Jump to content
respawn

Б20 биели в Д16

Recommended Posts

Здравейте, ще правя LS rods в Д16а8. До колкото четох из чуждите форуми, е елементарно да се направи това. Като цяло биелите се вземат от долния край за да паснат на вала ,защото са малко по дебели при лагерите. Б-серията е с 21мм болт на буталото а Д-то с 19мм , и биелата (пр4) + оем Д-бутала = на втулки за да се ползва 19мм болт. И така тук възниква проблема... тези фтулки какви трябва да са, в САЩ пичовете слагат силикон-бронзови (което нищо не ми говори ако някой знае да сподели ако обича).

Crower - преди са продавали такива фтулки за този Swap ,но вече няма и немогат да се открият.

Следва да са ханд мейд ,НО от какво. Нали бронза като метал е доста мекичък, защо използват него или този силикон-бронз е някакъв друг, няма ли алтернатива със стомана да кажем или друг здрав метал.

Ето как трябва да излгежда набитата фтулка в биелата.

Публикувано изображение[/url] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Тук всичко е ОК, но този пич който е правил това ,е оставил малка дупка в самата фтулка за мазане, това нужно ли е? Понеже всички останали които гледах такава дупка не се споменава да са правили.

 

Ето това е написал един пич ,за самите втулки, но този път Алумин-борнз... ?

 

You need custom made aluminum-bronze bushing with a width of 0.786, ID. 0.748, OD. 0.827 +(over) three thousands due to the bushing will be pressed in the small-end of the LS rods, so the bushing won't come out of the hole.

 

п.с. С размерите някой може ли да помогне, знам че са в инчове ,но "ID" , "OD" ??

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ширина/вътрешен диаметър/външен диаметър ;)ЕДИТ : п.п. След, като избереш материала : най-добре си вземи един комплект от въпросните биели, избий им 21мм болтовете, избий си и твоите болтове, и заедно с твоите 4 болта и 4те нови биели отиди някъде да ти измерят прецизно с вътромер диаметъра на дупката в биелата, и с микромер външния диаметър на твоя болт. Това, с цел да можеш после да пресметнеш какъв точно аванс да ти остави стругаря, за да може да заклинят добре втулката в биелата и болта във втулката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за превода! То близко до акъла ама ... на кой да се сети ,че OD e out diameter и ID in diameter.Остана само да се включи някой да каже какъв материал да се използва.Едит. Как мислите да стане най-добре? Биелите да се вземат колкото трябва и от 2те страни или само от едната, защото пак има различни мнения по този въпрос.. едни от двете ,друг от едната ?

Редактирано от respawn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бронз с повече фосфор!От двете страни - теглото да е еднакво е важно! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще гледам да има максимум отклонение до 1-2 или 3 грама в биела. Дано тук в Шумен стругарите да са наясно за кво става въпрос с този бронз или да имат подходяща стомана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм търсих подобна тема и ето че я намерих, но не благодарение на търсачката, а благодарение на Google! По темата:Исках да питам колегата какво е развитието с този проблем и как го е решил?Какви втулки наби и какви биелни лагери ще ползваш?

Тук всичко е ОК, но този пич който е правил това ,е оставил малка дупка в самата фтулка за мазане, това нужно ли е? Понеже всички останали които гледах такава дупка не се споменава да са правили.

Те тези втулки се продават така с отвор от горе! Тъй като при повечето американски двигатели, захвата на биелата към буталото е направен с бутален болт застопорен от зегерки в буталото и лагеруващ в биелата и този отвор осигурява нужното мазане между буталния болт и втулката на биелата (този отвор го има и на самата биела). Тази концептология се използва и при кованите бутала и биели, това могат да го потвърдят някой хора от форума с по-сериозни проекти. При нас е обратното, буталния болт е набит в биелата и лагерува в буталото затова имаме два малки отвора от доло на буталото и мисля че 4 канала по самия тунел в който влиза буталния болт с цел да се маже от край до край. Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега, на хонда болта не лагерува в биелата и няма нужда от мазане и съответно дупка.Моята кола е с B20 биели.Прави се втулка със стегнатост и по-малък от нужния вътрешен отвор и се набива в биелата, после се дообработва отвора и се набива болта.За да не се избие втулката при набиването на болта тя трябва да е с по-голяма стегнатост, а болта да си е с тази по каталог, мисля 0,003мм беше, но трябва да се провери.Моите ги направиха от стомана, като няма лагеруване не е нужно да са бронзови. Просто стоманата е хубаво да е близка до тази на биелата за да има същото топлинно разширение.Точните размери се вземат на място от биелите и болтовете.ПС: буталният болт си има посока за набиване и избиване, има го описано в ръководството, така че всъщност втулката за да не излиза май не се прави с по-голяма стегнатост към биелата, ами със фаска за да я държи да не излезне от другата страна при набиването. Ако трябва да се избива обаче ...Сега не ми се търси, нека някой да изрови от ръководството и да даде как се избива и набива буталният болт на сивик и колко е стегнатостта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеите колеги понеже и аз съм в един проект б20 биели но в д15 блок и з6 бутала исках да знам какви биелни лагери използвахте и накакъв по точен материал за втулката на боталния болтпоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой колянов вал ще ползваш b20 биелите. Не за друго а защото няма да стане. За по яки биели се ползват d15z6/8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само в D15B можеш да ползваш биели от B20, останалите D15-ки са с колянов вал с по-малък размер биелни шийки.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега мотора е д15б2 ако сменя само вала и какъв освен д15б и по ниски з6 бутала няма ли да стане ако не да го продавам и да търся д16з6 блок и коланонов вал аз бутала и биели имампоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-евтино и лесно ще ти е да си намериш обурудван D16Z6 блок и си ти.ПС: биелите са по-широки ори коляновия вал и се фрезоват от 2-те страни.Не обърнах внимание дали могат да се ползват B20-ковите лагери, аз ползвах D16-ковите ACL-и, които вече бях купил.Дупката на лагера е леко размината с тази на биелата, но не е фатално, карам така вече доста време ;)В темата ми с проекта май има снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×