Jump to content
Emo_

Въпрос за ламбда сонда

Recommended Posts

Здравейте на всички :) Преди няколко дни ми светна чек лампата на таблото ( хонда сивик 1.4iS 90 к.с. 6г 3 врати). Направих си теста на компютъра като окъсих буксата за връзка към PC. Показа ми грешка 41 проверих в таблицата на грешките и се оказа че е отоплението на ламбда сондата ( Primary oxygen sensor heater failure). Реших да си я сменя с нова универсална на Bocsh. Обаче след като я смених и ресетнах компютъра след като запалих и няколко секунди след това отново светна чек-а със същата грешка. Имам и газово пълен инжекцион. Чудя се дали някой е имал подобен проблем и как го е решил :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавия въпрос, но тази универсалната също ли е 4 жилна и сигурен ли си че е свързана правилно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, универсална 4 жилна, цветовете на кабелите на универсалната са същите като и на старата - 2 бели 1 сив и 1 черен, а за свързването ползвах буксата на старата сонда. В комплекта на новата си имаше китче за свързване.

Редактирано от Emo_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много хора който карат на газ им свети чека по една или друга причина:unsure: . Наи вероятно е заради газовото.Сори за спама

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време ми светеше чек-а заради газовото, даваше ми грешка за дозирането на горивото 45 до колкото помня ( fuel metering supply или нещо от сорта беше) закарах я в сервиз там ми казаха да я закарам на газаджия да настрой газовото. Така и направих и чека спря да свети и така до преди няколко дни Публикувано изображение, а като цяло мисля да я засека колко гори на бензин, а с повредена ламбда знам че ще има и повишен разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, универсална 4 жилна, цветовете на кабелите на универсалната са същите като и на старата - 2 бели 1 сив и 1 черен, а за свързването ползвах буксата на старата сонда. В комплекта на новата си имаше китче за свързване.

Здрасти колега, искам само да те питам колко ти струваше универсалната сонда.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си смениш сондата измери ли дали наистина и е заминало подгряването? Да не се окаже че сондата ти е здрава и просто имаш лоша връзка по "трасето" до нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз вече я смених ама тази другата която сложих ми вдигна разходапонеже е от друга кола и е с 3 кабела амоята беше с един и тази новата е по-бавнапредлагат ми една нова за 70 лв.а оригинална от хонда е 450 лв.и миказаха от хонда също,че не е хубаво да се запояват букси и т.н. защото може да няма ефект от смяната затова сега се чудякакво да правяа лошото е че не си пазя старата сондакажи ми все пак колко даде за тази универсалнатаи даде ли ти отражение на разхода на гориво

Редактирано от dimo.yzf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сонда не се запоява! В комплекта обикновено има връзки с които да се кербоват кабелите един към друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimo.yzf: универсалната сонда на Бош ми излезе 128лв. от магазин на косер я взех, циркониева е , а за оригинална от хонда и аз чух че е към 400лв. А за разхода на бензин не знам още не съм я засякъл, понеже искам да махна повредата преди да я засичам. Иначе разхода на газ не се е променил 6,5-7л/100км извънградско, 10л/100км градско. Не съм проверявал кабелите за връзка може наистина да е там проблема, може ли някой да ми каже от къде мога да намеря ел. схема за тази хонда Редактирано от Emo_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Замери си с уред съпротивлението на старата и на новата сонда (двете бели жички) трябва да е от 10 ОМ до 40 ОМ.Универсална за хондите не става защото е 5 ОМ.Пиши модел на двигателя за да ти кажа за аналог на оригиналната.

Редактирано от gnggen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замерих съпротивлението между двете бели жици, уреда ми показа 16 ОМ. Замерих и с пробник за проводници и уредчето показа, че има връзка между тях. Възможно ли е това ако отоплителя е повреден наистина. Двигателя е модел D14Z2, 1,4iS 90hp, 1999г.

Новата сонда ще я замеря утре понеже е монтирана, а на вън вече е тъмно Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

 

п.с. Каква е причината поради която кабелите е добре да се кримпват, а не да се запояват ?

Редактирано от Emo_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си го обяснявам, че поради ниските напрежениягенерирани от сондата спойката може да се яви и като термодвойка и да генерира и тя паразитни напрежения но не съм сигурен. Факт е че пише да не се запоява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с теб - една типична ламбда "вади" нaпрежения на около стотици миливолти (200mV, 500 mV, 800mV), а една чувствителна термодвойка от конктретни сплави (а не случайно получила се) е в диапазона на десетки микроволти на келвин, така че дори и при няколко стотин градуса разлика, отклонението ще е максимум 2-5 миливолта.

Ами аз си го обяснявам, че поради ниските напрежениягенерирани от сондата спойката може да се яви и като термодвойка и да генерира и тя паразитни напрежения но не съм сигурен. Факт е че пише да не се запоява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, съгласен съм. Дай друго логично обяснение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после реших проблема със светещата чек лампа. Оказа се че проблема изобщо не е ламбда сондата, а изгоряла част от ECU-то, която се занимава с горивото. В сервиза ми обясниха че е изгоряла защото в буксата имало разменени кабели на + и - , вероятно са ги объркали на последния сервиз в който съм я карал. А защо е показвал тази грешка за неработещо отопление на ламбдата ми казаха че сместа е само богата и за тога се е получила такава грешка. След ремонт на ECU-то (смениха някакви чипове) си работи нормално дори разхода ми извън градско намаля за моя голяма изненада :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега на кой сервиз си ходил? ако си доволен да ми обясниш къде се намира точно. така като чета доста разбират. моя Civic също има проблем с ламбдата, свети като грешка при проверка. Освен това придърпва и досега съм ходил на 4 сервиза и никой не разбра от какво е. след като се ударих челно оригиналната ламбда сонда се беше скъсала и се наложи да я сменя с някаква универсална и в сервиза въобще не бяха сигурни дали я свързват правилно, защото беше с три сиви и един черен кабели, а оригиналната беше с различни цветове на кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в сервиз Рош я закарах в Бургас се намира. Нямам много наблюдения понеже само веднъж съм ходил обаче ми оправиха проблема. Само с електроника се занимават. Ето контакт на сервиза: 0887 20 90 96 или 0877 41 60 00 управителя се казва Стоян Рошидовски. А относно универсалната ламбда трябва да видиш кой модел съответства на твоя двигател. Аз също взех универсална със същите цветове кабели като на старата обаче се оказа че съпротивлението на подгрева на сондата трябва да е между 10 и 40 ohms на универсалната е 5 обаче и от там засича грешка ECU-то и мисли че има проблем с подгрева и.

Редактирано от Emo_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...