Jump to content
Djarov

civic 1.5ls vtec hachback

Recommended Posts

Аз лично от моя Икономик не мога да се оплача нито от разхода, нито пък от вървежа - когато тръгна с мръсна газ в някой завой, гумите свирят и остават следи и без съединител, като превключвам свирят и на 2-ра, а понякога леко пресвирват и на трета :DПросто найстина заради дългите скорости си иска да я вкараш в обороти, тогава и гласа си променя и усещането е много добро. За мен колата е повече от добра...има я и икономията има си и мощта, все едно са две коли в една :DПросто човек трябва да знае какво търси!

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка сте прави за дължината на скоростите на D15-ката, вероятно всичко е изпълнено в синхрон с целта - икономично каране. Крайната е доста ниско число, в сравнение с D14 и B18. Предполагам има общо с диференциала - от там ли идва толкова различно тва "крайно" предавателно число?

"Final Drive" или както го наричате "крайно предавателно число" е точно предавателното число на диференциала.Точно понеже диференциала е "дълъг", всички предавки стават дълги.Общото предавателно число (съотношението на оборотите на двигателя към оборотите на колелата) се образува от предавателното число на дадената предавка и предавателното число на дифа (произведението на числото на предавката и числото на диференциала).Дано съм успял да го обясня разбираемо :)А относно темата -> имам D15Z8, карал съм и D14 е няма нищо общо - D15-ката е значително по-еластична и по-пъргава особено в ниските, но и във високите.Дано колегата направи правилния избор! Редактирано от Honda user
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто найстина заради дългите скорости си иска да я вкараш в обороти, тогава и гласа си променя и усещането е много добро. За мен колата е повече от добра...има я и икономията има си и мощта, все едно са две коли в една :D

абсолютно съгласен :thumbs1:
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Final Drive" или както го наричате "крайно предавателно число" е точно предавателното число на диференциала.Точно понеже диференциала е "дълъг", всички предавки стават дълги.Общото предавателно число (съотношението на оборотите на двигателя към оборотите на колелата) се образува от предавателното число на дадената предавка и предавателното число на дифа (произведението на числото на предавката и числото на диференциала).Дано съм успял да го обясня разбираемо :)А относно темата -> имам D15Z8, карал съм и D14 е няма нищо общо - D15-ката е значително по-еластична и по-пъргава особено в ниските, но и във високите.Дано колегата направи правилния избор!

Напълно разбираемо, колега user :)Заради диференциала скоростите стават по-дългиСъгласен съм, че има мощност още от ниските обороти, в много случаи не се налага да превишавам и 5К оборота, за да получа каквото искам :) :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като ти се включва Витека на 3800,как да не получаваш :ph34r::lol::lol::lol:На мен любимото ми с икономиката е при изпреварване със 100-110-120,от 5-та да вкарам 3-та....Тогава все едно си карам мини ми-то....е почти де....

Редактирано от RadoslavKZ
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че в-тека се включва след 2500об. при мен, точно тогава изгасва и икономичната лампа, а колата хвърля патериците. Само на 5-та лампата е вързана за скоростта (120) и тогава до 3000об. при плавно ускоряване си свети.Мисля, че около 5 хил.об. се постига повечето от мощността на иконимика, но честно казано съм настъпвал и до прекъсвач, когато ме гонеше една астра (не, не беше от тия с бурканите :tooth:) и така и не успя да ме догони. Има един неприятен момент (поне при мен) когато се кара продължително в икономичен режим на 5-та - като че ли компютъра заспива и при по-нежно натискане на газта изобщо не реагира с ускорение. Ако се свали предавка или се настъпи по-сериозно нещата се раздвижват ^_^

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един неприятен момент (поне при мен) когато се кара продължително в икономичен режим на 5-та - като че ли компютъра заспива и при по-нежно натискане на газта изобщо не реагира с ускорение. Ако се свали предавка или се настъпи по-сериозно нещата се раздвижват ^_^

не ми се е случвало такова нещо, имаш някакъв проблем най вероятно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, не съм сменял филтър-уплътнението на в-тек клапана например. Другите неща съм ги проверил. Ако е някакъв проблем с ЕКУ-то това ще е лошо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш проблем! ..коментирано е и в други теми, така са си всички - или смъкваш предавка и изчезваш или напомпи 2-3 пъти леко педала на газта и почва да си ускорява

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "заспиване" си го обяснявам с това, че компютъра решава, че нямаш нужда от мощност и отваря EGR за по-малко комресионни загуби (някой ден ще вържа мултиметър към управелението на тоя клапан).А VTEC (вързах диод от любопитство) се задейства на различни обороти в зависимост от натоварването между от 2500 при добре натиснат педал на газта, до 3-3200 ако е натиснат много леко.Еконо лампата няма пряка връзка с VTEC-a, а е по-скоро със скорост, обороти и натоварване. Примерно правил съм опит и съм успявал да я светна на свободна, 40-50 км/ч леко натиснат педал и задържане на оборотите ок. 2000 (компютъра реално не получава информация от ск. кутия на коя предавка си).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че в-тека се включва след 2500об. при мен, точно тогава изгасва и икономичната лампа, а колата хвърля патериците. Само на 5-та лампата е вързана за скоростта (120) и тогава до 3000об. при плавно ускоряване си свети.Мисля, че около 5 хил.об. се постига повечето от мощността на иконимика, но честно казано съм настъпвал и до прекъсвач, когато ме гонеше една астра (не, не беше от тия с бурканите :tooth:) и така и не успя да ме догони. Има един неприятен момент (поне при мен) когато се кара продължително в икономичен режим на 5-та - като че ли компютъра заспива и при по-нежно натискане на газта изобщо не реагира с ускорение. Ако се свали предавка или се настъпи по-сериозно нещата се раздвижват ^_^

Нямаш проблем, това е нормално и очаквано. Все пак има значение дали не катериш нагоре, например - това е един от главните недостатъци на тази кола. Както и на останалите от подобен род. Все пак е добре да сме реалисти, и да не очакваме нещо великанско от 1.5 литров бензинов атмосферен двигател, нали? 114 коне, макс. въртящ момент при 4500 оборота. VTEC switchover позицията е 2500 оборота, наистина - тогава гасне зелената лампа. Преди това нямаш проблем да се движиш на 1800-2000 оборота с 60 км/ч на четвърта предавка, все пак е 1100 кг колата. Тогава разбира се, лампата свети.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действително лампата свети основно при плавно ускоряване, от 3-та предавка нагоре и при по-сериозно натискане на газта - веднага гасне. Предполагам, че заради дългите предавки колата не се представя много добре на висока предавка по баирите на магистралата и трябва да се свали поне на 3-та, за да не се заглъхне тотално (например магистрала Хемус, в посока София - баирите при тунелите).Интересно дали кутията на D14-ката и на другите двигатели има по-добро поведение там на 5-та?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята няма никакво такова заспиване...за кутията: 4-та скорост на нашите коли отговаря на 5-та на повечето други коли този клас, пример фиат браво 1.6 5 скорости на 5-та със 100км/ч е на точно същите обороти като хондата на 4-та, ама 1 към 1! давам фиат-а за пример защото имам преки наблюдения над него, но и с другите коли е горе долу така. общо взето 5-та е яко скопяваща предавка, теоритично на максимални обороти и пета предавка икономика отива на 280км/ч!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действително лампата свети основно при плавно ускоряване, от 3-та предавка нагоре и при по-сериозно натискане на газта - веднага гасне. Предполагам, че заради дългите предавки колата не се представя много добре на висока предавка по баирите на магистралата и трябва да се свали поне на 3-та, за да не се заглъхне тотално (например магистрала Хемус, в посока София - баирите при тунелите).Интересно дали кутията на D14-ката и на другите двигатели има по-добро поведение там на 5-та?

При Д14(поне мойта) положението е аналогично, 5та е ИКОНОМИЧНА, тоест тягата е минимална и при всяко по-сериозно натоварване, да кажем стръмен склон трябва да се свалят колкото е нужно предавки за да се вкара в обороти, тъй като под 3500 мотора е доста лежерен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...