Ceckin 1 #1 Публикувано 18 Октомври, 2011 Привет,от известно време се опитвам да разбера дали е възможно стрелката на Бензина на таблото да ти показва и нивото на ГАЗ, когато караш на ГАЗ и обратното. Навсякъде пишат, че е възможно /и то не само при коли с фабрична газова/ и т.н., но никой не казва точно как Въпросът ми е има ли някой който знае как или евентуално някой срещу заплащане да може да го направи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #2 Отговорено 18 Октомври, 2011 Първата ми лична кола беше Форд Скорпио с оригинално газово и показваше така. Разхода на газ и бензин на един уред. Тъй като това беше колата, която ме накара да вляза в час и да се интересувам от коли и да разбера кои марки са качествени, поради факта, че често се разваляше, да не кажа непрекъснато, научих всичко за газовата уредба, защото лично аз съм я разглобявал много пъти.Та по темата, как беше решението там. Имаше едно реле с превключващи контакти, което правеше така, взима сигнала от датчика на резервоара и го предава на уреда, в другия случай взима сигнала от датчика на бутилката за газовото и пак я предава на уреда за измерване на нивото на горивото. В случая е важно сигнала от датчиците да е еднакъв, дали в съпротивление, дали в миливолти, дали друга стойност няма значение. Трябва да разбереш какъв сигнал получава датчика и този сигнал да му пуснеш от бутилката или да го конвертираш, което е малко по сложно. Също така е важен и обхвата на сигнала, тоест от колко до колко ОМ-а в моя случай работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #3 Отговорено 18 Октомври, 2011 Да абсолюно съм съгласенвключително това коетп прочетох е че на газовата уредба е от 0 - 90 Ома като 90 ома е за пълна бутилка а на резервоара на колата е обратното по виското съпротивление означава празен резервоар. Също тка апише и за релетата, но нямам достатъчно познания да го направя сам и заова питам дали нямате някой познат който е правил или дали не знаете някой който би го направил срещу заплащане Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #4 Отговорено 19 Октомври, 2011 Схемата е много проста, ама много...кажи ми къде и как да ти драсна начина за превключване на релето. Тъй като съм ел. проектант ще ти я направя разбираемо. Много лесно и просто нещо е. Няма да ти трябва друг да ти помага. Ще ми се и във форума да я кача тази проста схема, ама не знам как! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #5 Отговорено 19 Октомври, 2011 Колега опиши я, нарисувай я на някоя програма и ще ти помогна с качването Ще бъде полезна на някой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #6 Отговорено 19 Октомври, 2011 Прати ми яна мейла, аз ще я кача. stefan.milev@gmail точка com Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #7 Отговорено 19 Октомври, 2011 (Редактирано) Веско ти ще бъдеш Първият който е качвал такова нещо търся почти цяла седмица схеми не само по БГ web sites и не могда намеря ако можем да качим схемата аз ще се погрижа да кача снимки на схемата в действие :)P.S. надявам се все още да ме бива с поялника Редактирано 19 Октомври, 2011 от Ceckin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #8 Отговорено 20 Октомври, 2011 Днес ще я начертая, супер лесна е. Ще бъде схема и начин на работа а не точно копие на нивомерите и точните волтажи и напрежение в съответния модел да кажа предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #9 Отговорено 20 Октомври, 2011 Днес ще я начертая, супер лесна е. Ще бъде схема и начин на работа а не точно копие на нивомерите и точните волтажи и напрежение в съответния модел да кажа предварително!Готово пуснах я на колегата Стефан. Остава вече той да я публикува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KONI 11 #10 Отговорено 20 Октомври, 2011 Здравейте колеги.Въпроса ми е най-вече към колегата Веско 12.Колега моя бензиномер е електронен(прелюд4)таискам да си направя нивомер за газовата отделно.чакам да видя схемата но ме интересува какъв уредмога да ползвам.Нямам предвид от автомобил изобщокакъв ел.уред може да се използва.поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kristi09 206 #11 Отговорено 20 Октомври, 2011 Здравейте колеги.Въпроса ми е най-вече към колегата Веско 12.Колега моя бензиномер е електронен(прелюд4)таискам да си направя нивомер за газовата отделно.чакам да видя схемата но ме интересува какъв уредмога да ползвам.Нямам предвид от автомобил изобщокакъв ел.уред може да се използва.поздрави.Ми ползваш ключе с нивомер....стига отзад на сондата да имаш букса за тоя нивомер 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KONI 11 #12 Отговорено 20 Октомври, 2011 Ми ползваш ключе с нивомер....стига отзад на сондата да имаш букса за тоя нивомерКлюче с нивомер....Добре но ако няма букса?И друго идеята е да е по точен и верен уреда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #13 Отговорено 20 Октомври, 2011 Ето я схемата на колегата: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #14 Отговорено 20 Октомври, 2011 Привет Вескотова което прочетох по другите форуми е следнотоако бутилката газ е пълна има съпротивление 90 Ома, ако е празна е 0 Омаако резеровара на колата е пълен е 0 Ома ако е празен е 250 Ома (приблизително)Това как би се отразило на схемата ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #15 Отговорено 20 Октомври, 2011 (Редактирано) Давам пример за Honda Civic Del Sol 1992 - 20002-5 ohms full25.5-39.5 half full105-110 emptyДемек не е Linear ако беше linear, half full трябваше да бъде 55 Ома, но да предположим, че това ще се преживее Утре що погледна за Civic 2002 каквато е и моята Редактирано 20 Октомври, 2011 от Ceckin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #16 Отговорено 21 Октомври, 2011 За това в началото казах, че това е схемата на оригинално газово. Тук измерваното съпротивление от бутилката и резервоара е заводски калибрирано и е абсолютно еднакво. В твоя случай ще се получи следното когато е пълна бутилката ще ти показва 1/3 от бензиномера. Ако сложиш съпротивление да стане 250 ома ще свършва газта много преди да дойде до средата бензиномера, което не е правилно. Трябва линейното съпротивление да е еднакво. Тоест от 0 до 250 ома, уреда мери с такова линейно съпротивление или иначе казано обхват. Датчика на бутилката е с 1/3 от обхвата. Тоест, трябва да намериш датчик за бутилката със сходно изменящо се линейно съпротивление, иначе няма как да стане по тая схема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #17 Отговорено 21 Октомври, 2011 Measure the resistance between the No. 1 and No. 2 terminals with the float at E (EMPTY), 1/2 (HALF FULL), and F (FULL) positions.If you do not get the following readings, replace the fuel gauge sending unit (see page 11-439).Float Position - Resistance (ohms) F -11-13 1/2 - 68.5-74.5 LOW - 113.4-128 E - 130-132 Това намерих за моята Хондичка 2002 Civicза повечето газови бутилки е 0 - 90 Ома 0 е празна а 90 е пълна Ако схемата, която е постната работи само за заовдско и не мога да я използвам в този случай по-дбре да не си правим експерименти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #18 Отговорено 21 Октомври, 2011 Measure the resistance between the No. 1 and No. 2 terminals with the float at E (EMPTY), 1/2 (HALF FULL), and F (FULL) positions.If you do not get the following readings, replace the fuel gauge sending unit (see page 11-439).Float Position - Resistance (ohms) F -11-13 1/2 - 68.5-74.5 LOW - 113.4-128 E - 130-132 Това намерих за моята Хондичка 2002 Civicза повечето газови бутилки е 0 - 90 Ома 0 е празна а 90 е пълна Ако схемата, която е постната работи само за заовдско и не мога да я използвам в този случай по-дбре да не си правим експерименти Още повече че при теб логиката е обратна. Тоест пълен резервоар на малките ОМ-ове и празен 130 ОМ. При теб може да се направи с аналогова схема с операционен усилвател и с обърната логика. Ама трябва да се измисли от 0 и отнема много време, после да се направи настройка. На практика е по лесно и по вярно да използваш диодчетата на газовото или нивомера в бутилката. Има и по лесен начин с PIC процесор но някой трябва да ти направи програмата, което е свързано отново с доста настройка. Идеята при него е, че спрямо характеристиката на входния сигнал (линейната характеристика), подава на изхода обратна линейна характеристика в какъвто вид искаш пропорционално. Лесно става, но трябва някой да ти го програмира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #19 Отговорено 24 Октомври, 2011 а поне можеш ли да деш насока към какъв вид PIC Контролер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #20 Отговорено 25 Октомври, 2011 И също така като преключва автомаично газ - бензин ключа как се вписва във схемата ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #21 Отговорено 25 Октомври, 2011 PIC Controllera трябва да ще обръща показанията на газовата буилка по формулата (90-показание) * 1.5 сега остава да се намери PIC програматор чип и да не се взривим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceckin 1 #22 Отговорено 25 Октомври, 2011 http://www.cruzpro.com/нивомер по скъпите може да бъде обучаван, както пише на страницата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове