Jump to content
Civic_6gen

Проблем с обтягането на агренажен ремък!

Recommended Posts

Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ!Този четвъртък най-сетне успях да събера и запаля колата след 2 седмици ремонт, поради липса на някой части, като под ремонт имам предвид сегменти, гумички, лагери и т.н!Сложихме ремъка Гейтс и ролка Койо, колицата запали така сякаш не беше отваряна, бях на седмото небе!След като я покарах малко, установих, че се получава някакъв свирещ звук които преди го нямаше, и то в обороти от 1200,1300- 2200,2300!Имам съмнения за пренатегнат ангренаж, тъй като го опънахме на око с мойте по-опитни колеги, и след като прочетох всичко що има за ремъци на хонда в нета, установих, че не сме го направили както трябва, и че по-принцип за да няма свирене ремъка при хондите трябвало да е една идея по отпуснат, от тези при другите коли!Направих справка с Аутодата и Мануала и се оказа, че обтягането става по следния начин, (цитат на колега): "При това положение след като си сложил ремъка отпускаш оптягашата ролка да натегне колкото позволява пружината и, и след това стягаш оптягащата ролка с 44 Нм. Правиш на ръка шест пълни завъртания на мотора -> Задължително посоката на въртене е обратна на часовниковата стрелка; това е посоката на въртене на мотора.(разпределителния вал да направи шест пълни оборота) за да си легне ремъка както трябва на всички колела- > за да завъртя мотора аз лично използвам ремъчната шайба на коляновия вал, но не я въртя чрез болта за стягане на самата ремъчна шаиба към разпределителния вал, а използвам големия шестостен на ремъчната шайба служещ за задържането и когато оттягаш болта с които е стегната за коляновия вал, защото ако я въртиш с болта и за стягане, след това трябва да го развиеш и да го стегнеш наново е определения за целта момент. На последното завъртане гледаш белега на горна мъртва точка - бялата чертичка върху ремъчната шайба да съвпадне с маркировката на предпазния капак (имаш си "мушка" на пластмасовия капак). Без да мърдаш нищо оттягаш болта на оптягащата ролка на 180 градуса и много внимателно по посока на въртене на мотора (обратно на часовниковата стрелка) превърташ разпределителния вал три зъба напред. Отнова без да пипаш нищо друго стягаш болта на обтягащата ролка с 44 Нм и си готов."Ок.Понеже съм перфекционост тръгнах да го правя по този начин, да но уви пусти късмет, направих описаното горе, като обаче от много сваляне и слагане, скъсах болта на зъбното колело, и без да разбера шайбата на болта пада при ремъка!след като оправих и това, доволен, че всичко е като по книга, тръгвам да паля и неще, мотора стегна и си викам край, стана най-лошото!Отварям пак, горния капак, гледам ремък няма, светя в фенера надолу, гледам ремъка на терлик!По-късно моя колега я раглоби и ми каза кво точно е станало, аз нямах нерви да се раправям същия ден повече, щях да получа инфаркт и си трагнах!В друга тема днес четох, че обтягането в аутодата е грешно, макар, че е същото като в мануала, и по този начин ремъка стой леко хлабав!Другото което е някой казват, че след врене ремъка се отпуска, и незнам ако го оставя леко хлабав и ако се отпусне после още дали няма да стане бела!Незнам вече кво да правя и как да обтягам, колата е D14A4, моля помагайте! :( И какъв ремъка за взема Geits или Contitech?Съжалявам за големия ферман, но исках да опиша всичко!Трябва днеска да взема някво решения, защото утре отивам за нов ремък и ще действам пак!Благодаря на всички отзовали се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GeitsМонтираш оптяжната ролка(пружината може и да е закачена)нагласяш двата вала(разпределителен и колянов)на белези,слагаш ремъка.След това шайбата и стягаш.Въртиш по посока обратна на часовниковата стрелка за да натегне пружината на ролката.Стягаш болта на оптяжната ролка и си готов.В мануала си е описано много точно ;)

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, това което пише на 6-18(Timing adjusment) в мануала, не е за обтягането, и дефакто това с трите зъба, не играе, а се обтяга автоматично, или бъркам?

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня коя страница беше ;)П.П:След като стегнеш ролката проверяваш дали всичко е на белези

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е много прав в service manual е описано много точно. Именно затова има тази пружина на ролката, тя си самонатяга. След като всичко е на белези освобождаваш ролката внимателно няма много да я развиваш - ще усетиш как ще опъне ремъка. След това превърташ коляновия вал обратно на часовниковата стрелка. Няма какво да го въртиш 6 пъти - въртиш най- много оборот или оборот и половина! И затягаш ролката, с предвиденият въртящ момент. След, което поставяш пак на белези (контролно), за да провериш дали не е изместила белезите след натяганетоПубликувано изображение Последното упражнение е много важно! Няма сложно, но е много отговорно и трябва да се внимава!

Поздрави ! И успех !

 

А за ремъка Gates!

 

http://www.gates.com...location_id=524

 

П.С. страница 6-20 Tension adjustment. Но трябва да почете от 6-17 до към 6-24

Редактирано от pantudino5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Колегата AMD ти е отговорил, само дето се пише Gates ремъка, а не Geits. 2. След 5-6 оборота (числата са условни) в обратна на часовниковата стрелка посока, затегни болта на ролката и провери за всеки случай ремъка с ръка, колко е опънат. Нали твойте приятели са професиионалисти - има си и инструмент за мерене на оптегнатост на ремък, ако случайно имаш съмнения или нещо не ти е ясно...3. За да не късате болтове на шайбата на разпределителя, можеш да въртиш на ръка шайбата на коляновия...Най-лесно е пък шайбата на коляновия да я въртиш с по-къс ключ с който се държи контра (шестостен) който ползвате при отвиване на болта на шайбата на коляновия...освен ако не сте отвивали с пневматичен гайковерт, молейки се на господ да не скъсате и този болт от глупост...4. Оригиналния ремък за твойта кола на Unitta (Gates) е най-добрия избор който можеш да направиш....а и се разтягат най-малко с течение на времето....Желателно в комплект с оригинална ролка, за да си спокоен най-дълго време.5. Проверяваш белезите6. Палиш и гледаш със стробоскоп центровката..

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно се пишеше Гатес :tooth: Аз лично вече не въртя от разпределителният вал(веднъж скъсах болта заради такива експерименти :D)долу на коляновият вал е най добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз със сигурност вече няма да въртя там :yes:, повече от сигурно е, и все пак няма лошо да се насереш, важното е да може да си избаршеш! ;) От това което разбрах, болта на обтяжната ролка трябва да не e затегнат на колкото пише при правенето на тези 5-6 оборота, а да е леко, (примерно оборот) лашнат, за да може да обтегне и след като се развърти се стяга, в случая на 44Nm!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти хубаво си разбрал, ама не се правят 5-6 оборота. след най-много първият ремъка е готов и опънат от там насетне и 20 оборота да напраиш по-опънат няма да стане. Пружината на ролката сама(автоматично) NOTE: The tensioner is spring-loaded to apply proper tension on the belt automatically.) си придобива необходимата сила на опън над ремъка. Според предписанието на производителя, не само, че докато се опъва ремъка -ролката не трябва да е затегната, но дори пише, че болта държащ я трябва да се развие 2/3, или както пише 1 turn, след което въртиш коляновият вал обратно на час. стрелка 3 зъба на разпределителният вал! (хората са го написали 3 зъба само не 5,6-7 и т.н. оборота) Аз го правя само с 1 или 1.5 оборота. Чак след това се затяга ролката с 44Nm. Важна подробност , е че всичко това се прави задължитело на студен мотор.Поздрави!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ok. Разбрах за какво точно става дума!Много Благодаря на всички ви! :honda::worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×