Jump to content
Ruminagi

Шум - стържене - при ускоряване

Recommended Posts

Здравейте колеги,Запитването ми е такова: Защо като ускорявам на 3та и даже на 4та към 2.5 - 3 оборота колата ми издава някакъв много неприятен и тих шум (едва доловим ако не караш)? Звучи сякаш се търка метал в метал. Много неприятно. Преди 5 месеца й сменях всичките ремъци - ангренаж, алтернатор, серво, климатик. Смених също и водната помпа. После разглобих изцяло оптяжната ролка на ангренажа и я почистих малко от ръждата и я намазах с грес там където се върти стеблото. Не знам на какво може да се дължи този шум. Още съм забелязъл, че когато е студена издава същия този шум на празни обороти. Обаче се долавя още по-трудно, защото работи на по-високи обороти и шуми много. Просто я запалвам и я оставям и като се заслушам се чува. Като подам газ изчезва този звук. Включа ли на предавка - веднага изчезва, но само до към 2.5-3 оборота на 3та или 4та. Чува се по време на ускорение от 60 до 80 на 4та предавка. На 3та предавка е пак нещо подобно. В невидение съм.Още един проблем имам, че харчи масло. На 180 000км почна да харчи, сега е на 205 000. На всеки 10 000км ми стига до под минимума на пръчката за маслото. Няма никакви сажди по гърнето, няма син дим. Като отворя маслената капачка, на работещ двигател, няма пушек, а компресията я замервах и е точно по книжка. Лампичката за диагностика на мотора не е светвала изобщо, което още повече ме изненадва. Мисля, че може да е от семерингчетата на водачите на клапаните и ще ги сменям до края на месеца. Купил съм си ги и само ми трябва да намеря малко свободно време, но нещо ме кара да си мисля, че няма да е само от там, защото ми се струва прекалено голям разхода на масло за времето за което го изгаря. Също пропуснах да отбележа, че 10 000км ги навъртам за 2 месеца, което е много кратко, за да може да изгори толкова много масло. Капацитета на картера е 3.6L и точно толкова наливам при всяка смяна. Слагам полусинтетика 10w40 доста качествено масло - струва около 45$ за една туба от 5L. Всякакви предложения и коментари ще бъдат от много голяма полза. Благодаря.

Редактирано от Ruminagi
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,стърженето може да е от лагери на скоростната кутия на първичен и вторичен вал.Пробвай на място на саединител да я форсираш до посочените от теб обороти,ако шумът изчезне си за лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,Какво означава да пробвам на място и на съединител? Не мога да си го представя това. Дай малко по-конкретно обяснение как става. Иначе, благодаря много за полезната информация и чакам да пишеш как става, че да пробвам.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата има предвид да натиснеш съединителя и да слушаш дали ще се чува, както и да я настъпиш до 2-3 хил. оборота пак с натиснат съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата има предвид да натиснеш съединителя и да слушаш дали ще се чува, както и да я настъпиш до 2-3 хил. оборота пак с натиснат съединител.

Точно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант да е аксиалния лагер но по-вещите колеги да кажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този шум при натиснат съединител изчезва.Питах няколко познати в сервизи,и ми казаха по добре да не се сменя защото ако се отвори щяло да стане и нещо друго и голям филм с две думи.Казаха ми че може да издаржи още много километри.Има ли нещо вярно или?

Редактирано от Valio!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на мен ми го забиха тоя филм обаче с времето шума се усилва и става много неприятно, на мен ми казха че няма смисал да сменям само аксеалния лагер ако съединителя ми е ОК защото, ще ми струва същите пари. Иначе лагера не е скъп около 60лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант да е аксиалния лагер но по-вещите колеги да кажат.

До колкото знам,аксиялния лагер шуми при натиснат съединител

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На три места места ми казват едно и също, аз не съм достатъчно на ти затова нека някой имал такъв проблем и е вече решен да каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам този промблем приятел ми каза "аксиалния лагер се чува само при натиснат съединител най вероятно е нещо друго.. " :( ако някой знае какъв е отговора моля да пише

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес си продадох 6-та японка 1.4 и си купих англичанка 1.6 малкия в-тек с подобен проблем. Когато съм на скорост се чува виене. когато не сам на скорост - няма виене. Понякога изчезва, понякога се засилва... Най-вече се чува когато съм на скорост по баир надолу и съм върнал газ-та. Според мен е лагер на скоростната кутия... А според Вас компетентните? ? ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не смениш маслото първо и каква марка е "доста доброто масло" за 45$ 5л?Аз примерно наливам Мотул 6100 за 75 лева 4литра което не е от "доста добрите" но съм доволен от него -не го пипа !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така карам Д15б2 с кутия с20. Шума който се чува при мен е между скарцане и виене и се появява само когато е на място не на скорост с пуснат съединител! Съмнявам се за лагери на първичния вал на кутията. При натискане на съединителя шум няма (тоест кутията тогава е отделена от двигателя и не се върти).Реших да сваля кутията и да я отворя за да видя за какво иде реч (Впрочем няма нищо сложно да си отворите скоростите, а дори и да ги отремонтирате

Препоръчвам ви ако ще го правите да си изтеглите книжка за ремонт и да се водите по нея. Моите ги правя на балкона :D ). Лагерите ми се видяха в относително добро състояние. Да единия има леко луфтч, но нищо фрапиращо. В магазина ми казаха за единия 32лв за другия 82лв същите NTN лагери. Реших, че лагерите са си ОК и не ми се сменя "здраво за ново".Утре я събирам и в събота живот и здраве ще я качвам на колата. Много ми е интересно дали ще има промяна след моите интервенции. Ако не друго поне сега знам в какво състояние са лагерите и няма затегнал ли някои с сериозен луфт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...