Jump to content
fenabg

Карбуратор що е то и има ли почва то у нас ..

Recommended Posts

От доста време събирах инфо за карбове ,ма по едно време се оказа че и събирам самите такива :blink::blink: :blink: :blink: .Е сега си направих сметка че имам поне 15 карба и кво ли не слагано в хонда като лека кола и мотор/писта/

С мноо голямо разочарование разбрах че харда на които ми беше всичко и имах желание да побликуван тук не работи :( :( .Тва не значи че ако набавя каквото и да било няма да го побликувам ;) .Темата е подтикната и от друга такава и от доста време се каня да го направя. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=70185 от тук се сетих..

А що е то карбуратор според един колега -нещо много сложно става въпрос за механика на флуидите ...

Първата тема която пуснах в форума е точно по тоя въпрос -как да вдигна мощноста на карбураторен мотор и се почна еднааааааааааааааа :D

Та Се занимавам до ден днешен с акорда още не върви как трябва ма проблема вече е в помапа лисва *дебит* нещо от голямо значение за обикновенния карбуратор.

Какво съм видял до сега в хонда 1-еднокамерен 1-двукамерен и дуал карб .S600 ako не бъркам беше с 4ка .Може и да бъркам но тая тема я пускам точно за това да се събере инфо -вярно такова.

Naj lesno Правещия се мод е на двукамерните К. с втората клапа и по ранното и отваране ма е нож с 2ве остриета .

Най добри резултати съм постигал с 2ве д13ки и фиат уно 1000 кубика се мъртавци :P:D :D Нищо лично към никои просто шега.Или любимия ми лаф -правил съм им компрес на дървен крак.

но резултатите са поне за мен прилични 1та д13 дуал от д14а1 и жиглйори от дуал 1.8

Опираше се на такава но игла с доста модове .

2рата д13 карбове от д14а1 малко повече играчка им сложих с настроиките пак беше доста по добре от стоковия си вид.

 

Сега в момента съм приготвил за моята д15миниме 4три карба от цбр600 .

Публикувано изображение

Там па филма се оказа доста голям.Поради разликата на работа на тези К. И по точно принципа за вкарване на въздух* в камерата и отварянето на шибърите .цялата система е отделно не е на карбовете.

За разлика от кейхина монтирам в д14а1,б20а3......../са да продължа ходих да пуша :rolleyes: /,д15кончерто ,Ет2 ,а20а2 и знам ли още колко .

Публикувано изображение

By fenabg at 2011-10-12

Та тея им К.в този си вид имат много разлики и още толко прилики .А принципа на работа им е по скоро елементарен .Зависими най много от равномерното разположение на дроселите и тези кото имат реглаж на въздуха от него.Всеобщото понятие че работят и зависят от вакум е така но приключва в момента на пълното отваряне на дроселите .Там филма вече става друг .Устроениса да работят и зависят от потока въздух преминаващ през тях а тоест

1 -налягането в камерата за да има какво да избута горивото

2 - налягането което ще отвори шибърите

А то се създава точно от всмукването на двгто .Сега някои ще тоя малко не е наред.

Личните ми набюдения сочат друго- Изобщо не съм добре :lol: :lol: :lol:

Ако всмукваш вуздух и на дадено място отклониш част от потока и го вкараш в камерата на шибъра ,там вече няма вакум а налягане малко но достатъчно да го избута и да отвори иглата .

Някаде из форума има тема за д13 която в развитието си мина и през дуал карб+турбо.Нещо което потвърждава думите ми че тези карбове не работят само с под налягане.

mikuni

Публикувано изображение

By fenabg at 2010-02-20

 

Утре ша напртава некоя снимка и ще пиша пак .П.п. Аааа ше оправа и пр. грешки че кат бързам са още повече.

 

 

http://bg.wikipedia.org/wiki/Карбуратор

 

http://www.preludepower.com/forums/showthread.php?t=264926

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tоку що намерих много добри снимки на дуал кейхин от ЕТ2 -прелюд.

 

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-01-06

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен,много уважавам мненията ти,но карбовете останаха в 60-те....Има доста по модерни системи за пълнене,а и едва ли d15-mini-me с карбове ще изкара по добро съотношение вървеж-горене,от такова с инжекция каквато и да била....

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз уважавам много неща ма тея карбове дет са ми за колата са бая по нови от последно произведената д15б2ка :DНе споря кое кога е направено и кое е изтория мисля че темата не е лоша а по скоро е и интересна .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старата школа може и да е стара, но е ефикасна и е еталон за вървеж и мания. Едва ли има рацер, който да не е чувал за някоя кола с 2 или 4 карба, дето е вървела яко, без значение марка или модел...Проблема с частите при тях е много сериозен вече. Няма ремонтни комплекти, няма майстори, които да се занимават с настройката им... Проблема е ,че изискват време, докато инжекциона е лесен- чете се грешката за 5 мин и се оправя. или се "чипосва" и потегля. По карбовете може и с дни да си играе човек и да не постигне нищо. Обаче кефа, от карането на карбураторна кола, особено ако е поне двоен карбуратор мога да ти го кажа лично- нещо неописуемо е. Няма го замислянето на инжекциона, даваш газ и колата откача. Дали върви наравно с инжекциона-при правилна настройка върви една идея отгоре. С 4 карба не знам. Там вече е много играчка.Иначе аз съм човека с д13ката, дето си е много играл с настройките. На дълъг път съм я засичал един път. Сипахме 20л за 300км и ни стигнаха, даже и остана да покарам малко. А си карах по подбалканската с колкото може. 90-130... Отделно, че самия звук на мотора те подтиква към насилие :D п.п. Отпролет като се махне снега ако се намери някой с 1.3 игла/без значение дали е с тиква от 1.5 или не, че хеча е с д15ков вал/ може да ги сбориме. Ако няма В-тек още п-добре .За сега колата няма генерация и в близките 3-4 месеца може и още да няма. Заставаме и газззз до ламарина. :cool: п.п.2 И на д13ка с 4 карба няма да откажа старт. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,че е интересна,интересна e темета.Просто споделям мнението си.А barsi,жалко,че Крис Барнс махна олд скуул Д13-ката и мина към модерната Б18,той щеше да ти сипе

Редактирано от RadoslavKZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

олд скуул Д13-ката и мина към модерната Б18,той щеше да ти сипе

И кое им е по модерно и кое по олд скул и на двете като са от една ера- на 90сетте :P Бе той Кало доста добре знае как му се опъва една и загуби два старта именно щот я подцени .А реалнои беше с по малко модове нашата ;) .Кое е по различно от добре настроени 4 карба и 4 дросела /се от мотор/ или прословутото ИТБТемата съм я пуснал за карбуратор ;) ,неговото устройство , опит и болки и тн .Ако ще се мерят разни органи :lol: нека да е по умерено или да направим тема.Бе една д13 витек небешели извадила 100+ коня с дуал :rolleyes:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен мястото на карбураторите е в сърцата на ентусиастите. Като цяло за да върви повече колата трябва да е смесен по-добре бензинът с въздуха. Доколкото знам карбураторът го прави перфектно, но липсата му на възможности да се настройва, както и отраничените му възможности го правят "остарял". Модерните инжектори имат почти(ако не и баш) същите възможности за смесване, само че се настройват много по-лесно.За мен пример трябва да се взима от Ф1, защото е върха на инженерната мисъл, а там не знам да има карбураторни болиди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Формула 1 няма, но в NASCAR са доста по-консервативни. И мачкат! :D

post-21669-0-92220400-1326027467.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От четеното из различни статии става ясно, че ще има проблеми с работата на карбовете през различните сезони(различни темепратури на въздуха) и ще трябват настройки според това. Всъщност извода до който стигнах е, че инжекциона разполага с "хиляда и един" датчика именно за да се избягват ръчните настройки и ECU-то да се оправя само.

 

Т.е. за евридей ще е малко тегаво ми се струва....

Та се чудя дали не може да се компенсира(поне до някъде) с филтърна кутия(преправена) и да се ползва клапата за топъл въздух от колекторите.

(По прицип - стандартна схема за и за сток Д13 само че с 4 карба)

 

Публикувано изображение

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам, че не съм се изразил правилно. Мисълта ми беше за 4 карба от мотор и филтърна кутия към тях, понеже не си спомням да съм видял тук във форума такива монтирани и някой да се е погрижил за филтриране на въздуха. Та горе става въпрос и за кутията.Освен това в едно видео за направа на пленум забелязах, че тромпетите "надстърчат" вътре в обема на пленума, а не са равни с неговата стена. Така ли е и при моторите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук още много работи НЯМА да видиш, просто защото не са правени. А това колко и накъде ще стърчат е строго индивидуално; конструкция на двигателя, размер и вид на карбураторите, обороти на мах мощност/момент в които се целиш. Пък и ако имах двигател с такъв вид система за пълнене, последното нещо което щеше да ме притеснява е топлия въздух през зимата...Просто щях да я карам само лятото...колкото може:devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Иво си спомня какво говорихме оня ден ,ще потвърди за кутията или външния съд за които му споменах че трябва да правя.Да имат ,но е и редовен номер :P на карб по един филтър .В случая аз ще правя кутия в която ще натстърчат тромпетите на карбовете и без това си имат .И тя ще е 'пленум' ,за топлия въздъх е много лесно да се направи но не е от голямо значение при положение че тая кола ако е с 4 карба няма как да е еври или поне не би трябвало.

Инжекцията се настроива с комп ма филма с карба е друг отверка ,усет и тн .Ако човека които се сещам прочете ще напише за колко време им припалих колата с нормален празен ход и ще пише как се настройват,поне това което видя.

Че са зависими от влажноста на въздуха е така зависими са много и от атм налягане :dry: е да ма при иглата има кво да го следи в случая ако нещо не те кефи една минусова :lol: :lol: отверка и въртиш :unsure: .

Малък пример на моите карбове нямам и смукач ,нещо което налага още повече 'пленум' .

Малко да допълня за устройството и отклоненията за които говорих по рано.

Публикувано изображение

На снимкита много ясно се виждат над дроселите за смукача едни отворчета . от ляво на дясно само да не им объркам реда че карам по спомени .

Първия отвор е празния ход,и след него ,отвор към поплавковата камера ,и шибъра .Реално там се отклонява част от потока въздух .

На карбовете от цбра това го няма а е изведено с тръбите на снимката ;) .е там ми се усложнява работата по така наречения пленум.За него и колектора скоро ще има и снимки.

П.п Player101 може да се компенсира малко .И да така е и при моторите .

П.п Кало тва е ебати животното :D -красота.....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е фен,Това че нямаш смукач ти е най-малкия проблем според мен :D хеча го караме така вече 2ра зима и не ни притеснява изобщо. Както ти ми казва палиш и чакаш летно време 40 сек и зимата 2 мин и си готов. А иначе ако говориш за мен помня колко време палихме колата първия път. Тамън се отчаях и тя запали :D п.п.Така, както са продупчени карбовете треа да проверя дали на газ смукача ще функционира. И без това имам едно жило за смукач от д14а1 :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти много добре знаеш че твоята я пуснах на газ с подръчни средства и за това .Сега ядове нямаш отдавана ако не ме лъже паметта.Не си ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese_carburetors_1979-1993_www.manualhttp://dox.bg/files/dw?a=3174c8a41a

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...