Jump to content
civic1.5

Натискам а тя се спъва

Recommended Posts

Фенове, сигурно и на вас ви се е случвало, и моля за мнения. На определена предавка в ниските убороти подавам газ а тя вместо да хукне си забива и се чуди, и мудно малко по малко се сеща, колата е 124к.с. баща ми кара същия модел но 105к.с. при една и саща ситуация неговата се държи нормално но моята уви, слушам за мнения и савети, Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах същия проблем колкото и странно да ти звучи оказа се ламда сонда.Откачи си сондата и пробвай мойта колица е д16з7 мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, има логика в това и аз се замислих като една от вероятните причини да е това и утре започват експериментите.

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЦИТАТ:

 

Винаги има начин този сензор да се шунтира. Има ламбда емулатори, които лъжат компютъра, че съотношението гориво въздух е стехиометрично. По този начин, могат да се реализират различни настройки на двигателя.

Това има и лоша страна. Ако двигателя не е много натоварен (равномерна скорост, или лееекичко ускоряване), двигателя работи като затворена система (с единична отрицателна обратна връзка). Това означава, че има връзка м/у дюзите и ламбда сондата с цел стехиометрично отношение.

Ако има някакъв вид ламбда емулатор, който се стреми към бедна смес, може да се увеличи икономията на гориво, за сметка на голямото количество азотни окиси, благоприятните условия за детонации, както и за високата температура на изгорелите газове.

Обратното, ако сместа е нагласена да е по-богата, двигателя ще е малко по-мощен, но за сметка на това съществува риск от прегряване и унищожаване на катализатора, повишена употреба на гориво, както и на увеличени вредни емисии.

 

Важно е да се отбележи, че когато двигателя е подложен на голямо натоварване (т.е. газ до дупка - отворена напълно дроселова клапа), данните от ламбда сондата се пренебрегват и двигателя автоматично обогатява сместа с цел мощност и предпазване на двигателя. Всяко емулиране в този случай се игнорира, но ако има преработки на дебитомера, те биха били предпоставка за ниска производителност заради богата или бедна смес, както и съществува риск от детонации ако сместа е бедна.

 

ЦИТАТ:

 

Някои собственици махат катализатора и изключват ламбда сондата. В този случай ЕКУ работи по усреднени стойности и не може да осигури оптимална горивна смес, както и ниско ниво на вредни емисии. Освен това след нулиране на ЕКУ (при сваляне на акумулатора) двигателят започва да работи неустойчиво и не може да нормализира работата си дори и след продължителен преход. причината е че не всички типове ЕКУ имат система за корекция на режима.

Изключването на сондата от системата може да доведе до разрушаването й. Най-сериозното следствие от това е повреда на двигателя. Получава се при двигатели с голям пробег, при които поради разтягане на ангренажния ремък изпускателните клапани още не са затворени напълно при началото на хода на буталото надолу. В този случай има реална опасност парчета от керамичното тяло на разрушената сонда да бъдат всмукани в цилиндъра, като последиците са катастрофални.

При замяна на катализатора с резонаторно гърне ламбда сондата трябва да остане включена. Ако е неизправна се заменя с нова.

 

ИЗТОЧНИК:

 

http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=4035

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, далече сам от мисалта да махам сондата, просто ще се купува нова, неизбежно е, ако някой знае от каде на по сносни цени чакам.......... тя е с четири пина.

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си се хвърлил в тежки разходи за ламбда, почисти ли си EACV-то? Може пак да е ламбда, но поне трябва да отстраниш по леките вероятни причини, преди да си скочил в дълбокото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е ламбда сонда трябва да ти свети чека , ако му работи крушката де - има случаи продавача да я премахва с цел да не свети чека при продажбата :( Както каза колегата провери всяка периферия , сипи различен бензин , добавка за инжекторите , виж дали нямаш запушено гърне . Щом е четири жилна ламбда сондата ти е от скъпите :( има заместители на NGK , които са по евтини за около 200 лв .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е ламбда сонда трябва да ти свети чека , ако му работи крушката де - има случаи продавача да я премахва с цел да не свети чека при продажбата :( Както каза колегата провери всяка периферия , сипи различен бензин , добавка за инжекторите , виж дали нямаш запушено гърне . Щом е четири жилна ламбда сондата ти е от скъпите :( има заместители на NGK , които са по евтини за около 200 лв .

Всичко е проверено по периферята, все пак ми е пета Хонда, а когато ламбда сондата стане мудна чека няма как да ти светне, това е последното нещо което не сам отстранил, парво ще взема една работеща за проба а след това ще купувам. Е ще пиша и резултата за да се знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...