Jump to content
Lukov

Въпрос за биели, бутала и др.

Recommended Posts

Здравейте, реших да попитам знаещите и можещите тук защото не ми е ясно. Като си турбинирате колите и купувате по-здрави бутала, биели, валве как докарвате баланса? Като са му по тежки биелите и бутала няма ли да се тресе много? Не съм чул никой да слага по-тежак маховик или да променя по някакъв начин противотежестите на коляновия вал, или да сменя балансиращи валове...Въпроса ми е от чисто любпитство и приятелски спор в който не се знае кой е прав и кой крив. Според мен ако не се изгладят тези неща двигателя изкарва много кратко време цял. Според мой приятел не му пречело чак толкова на мотора и нямал да се тресе.Ако той е прав, какъв е проблема да се изрежат и направят биели от двойно закалена високо-въглеродна стомана които ще са доста по-здрави от алуминиевите и по-тънки, но и по тежки? Незнам дали е на правилното място темата, но въпроса е от двама идиоти които поназнават малко ама не достатъчно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното от нещата е, че различните метали имат различен коефициент на температурно разширение.А това е нежелано имайки предвид, че допуските на частите са абсурдно малки.Другото е, че се прави компромис между здравина и тегло. Теглото при такива части е нежелано, защото имат по-голям инерционен момент, а това натоварва допълнително всичко по веригата при увеличаване на скоростта на двигателя.Доколкото знам, само вала трябва да бъде добре балансиран, за да не се получава ексцентрицитет при въртене и да няма вибрации в интервала на работния режим на двигателя. Така няма вибрации и гладката работа осигурява равномерно износване.Маховикът осигурява по-плавна работа на двигателя, колкото по тежък е, толкова по-плавно се случват процесите по-време на всеки такт, пак опира до инерцията. Това същевременно кара на двигателя да се развърта бавно, а при спортните автомобили е обратното на желания ефект.Все пак и някой по-компетентен нека се изкаже.Аз също имам въпрос. Какво става ,ако няма маховик ?

Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо мисля,че няма да пали като завъртиш ключа.Нали бендикса завърта маховика за да тръгне мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид, ако се пригоди или маховикът бъде, да речем, 1/3 от нормалното тегло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма маховик ще трябва да те бутат докато запалиш и после евентуално само на средни и високи обороти ще може да работи, предполагам, че на ниските ще гасне. Ако е една трета от нормалната тежест пак няма да може да се кара нормално до колкото съм чел, ще е гадно за каране в градки условия и ще гасне много лесно при потегляне. Някой хора на турбо колите слагат и лек маховик което си е ужасно щото турбото отначало те запушва после и маховика лек няма инерция и пак ниските обороти никви ги няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ryuugan, добре написано!Освен баланса на вала е важно и теглото на биелите и буталата да са еднакви. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплексен въпрос, който изисква малко повече от един отговор: 1. Отговора за това, че бендикаса захапва венеца на маховика и затова той е необходим е по- скоро ирония. Маховика не съществува заради стартера, а обратно- просто практично е използван. Както колегата Ryuugan написа /доста грамотен пост всъщност/- маховика балансира мотора за неговата по- плавна работа "маховика осигурява по-плавна работа на двигателя...." не забравяй че коляновия вал има нелеката задача да превърне възвратно- постъпателното двжение на буталата във въртеливо- това е свързано с доста инерционни моменти в коляно- мотовилковия механизъм като цяло, и маховика облекчава породените от тях натовръвания с инерционния си въртящ момент. Не съществуват двигатели без маховици а с олекотени такива- пак се съгласявам с колегата Ryuugan.2. По здрави не значи по- тежки, а напротив- спортните части са по- леки и по- здрави- да се спази мотото по- големи скорости и натоварвания на частите и по- малки инерционни моменти.- Пак съгласен с колегата, и го цитирам- "Едното от нещата е, че различните метали имат различен коефициент на температурно разширение. А това е нежелано имайки предвид, че допуските на частите са абсурдно малки. Другото е, че се прави компромис между здравина и тегло...."- Алуминия е по лек но с по- голямо температурно разширение и не забравяй доста по скъп, но инженерите и икономистите в една фирма са седнали и са се разбрали, кой части от какви метали и сплави да са. Включително и за спортните автомобили /или за частите за самостоятелен туниниг/ където цената не е фактор. Именно по- леките и здраави сплави са една от големите тайни на фирмите прозиводители. и така- олектотен коляно- мотовилков механизъм изисква олекотен маховик3. Вече практиците на тунинга ще кажат как го правят, но мисля че се сменя целия колянов вал. За балансираната работа на двигателя е изкл. важно теглото на противотежестите на коляновия вал да са съобразени с теглото на групата- бутало- бутален болт- мотовилка /не знам защо наричана още биела/.4. Породено пак от компромисите цена- приложение- много малко от прозизвежданите бутални двигатели са с балансиращи валове, доста по- често и дори само един, което си е пак компромис. С такива валове са само спортните двигатели или такива на мощните тузарски автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотовилката е биела, щото като се движи - клати здраво или бие...биеЛА. :rolleyes:

Брей, не знаех че на роро моторетката е от "спортните двигатели или такива на мощните тузарски автомобили."

П.П. Много цитираш верни неща... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината си е истина и за мен и затова я цитирам! Поздрави на "роро" за двигателя му, затова карате Хонди/аз за жалост вече не, защото Акорда беше на таван при нормална гравитация :dry: /. Блансиращи валове, на тати корсата, на колегите пасатите- двойки и тройки и аудито дето щях да го взимам- НЯМАТ. На един приятел обаче Еклипса- 93-та- ИМА! И да караме в духа на останалите тогава- ами ако няма маховик, няма къде да туриш съединителя тогава

Редактирано от junker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олекотеният маховик едиственият му +е,че развърта по-бързо мотора,но до там.Ниските при него са трагедия или почти ги няма, при спортните валове е още по-зле.При какво да е натоварване, било то на алтернатора или климатика,колата е готова да изгасне.Аз лично съм решил моят,който е на 50% по-лек да го сваля и да си върна стоковият.Просто ми писна без нискиПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееееех, че симпатяги си лепнал колега, на поста си... благородно завиждам... сега съм на кръстопът дали да продължа да търся нова Хонда за себе си, или да не се откажа... А del sol-а е така пленителен....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes: не не. Аз сега оглеждам del sol- и, но уви са ми много скъпи, защото ми трябва за втора кола. За първа ми е необходима по- голма- кажи речи семейна, защото кататстрофирах с Акорда. Сега ми трябват постинги преди да го обява официално тук в сайта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това признание по-скоро ще си докараш наказание...

Редактирано от aλexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...