Diyan_Petrov 2 #1 Публикувано 6 Юли, 2011 Здравейте,искам да помоля за съвет относно центровката и зацепването на Civic hatchback 5 генерация, мотор D15b2. Колата е със сменен ангренажен ремък и нагласена по абсолютно всички белези описани в сервизното ръководство. Проблема, е че така зацепена центровката става малко преди десния белег ( или казано по-друг начин между белега за горна мъртва точка и последващите три). В сервизното ръководство дават да се нагласи по средния белег от трите с глупав стробоскоп ( такъв на който не могат да се задават градуси). Проблема при мен, е че хода на делкото свършва, като положението му е крайно ляво (погледнато от към дистрибуторната капачка). При това положение колата си работи, но от време на време се появява едно странно придърпване или може би по-точно много леки детонации между 2500 и 3500 оборота и колата започва да придърпва. Не знам дали не е и от кофти гориво зареждам само от ОМВ (нека да не излиза като реклама). Колата е на газ и бензин като по-горе споменатия проблем се проевява и на двете горива. Ако някой има идея или се е сблъсквал с подобен проблем моля да сподели решението. Благодаря предварително, поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #2 Отговорено 6 Юли, 2011 Според мен щом делкото ти е на макс .. в някоя от посоките ти бяга ... поне 1 зъб които се равнява на около 5 градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gergi 14 #3 Отговорено 6 Юли, 2011 Нещо сте объркали или центровката не правите както трябва, или не сте зацепили ремъка както трябва,ръководството трябва да е за д15б2 или д15б7 ако сте гледали за втек може да сте объркали зацепването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #4 Отговорено 6 Юли, 2011 Колега понеже вчера цял ден мина в това да гласим центровката ще кажа какво сме направили.Да приемем сегашното положение на ремъка като средно положение. Един зъб в ляво (погледнато от страната на ролката) центровката заспа (дойде си на белезите както пише)и делкото имаше ход и в двете посоки. Проблема дойде от това, че така зацепена колата грее като луда температурата се покачва драстично бързо при подаване на газ или при изкачване на лек наклон. При това положение видимо белезите на шайбата не са си на местата. Бързо върнахме ремъка както е в момента. Пак казвам, че така колата ми върви не грее, но от време на време се поевява проблема. Пробвахме също и един зъб на дясно, но тогава бяхме съвсем далеч от белезите за центровка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #5 Отговорено 6 Юли, 2011 Колега Gergi, сервизното ръководство което имам е за D15b2 зацепена е както пише, проверка на зацепването както пише и всички белези си идват. При това положение много малко не достига на делкото за да стане центровката както пише в това ръководство, просто свършва хода.Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gergi 14 #6 Отговорено 6 Юли, 2011 Има нещо гнило в Дания Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #7 Отговорено 6 Юли, 2011 На ролката на разпределителният вал ,гледаш двата странични белега да съвпаднат ,с тези на пластмасата на главата.Долу белега І на шайбата ,да е на "мушката".При такова зацепване, няма как да не ти стигне хода на делкото.При светването със стробоскопа(ако няма нагласяне на градусите)гледаш белега ІІІ средната чертичка да ти дойде на "мушката". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #8 Отговорено 6 Юли, 2011 Колега AMD, абсолютно по същата схема е направено зацепването. Дори един зъб нарочно прехвърлих на разпределителния вал за да погледна как ще изглеждат белезите. Резултата беше видимо и много добре изразено разминаване на белезите. След което зацепването го направих така както си описал и ти. Един оборот на ръка, на вече зацепения ремък и пак докарвам белега І на мушката. Поглеждам разпределителния вал и белезите са в една равнина с горния ръб на главата също и "UP" на ролката е отгоре.След което делкото в крайно ляво положение (погледнато срещу дистрибуторната капачка), докарва белезите III съвсем малко преди десния (погледнато срещу шайбата на коляновия вал). Светкането с стробоскопа го правя на добре загрял мотор, след включване на перката. Буксата на компютъра през това време е дадена на късо. Какво повече мога да направя не знам? Съмнявам се делкото нещо да не е сдало багажа. Защото сега като паля особенно като е студена трябва с газ. Заработва много неравомерно след, което всичко си идва на място.Поздрави, ако има някакви идей споделете моля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #9 Отговорено 6 Юли, 2011 Да не би белезите .. на пластмасата нещо да не .. са в час (Самото капаче) . ?Това за делкото имаи в предвид ,че е невъзможно.. да ти е в маскимална точка +- заводско... За паленето погледни свещите за всеки случаи ... ама нещо не е направено като хората щом пали и зле.Така е много трудно дасе каже колега .. направо стреляме на посоки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #10 Отговорено 6 Юли, 2011 Хмм ,по принцип може леко да изпилиш ушите на делкото и да го нагласиш(така както описваш иска предварение),но японеца надали го е измислил да се пили Ремъка е за Д15Б2 -106 зъба ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #11 Отговорено 6 Юли, 2011 Ами не знам капака, на който са мушката и мерника си пасва точно. Не изглежда да е сменян, но знае ли човек. Абсолютно съм съгласен с това, че заводско не може делкото да е в крайно + или - положение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #12 Отговорено 6 Юли, 2011 Ремъка както и един куп други чарколяци купих от колегата ms_auto. Всичко пасна и е ок, за ремъка няма ядове пасва си идеално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #13 Отговорено 6 Юли, 2011 Е щом Мони ти го е дал всичко е 6.Проблема имаше ли го преди смяната на ремъка или се появи след това ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #14 Отговорено 6 Юли, 2011 Сменихме ремъка колата си заработи. След някокко дни реших да сменя и о-пръстена на делкото понеже пускаше масло. Малко преди това си сглобих един стробоскоп описан тук във форума и заработи от раз. Така свалих делкото като преди това направих белези, сменихме о-пръстена и върнах делкото на мястото му. Реших да я пробвам как върви имаше доста голяма разлика, колата стана много мудна. Светнахме с стробоскопа и белезите бяха далеч от истината. Врътнахме делкото, но до там където е и сега. Последва каране сипване на газ и колата започна да придърпва или това, което съм описал в първия ми пост. Когато е студена пали неравномерно като позагрее проблема остава или много леко забележим или изчезва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #15 Отговорено 6 Юли, 2011 Само да добавя, че след последното нагласяне на центровката с стробоскопа оборотите не бяха 750 както пише в сервизното ръководство. Бяха по-високи след, което почти до жилото за газта завихме или развихме едно винтче върху, което имаше една гумена капачка. Колата смъкна оборотите и така до сега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #16 Отговорено 6 Юли, 2011 (Редактирано) Е защо сте го пипали това при положение ,че преди това е била добре (говоря без да въртите винтчета..).Имаи в предвид, че до около 900 оборота на празен ход няма проблем с центровката.В мануалса всичко е описано +- 2гр. примерно и обороти +-50 . Редактирано 6 Юли, 2011 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #17 Отговорено 6 Юли, 2011 Семеринга вътре в делкото или външният пръстен ? Ако е семеринга,предполагам сте нагласили вътре датчиците както си бяха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #18 Отговорено 6 Юли, 2011 Само външния пръстен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #19 Отговорено 7 Юли, 2011 Колеги малко ново инфо по моя проблем. Първо проблема си е все още на лице като не е постоянен, но се проевява. Като, че ли като я запаля и си каже да го прави, го прави друг път като я запаля и всичко е ок и няма ядове. Общото между всеки старт на мотора е неравномерното заработване след което се нормализира. Днес след търсене и четене в форума за подобни проблеми попаднах на тема за датчик за температурата на водата. Реших да проверя моя датчик както е описано в сервизното ръководство. Дават му съпротивление от 200 до 400 ома и напрежение на буксата при подаден контакт от 5V. Меря съпротивлението и излиза 685 ома двигателя беше горещ, но все още търпимо без човек да си маха ръката. След час пак проверих като се надявах съпротивлението да спада, но то за моя изненада беше 885 ома като мотора си е все още топъл. Докато изстине напълно не знам колко ще достигне съпротивлението. Относно напрежението то си е толкова колкото го дават. Какво ще кажете възможно ли е в това да е проблема или може би това е едно от нещата които я "спъват". При всички положения съпротивлението е далеч от нормите.Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #20 Отговорено 7 Юли, 2011 (Редактирано) Колеги малко ново инфо по моя проблем. Първо проблема си е все още на лице като не е постоянен, но се проевява. Като, че ли като я запаля и си каже да го прави, го прави друг път като я запаля и всичко е ок и няма ядове. Общото между всеки старт на мотора е неравномерното заработване след което се нормализира. Днес след търсене и четене в форума за подобни проблеми попаднах на тема за датчик за температурата на водата. Реших да проверя моя датчик както е описано в сервизното ръководство. Дават му съпротивление от 200 до 400 ома и напрежение на буксата при подаден контакт от 5V. Меря съпротивлението и излиза 685 ома двигателя беше горещ, но все още търпимо без човек да си маха ръката. След час пак проверих като се надявах съпротивлението да спада, но то за моя изненада беше 885 ома като мотора си е все още топъл. Докато изстине напълно не знам колко ще достигне съпротивлението. Относно напрежението то си е толкова колкото го дават. Какво ще кажете възможно ли е в това да е проблема или може би това е едно от нещата които я "спъват". При всички положения съпротивлението е далеч от нормите.Поздрави!Съпротивлението на датчика след напълно загряла кола е 185 Ома, което не е в нормата предписана от 200 - 400 Ома. Редактирано 7 Юли, 2011 от Diyan_Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richi 1 #21 Отговорено 7 Юли, 2011 (Редактирано) брат кат не ти свети чека и не ти изкарва грешка температурен сензор не го барай (иначе е 30 кинта японски) Редактирано 7 Юли, 2011 от Richi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Diyan_Petrov 2 #22 Отговорено 9 Юли, 2011 Да, Ви се похваля до къде я докарах. Поблема ми излезе издухана гарнитура в следствие на което колата започна да пуши за вървене не може и да се говори. В момента главата е смъкната и чакам понеделник да я занеса на майстор да препасне клапаните, да смени маслообирачи. Като я посъберем и покарам малко ще пиша отзиви от цялата тази работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове