ceko_zmeq 0 #1 Публикувано 14 Септември, 2011 Здравейте колеги На скоро си сложих климатик на прелюд 4 ген.От началото всичко си вървеше добре,но в един "хубав" момент,в който си карам аз колата без климатик, и изведнъж компресора се включи.Та въпросът ми е,кое кара компресора да се включва сам!?Понеже перките са ми вързани към копчето за климатика(АЦ)когато се включи компресора,те не се включват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sokingr 0 #2 Отговорено 18 Септември, 2011 така ще го прецакаш .ще попитам мой приятел който се занимава стова и ще пиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TX8870XC 0 #3 Отговорено 18 Септември, 2011 Климатика се включва от копчето (АС) за което споменаваш, ПЕРКИТЕ обаче се включват АВТОМАТИЧНО според налягането в системата - датчик следи за това и казва кога да завърти перка/-и.Това всичко е за фабрична клима. АКО майсторите ти са решили че с климатика ВИНАГИ ще се включва(т) перка(и), можеш да чакаш само неприятности. За хладилният цикъл, системата има нужда от високо налягане, перката (обикновено 1 за водата и 1 за климата) се включва когато налягането се повиши над определено такова.АКО си сигурен че компресорът се е включил сам, не чакай да се повтори - потрети, а отиди да си огледат кабелите!По принцип шайбата на климатика се върти с оборотите на двигателя, с бутона АС включваш "зацепването" на шайбата с компресорният вал, в следствие на което се получава студа в купето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 18 Септември, 2011 Тия "ПЕРКИ" що се включват за налягане...., аз мислех, че нещо за температурата били, ама може и да бъркам, колега???П.П. Ей, страшна работа са тия, младите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TX8870XC 0 #5 Отговорено 19 Септември, 2011 Тия "ПЕРКИ" що се включват за налягане...., аз мислех, че нещо за температурата били, ама може и да бъркам, колега??? П.П. Ей, страшна работа са тия, младите. Ами ако прочетеш внимателно, ще видиш "перката (обикновено 1 за водата и 1 за климата) се включва когато налягането се повиши над определено такова.".За водата не я коментираме в случая и остана тая на климатика, тя обаче, не ти прави студеното (както при водата) а превръща ПАРИТЕ ВИСОКО НАЛЯГАНЕ на хладилният агент в ТЕЧНОСТ. Тази течност отива до един СКЪП уред (Термо Регулиращ Вентил) който "прави" студа в купето. p.s. Важно е да разбираш това дето коментираш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #6 Отговорено 19 Септември, 2011 ...П.П. Ей, страшна работа са тия, младите. ... и не слушат, като им приказваш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #7 Отговорено 19 Септември, 2011 [/left] p.s. Важно е да разбираш това дето коментираш! Глей са!Аз от климатици много не разбирам, ама това дето си го написал става с намаляване на температурата на агента и от там и налягането. Можеше да напишеш, че с отнемане на температура стават нещата, а не само налягане, та налягане. П.П. Добре е да се изкаже някой запознат! П.П.П. Иначе с перки няма как да сваляш налягане където и да било, мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #8 Отговорено 19 Септември, 2011 Tъй. Перката се включва от едно нещо, дето се задейства от топлина. А компресорът се задейства от един електромагнитен съединител, дето при липса на 12в не трябва да работи - пречи му една дистанционна втулка, която държи съединителната шайба на разстояние от ремъчната. Ако се включва без подадени 12в, двете шайби са притиснати една към друга - т.е. 1. втулката се е изтрила 2. (много малко вероятно) двете са заклинени от попаднало чуждо тяло.Решение - сваля се ремъка и се проверява дали ремъчната шайба се върти свободно. Ако не - сваля се съединителната (притискателната) и се проверява дали не е влязъл боклук, и се смена втулката с малко по дебела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepi 1 #9 Отговорено 21 Септември, 2011 Мога да споделя как е при мен, Прелюд 4 2.0л. С включването на бутона на климатика веднага компресора заработва заедно с двете перки, след известо време на работа в зависимост от външната температура, компресора спира отново заедно с двете перки пак за известно време и така се повтарят нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове