Jump to content
Guest da6kata

стрътбар

Recommended Posts

Guest benji_crx

Аз пък съм чувал друго българско наименование на стръта и то е -спънка и според мен е по верното :) защото според мен няма как да се променят тези 2 градуса при слагането на спортно окачване а целта си му е да не позволява осукване на купето при завой.а когато колата е с ниско окачване амортисъора е с по къс ход и това дава по голямо напрежение на бомбетата а стръта(спънката) след като се постави и натегне или разтегне(зависи от модела на стръта) до пълното му обездвижване не позволява това раздвижване на бомбетата .това е моето мнение :angry: и не е нужно да се разтяга или разтяга докато нещо си започне да скърца на късаща се ламарина :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Аз пък съм чувал друго българско наименование на стръта и то е -спънка  и според мен е по верното :angry: защото  според мен няма как да се променят тези 2 градуса при слагането на спортно окачване а целта си му е да не позволява осукване на купето при завой.а когато колата е с ниско окачване амортисъора е с по къс ход и това дава по голямо напрежение на бомбетата а стръта(спънката) след като се постави и натегне или разтегне(зависи от модела на стръта) до пълното му обездвижване  не позволява това раздвижване на бомбетата .това е моето мнение  :) и не е нужно да се разтяга или разтяга докато нещо си започне да скърца на късаща се ламарина :)

<{POST_SNAPBACK}>

И аз съм на същото мнение. А и както преди дадох за пример рали автомобилите - там никой не си играе с планки и натягане или разтягане.

Слагат си една тръба точно от бомбе до бомбе и си върши прекрасно работата без допълнително да ги прибира или раздалечава. Едва ли са толкова зле там разни механици и пилоти, че да не знаят какво правят.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

Аз пък съм чувал друго българско наименование на стръта и то е -спънка и според мен е по верното :) защото според мен няма как да се променят тези 2 градуса при слагането на спортно окачване а целта си му е да не позволява осукване на купето при завой.а когато колата е с ниско окачване амортисъора е с по къс ход и това дава по голямо напрежение на бомбетата а стръта(спънката) след като се постави и натегне или разтегне(зависи от модела на стръта) до пълното му обездвижване не позволява това раздвижване на бомбетата .това е моето мнение :) и не е нужно да се разтяга или разтяга докато нещо си започне да скърца на късаща се ламарина :D

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

 

 

Спънка,стрът или разпънка за едно и също говорим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls
Отговорено (Редактирано)

само да се изкажа за наклона:

 

струта се захваща за КУПЕТО а не за амортисьорите... ако ще да си "Али Баба и 40-те разбойници" не можеш по абсолютно никакъв начин да повлияеш на ъгъла на амортисьорите и от тук да компенсираш спортно окачване. а да си мисли човек, че може с този стрът да разпъне бомбетата не е особено реално. по-скоро ти трябва пенвматичен крик монтиран в струт :)

 

Според мен няма никакво значение накъде са затегнати освен факта, че при разпъване планките отзад се кривят, а при свиване им свършва резбата... аз съм ги натегнал да свива и от 2те страни нямам никаква резба вече, но пък и е доста здраво - т.е. точно стигна.

<{POST_SNAPBACK}>

За мен surr-а е прав.

Захваща се за шасито и има за цел намали огъването(усукването),което

изпитва шасито при завой.

Под "strut towers" се разбира тази част от шасито,на която се захващат амортисьорите.

Ето връзка в Уикипедия: ЩРАК

И схемичка: ЩРАК

 

И тук може и да повтарям,но:

============

What is the purpose of strut bar?

 

A strut bar is also called a "strut tower brace", and keeps the strut towers from flexing during heavy cornering. When the tire pushes against the strut,the strut pushes against the strut tower. If the push is great enough, the tower will deflect, changing the car's suspension geometry.

============

One of the most common upgrades on a modified car is mounting Strut Bars. A Strut Bar (also known as strut tower bar or strut brace) is designed to tie the two opposing strut towers together as a single solid unit. The purpose of a strut tower bar is to reduce flex that these towers experience during hard cornering. When taking a turn a car's strut towers normally flex, resulting in bodyflex and losing some traction.

 

As Strut Tower Bars are designed to keep your strut towers from flexing, they distribute the pressure applied to one strut tower when taking a turn to both towers instead of just one.

============

Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BAlexandrov

... и е хубаво да се чете и втората страница, където е обяснено че при прав път и неравности има склонност към събиране на кубетата, а при завой - на раздалечаванетук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

или друго яче казано, Хайде сега всички да си преправяме глупавите задни планки, така че да не са толкова паянтови. Незнам за вас, но аз определено ще го направя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой сложил ли си е стрът бар на задните бомбета на 6 генерация японка?Багажникът на моята изцяло е покрит от кори, което си ме кефи, но означава, че ще режа с ножовката ако искам да се обзаведа :D Снимка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://e30m3performance.com/myths/Strutbar..._bar_theory.htm

 

според мен идеята е нито да събират нито да раздалечават, а да държат заедно, като конструкция предницата на колата. отделно всеки като реши може да натяга или да събира ботушите, но и двете сякаш не са добра идея!

 

п.п. не се сдържах да пусна тая снимка :DПубликувано изображение

Редактирано от sirakoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен идеята е нито да събират нито да раздалечават, а да държат заедно, като конструкция предницата на колата. отделно всеки като реши може да натяга или да събира ботушите, но и двете сякаш не са добра идея!

 

Точно това е идеята, да държи купето да не се усуква, и да не позволява на така наречените ботуши на амортисьорите да се събират един към друг. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

тая тема пак се отвори :tongue1:) стръта трябва да е напрегната конструкция за да работи добре , това ще рече че за да се сложи качествено трябва да се ползва крик за да се разпънат двата ботуша и тогав да се монтира стръта ... ботушите имат склонност към свиване ,а не към раздалечаване и за това на стръта по българскому ( както написа преди година майната ) се вика разпънка

въпроса на sharki беше за заден стрът ан 6-та което си е горе-долу като заден стрът на кончерто :lol: без рязане или махане на пластмаси няма да стане ... по-добре ако нямаш си сложи стабилизираща щанга първо и тогава режи ако не ти стига ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

тая тема пак се отвори :cool:) стръта трябва да е напрегната конструкция за да работи добре , това ще рече че за да се сложи качествено трябва да се ползва крик за да се разпънат двата ботуша и тогав да се монтира стръта ... ботушите имат склонност към свиване ,а не към раздалечаване и за това на стръта по българскому ( както написа преди година майната ) се вика разпънка

въпроса на sharki беше за заден стрът ан 6-та което си е горе-долу като заден стрът на кончерто :) без рязане или махане на пластмаси няма да стане ... по-добре ако нямаш си сложи стабилизираща щанга първо и тогава режи ако не ти стига ...

Абсолютно да за разпънката.Вие да сте виждали ботуш скъсан навън? Поне аз в практиката си не съм виждал все скъсани навътре и колелетата се разчекват в долната част на колата.Така че на мен лично най ми допада идеята с разпъването но не повече от 50-70 Нютона напън.И все пак това си е мое лично мнение. :P Редактирано от morskija

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая тема пак се отвори :) ) стръта трябва да е напрегната конструкция за да работи добре , това ще рече че за да се сложи качествено трябва да се ползва крик за да се разпънат двата ботуша и тогав да се монтира стръта ... ботушите имат склонност към свиване ,а не към раздалечаване и за това на стръта по българскому ( както написа преди година майната ) се вика разпънка

въпроса на sharki беше за заден стрът ан 6-та което си е горе-долу като заден стрът на кончерто :) без рязане или махане на пластмаси няма да стане ... по-добре ако нямаш си сложи стабилизираща щанга първо и тогава режи ако не ти стига ...

Честно казано нямам представа дали има стабилизираща щанга... още не съм си изучил колата в детайли. Ама и това ще стане. :D

 

Ще се поразровя из мултимедийното ръководство и ще я кача на някой канал, за да проверя.

 

P.S.: Никак не ми се режат корите в багажника.. и без това толкова добре са се сетили японците да ги сложат :D Ще опитам както казваш..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарки,докъде стигна със стрът бара или се отказа от идеята?И аз имам намерение да сложа на моята 6ген.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да изтупам прахта която се е събирала 4 години и нещо по тази тема :)та колегите ако са сложили стрътбар на задните амортисьори на 6-та генерация хеч нека споделят какви са подробностите по слагането на стрътбара. До колкото се сещам Драгича имаше на неговия черен сивик и ми беше споменал че е бая играчка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...