Krasi-mir 1557 #1 Публикувано 5 Октомври, 2011 Та значи, колата е CRV 1-ва генерация, 128 коня, JDM.Вчера имах малък проблем, който разреших успешно. Замалко да не запали на топъл двг, а като запали заработи на 3 цилиндъра. Проблемът беше изгорял кабел на 1-ви цилиндър. Сложих нови кабели и свещи, и работата заспа.И тук стигаме до въпроса:Свещите, които ми доставиха са NGK ZFR5F-11, kаквито и трябва да са, според Autodata. Обаче, според руското ръководство за експлоатация, свещите трябва да са NGK ZFR6F-11. Склонен съм да вярвам повече на руснаците, защото в своето ръководство те говорят за CRV '95-'01, докато в Autodata изобщо не се споменава тази '95-'96 година, когато се произвежда само JDM. В Autodata има само двг В20В1/В3, а В20В, какъвто е моят двг, няма.Та, има ли някой идея, откъде идва тази разлика в параметрите на свещите, или е просто заради различния климат в Англия и Русия? Същият въпрос искам да задам и за хлабините на клапаните. Има ли разлика за JDM и EU двигателите?Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #2 Отговорено 5 Октомври, 2011 http://www.ngk.de/en/home/ От тук можеш да си ги намериш кои са. А иначе да-едно топлинно разлика е възможно. И аз карам колите с 6ци. Карал съм и с 5ци и разлика не съм намирал. По принцип я дават да живее 6цата до по-висока температура, но 5цата на студено е по-добре. Карал съм и с 8ци дори/нямах други/ и колата зимата, запалена на студено докато не загрееше перфе беше все едно е 20к.с., не 75 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #3 Отговорено 5 Октомври, 2011 Та значи, колата е CRV 1-ва генерация, 128 коня, JDM.Вчера имах малък проблем, който разреших успешно. Замалко да не запали на топъл двг, а като запали заработи на 3 цилиндъра. Проблемът беше изгорял кабел на 1-ви цилиндър. Сложих нови кабели и свещи, и работата заспа.И тук стигаме до въпроса:Свещите, които ми доставиха са NGK ZFR5F-11, kаквито и трябва да са, според Autodata. Обаче, според руското ръководство за експлоатация, свещите трябва да са NGK ZFR6F-11. Склонен съм да вярвам повече на руснаците, защото в своето ръководство те говорят за CRV '95-'01, докато в Autodata изобщо не се споменава тази '95-'96 година, когато се произвежда само JDM. В Autodata има само двг В20В1/В3, а В20В, какъвто е моят двг, няма.Та, има ли някой идея, откъде идва тази разлика в параметрите на свещите, или е просто заради различния климат в Англия и Русия? Същият въпрос искам да задам и за хлабините на клапаните. Има ли разлика за JDM и EU двигателите?Благодаря предварително.Не вярвай на Autodata и на всевъзможни сайтове. Изтегли си от нета CRV service manual и там ще намериш информация за всичко от първа ръка. Иначе 5-тици свещи са за студен климат, 6-тици за умерен, като нашия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #4 Отговорено 5 Октомври, 2011 Ето какво съм намирал за свещите: Важен фактор при избора на свещ е топлинното число, което описва количеството топлина, което свеща може да избута от горивната камера. Свещ, която работи прекалено горещо или прекалено студено може да създаде проблеми. Ако свеща работи прекалено горещо, тя няма да може да се охлади достатъчно преди следващия заряд от гориво и въздух да навлеза в цилиндъра и възпламеняването ще настъпи прекалено рано. Ако свеща работи прекалено студено въглеродни отлагания ще замърсят електрода и изолационната повърхност и ще затруднят правилното функциониране на свеща. Идеалната работна среда, при която свеща запазва своите свойства е между 400 и 900 градуса. "Горещите" искрови свещи или тези с число като "16" например имат удължен връх, като по този начин се създава по-голямо разстояние, в което топлината се разширява и изминава, също както и по-голяма повърхност за нейното поглъщане. "Студените" искрови свещи или свещи с по- високо число като "31" например имат по-къс изолационен връх и по- малка абсорбираща топлината повърхност, като по този начин провеждат доста по- бързо топлината до цилиндровата глава. По принцип "студените свещи" са идеални за дълги дистанции, високи скорости или работа под тежки условия, тъй като при такива натоварвания двигателя отделя голямо количество топлина, която трябва да се разсее бързо, за да се избегне ефекта на предварителното възпламеняване. За по- къси разстояния или градски тип шофиране, "студените" свещи могат да не нагряват до достатъчна температура за изгаряне на въглеводородите, в този случай "горещите" свещи са за предпочитане. Правилното топлинно число се посочва от производителя на автомобила. Горното е от страницата на тук, а ето още един цитат: Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти. Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание). По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (“топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града). Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори. Относно определянето на правилната свещ съм съгласен с @ZAPPA. Може да провериш и в японския EPC на Honda (включва всички модели за японския пазар, които не влизат в "стандартното" EPC), от там ще е най-точно, но той изглежда ето така и ще е голяма доза налучкване и късмет да се оправиш с него: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #5 Отговорено 8 Октомври, 2011 Благодаря колеги!За свещите, ясно - климат, и можеби ши**ната autodata!И все пак, имат ли някакви разлики В20В и В20В1/В3? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове