Emo_ 0 #1 Публикувано 29 Декември, 2011 Здравейте на всички Преди няколко дни ми светна чек лампата на таблото ( хонда сивик 1.4iS 90 к.с. 6г 3 врати). Направих си теста на компютъра като окъсих буксата за връзка към PC. Показа ми грешка 41 проверих в таблицата на грешките и се оказа че е отоплението на ламбда сондата ( Primary oxygen sensor heater failure). Реших да си я сменя с нова универсална на Bocsh. Обаче след като я смених и ресетнах компютъра след като запалих и няколко секунди след това отново светна чек-а със същата грешка. Имам и газово пълен инжекцион. Чудя се дали някой е имал подобен проблем и как го е решил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #2 Отговорено 29 Декември, 2011 Извинявам се за глупавия въпрос, но тази универсалната също ли е 4 жилна и сигурен ли си че е свързана правилно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #3 Отговорено 29 Декември, 2011 (Редактирано) Да, универсална 4 жилна, цветовете на кабелите на универсалната са същите като и на старата - 2 бели 1 сив и 1 черен, а за свързването ползвах буксата на старата сонда. В комплекта на новата си имаше китче за свързване. Редактирано 29 Декември, 2011 от Emo_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Кирето 15 #4 Отговорено 29 Декември, 2011 Колега много хора който карат на газ им свети чека по една или друга причина . Наи вероятно е заради газовото.Сори за спама Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #5 Отговорено 29 Декември, 2011 Преди време ми светеше чек-а заради газовото, даваше ми грешка за дозирането на горивото 45 до колкото помня ( fuel metering supply или нещо от сорта беше) закарах я в сервиз там ми казаха да я закарам на газаджия да настрой газовото. Така и направих и чека спря да свети и така до преди няколко дни , а като цяло мисля да я засека колко гори на бензин, а с повредена ламбда знам че ще има и повишен разход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimo.yzf 0 #6 Отговорено 30 Декември, 2011 Да, универсална 4 жилна, цветовете на кабелите на универсалната са същите като и на старата - 2 бели 1 сив и 1 черен, а за свързването ползвах буксата на старата сонда. В комплекта на новата си имаше китче за свързване.Здрасти колега, искам само да те питам колко ти струваше универсалната сонда.Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #7 Отговорено 30 Декември, 2011 Преди да си смениш сондата измери ли дали наистина и е заминало подгряването? Да не се окаже че сондата ти е здрава и просто имаш лоша връзка по "трасето" до нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimo.yzf 0 #8 Отговорено 30 Декември, 2011 (Редактирано) аз вече я смених ама тази другата която сложих ми вдигна разходапонеже е от друга кола и е с 3 кабела амоята беше с един и тази новата е по-бавнапредлагат ми една нова за 70 лв.а оригинална от хонда е 450 лв.и миказаха от хонда също,че не е хубаво да се запояват букси и т.н. защото може да няма ефект от смяната затова сега се чудякакво да правяа лошото е че не си пазя старата сондакажи ми все пак колко даде за тази универсалнатаи даде ли ти отражение на разхода на гориво Редактирано 30 Декември, 2011 от dimo.yzf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #9 Отговорено 30 Декември, 2011 Сонда не се запоява! В комплекта обикновено има връзки с които да се кербоват кабелите един към друг. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #10 Отговорено 30 Декември, 2011 (Редактирано) dimo.yzf: универсалната сонда на Бош ми излезе 128лв. от магазин на косер я взех, циркониева е , а за оригинална от хонда и аз чух че е към 400лв. А за разхода на бензин не знам още не съм я засякъл, понеже искам да махна повредата преди да я засичам. Иначе разхода на газ не се е променил 6,5-7л/100км извънградско, 10л/100км градско. Не съм проверявал кабелите за връзка може наистина да е там проблема, може ли някой да ми каже от къде мога да намеря ел. схема за тази хонда Редактирано 30 Декември, 2011 от Emo_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gnggen 4 #11 Отговорено 4 Януари, 2012 (Редактирано) Колега Замери си с уред съпротивлението на старата и на новата сонда (двете бели жички) трябва да е от 10 ОМ до 40 ОМ.Универсална за хондите не става защото е 5 ОМ.Пиши модел на двигателя за да ти кажа за аналог на оригиналната. Редактирано 4 Януари, 2012 от gnggen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #12 Отговорено 4 Януари, 2012 (Редактирано) Замерих съпротивлението между двете бели жици, уреда ми показа 16 ОМ. Замерих и с пробник за проводници и уредчето показа, че има връзка между тях. Възможно ли е това ако отоплителя е повреден наистина. Двигателя е модел D14Z2, 1,4iS 90hp, 1999г. Новата сонда ще я замеря утре понеже е монтирана, а на вън вече е тъмно п.с. Каква е причината поради която кабелите е добре да се кримпват, а не да се запояват ? Редактирано 4 Януари, 2012 от Emo_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gnggen 4 #13 Отговорено 4 Януари, 2012 По NGK OZA333-H4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #14 Отговорено 5 Януари, 2012 Ами аз си го обяснявам, че поради ниските напрежениягенерирани от сондата спойката може да се яви и като термодвойка и да генерира и тя паразитни напрежения но не съм сигурен. Факт е че пише да не се запоява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #15 Отговорено 5 Януари, 2012 Не съм съгласен с теб - една типична ламбда "вади" нaпрежения на около стотици миливолти (200mV, 500 mV, 800mV), а една чувствителна термодвойка от конктретни сплави (а не случайно получила се) е в диапазона на десетки микроволти на келвин, така че дори и при няколко стотин градуса разлика, отклонението ще е максимум 2-5 миливолта. Ами аз си го обяснявам, че поради ниските напрежениягенерирани от сондата спойката може да се яви и като термодвойка и да генерира и тя паразитни напрежения но не съм сигурен. Факт е че пише да не се запоява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #16 Отговорено 5 Януари, 2012 Ок, съгласен съм. Дай друго логично обяснение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #17 Отговорено 14 Февруари, 2012 Най-после реших проблема със светещата чек лампа. Оказа се че проблема изобщо не е ламбда сондата, а изгоряла част от ECU-то, която се занимава с горивото. В сервиза ми обясниха че е изгоряла защото в буксата имало разменени кабели на + и - , вероятно са ги объркали на последния сервиз в който съм я карал. А защо е показвал тази грешка за неработещо отопление на ламбдата ми казаха че сместа е само богата и за тога се е получила такава грешка. След ремонт на ECU-то (смениха някакви чипове) си работи нормално дори разхода ми извън градско намаля за моя голяма изненада Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobi1 1 #18 Отговорено 23 Февруари, 2012 колега на кой сервиз си ходил? ако си доволен да ми обясниш къде се намира точно. така като чета доста разбират. моя Civic също има проблем с ламбдата, свети като грешка при проверка. Освен това придърпва и досега съм ходил на 4 сервиза и никой не разбра от какво е. след като се ударих челно оригиналната ламбда сонда се беше скъсала и се наложи да я сменя с някаква универсална и в сервиза въобще не бяха сигурни дали я свързват правилно, защото беше с три сиви и един черен кабели, а оригиналната беше с различни цветове на кабелите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo_ 0 #19 Отговорено 25 Февруари, 2012 (Редактирано) Ами в сервиз Рош я закарах в Бургас се намира. Нямам много наблюдения понеже само веднъж съм ходил обаче ми оправиха проблема. Само с електроника се занимават. Ето контакт на сервиза: 0887 20 90 96 или 0877 41 60 00 управителя се казва Стоян Рошидовски. А относно универсалната ламбда трябва да видиш кой модел съответства на твоя двигател. Аз също взех универсална със същите цветове кабели като на старата обаче се оказа че съпротивлението на подгрева на сондата трябва да е между 10 и 40 ohms на универсалната е 5 обаче и от там засича грешка ECU-то и мисли че има проблем с подгрева и. Редактирано 25 Февруари, 2012 от Emo_ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове