 10 Януари, 2012 (Редактирано) Нататък...Стойностите на вакуума в смукателния колектор се измерват в инчове вода, или инчове живак. Използваният от мен уред е в барове и psi. Стойностите на вакуума и поведението на стрелката на уреда при загрял двигател са най-точния метод за определяне цялостното състояние на двигателя.За нормален вакуум се счита от 18 до 22in Hg, но за различните видове двигатели тези стойности могат да са различни... vacuum.bmp Редактирано 10 Януари, 2012 от Accord_82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #8 Отговорено 10 Януари, 2012 Малее, яка тема. Колега, скоро ако си завършил - само си давал пари за нищо, като оная песен на Д. Стрейтс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #9 Отговорено 10 Януари, 2012 Амиии не точно, дипломирах се февруари 2003. Тогава имаше т. нар. държавна поръчка ; плащах само някой друг учебник и материали за чертане повечко. Бих изкарал още едно, но няма да е същото . Не можеш да си представиш колко се е променил светът за по-малко от 10 години Песничката е 1 път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #10 Отговорено 10 Януари, 2012 Защо имам чувството, че това е една скрита реклама на добавката, която струва 100лв ?Силно се надявам да не е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #11 Отговорено 10 Януари, 2012 Ами заради телевизията може би Аз за добавката казах каквото имах да казвам, повече от мен тази дума няма да бъде споменавана ЖЖЖАМЕ!Просто доказах на себе си, че за 1/10 от парите, които щях да дам за неоригинални части за да си направя основния ремонт САМ, защото МОГА, постигнах дори по-добър ефект . Даже съм си направил труда да го документирам и да го поднеса във възможно най-лесен за асимилация...... формат, айде така да се изразя. Айди лека нощ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeFi's Garage 280 #12 Отговорено 11 Януари, 2012 За нормален вакуум се счита от 18 до 22in Hg, но за различните видове двигатели тези стойности могат да са различни...Другото не съм го чел , но тук няма да се съглася , даже и за един и същ мотор да става дума Вакума може да е повече или по малко поради редица причини , но не е нужно НИКОЯ от тях да е в следствие на неизправен мотор , а точно обратното на изправен такъв 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #13 Отговорено 11 Януари, 2012 (Редактирано) Казваш олово на прах, ама няма ли да се задържи от филтъра?Иначе има една приказка, че всяко нещо е за метка на друго при двигателите. Много добър пример са нисковискозните масла. Намаляват триенето и двигателя намалява разход и намалява загубите на мощност, но смазването се нарушава при по-динамична работа и се повишава износването. Да не се окаже нещо подобно? Редактирано 11 Януари, 2012 от Ryuugan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #14 Отговорено 11 Януари, 2012 GeFi дай пример за стоков двигател обаче; със заводска недокосната от човек електроника.Съгласен съм, че може да има разлики, но в най-общия си вид ДВГ е бутална въздушна помпа, която смуче.Колкото по-плътна е /сегменти-цил./, толкова повече ще смуче на ниски и високи обороти.Вярно че се влияе от запалване, смеси на празен ход, темп. на водата, въздуха, затова дай някакъв пример..Ryuugan: под определени размери не се задържа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #15 Отговорено 11 Януари, 2012 (Редактирано) Това с добавките и "магията на даскала" не го вярваш, нали? Не съм чел внимателно темата, но такива домашни добавки баба прави за манджите на село - за там стават, но тоя твоя преподавател няма къде да си продава "магията" май? Нищо лично. Я сподели малко за: ... Ал лично съм използвал нафталин за повишаване октановото число; ... От Цък.Сигурно и там има научна фантастика... Редактирано 11 Януари, 2012 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #16 Отговорено 11 Януари, 2012 Сигурен съм, че Баба ти готви страхотни манджички, аз също съм голям почитател на народната селска кухня .А за нафталина, осведоми се първо какво представлява бензина и какво означава октаново число .Сигурен съм че веднага ще ти стане ясно какво имам предвид. И ако може да дадеш отговора си тук в темата, за да може и останалите да са наясно.п.п. темата с @#$%^&*() приключи, моля да не задавате повече въпроси за тях, БЛАГОДАРЯ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #17 Отговорено 11 Януари, 2012 Ще помоля за първи и последен път за спазването на добрия тон! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #18 Отговорено 11 Януари, 2012 Разбрано. След като компресията е (почти) на ниво можем да се захванем с горивната система. Ще говоря конкретно за безмозъчните, допотопни според някои автомобили, на които е монтиран добрият стар Карбурейшио. Та моя беше мръсен, с неработеща (откачена) ускорителна помпа с течащо платно и пропускащи гарнитури на поплавковата камера. Този вид Кейхин няма изход за излишното гориво, т.е. има само един вход от бензиновата помпа, която е електромеханична /мембраната се задвижва се от бобина посредством късо лостче/. Иглежда така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #19 Отговорено 11 Януари, 2012 А за нафталина, осведоми се първо какво представлява бензина и какво означава октаново число .Сигурен съм че веднага ще ти стане ясно какво имам предвид. И ако може да дадеш отговора си тук в темата, за да може и останалите да са наясно.Отдавна съм осведомен, но твърде вероятно е ти да не си наясно.Отговорът ми е където аз пожелая и вЕрвай и останалите са наясно!"Нафталина се е използвал като повишаваща октановото число добавка някъде след Втората световна война, когато средното октаново число на бензините е било 40-60. При използване на днешните високооктанови бензини, добавянето на нафталин не носи никаква полза. Може обаче да навреди.Нафталина се разтваря добре в бензина, но иначе е твърдо вещество при нормални температури. Когато бензин съдържащ нафталин се изпари, биха могли да се образуват твърди отклагания, което във всички случаи не е добре, особено за дюзите и горивните филтри.Системите за контрол на емисиите са предвидени за работа на бензин и наличието на разни странни добавки в горивото може да им обърка работата. Нафталина е токсичен и канцерогенен и при положение, че няма полза от него, не си струва риска да се ползва.И накрая, ако някой разчита да си набавя нафталин от препаратите срещу молци трябва да знае, че много отдавна повечето такива препарати използват не нафталин, а парадихлорбензен, който при горене образува солна киселина -> много зле за двигателя! "П.П. Приключвам с писанията и успех с продажбите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #20 Отговорено 11 Януари, 2012 Тоа твоя даскал сега си седи у дома и си вика: -Ееех, добре че има такива наивни хора, та да си докарвам по някой лев и от тях Яко си във филма пич, нищо лошо в това че искаш да си пооправиш моторетката, ама тия рецепти и нафталини :D Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #21 Отговорено 11 Януари, 2012 (Редактирано) Благодаря много за отговорите! Та този уред в продължение на 237 000км е приготвял горивовъздушна смес за третираният с разни измишльотини двигател. При проверка на свещите последните изглеждаха така. Редактирано 11 Януари, 2012 от Accord_82 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #22 Отговорено 26 Януари, 2012 Малко забавяне, ама много неща се насъбраха. Да не си помислите, че експеримента е приключил, няма такова нещо. За тези, които сега започват да четат темата, ще кажа само че целта и е да даде реална представа, колко още може да се доосъвършенства бензиновия двг с цел да стане по-икономичен и "пъргав". И най-важното: на каква цена. В началото съм споделил, че съм добавил около 400мл реметализираща добавка, приготвена в гаражни условия, но по научни методи.Споменах и че това количество добавяно за 37 000км ми струва приблизително 100лв. И станах търговец на добавки Също така споменах и че съм добавял нафталин в бензина за да увелича октановото му число/това в друга тема/. Колегата постарал се да ми обясни, че не съм прав цитира някого, който едва ли кара с български горива, защото аз лично съм зареждал гориво за около 1500 евро от бензиностанции във всяка една държава до Германия и абсолютно отговорно мога да заявя от личен опит, че дори и "най-висококачествения" съвременен БГ бензин е всъщност по-нискокачествен от този във всяка европейска страна. Факт. Сигурен съм, че има колеги из европата, които могат да кажат същото. По принцип всеки двигател работи най-добре с бензин с такова окатаново число за което е проектиран. По-високото ОЧ от проектното носи и отрицателни последствия. Нафталиновата молекула съдържа две кондензирани бензолни ядра /високо съотношение въглерод към водород/ , което води до висока склонност към смоло и коксообразуване.По-високо октаново число не означава повече мощност, а по-голяма устоичивоста на горивото към детонационно горене в условията на повишено налягане и температура в горивната камера. А аз исках да направя точно това: да не ми причуква аванса, по баирите, след като заредих бенз за 40лв от...айде няма да споменавам, че пак ще се отече работата. И успях! Нафталина беше на хапченца, като ментос, на тези близо 15л сложих 5 и въпроса приключи;няма чук, няма трак, мотора замърка. Естествено, че ако се буха постоянно може да доведе до аномалии в двигателя. Но за съжаление сме си в родината, където горивата не стига, че са пълен гьоч, ами и станаха почти 3 кинта , на какво отгоре?А съвременните двигатели вървят и харчат абсолютно пропорционално на качеството на горивото. Тея бегачки и луксозни лимузини на по 2-3 годинки, все по-честичко започвам да ги разминавам качени на пътни помощи;защо ли? Ами просто не им издържат мозъчетата и горят. Толкова за горивата. Следващата стъпка в експеримента ми не е правена от никого в бг и представлява това: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #23 Отговорено 27 Януари, 2012 Е добре, Какво всъщност си направил и какво се е получило?Стига с това "на час по лъжичка, чат пат пропускаш" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #24 Отговорено 29 Януари, 2012 Пиша по малко, защото работя по друг автомобил освен моя. Това което съм направил, най-накратко е канал под дроселовата клапа, служещ като "акумулатор" на зона със силно разреждане/вакуум/ създадена при движението на буталото от ГМТ до първите 90 градуса от хода му, където стойностите на вакуума са максималлни. При последващото му движение до ДМТ стойностите на разреждане над буталото намаляват, след което то спира и сменя посоката си на движение.Малко преди ДМТ, поради създалата се разлика в подналяганията количеството въздух от канала се освобождава и се насочва към съответният цилиндър, като усилва създадената вече отрицателна вълна до стойности от порядъка на 24-26 in Hg. Какво общо има това с икономия и увеличавне на мощността и въртящия момент? Закона за идеалния газ или още наричан закон за постоянна температура и налягане гласи следното: за да се определи степента на изпарение е нужно да се отчете не само относителното количество вложена топлина/температурата/, но и относителното налягане на течноста. Защото бензина е течност нали, също като водата? А при по-ниски налягания е нужна по-малко вложена топлина за изпарението /промяната на агрегатното състояние/ на дадена течност. Въпросният канал използва точно този закон за да се постигне забележително намаляване на разхода на гориво. Причината за това е, че той не действа върху горивото/увеличаването на температурата на горивото е немислимо при съвременните горивни системи/, а увеличава значително стойностите на вакуума във всмукателния колектор, позволявайки дори почти всички компютри /ECU/ да приемат тази модификация.Ще продължа по-подробно, въпреки че щеше да ми е много по лесно да пусна линк към сайта, но понеже бях помолен от модератор да не ракламирам "модерни технологии" , ще се държа светски и няма да нарушавам статуквото. Ефектът , който аз постигнах на личния си автомобил беше сравнително малко понижение в разхода, тъй като трябваше да използвам най-малкия по размер накрайник за канала, защото с този предназначен за карбуратори пробих съвсем малко втората камера. Нищо фатално, запълних канала с метал пластик за алуминий и направих още един с най-малкия накрайник. Но какво друго забелязах: 1. При студен старт на смукач имаше едно придавяне 20сек след като запаля. Двигателя започваше да работи неравномерно и това продължаваше около минута. Това изчезна. Другото, което най-много ме изуми беше, че не трябваше да натискам колкото преди педала на газта, за да ускорявам по един и същ начин. От място колата започна да тръгва почти без газ и като цяло при нормално каране не ми се налага да натискам педала повече от 1/4. Също така двигателя стана много по "респонсен" в ниските и вече нямам проблеми при каране на 4 и 5 скорост с около 1500об.; просто си отпускам десния крак и колата си ускорява доста прилично. Ще направя и клипчета, само да се поразтопи малко, че сега е безсмислено. И не забравяйте, главната полза от тази модификация е че позволява по-голяма част от горивото да се смеси с въздуха и респективно да бъде превърнато в горивната камера в повече полезна работа, а не да излиза през изпускателния тракт под формата на неизгорели газове. А по-доброто изгаряне автоматично означава по-голямо налягане върху челото на буталото и следователно по-голям момент върху мотовилковата шийка на коляновия вал и всичко останало по веригата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #25 Отговорено 14 Февруари, 2012 Най-после отпусна малко времето и успях да разцъкам. Макар и да беше по-топло от предните дни, на вън си остана -5; напълно достатъчно, че да карам с почти незагрял двигател. Предстои смяна на термостата . Та на път за тенекеджията направих няколко клипчета на ускорение /почти/ от място и на пета с пълна газ. Разхода: с 4л 46км и помпата се побърка . Това с 2 студени запалвания на смукач. Сега съм малко в затруднение да продължа, тъй като не мога да намеря сервиз, който да работи с газ анализатор. В пунктовете за ГТП имат, но не могат да мерят без да има кола за преглед, тъй като камерата се включвала автоматично . Ако някой има информация за такъв сервиз в Русе ще съм му благодарен да сподели. За предпочитане е газанализатора да мери 4 или 5 величини. Повече за химията на горене тук: .А това е роуд теста от днес: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове