Jump to content
vlad_ko

Проблем с охладителната система

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,имам проблем с темпратурата на охл. с-ма. Миналата седмица карах по магистралата и през целият път стрелката беше на минимума(малко над бялата хоризонтална линия), т.е. по показанията на уреда изощо не достигна работна температура. На няколко пъти спирах и я оставях да работи - на място вдига стрелката до половината, къде обикновено стоеше. Но в движение почти веднага пада пак на минимума. На следващият ден смених термостата, но ефект няма - на място се вдига, в движение пада. Вентилатора се включва при около 85-90 градуса. Днес като спрях пред нас, чух странен шум отпред и веднаха вдигнах капака. Имах чувството, че антифриза вреше в двигателя и горният маркуч от двигателя до радиатора. Отворих и разширителното казанче, защото клокочеше, от маркучлето му излизаше пара, която бълбукаше всъщност. При цялата тази операция колата не работеше. Двигателят е Д14А2. Към какво да се насоча? При около 2к оборота се чува стържене откъм водната помпа. Възможно ли е да се е отчупило нещо вътре в нея и оттам да мизерничи(шума го имаше и преди да почне да отчита грешно на таблото)?

Редактирано от vlad_ko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тествай термостата в някакъв съд и на котлона :D виж го отваря ли ,и затваря ли добре,а относно това стържене около помпата..има и вариант да е заминала,сваляш ремъците и я проверяваш.П.П: При топъл двигател долният маркуч стопля ли(този който отива в радиатора)?

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, долният маркуч беше топъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,проблема беше частично решен. Сега охл. течност се движи правилно. Смених капачка, термостат и водна помпа. Не изхвърля течност от казанчето и не я губи. Проблем остана само с уреда на таблото. Ако работи на място колата, стрелката се вдига до средата, както нормално. В движение обаче за секунди пада до синята черта, а на магистрала и под нея :angry: Дайте някаква идея какво да правя, къде да търся причината. Имам и проблем с паленето, което не знам дали се дължи на това. Когато загрее колата, пали след 10-15 секунди въртене на стартера. Онзи ден установих и че има нещо дефектно по електрониката. При включване на контакт, машинките на фаровете почват да се движат. Направо ме убива тая кола. Сменени са кабели, палец, капачка, свещи. При смяната им, проблема се решава за 3-4-5 паления и пак така. Сутрин пали от половин оборот, ама като загрее.....мъкаааа :angry: :angry: :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По втория ти проблем - спри някъде колата на слънце за достатъчно дълго, че в купето да стане адска жега, а двигателят да е изстинал. Ако пали пак трудно - възможно е да имаш студени спойки по главното реле. При мен ситуацията е такава в момента и някой ден трябва да го сваля и презапоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен охладителната система е пълна с боклуци.Почисти я,смени антифриза и пробвай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако термостата ти бачка няма вариант да се случва на практика това което казваш. Т.е. може да е случва в света на таблото и уредите но не и в двигателя. Като си в движение и стрелката на температурата падне имаш ли нормално парно? Има вариант проблема да ти е от уредите, на едно приятелче му беше станал подобен бъг с оборотомера :) даваш газ и след 3к оборотомера започва да се връща обратно вместо да върви нагоре. Сменихме цялото табло с уредите и му мина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом всичко останало ти е наред провери си температурния датчик проблема може да идва от там ако не ти е в час и да показва каквото си иска свали го потопи го в една чаша с топла вода после в студена и виж как ще отчитаако всичко е наред пробваи и за студена споика някаде може по табло може и по реле някаде но парво пробваи с датчика мисля че там ще ти е проблема:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, и аз за датчика си мислех. Но нямам идея къде точно се намира... :( малко съм бос. Би ли ми казал къде е този датчик? Възможно ли е от него да прави проблем, когато е топла колата? Писал съм по-горе, топла ли е, върти стартера по 10-15 секунди, ако подавам газ май по-лесно пали, ама не мога да съм 100% сигурен. Не е нормално, все пак не е жигула :blink: :blink: :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави колата да работи на място и виж кога ще стопли горния маркуч на радиатора.Това трябва да стане след 85 градоса. Ако зопочне да топли маркуча по рано,смени магазина за термостата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега датчика ти е някади на главата отстрани!Няма как да не го забележиш поогледаи се и с ще го видиш!Свали го и го замери виж в ауто дата какви стоиности му дават и както казах замери го в една чаша сас студена вода и след това в топла!Погледни стоиностите ако са в норми забележи и как реагира защото понякога стоиностите са в норма а самото реагиране на датчика не е както трябва!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...