Jump to content
Sign in to follow this  
Civic_6gen

Проблем с обтягането на агренажен ремък!

Recommended Posts

Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ!Този четвъртък най-сетне успях да събера и запаля колата след 2 седмици ремонт, поради липса на някой части, като под ремонт имам предвид сегменти, гумички, лагери и т.н!Сложихме ремъка Гейтс и ролка Койо, колицата запали така сякаш не беше отваряна, бях на седмото небе!След като я покарах малко, установих, че се получава някакъв свирещ звук които преди го нямаше, и то в обороти от 1200,1300- 2200,2300!Имам съмнения за пренатегнат ангренаж, тъй като го опънахме на око с мойте по-опитни колеги, и след като прочетох всичко що има за ремъци на хонда в нета, установих, че не сме го направили както трябва, и че по-принцип за да няма свирене ремъка при хондите трябвало да е една идея по отпуснат, от тези при другите коли!Направих справка с Аутодата и Мануала и се оказа, че обтягането става по следния начин, (цитат на колега): "При това положение след като си сложил ремъка отпускаш оптягашата ролка да натегне колкото позволява пружината и, и след това стягаш оптягащата ролка с 44 Нм. Правиш на ръка шест пълни завъртания на мотора -> Задължително посоката на въртене е обратна на часовниковата стрелка; това е посоката на въртене на мотора.(разпределителния вал да направи шест пълни оборота) за да си легне ремъка както трябва на всички колела- > за да завъртя мотора аз лично използвам ремъчната шайба на коляновия вал, но не я въртя чрез болта за стягане на самата ремъчна шаиба към разпределителния вал, а използвам големия шестостен на ремъчната шайба служещ за задържането и когато оттягаш болта с които е стегната за коляновия вал, защото ако я въртиш с болта и за стягане, след това трябва да го развиеш и да го стегнеш наново е определения за целта момент. На последното завъртане гледаш белега на горна мъртва точка - бялата чертичка върху ремъчната шайба да съвпадне с маркировката на предпазния капак (имаш си "мушка" на пластмасовия капак). Без да мърдаш нищо оттягаш болта на оптягащата ролка на 180 градуса и много внимателно по посока на въртене на мотора (обратно на часовниковата стрелка) превърташ разпределителния вал три зъба напред. Отнова без да пипаш нищо друго стягаш болта на обтягащата ролка с 44 Нм и си готов."Ок.Понеже съм перфекционост тръгнах да го правя по този начин, да но уви пусти късмет, направих описаното горе, като обаче от много сваляне и слагане, скъсах болта на зъбното колело, и без да разбера шайбата на болта пада при ремъка!след като оправих и това, доволен, че всичко е като по книга, тръгвам да паля и неще, мотора стегна и си викам край, стана най-лошото!Отварям пак, горния капак, гледам ремък няма, светя в фенера надолу, гледам ремъка на терлик!По-късно моя колега я раглоби и ми каза кво точно е станало, аз нямах нерви да се раправям същия ден повече, щях да получа инфаркт и си трагнах!В друга тема днес четох, че обтягането в аутодата е грешно, макар, че е същото като в мануала, и по този начин ремъка стой леко хлабав!Другото което е някой казват, че след врене ремъка се отпуска, и незнам ако го оставя леко хлабав и ако се отпусне после още дали няма да стане бела!Незнам вече кво да правя и как да обтягам, колата е D14A4, моля помагайте! :( И какъв ремъка за взема Geits или Contitech?Съжалявам за големия ферман, но исках да опиша всичко!Трябва днеска да взема някво решения, защото утре отивам за нов ремък и ще действам пак!Благодаря на всички отзовали се!

Share this post


Link to post
Share on other sites

GeitsМонтираш оптяжната ролка(пружината може и да е закачена)нагласяш двата вала(разпределителен и колянов)на белези,слагаш ремъка.След това шайбата и стягаш.Въртиш по посока обратна на часовниковата стрелка за да натегне пружината на ролката.Стягаш болта на оптяжната ролка и си готов.В мануала си е описано много точно ;)

Edited by AMD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоест, това което пише на 6-18(Timing adjusment) в мануала, не е за обтягането, и дефакто това с трите зъба, не играе, а се обтяга автоматично, или бъркам?

Edited by Tino
�е цитирай предходно мнение !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не помня коя страница беше ;)П.П:След като стегнеш ролката проверяваш дали всичко е на белези

Edited by AMD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата е много прав в service manual е описано много точно. Именно затова има тази пружина на ролката, тя си самонатяга. След като всичко е на белези освобождаваш ролката внимателно няма много да я развиваш - ще усетиш как ще опъне ремъка. След това превърташ коляновия вал обратно на часовниковата стрелка. Няма какво да го въртиш 6 пъти - въртиш най- много оборот или оборот и половина! И затягаш ролката, с предвиденият въртящ момент. След, което поставяш пак на белези (контролно), за да провериш дали не е изместила белезите след натяганетоПубликувано изображение Последното упражнение е много важно! Няма сложно, но е много отговорно и трябва да се внимава!

Поздрави ! И успех !

 

А за ремъка Gates!

 

http://www.gates.com...location_id=524

 

П.С. страница 6-20 Tension adjustment. Но трябва да почете от 6-17 до към 6-24

Edited by pantudino5

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Колегата AMD ти е отговорил, само дето се пише Gates ремъка, а не Geits. 2. След 5-6 оборота (числата са условни) в обратна на часовниковата стрелка посока, затегни болта на ролката и провери за всеки случай ремъка с ръка, колко е опънат. Нали твойте приятели са професиионалисти - има си и инструмент за мерене на оптегнатост на ремък, ако случайно имаш съмнения или нещо не ти е ясно...3. За да не късате болтове на шайбата на разпределителя, можеш да въртиш на ръка шайбата на коляновия...Най-лесно е пък шайбата на коляновия да я въртиш с по-къс ключ с който се държи контра (шестостен) който ползвате при отвиване на болта на шайбата на коляновия...освен ако не сте отвивали с пневматичен гайковерт, молейки се на господ да не скъсате и този болт от глупост...4. Оригиналния ремък за твойта кола на Unitta (Gates) е най-добрия избор който можеш да направиш....а и се разтягат най-малко с течение на времето....Желателно в комплект с оригинална ролка, за да си спокоен най-дълго време.5. Проверяваш белезите6. Палиш и гледаш със стробоскоп центровката..

Edited by Petar Petrov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вярно се пишеше Гатес :tooth: Аз лично вече не въртя от разпределителният вал(веднъж скъсах болта заради такива експерименти :D)долу на коляновият вал е най добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз със сигурност вече няма да въртя там :yes:, повече от сигурно е, и все пак няма лошо да се насереш, важното е да може да си избаршеш! ;) От това което разбрах, болта на обтяжната ролка трябва да не e затегнат на колкото пише при правенето на тези 5-6 оборота, а да е леко, (примерно оборот) лашнат, за да може да обтегне и след като се развърти се стяга, в случая на 44Nm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти хубаво си разбрал, ама не се правят 5-6 оборота. след най-много първият ремъка е готов и опънат от там насетне и 20 оборота да напраиш по-опънат няма да стане. Пружината на ролката сама(автоматично) NOTE: The tensioner is spring-loaded to apply proper tension on the belt automatically.) си придобива необходимата сила на опън над ремъка. Според предписанието на производителя, не само, че докато се опъва ремъка -ролката не трябва да е затегната, но дори пише, че болта държащ я трябва да се развие 2/3, или както пише 1 turn, след което въртиш коляновият вал обратно на час. стрелка 3 зъба на разпределителният вал! (хората са го написали 3 зъба само не 5,6-7 и т.н. оборота) Аз го правя само с 1 или 1.5 оборота. Чак след това се затяга ролката с 44Nm. Важна подробност , е че всичко това се прави задължитело на студен мотор.Поздрави!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Разбрах за какво точно става дума!Много Благодаря на всички ви! :honda::worthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×