Honda user 20 #1 Публикувано 27 Октомври, 2011 Здравейте колеги,Става дума за едно досадно щракане при Сивик 1.5V-TEC Англичанка(D15Z8), проявява се когато колата загрее малко (на студен мотор го няма) и само когато на вън е студено.Ето по-подробно:================Сутрин паля колата студена - всичко точно - двигателя работи на 1500-2000 об/мин - няма никакви нередни шумове (работи меко).След 3-4мин, оборотите падат към 1200 об/мин - пак всичко е наред - двигателят отново работи меко.Като форсирам и като карам - няма шумове, няма щракане.След още 3-4мин обаче, като колата загрее до към 60градуса (стрелката на температурата се качи над чертичките за студен двигател, колата минава на нормални за празен ход обороти.Точно в този момент, като съм на трета предавка примерно(има го и на другите прдавки) с 1200об/мин и подам леееко газ да ускорявам, се чува едно неприятно щракане, като от газови инжектори звучи (цък-цък-цък-цък). Да - с газов инжекцион съм, но го има и на бензин въпросното щракане Отнема ли газта - щракането изчезва, подам ли пак леееко газ пак почва. Ако подам повечко газ изведнъж - пак изчезва.Като изключа от скорост и форсирам леко около 1300-1350об/мин пак се чува въпросното щракане. Има го и при натиснат и при отпуснат съединител.И малко уточнение - ако на вън е над 12-15-18 градуса (в топъл ден), щракането го няма -Мислех, че са клапани - отворих, регулирах ги, но пак си щрака.-Реших, че може да се е пукнал колектора (нали се пукат при ламбда сондата) - свалих топлоотражателя - нама пукнато...-Проверих за паразитни шумове от някоя част при двигателя, не е нито горивен филтър, нито някоя тръбичка...Всеки съвет е добре дошъл. Благодаря ви предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #2 Отговорено 27 Октомври, 2011 Щракането механично ли е? Или е такова все едно колата има предварение, както казваха навремето за Ладите "чука ти аванса"?Между другото досега не съм карал кола която да държи 2000 оборота като я запалиш, може би за кратко в рамките на няколко секунди, но 3-4 мин. Според мен не е много редно. На базата на това съдя, че ако има проблем с подаването на гориво или предварение, може да ти почуква тъй наречения аванс. Ако е механично чукането, може да има нещо разхлабено, което задвижването или пистовият ремък върти. Нещо като шайба на компресор, алтернатор, хидравлика или в скоростната кутия и съединителя. За жалост всичко това е в сферата на предположенията.Но според мен е нещо като неправилно подаване на гориво или искра в точния момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #3 Отговорено 27 Октомври, 2011 И аз си мислех за аванса,но трябва да е усетил и лошото вървене заедно с дрънченето.Иначе и при мен има някакъв шум, тресене или и двете когато излизам от толкова ниски обороти-1200,след 1500 прокарва и всичко заспива,а студените празни обороти са точно 1600 винаги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #4 Отговорено 27 Октомври, 2011 Не,не,не - в никакъв случай не е чукане на аванс или нещо подобно - карал съм с години и Лада и Москвич, знам добре за какво става дума Звука е чисто механичен - цък,цък,цък - точно като от дюзи на газов инжекцион цъка (така звучи).Иначе много гладко работи моторЯ, никакви вибрации, придърпвания и т.нСъщо много малко харчи - не е от неправилно подаване на гориво или запалване със сигурност.Проблема го има и на газ и на бензин и то най-осезаемо е при съвсем леко подаване на газ, аванс чука като натовариш по-рязко мотора.Интересно е, че е най-осезаемо, когато на вън е студено, а най-малко се чува или го няма, когато на вън е по-топличко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda-vtec 6 #5 Отговорено 27 Октомври, 2011 И при мен е така точно както го описваш. Карам на бензин ,но нямам отговор за случващото се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #6 Отговорено 28 Октомври, 2011 (Редактирано) Днес на място форсирах колата в малкия диапазон между празен ход и 1500 об/мин. Там се чува най-отчетливо.При съвсем плавно вдигане на оборотите до 1500, го няма щракането.Ако маалко по-рязко изфорсирам до 1500, се чува много отчетливо.Ако много рязко изфорсирам до 1500 - пак го няма.Свързано е по някакъв начин с натоварването на мотора, ако съм по нанадолно на 5-та (примерно) на 1200об/мин и подам съвсем леко газ, почва да щрака, в момента в който отпусна газта - спира.Пак отбелязвам - има го и на натиснат и на отпуснат съединител.Най-странното е, че е свързано с околната температура - колкото е по-студено вън, толкова е по изявено щракането, въпреки че мотора е загрял.Хайде колеги - ударете по едно рамо, какво може да е? Ако не го открия, къде може да ми помогнат с откриването на проблема? Редактирано 28 Октомври, 2011 от Honda user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tsurko 39 #7 Отговорено 28 Октомври, 2011 Имах подобен проблем и ми се беше откачила една ламаринка, която предпазва катализатора. Завариха ми я и всичко заспа. Чуваше се точно при тези обороти, но май от описанието ти шума е друг. Също така при мен нямаше отношение с температурата навън. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #8 Отговорено 28 Октомври, 2011 Пробвай с втори човек да се заслуша при отворен капак горе-долу от къде идва шума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #9 Отговорено 29 Октомври, 2011 (Редактирано) Днес слушах на канал. Струва ми се, че щракането идва някъде около генератора и другите въртящи се части. Някъде около ремъците се чува, но нали са един куп неща там - ходи го разбери.А и се чудя, ако е от ремък, ролка, генератор, компресор на климатик, хидравлична помпа и т.н, как ще спира като отпусна газта и ще почва да щрака като подам леко газ ? А и как ще се влияе от околната температура и като е топло на вън не щрака, а и като е студен мотора също не щрака ? Редактирано 29 Октомври, 2011 от Honda user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #10 Отговорено 29 Октомври, 2011 Това за катализатора е добро предложение. Явно е комбинация от фактори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
moonkey 140 #11 Отговорено 29 Октомври, 2011 И аз го имам същия проблем и щракането се получавa по същия начин в същите обoроти и си мисля,че може би са биелни лагери.Най отчетливо се чува като вкарам на първа и опъна ръчната и тръгвам да тръгвам и задържа на около1500 оборота. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Micho 65 #12 Отговорено 30 Октомври, 2011 Много интересно. И при мен е по същия начин, но не съм се притеснявал, понеже си мислех че е нещо по генерацията, мислех че е нещо дребно, от сорта на разни стружки останали от заварки или нещо от сорта, понеже при мен не се чува винаги и не е свързано с температуратано явно при всички с д15з е така и ще е хубаво някой да открие отговора на тази загадка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #13 Отговорено 30 Октомври, 2011 Щом температурата на въздуха влияе, най-вероятно е нещо по периферията. Някоя ролка евентуално, което има логика да тропа по описания начин в различни диапазони на оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #14 Отговорено 1 Ноември, 2011 (Редактирано) Не е истина, като се разщрака - все едно карам дизел.Още малко инфо: Слагам на втора предавка, пускам колата да върви без газ на равно - на около 600 об/мин - няма никакво щракане.Давам мнооого леко газ и държа така - щракане няма до момента в който оборотите станат 750-800об/мин и тогава като по команда се разщраква.Същото го опитах и на трета предавка - карам без газ на около 600 об/мин - изобщо не щрака, мноого леко подавам газ и държа така. Колата почва леко да вибрира, но щракане няма. В момента, в който стигне 750-800об/мин и почва да щрака.Какво може да се включва и да се разщраква при тези обороти, което не работи при по-ниски ???И пак да кажа - като набирам лекичко примерно от 1000об/мин нагоре (примерно на трета предавка) - щрака, в момента в който отпусна газта спира да щрака, а оборотите са си толкова.Всякакви идеи ще са ми от полза! Редактирано 1 Ноември, 2011 от Honda user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #15 Отговорено 1 Ноември, 2011 (Редактирано) Имам го същото нещо - само и единствено в студено време, особено под нулата. Ходих на сервиз, нищо не се установи, успокоиха ме, че няма нищо нередно по колата. Карам с този "проблем" вече 3 години и се сещам за него само през зимата. Лошото при мен е, че на празен ход не може да се чуе добре и от там да се установи точно откъде идва. Поради това не съм си и правил труда да разследвам. Генерацията или катализаторът са ми заподозрените. Редактирано 1 Ноември, 2011 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #16 Отговорено 1 Ноември, 2011 Вариант да се чуе звук, нещо....имам идея за кВо иде реч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #17 Отговорено 2 Ноември, 2011 С това си изказване направо вкара светлина в тунела!Имаш ЛС! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilias 210 #18 Отговорено 2 Ноември, 2011 Газови инжектори? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #19 Отговорено 2 Ноември, 2011 Моята се върна със същите симптоми след пълен основен ремонт Мисля че са ударели питата на катализатора и затова се чува този звук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #20 Отговорено 28 Август, 2016 Привет след 5 години. Вчера смених пистовите ремъци и цъкането изчезна. Явно са били стари, щото са и оригиналните. От там ,може би, и цъкането в резултат на някакъв резонанс на определени ниски обороти между шайбата и ремъците. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове