Jump to content
Essential

Затваряне на картер

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги, искам да Ви попитам добра ли е идеята да затворя картера със силикон без да ползвам гарнитура ? Двигателя е D16z6.

Редактирано от Essential

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също искам да Ви попитам при поставяне на гарнитура трябва ли да се затяга с динамометричен ключ и по определен ред болтовете/гайките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Изрязах малко от менюъла ;)

 

Принципа при всичко по-голямо явно е от средата към краищата.

 

 

 

Публикувано изображение

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само със силата на затягане незнам как ще се справя понеже нямам с какво да меря...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е и фатално да са премерени точно.Номера е да не претягаш навиваш докато обереш луфта между гарнитурата и капака и правиш още половин оборот на всички болтове и си готов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ,но още никои не е писал дали е пробвал без гарнитура-само със силикона

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Субару примерно няма гарнитури слага се само силикон и се стяга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето от по новите коли е без гарнитура,само силикон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ам чи то по принцип гарнитурата се слага за да запълва ''дупките'' между металите така че предполагам няма да има проблем,стига силикона да е хубав и маслоустойчив.

Редактирано от honda 1.3 16V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип колега може само със силикон но да е хубав примерно ВИКТОР РЕНЦ слагаш и забравяш няма да имаш проблем!Но тои е доста по скъп от другите така че купи си една гарнитура и я слагаи а за притягането от средата кам двата карая равномерно стягаш!Става и без специален ключ вапроса е равномерно да стягаш без да претягаш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става само със силикон,щото има едни пъпки на картера на които ляга гарнитурата.Високи са и трябва да направиш някакъв слой 5мм да изравниш с тоя силикон,което е невъзможно.Трябва да ги зачукаш или изпилиш с флекса и чак когато е равна повърхността да мажеш със силикон.Ама не се занимавай с тъпотии,купи си една гарнитура може и смотана и работи с нея.Но не стягай много.Слушай сега какво се прави-мажеш със силикон леко по картера и му слагаш гарнитурата.Изчакваш да позалепне на него и чак тогава монтираш на двигателя.Като не стягай прекалено,защото това кара гарнитурата да изскача и да я прехапва и все едно нищо не си направил.Стегни леко,изчакай пак някакво време и достегни ама не прекалявай.Със средна тресчотка от вече завити гайки сигурно стягаш не повече от половин оборот.Абе хвани тресчотката до самото удължение и така върти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече взех една "смотана" гарнитура и чесно казано не ми харесва как пасва на картера....по- тясна е от оригиналната ми и като я сложа на карера не ляга добре трябва на места да я придърпвам за да легне, а в този момента на друго място се размества... Силикон да сложа само на картера така ли ?? Да не мажа след това и гарнитурата от към часста която ще прилепне към блока ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мажеш картера,лепиш гарнитурата на него.Изчакваш малко и после без да мажеш мотора можеш да я сложиш.Аз така го направих и не тече след първия кръг на Калояново:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй и хубаво да обезмаслиш преди каквото и да е мазане на силикон или лепване на гарнитурата към блока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв по- специален препарат за обезмсляване да ми препоръчате или малко бензин или кореселин ще свърши работа ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че преборих картера... Затегнах с като държах в основата дръжката като затегнаха оставих 10тина минутки след което все едно бяха отпуснали предполагам гарнитурата е олегнала хубаво и притегнах около 1 оборот още докато пак не затегнаха. Дано не съм пренатегнал и да няма течове. Благодаря на всички за помоща и напътствията. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли как да разбера дали не съм пренатегнал картера и дали всичко е ОК?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако си прекалил ще е изплюло гарнитурата навън,т.е. ще се подава.което ще значи че си я скъсал най-вероятно по средата.ако не стърчи повече от милиметър би трябвало да е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това, което забелязах е, че като слагах гарнитурата на картера ми се стори леко по голяма, незнам как точно да го обясня. Гарнитурата е оригинална Хонда. Като намазах със силикона залепна добре навсякъде прилепна. Огледах картера само на едно място леко се е подала гарнитурата но не повече от милиметър и малко и то в рамките на 5-8мм в дължина навсякъде другате гаднитурата си стои прибрана тук там само ми е изкарало малко силикон верочтно защото мазах по в средата и леко навън на лягащата повърхност на картерал. Би трябвало всичко да е наред значи. Като я запаля и покарам ще си каже.Благодаря за напътсвтията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да отбележа че гарнитурата не стои прищипана там където се подава. Не стои като прищипана демек между картера и блока дае по тънка отколкото това кото се подава. Мисля е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aми това подаване е опасно,защото картера има едни пъпки,а гарнитурата има едни дупки дето се центрират по въпросните пъпки.ако гарнитурата се подава значително,а над 1мм е значително,значи гарнитурата не е във въпросните пъпки.което значи пробив и теч.дано не съм прав,покарай я и гледай дали тече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я лепих със силикона я центрирах идеално и изчаках доста добре залепна не е мърдала при монтажа надявам се да няма проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма опасност да го престегнеш прекомерно защото има издатини така наречените пулове които не позволяват премачкването / повредата / на гарнитурата.

Редактирано от gum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А един въпрос- защо ти е силикон? Някак си ми се свтрува неестествено да сложиш гарнитура и да мажеш после силикон? :huh: Майсторчето ми съм го виждал да слага силикон само ако има по старата гарнитура дертове, а по нова не... п.п.Не се заяждам, просто питам :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма опасност да го престегнеш прекомерно защото има издатини така наречените пулове които не позволяват премачкването / повредата / на гарнитурата.

Е как да няма опасност,като моя лично беше скъсан от престягане?Тия издатини са само центриращи,но не защитават гарнитурата.Има едни втулки от тясната страна на гарнитурата,но широката такива няма и точно там се получават проблемите с изплюване на самата гарнитура след прекомерно стягане.

А един въпрос- защо ти е силикон? Някак си ми се свтрува неестествено да сложиш гарнитура и да мажеш после силикон? :huh: Майсторчето ми съм го виждал да слага силикон само ако има по старата гарнитура дертове, а по нова не...

Колега,и аз така си мислех.Купувам си само оригинални части,всичко е тип-топ и накрая мотора ми тече като лейка:)Затова ми писна да се занимавам с глупости и го оправих със силикона:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега един странен въпрос. Мога ли да сваля картера понеже май ще имам малко проблем с отичането на маслото и ще трябва малко да преправям. Като го сваля предполгам гарнитурата ще си седи залепена на него проблем ли ще е ? Искам заваря фиринга докато гарнитурата си е още там и след това пак да го затворя със същата гарнитура ? Или трябва да чистя силикона и да лепя на ново и с какво да го изчистя ако се налага такава процедура ? Фитинга ми гледа точно успоредно на фланеца на картера само, че като го сложих на двигателя имам чувство, че не е точно водоравно а има минимален ъгъл надолу визуална измама ли е или.... При положение, че го слагах да е успореден на фланеца на картера даже имаше една идея ъгъл нагоре..... Ще ползвам AN фитинги и ме притеснява ако има леко отрицателен ъгъл дали няма да имам проблем с отичането. На каретра ще е завита 45 градусова фитинга след това маркуч и пак 45 градуса към турбото реално маслото ще тече под ъгъл от 45 градуса. Възможно ли е визуално да се заблуждавам при положение, че е слагано успоредно на фланеца на картера ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...