Jump to content
Honda user

Досаден проблем - нещо щрака

Recommended Posts

Здравейте колеги,Става дума за едно досадно щракане при Сивик 1.5V-TEC Англичанка(D15Z8), проявява се когато колата загрее малко (на студен мотор го няма) и само когато на вън е студено.Ето по-подробно:================Сутрин паля колата студена - всичко точно - двигателя работи на 1500-2000 об/мин - няма никакви нередни шумове (работи меко).След 3-4мин, оборотите падат към 1200 об/мин - пак всичко е наред - двигателят отново работи меко.Като форсирам и като карам - няма шумове, няма щракане.След още 3-4мин обаче, като колата загрее до към 60градуса (стрелката на температурата се качи над чертичките за студен двигател, колата минава на нормални за празен ход обороти.Точно в този момент, като съм на трета предавка примерно(има го и на другите прдавки) с 1200об/мин и подам леееко газ да ускорявам, се чува едно неприятно щракане, като от газови инжектори звучи (цък-цък-цък-цък). Да - с газов инжекцион съм, но го има и на бензин въпросното щракане :(Отнема ли газта - щракането изчезва, подам ли пак леееко газ пак почва. Ако подам повечко газ изведнъж - пак изчезва.Като изключа от скорост и форсирам леко около 1300-1350об/мин пак се чува въпросното щракане. Има го и при натиснат и при отпуснат съединител.И малко уточнение - ако на вън е над 12-15-18 градуса (в топъл ден), щракането го няма :huh: -Мислех, че са клапани - отворих, регулирах ги, но пак си щрака.-Реших, че може да се е пукнал колектора (нали се пукат при ламбда сондата) - свалих топлоотражателя - нама пукнато...-Проверих за паразитни шумове от някоя част при двигателя, не е нито горивен филтър, нито някоя тръбичка...Всеки съвет е добре дошъл. Благодаря ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щракането механично ли е? Или е такова все едно колата има предварение, както казваха навремето за Ладите "чука ти аванса"?Между другото досега не съм карал кола която да държи 2000 оборота като я запалиш, може би за кратко в рамките на няколко секунди, но 3-4 мин. Според мен не е много редно. На базата на това съдя, че ако има проблем с подаването на гориво или предварение, може да ти почуква тъй наречения аванс. Ако е механично чукането, може да има нещо разхлабено, което задвижването или пистовият ремък върти. Нещо като шайба на компресор, алтернатор, хидравлика или в скоростната кутия и съединителя. За жалост всичко това е в сферата на предположенията.Но според мен е нещо като неправилно подаване на гориво или искра в точния момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислех за аванса,но трябва да е усетил и лошото вървене заедно с дрънченето.Иначе и при мен има някакъв шум, тресене или и двете когато излизам от толкова ниски обороти-1200,след 1500 прокарва и всичко заспива,а студените празни обороти са точно 1600 винаги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не,не - в никакъв случай не е чукане на аванс или нещо подобно - карал съм с години и Лада и Москвич, знам добре за какво става дума :) Звука е чисто механичен - цък,цък,цък - точно като от дюзи на газов инжекцион цъка (така звучи).Иначе много гладко работи моторЯ, никакви вибрации, придърпвания и т.нСъщо много малко харчи - не е от неправилно подаване на гориво или запалване със сигурност.Проблема го има и на газ и на бензин и то най-осезаемо е при съвсем леко подаване на газ, аванс чука като натовариш по-рязко мотора.Интересно е, че е най-осезаемо, когато на вън е студено, а най-малко се чува или го няма, когато на вън е по-топличко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така точно както го описваш. Карам на бензин ,но нямам отговор за случващото се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на място форсирах колата в малкия диапазон между празен ход и 1500 об/мин. Там се чува най-отчетливо.При съвсем плавно вдигане на оборотите до 1500, го няма щракането.Ако маалко по-рязко изфорсирам до 1500, се чува много отчетливо.Ако много рязко изфорсирам до 1500 - пак го няма.Свързано е по някакъв начин с натоварването на мотора, ако съм по нанадолно на 5-та (примерно) на 1200об/мин и подам съвсем леко газ, почва да щрака, в момента в който отпусна газта - спира.Пак отбелязвам - има го и на натиснат и на отпуснат съединител.Най-странното е, че е свързано с околната температура - колкото е по-студено вън, толкова е по изявено щракането, въпреки че мотора е загрял.Хайде колеги - ударете по едно рамо, какво може да е? Ако не го открия, къде може да ми помогнат с откриването на проблема?

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем и ми се беше откачила една ламаринка, която предпазва катализатора. Завариха ми я и всичко заспа. Чуваше се точно при тези обороти, но май от описанието ти шума е друг. Също така при мен нямаше отношение с температурата навън.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с втори човек да се заслуша при отворен капак горе-долу от къде идва шума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес слушах на канал. Струва ми се, че щракането идва някъде около генератора и другите въртящи се части. Някъде около ремъците се чува, но нали са един куп неща там - ходи го разбери.А и се чудя, ако е от ремък, ролка, генератор, компресор на климатик, хидравлична помпа и т.н, как ще спира като отпусна газта и ще почва да щрака като подам леко газ ? А и как ще се влияе от околната температура и като е топло на вън не щрака, а и като е студен мотора също не щрака ?

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за катализатора е добро предложение. Явно е комбинация от фактори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същия проблем и щракането се получавa по същия начин в същите обoроти и си мисля,че може би са биелни лагери.Най отчетливо се чува като вкарам на първа и опъна ръчната и тръгвам да тръгвам и задържа на около1500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно. И при мен е по същия начин, но не съм се притеснявал, понеже си мислех че е нещо по генерацията, мислех че е нещо дребно, от сорта на разни стружки останали от заварки или нещо от сорта, понеже при мен не се чува винаги и не е свързано с температуратано явно при всички с д15з е така и ще е хубаво някой да открие отговора на тази загадка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом температурата на въздуха влияе, най-вероятно е нещо по периферията. Някоя ролка евентуално, което има логика да тропа по описания начин в различни диапазони на оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е истина, като се разщрака - все едно карам дизел.Още малко инфо: Слагам на втора предавка, пускам колата да върви без газ на равно - на около 600 об/мин - няма никакво щракане.Давам мнооого леко газ и държа така - щракане няма до момента в който оборотите станат 750-800об/мин и тогава като по команда се разщраква.Същото го опитах и на трета предавка - карам без газ на около 600 об/мин - изобщо не щрака, мноого леко подавам газ и държа така. Колата почва леко да вибрира, но щракане няма. В момента, в който стигне 750-800об/мин и почва да щрака.Какво може да се включва и да се разщраква при тези обороти, което не работи при по-ниски ???И пак да кажа - като набирам лекичко примерно от 1000об/мин нагоре (примерно на трета предавка) - щрака, в момента в който отпусна газта спира да щрака, а оборотите са си толкова.Всякакви идеи ще са ми от полза!

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам го същото нещо - само и единствено в студено време, особено под нулата. Ходих на сервиз, нищо не се установи, успокоиха ме, че няма нищо нередно по колата. Карам с този "проблем" вече 3 години и се сещам за него само през зимата. Лошото при мен е, че на празен ход не може да се чуе добре и от там да се установи точно откъде идва. Поради това не съм си и правил труда да разследвам. Генерацията или катализаторът са ми заподозрените.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант да се чуе звук, нещо....имам идея за кВо иде реч. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това си изказване направо вкара светлина в тунела!Имаш ЛС!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газови инжектори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята се върна със същите симптоми след пълен основен ремонт ;) Мисля че са ударели питата на катализатора и затова се чува този звук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет след 5 години.

Вчера смених пистовите ремъци и цъкането изчезна. Явно са били стари, щото са и оригиналните. От там ,може би, и цъкането в резултат на някакъв резонанс на определени ниски обороти между шайбата и ремъците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...