Jump to content
iceto

монтаж на ламбда контрол

Recommended Posts

Здравейте,

ще монтирам на двигател F20Z1 ламбда контрол, но знам към от изходите на ламбда сондата и TPS да го свържа

ако някой може да помогне ще облекчи задачата

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти мултицет. Намираш си го и на тпс-а имаш 3 кабела. При англишманката е средния, но единия дава 5в константа, другия 0, а 3тия го мени от 0,5 до 5волта според дросела. Даваш на контакт, мултито на маса и почваш да мериш. За ламбдата си намери сайт с универсални и виж на кой кабел е сигнала. Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заборавих да ти кажа,ч ена тпс кабела където си променя напрежението те интересува и какъв ти е ламбда-контрола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверка на системата извън автомобила, в този случай контрола на работата се извършва като за цела се ползва вграденият емулатор на сигнал от ламбда сензор, необходимо е устройството да се захрани със 12 волта постоянен ток /СИН = +12V ЧЕРЕН = -12V/, входа на устройството да се свърже към неговият изход /КАФЯВ и БЯЛ проводник накъсо/, и сигналът за ТПС да се свърже към +12V /ЧЕРВЕН = +12V/, при това свързване устройството отработва чрез изменение на хода на актуатора в зависимост от избраният режим на емулация на вграденият ламбда емулатор посредством бутон ''MODE''.

 

http://opell.hit.bg/lambda_control_schematic.jpg Разгледай и дано да съм ти бил от полза

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да де, но за да меря TPS-a трябва да има и входен сигнал, а не ми се режат кабелите подред, докато открия верния, при ламбда сондата шанса е по-голям - цели 50% да го открия от първия път ;) относно ламбда контрола има настройка от 0-1 и от 0-5 V, в зависимост от ламабда сондатасхемата за свързане си я имам, благодаря на колегата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Takaa,Явно не си ме разбрал. :lol: Мултицета/волтметъра/ има 2 като пръчици в края на кабела,от където се мери. Даваш на контакт, избираш си на едната я даваш на "маса"/може и на акомулатора и другата я мушкаш където е буксата на инсталацията. От там се мери без да се прецаква кабела :cool: Едната дава 5волта константа, другата е маса. На теб ти трябва да изпише 0,5 волта. Като го намериш пипни палеца на жилото на газта, за да си сигурен. че е тоя. Той треа да вдигне напрежението. За ламбдата си намери мануала или електронен каталог на връзване на универсална сонда, за да видиш кой кабел да прекъснеш :blink: Подозирам,че ламбда-контрола ти е един от един сайт за ок 115 кинта с доставката. Аз съм със същия. Като го закачиш и трея да го наместиш кога да се пусне загрей първо колата да са стабилни оборотите и после натисни шифт бутона докато колата е на празен ход !!! Избираш да е 0-1 волта.После отиваш на познат газаджия да и отвори всички болтове за регулиране на макс и да ти сложи тройник там, където ти е сега големия газов кран. Колата,ако ти е била спъната ще качи около кило, но няма да я познаеш. Мойта качи с тоя контрол близо кило, но катери баира за София с 5 човека на 120км/ч. а преди не искаше. Успех

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oпа,Какво се случва тук. Върза ли я джаджата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-рано в неделя, ще гледам да направя някоя снимка по темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък винаги ми е било интересно дали стандартната ламбда може да мери изгорелите газове на Пропан Бутана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да,Само че ламбда-конторола държи оптимална смес винаги и като си отвориш крановете на маймуна като при мен вдига с ок 0,5л литра, че газта е по-ниско калорична и бута малко повече. От друга стана е по-високооктанова и на колата и е по-лесно !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...