Jump to content
Guest da6kata

стрътбар

Recommended Posts

Guest da6kata

натъкнах се на следната снимка

Публикувано изображение

и се зачудих има ли смисъл да се слага стрътбар на задните амортисьори къде е по-голямо натоварването в предните или в задните,според мен в предните най-малкото че колата е с предно предаване,въздушната струя отпред би трябвало да е по-силна,тежестта от двигателя трябва да има също някакво значение,еднакви ли са амортисьорите за отпред и отзад и дали на височина съвпадат и има ли значение ако отзад са барабанни спирачките,те не би трябвало въобще да имат някво влияние не нека някой,който разбира да си каже мнението и ако стрътбара отзад е модификация,която наистина необходима трябва ли да се махат задните седалки или просто е за гъзария :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

При мен имаше много голям ефект от задния стрътбар,понеже задницата на Хикса е доста лека и много се усуква.Сега поведението на колата е коренно различно и моя съвет е въобще да не се замисляш ами да слагаш :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Venci

От всичко, което усещам в завой със скорост около 100-130км/ч, съм с двата крака за стрът-баровете. А съм само с 90 конченценца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Дотук съм съгласен със всички, но пропускате да му кажете че предния е по-важен. Поне моето мнение е такова. Аз усетих най-голяма разлика като сложих предния. След това със задния разликата беше сравнително малка.Ако имаш пари - слагай ги и двата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

Аз си сложих наскоро, но не мога да кажа каква е разликата.Обаче имам питане... как се натяга струт-а?да разпъва или да събира?Защото моя е направен да събира... и като се опитах да го направя да разпъва имам чувството, че ще се преебе поради начина на закрепване - планките започват да се кривят...Някой има ли мнение по въпроса?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

според мен стръта трябва да се събира за да не позволява колата при завой да се разтяга(посуква)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest da6kata

а как стои отзад трябва ли да се махат седалките или си пасва перфектно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1
:whistle: ами като си вдигнеш вратичката и погледнеш в багажника - виждаш ли амортисьорите? - виждаш ги :whistle: и то перфектно...Може. само дето трябва дасе отреже част от пласмасата за да може да се закрепи струта, че тя пречи малко.И разбира се пречи доста на пространството в багажния отсек... ама гъзария ко да правиш :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Добре ква е разликата дали събира и раздалечава? На разни коли за рали правени дори направо тръба заварена за бомбетата отзад съм виждал. И тя щом се сложи вече не би позволила нито събиране нито раздалечаване... :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

незнам каква е разликата, но:- щом може да се прави значи има значение- според моя опит ако раздалечава ще се преебат планките които го захващат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vinny

Така и така е отворена темата. Цени и примери за стрътбарс някой може ли да изнамери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Стрътбара трябва да разпъва а не да свива :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest benji_crx

Стрътбара трябва да разпъва а не да свива :whistle:

<{POST_SNAPBACK}>

:whistle: кое да разпъва ?при положение че стягаш стръта за да не се позволява при завой колата да се разтяга и посуква. :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Стрътбара трябва да разпъва а не да свива :)

<{POST_SNAPBACK}>

:) кое да разпъва ?при положение че стягаш стръта за да не се позволява при завой колата да се разтяга и посуква. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Когато се използват спортни амортисьори и пружини наклоните на предницата се изменят т.е. разкрачва се в долния край на гумите и съответно се свива в горния си край(при мен и при Магнума тези наклони са почти 2 градуса)Щом в горния си край гумата е свита то неминуемо след време това ще доведе до свиване на бомбетата и именно за да се избегне това се използват стрътбарове.Затова и по-хубавите такива се правят с възможност да се регулира т.е с обратни резби за да може след като се монтира стрътбара да се разпъне до необходимото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

хм... а защо да не се свива в долния край? как така го разбра, че се разкрачва.как може да си сигурен че така ще се получи на всеки един автомобил.и само да допълня че ти със струта - никога не можеш да разпънеш колата той не е толкова стабилен.трябва май по-стабилно проучване, защото много станаха мненията...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASUSfen

хм... а защо да не се свива в долния край? как така го разбра, че се разкрачва.

как може да си сигурен че така ще се получи на всеки един автомобил.

 

и само да допълня че ти със струта - никога не можеш да разпънеш колата той не е толкова стабилен.

 

трябва май по-стабилно проучване, защото много станаха мненията...

<{POST_SNAPBACK}>

Свалиш ли колата се разкрачва , това е 100% така

Ама със стръта наможе да се оправи , стръта е да може да захване бомбетата да немогат да се свиват в завоите и купето да е "по-кораво" като цяло

Разкрачените гуми се оправят с едни специални китове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Аз отдавна съм го говорил това със Светльо.... та вчера реших най накрая да пробвам.... и пренатегнат стрът бара, но този път така че да опъва ботушите навътре. И разлика не усетих.... то не че очаквах нещо, ма знам ли.... Определено планките застават по-добре, но пък толкова много успиах да го натегна че не остана резба почти и нещо ме кара да си мисля че не е била такава идеята като са го правили задния стрът..... Днес пак ще го разпъвам, че ми се струва малко нелогично така да ги напъвам навътре. Все пак в завой, най-натоварени за външните за завоя гуми и то така че да изчекват ботуша навътре....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Е как навътре бе Емо?Аз както си го представям (да речем за предна дясна гума при ляв завой - натоварената гума) купето се стреми да излезе от кривата на завоя - да си продължи вдясно, а гумата заради сцеплението с пътя се противопоставя на това усилие (един вид все едно гумата се измества наляво спрямо купето - навътре в калника) и следователно след като е свързана със амортисиора, щом долния му край (гумата) се приближава към другия, то тогава горния му край и бомбето се раздалечават... :wacko: Абе не можах много добре да го обясня ама си го представям като лост някак си - като буташ долния край навътре, горния отива навън и обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASUSfen

Е как навътре бе Емо?

Аз както си го представям (да речем за предна дясна гума при ляв завой - натоварената гума) купето се стреми да излезе от кривата на завоя - да си продължи вдясно, а гумата заради сцеплението с пътя се противопоставя на това усилие (един вид все едно гумата се измества наляво спрямо купето - навътре в калника) и следователно след като е свързана със амортисиора, щом долния му край (гумата) се приближава към другия, то тогава горния му край и бомбето се раздалечават... :wacko:

 

Абе не можах много добре да го обясня ама си го представям като лост някак си - като буташ долния край навътре, горния отива навън и обратното.

<{POST_SNAPBACK}>

И аз така мисля

Та идеята на стрътбара е да намали това движение , а за регулиране на ъгъла на гумите при свалена кола ви показах какво има

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

хм... а защо да не се свива в долния край?

Щот на мен така ми е кеф :wacko: Аз още не съм виждал кола на която като и сложиш ниско окачване и в долния край гумите да се свиват :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

ти го изкара на заяждане ми се струва....а мен просто не ми е ясно.сега искам да питам? откъде на къде ще мърдат гумите въобще... защото определено не мога да си го представя? какво като съм направил колата по ниска?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

Мен ми се струва малко "бошлаф" работата с тез ebay-ски стрьт- бари.Пьрво, че повечето са от алуминии, и при всички случаи са по-меки от ламарината на самото купе на колата. И второ, поради начина им на закрепване кьм бомбетата. За мен по-скоро ефекта е оптичен, отколкотопрактичен. Да сте виждали рали- автомобил с такива "меки" спьнки ?! Според мен повече ефект за колата ще има, ако с "аргон"-а се завари поедна хубава"нерьждавейка" за предните и за задните бомбета. А тогава нека се гьне купето, както си иска... няма мьрдане, братче :wacko:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Дотук съм съгласен със всички, но пропускате да му кажете че предния е по-важен. Поне моето мнение е такова. Аз усетих най-голяма разлика като сложих предния. След това със задния разликата беше сравнително малка.

 

Ако имаш пари - слагай ги и двата.

<{POST_SNAPBACK}>

При мен също, споделям мнението :wacko:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vinny

A strut bar is to reinforce the strength of a vehicle's chassis to enhance handling and safety.Mounting a strut bar is one of the most common upgrades on a car. The Strut Bar is designed to tie the two opposing strut towers together as a single solid unit. The purpose of a strut bar is to reduce flex that these towers experience during hard cornering. When taking a turn a car's strut towers normally flex, resulting in body flex and losing some traction. As Strut Bars are designed to keep your strut towers from flexing, they distribute the pressure applied to one strut tower when taking a turn to both towers instead of just one.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vinny

Е как навътре бе Емо?

Аз както си го представям (да речем за предна дясна гума при ляв завой - натоварената гума) купето се стреми да излезе от кривата на завоя - да си продължи вдясно, а гумата заради сцеплението с пътя се противопоставя на това усилие (един вид все едно гумата се измества наляво спрямо купето - навътре в калника) и следователно след като е свързана със амортисиора, щом долния му край (гумата) се приближава към другия, то тогава горния му край и бомбето се раздалечават... :wacko:

 

Абе не можах много добре да го обясня ама си го представям като лост някак си - като буташ долния край навътре, горния отива навън и обратното.

<{POST_SNAPBACK}>

И аз така мисля

Та идеята на стрътбара е да намали това движение , а за регулиране на ъгъла на гумите при свалена кола ви показах какво има

<{POST_SNAPBACK}>

Спорен мен OXYGEN и ASUSfen дават най-адекватни мнения. Това, което съм постнал по-горе обеснява идеята на стрътбара като цяло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest stonez

A strut bar is to reinforce the strength of a vehicle's chassis to enhance handling and safety.

 

Mounting a strut bar is one of the most common upgrades on a car. The Strut Bar is designed to tie the two opposing strut towers together as a single solid unit. The purpose of a strut bar is to reduce flex that these towers experience during hard cornering. When taking a turn a car's strut towers normally flex, resulting in body flex and losing some traction.

 

As Strut Bars are designed to keep your strut towers from flexing, they distribute the pressure applied to one strut tower when taking a turn to both towers instead of just one.

<{POST_SNAPBACK}>

Преведи ми го, ако обичаш. Не сьм англичанин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Стоунз, много си прав, ама замисли се колко от нас искат да заваряват греди или тръби, които нямат махане после..... А това колко са меки самите стрът барове, просто го забрави. За нашето каране са достатъчно здрави.Предния стрът бар е крив, но планките там обикновено са доста добре проектирани. Ниски са и самите те не се чекнат много за разлика от задните. Задния стрът-бар е прав, което го прави доооста по здрав, но пък там идва проблема с планките. Много са високи и самите те потдават.Превод на английския... с две думи: В завой ти се гуне купето и ботушите на амортесьорите потдават. идеята е че като свържеш ботушите, натоварването се предава от единия на другия и по този начин се разпределя и ботушите се чекнат по-малко, което пък запазва геометрията на така и така зверски меките ни купета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Аз затова не мисля да си играя с глупости а направо една тръба да заваря отзад.А за отпред не съм го доизмислил още.Абе гледах на някакви снимки из нета на рекс като моя баси елементарния стрът - една права тръба (при мен тротъл бодито поволява прав да е) сплескана и разпробита в двата края направо на болтовете отстрани на амортисьора завита. Дали върши работа така без планки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А за какво не плоска греда , се за тръби си мислите , да не би да има няква уловка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

Ами според мен тръбата по-малко ще се гъне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

зависи от гредата и от тръбата ( тъп съпромат :) )... просто тръбите са по-лесни за работа и по-лесно се намират

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

задните стрът барове наистина са бошлаф работа, планките им се гънат много лесно, с клещите мога да ги огънавъпреки че вършат работа, изглежда натоварването им не е чак толкова голямои аз съм се чудил в каква посока действат стрът баровете, съответно да натягат или да разпъватна Миамото логиката е вярна, той се опитва да промени геометрията на колата, вертикалния наклон на гумите. Но не мисля, че може да се направи нещо по въпроса точно от стрът баровете, там не играе толкова многопо-скоро си мисля в коя посока са натоварени бомбетата, при нормална позиция и в завойв покой геометрията на стръта натиска бомбетата навътре, събира ги. най-простия пример е да пробвате стрътбара как влиза на бомбетата, после го махате, вдигате колата във въздуха да и провиснат гумите - тогава стрътбара не влиза, идва малко по-къспо-интересно ми е в завой как се натоварват. като гледам окачването как е, долния носач е под центъра на главината. но пък е над контакта на гумата с пътя, така че самата гума може да действа като лост, да се опитва да осуче главината, както OXYGEN казатоест ако при завой бомбетата се разтварят, тогава е добре стръта да е натегнат, за да не позволи да се разтварят. ако обаче се събират, и стръта е натегнат - нищо не прави, едното бомбе тръгва още навътре, а другото се мъчи да си възстанови първоначалната форма, и целия стрътбар се движи наляво-надясно.същото ще се случи и ако стрътбата е в някаква средна позиция, нито да свива нито да разпъва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASUSfen

задните стрът барове наистина са бошлаф работа, планките им се гънат много лесно, с клещите мога да ги огъна

въпреки че вършат работа, изглежда натоварването им не е чак толкова голямо

 

и аз съм се чудил в каква посока действат стрът баровете, съответно да натягат или да разпъват

на Миамото логиката е вярна, той се опитва да промени геометрията на колата, вертикалния наклон на гумите. Но не мисля, че може да се направи нещо по въпроса точно от стрът баровете, там не играе толкова много

 

по-скоро си мисля в коя посока са натоварени бомбетата, при нормална позиция и в завой

в покой геометрията на стръта натиска бомбетата навътре, събира ги. най-простия пример е да пробвате стрътбара как влиза на бомбетата, после го махате, вдигате колата във въздуха да и провиснат гумите - тогава стрътбара не влиза, идва малко по-къс

по-интересно ми е в завой как се натоварват. като гледам окачването как е, долния носач е под центъра на главината. но пък е над контакта на гумата с пътя, така че самата гума може да действа като лост, да се опитва да осуче главината, както OXYGEN каза

тоест ако при завой бомбетата се разтварят, тогава е добре стръта да е натегнат, за да не позволи да се разтварят. ако обаче се събират, и стръта е натегнат - нищо не прави, едното бомбе тръгва още навътре, а другото се мъчи да си възстанови първоначалната форма, и целия стрътбар се движи наляво-надясно.

същото ще се случи и ако стрътбата е в някаква средна позиция, нито да свива нито да разпъва

<{POST_SNAPBACK}>

До колкото знам се слага неутрално, както си е колата в покой се настройва бара да пасва

А идеята не е да свива или разтваря бомбетата , а да ги държи 1 за друго , така в завой когато едното (по-натовареното) се опитва да се наклони другото го държи (до някаква степен) и така се накланя по-малко

Цялата идея е да се схване цялото купе по-здраво и да се усуква по-малко

И да , задния бар се натоварва много по-малко от предния :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

Според мене работата му е точно да разпъва........... кво съм чел за него се за тва е ставало въпрос :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

разпространено българско название на стрътбара е разпънка :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASUSfen

разпространено българско название на стрътбара е разпънка  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Да бе , ако с годините и амортизацията бомбетата се свиват може и затова да служи , ама да разпъва заводски настроените бомбета ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1
Отговорено (Редактирано)

само да се изкажа за наклона:струта се захваща за КУПЕТО а не за амортисьорите... ако ще да си "Али Баба и 40-те разбойници" не можеш по абсолютно никакъв начин да повлияеш на ъгъла на амортисьорите и от тук да компенсираш спортно окачване. а да си мисли човек, че може с този стрът да разпъне бомбетата не е особено реално. по-скоро ти трябва пенвматичен крик монтиран в струт :angry:Според мен няма никакво значение накъде са затегнати освен факта, че при разпъване планките отзад се кривят, а при свиване им свършва резбата... аз съм ги натегнал да свива и от 2те страни нямам никаква резба вече, но пък и е доста здраво - т.е. точно стигна.

Редактирано от surr3a1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

и аз съм се чудил в каква посока действат стрът баровете, съответно да натягат или да разпъватна Миамото логиката е вярна, той се опитва да промени геометрията на колата, вертикалния наклон на гумите. Но не мисля, че може да се направи нещо по въпроса точно от стрът баровете, там не играе толкова много

Грешно ме разбрахте май....аз не се опитвам да променя геометрията на колата.След като с ниското окачване гумите са с почти 2 градуса наклон това би довело до свиване на бомбетата,именно за да предотвратя това свиване съм си сложил стрътбарове за да ги държът разпънати или в позиция в която са били и досега :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

разпространено българско название на стрътбара е разпънка  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Май с тва се изчерпва темата :angry:

колкото и да смятаме хората са го направили с цел(инжинерна)щом му викат разпънка........едва ли можем да предвидим всички фактори които влиаят

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...