Jump to content
waterwet

Горен носач - сваляне

Recommended Posts

Здравейте,чудя се как се сваля предния горен носач на Акорд 6-та генерация. Видях два болта, които държат носача и са завити в хоризонтално положение, а между тях е пружината на окачванети и няма място нито за ключ-лула нито за гедоре. Освен това ми се струват доста дълги и се опасявам, че няма да има достатъчно място за да излязат, струва ми се, че пружината ще ограничи хода им.Помагайте, моля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш целия носач, (с тампоните, държат се към купето), развиваш амортисьора отгоре и изхлузваш носачча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвиваш само 2-те гаики на тампоните които са горе под капака на двигателя,откачаш шарнира и вадиш носача надолу.Тогава отвиваш ,,хоризонталните,, болтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мерси за съветите.Та смяната на шарнирите на акорд 6-а ген. е малко кофти без скоби за пружини, предвид това, че болтовете захващащи носача са хоризонтално закрепени и при развиване се контрират в пружината. Процедурата, която използвахме с комшията беше следната;със звездогаечен ключ (с лула и гедоре нестава) развихме двата болта (хоризонталните) на носача. Изваждането е доста тегаво предвид липсата на свободно пространство за изваждане на болта от тампона и дупката, в която влиза. Та това пространство си го осигурихме със скоби за пружини, които използвахме, така че да осигурим пространство в равнината за изваждане на болтовете при сваляне на носача и респективно последващото им монтиране на същото място. С развиване на трите гайки на тампона на пружината не се решава проблема, тя просто не помръдва. Може да се развие и гайката на амортисьора, но също не намерих смисъл, затова направихме упражнението със звездогечен ключ и скоби за пружини. Всеки друг подход е свързано с много разглобяване и евентуално последващ реглаж на предница.А за самото избиване на шарнирите използвахме стандартния принцип (поради липса на преса) - "С чук и простотия всичко се постига".1. Избихме ги като законтрихме носача на тръба с диаметър по-голям от този на шарнира, а за избиване използвахме тръба с диаметър, в който влиза стърчащтата част с резбата на шарнира и тръбата спира в статичната му част, която е набита в носача и с 2 удара с чука излезе без да нараняваме носача.2. Набиването на новите шарнири в носача стана със същата тръба с големия диаметър за контра (кол на ограда) и вложка 32 за гедоре. Вложка 32 е с диаметър, който е с около 2 мм по-малък от диаметъра на шарнира (в моя случай - шарнир марка "555" - цена 40 лв/бр.) и пасва прилично върху шарнира и с 2 удара влезе и последваха по още 3 удара - контролни. Надявам се да съм полезен на хора имащи желание да си поддържат колите без излишни разходи по сервизи, защото съм виждал как избиват шарнири с чук в сервиз, при липса на преса - на принципа "чуждо кокали нЕма".

Редактирано от waterwet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се отвиват болтовете на пружината нито на амортисиора,отвиват се гаиките на стоиките на носача(в стоиките има тампони а през тях минават ,,хоризонталните,, болтове) гаиките които държът тези стоики са от двете страни на гаиките на пружината малко изместени посока към двигателя-мисля че бяха 16мм.Като ги отвиеш носача е на земята за 30сек. и не се налага регулиране на предницата,но вайното е че сте свършили работа макар и по друг начин,все пак вайен е краиния резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайките може би при твоята се развиват, но при моята 6-а ген. са заварени за корпуса и единствената опция е развиване на болтовете. И стойките са неразглобяемо свързани за корпуса и неможе да се разглобят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно,това не го знаех-а как тогава е превидено да се сменят тампончетата на носача?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://drive.bg/index.php?cPath=10113&ModelId=5355 Колега само от любопитство проверих това са носачите на твоя модел демек същите като моите и определено имат гаики.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,при тебе тампоните са запресовани на носача на на стоиката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...