Jump to content
qko_mlqko

Няколко питания за Civic 1.6 Vtec (D16Z6)

Recommended Posts

Привет колеги! :) Става дума за Хонда-та на мой приятел, модел 93та (ако не ме лъже паметта) , двигател 1.6 VTEC D16Z6 на около 220к км по километраж. Колицата е много готина, върви доста, но се появиха няколко проблема :( Ще се опитам да бъда максимално изчерпателен.

 

1ви проблем

 

Започна да харчи адски много масло, по сметки около литър на 300км пробег. Най- вероятно не изтича от семеринг или гарнитура, понеже двигателят е сух, няма локвички под колата след престой, а пък и пуши доста с характерна миризма на изгоряло масло... Гумичките на клапаните са сменени. Явно е, че нещо не е наред с маслоостъргващите и маслоограничителните сегменти. Понеже не познавам този двигател и като цяло японските, бих искал да питам вас като запознати ;) Колко горе долу е животът му( доста относително, но приблизително) и много ли са 220К за него, ако приемем, че " бабата дето я е карала преди това" не е пипала километража? :cool:

 

Възможно ли е да има " запекъл/запекли" сегмент/и? Случва ли се това на този двигател? Четох за наливане на МРТ, газ за осветление или нещо такова в цилиндрите и оставяне така за 24ч, за да се 'разкиснат' сегментите евентуално... Естествено после смяна на маслото. В момента колегата налива полусинтетично 15W 40. Според мен трябва нещо по- гъсто предвид километрите, но кажете вие ;)

 

2ри проблем

 

Появи се някакво странно чукане от двигателя. Преди се чуваше само около 2000rpm и значително по- слабо, но сега го има дори на празен ход и на място. Шумът се появил след един така да се каже скоростен тест( около 180km/h) :D Аз лично си мисля за проблем със скоростната кутия... Не се знае дали има масло в нея- не сме проверявали :ermm:

 

 

 

 

Този двигател има ли хидравлични повдигачи? Това също ми мина през главата като възможен вариант...

 

 

 

 

Мисля че това е всичко което знам и мога да кажа за колата :lol: Ще се радвам на всякакви предложения и благодаря предварително на всички взели участие по темата ;) Поздрави от Ситроен клуб България :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирисва на ремонт... Това 1 литар на 300 км е повече от запекли сегменти, а чукането вероятно е лагер. А 220 000 км не са особено много за такъв двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колата не е била поддържана от предишния собственик. И аз имах една такава хонда дето харчеше около литър на 100 км ако я карам мъжката :);) ;) Колата има нужда от сегменти, а чукането може и да са лагери може и да не са ама щом е някъде 2-3000 оборота работата си намирисва точно на лагери....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи лагери... Подлежи ли на ремонт скоростната кутия или трябва друга? Изключвате хидравличните повдигачи( ако въобще има този двигател) като източник на шума? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи лагери... Подлежи ли на ремонт скоростната кутия или трябва друга? Изключвате хидравличните повдигачи( ако въобще има този двигател) като източник на шума? :rolleyes:

Хондите са с кобилици и нямат хидравлични повдигачи.... шума от клапани, и скоростна кутия е съвсем различен и идва от съвсем различни места... Ако шума се проявява само при определени обороти значи не е от скоростна кутия... ако е кутия ще шуми още от паленето и ще променя интензитета си пропорционално на оборотите.... Ако се появява само в даден диапазон 2000-3000 оборота съм склонен да кажа че това са 90% лагери на мотора (биелни или основни) А НЕ НА КУТИЯТААко проблема е в скоростната кутия ДА тя подлежи на ремонт, но лагерите комплект струват колкото една скоростна кутия втора употреба..... Че в някой случай дори и повече :) Редактирано от Sako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отначало се чуваше само при 2000-2200rpm в движение и го нямаше при работа 'на място' ( или поне не се е чувало толкова та да ни направи впечатление) , но вече започва още с паленето и се усилва с увеличаване на оборотите и съответно скоростта... Когато се отвори двигателят заради сегментите ще се види дали са мотовилкови или основни лагери и дали шумът не е последен стон на заминаваща си скоростна кутия :mellow::rolleyes:" Ако имате проблем или просто искате да знаете нещо повече, питайте. Експертният отговор няма да закъснее. :) "Обаче наистина времето за което ми отговорихте е рекордно и то в тази част на денонощието :):)

Редактирано от qko_mlqko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха имаме 24/7 поддръжка :mellow::) :) значи ако е скоростна кутия би трябвало шума основно да е в движение.... все пак като се отвори мотора ще стане ясно да ли са биелни лагери защото може и биелни лагери да се разчукат много яко.... Ако лагерите са 6 знаете къде да продължите... Скоростни кутий стават от всички едновалови Д серий, но препоръчвам да вземете от d16z6 или d16z9 понеже ще е със същите предавателни числа (разбирай къса скоростна кутия и пъргава кола) П.С. Ако се наложи да сменяте лагери било то мотовилкови внимавайте и мерете добре дали сте в допуск понеже има варианти всяка мотовилка заводски да е с различен размер лагер и съответно различна дебелина на шийката.... Това е ключов момент от който зависи дали ще кара мотора после... Оригинални лагери има в БУЛТРАКО на цена около 55лв черупката което означава 110 лв лагера т.е. 440 лв биелни лагери само NICE A :rolleyes: Другия вариант са осреднени лагери например TAIHO (Японски) на цена около 60 лв биелни (Комплекта) и 80лв основни (комплекта) Ако неможете да влезете в допуск, вземате ремонти лагери от вторите и шлайфате вал :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем след форсиране и при падането на оборотите имаше едно причукване:mellow: и за съжаление след отваряне на мотора се оказаха лагери:),но това беше при мен при твоя приятел може и по-леко да мине,а може и по сложно да е.Но дори и да се наложи да отваря мотора нека не съжалява и да се отказва от бегачката,защото след като я направи ще му се отплати подобаващо:rolleyes::honda::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...