respawn 26 #1 Публикувано 23 Ноември, 2011 Здравейте, ще правя LS rods в Д16а8. До колкото четох из чуждите форуми, е елементарно да се направи това. Като цяло биелите се вземат от долния край за да паснат на вала ,защото са малко по дебели при лагерите. Б-серията е с 21мм болт на буталото а Д-то с 19мм , и биелата (пр4) + оем Д-бутала = на втулки за да се ползва 19мм болт. И така тук възниква проблема... тези фтулки какви трябва да са, в САЩ пичовете слагат силикон-бронзови (което нищо не ми говори ако някой знае да сподели ако обича). Crower - преди са продавали такива фтулки за този Swap ,но вече няма и немогат да се открият. Следва да са ханд мейд ,НО от какво. Нали бронза като метал е доста мекичък, защо използват него или този силикон-бронз е някакъв друг, няма ли алтернатива със стомана да кажем или друг здрав метал. Ето как трябва да излгежда набитата фтулка в биелата. [/url] Uploaded with ImageShack.us[/img] Тук всичко е ОК, но този пич който е правил това ,е оставил малка дупка в самата фтулка за мазане, това нужно ли е? Понеже всички останали които гледах такава дупка не се споменава да са правили. Ето това е написал един пич ,за самите втулки, но този път Алумин-борнз... ? You need custom made aluminum-bronze bushing with a width of 0.786, ID. 0.748, OD. 0.827 +(over) three thousands due to the bushing will be pressed in the small-end of the LS rods, so the bushing won't come out of the hole. п.с. С размерите някой може ли да помогне, знам че са в инчове ,но "ID" , "OD" ?? Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #2 Отговорено 23 Ноември, 2011 Ширина/вътрешен диаметър/външен диаметър ЕДИТ : п.п. След, като избереш материала : най-добре си вземи един комплект от въпросните биели, избий им 21мм болтовете, избий си и твоите болтове, и заедно с твоите 4 болта и 4те нови биели отиди някъде да ти измерят прецизно с вътромер диаметъра на дупката в биелата, и с микромер външния диаметър на твоя болт. Това, с цел да можеш после да пресметнеш какъв точно аванс да ти остави стругаря, за да може да заклинят добре втулката в биелата и болта във втулката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #3 Отговорено 23 Ноември, 2011 (Редактирано) Благодаря за превода! То близко до акъла ама ... на кой да се сети ,че OD e out diameter и ID in diameter.Остана само да се включи някой да каже какъв материал да се използва.Едит. Как мислите да стане най-добре? Биелите да се вземат колкото трябва и от 2те страни или само от едната, защото пак има различни мнения по този въпрос.. едни от двете ,друг от едната ? Редактирано 23 Ноември, 2011 от respawn Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 23 Ноември, 2011 Бронз с повече фосфор!От двете страни - теглото да е еднакво е важно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #5 Отговорено 24 Ноември, 2011 Ще гледам да има максимум отклонение до 1-2 или 3 грама в биела. Дано тук в Шумен стругарите да са наясно за кво става въпрос с този бронз или да имат подходяща стомана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Doomwisher 164 #6 Отговорено 24 Април, 2012 (Редактирано) Хмм търсих подобна тема и ето че я намерих, но не благодарение на търсачката, а благодарение на Google! По темата:Исках да питам колегата какво е развитието с този проблем и как го е решил?Какви втулки наби и какви биелни лагери ще ползваш? Тук всичко е ОК, но този пич който е правил това ,е оставил малка дупка в самата фтулка за мазане, това нужно ли е? Понеже всички останали които гледах такава дупка не се споменава да са правили.Те тези втулки се продават така с отвор от горе! Тъй като при повечето американски двигатели, захвата на биелата към буталото е направен с бутален болт застопорен от зегерки в буталото и лагеруващ в биелата и този отвор осигурява нужното мазане между буталния болт и втулката на биелата (този отвор го има и на самата биела). Тази концептология се използва и при кованите бутала и биели, това могат да го потвърдят някой хора от форума с по-сериозни проекти. При нас е обратното, буталния болт е набит в биелата и лагерува в буталото затова имаме два малки отвора от доло на буталото и мисля че 4 канала по самия тунел в който влиза буталния болт с цел да се маже от край до край. Редактирано 24 Април, 2012 от Doomwisher Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #7 Отговорено 24 Април, 2012 Прав си колега, на хонда болта не лагерува в биелата и няма нужда от мазане и съответно дупка.Моята кола е с B20 биели.Прави се втулка със стегнатост и по-малък от нужния вътрешен отвор и се набива в биелата, после се дообработва отвора и се набива болта.За да не се избие втулката при набиването на болта тя трябва да е с по-голяма стегнатост, а болта да си е с тази по каталог, мисля 0,003мм беше, но трябва да се провери.Моите ги направиха от стомана, като няма лагеруване не е нужно да са бронзови. Просто стоманата е хубаво да е близка до тази на биелата за да има същото топлинно разширение.Точните размери се вземат на място от биелите и болтовете.ПС: буталният болт си има посока за набиване и избиване, има го описано в ръководството, така че всъщност втулката за да не излиза май не се прави с по-голяма стегнатост към биелата, ами със фаска за да я държи да не излезне от другата страна при набиването. Ако трябва да се избива обаче ...Сега не ми се търси, нека някой да изрови от ръководството и да даде как се избива и набива буталният болт на сивик и колко е стегнатостта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gosheto 0 #8 Отговорено 20 Ноември, 2013 здравеите колеги понеже и аз съм в един проект б20 биели но в д15 блок и з6 бутала исках да знам какви биелни лагери използвахте и накакъв по точен материал за втулката на боталния болтпоздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #9 Отговорено 20 Ноември, 2013 С кой колянов вал ще ползваш b20 биелите. Не за друго а защото няма да стане. За по яки биели се ползват d15z6/8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #10 Отговорено 20 Ноември, 2013 Само в D15B можеш да ползваш биели от B20, останалите D15-ки са с колянов вал с по-малък размер биелни шийки. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gosheto 0 #11 Отговорено 20 Ноември, 2013 колега мотора е д15б2 ако сменя само вала и какъв освен д15б и по ниски з6 бутала няма ли да стане ако не да го продавам и да търся д16з6 блок и коланонов вал аз бутала и биели имампоздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #12 Отговорено 20 Ноември, 2013 По-евтино и лесно ще ти е да си намериш обурудван D16Z6 блок и си ти.ПС: биелите са по-широки ори коляновия вал и се фрезоват от 2-те страни.Не обърнах внимание дали могат да се ползват B20-ковите лагери, аз ползвах D16-ковите ACL-и, които вече бях купил.Дупката на лагера е леко размината с тази на биелата, но не е фатално, карам така вече доста време В темата ми с проекта май има снимки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове