Jump to content
Pelude

Тропане Prelude

Recommended Posts

Помощ, ако някой може да помогне със съвети.Как да отстраня тропане в задното окачване на Прелюд 4ген.?Всичко е проверено и според колегите (майстори) е наред.Благодаря предварително. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да тропат супортите на спирачните апарати ако сте сигурни че всики шарнири и тампониса здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помощ, ако някой може да помогне със съвети.Как да отстраня тропане в задното окачване на Прелюд 4ген.?Всичко е проверено и според колегите (майстори) е наред.Благодаря предварително. :-)

След като си сигурен, че ти тропа задното окачване, егати "майсторите", които са казали, че всичко е наред. :) Като начало, провери тампоните и линковете на стабилизиращата щанга. Също се разтропват тампоните на амортесьорите, като това може да е съпроводено и с поскръцване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма тропане, което не може да се открие. Малко да се понапънат твоите майстори...А и как да ти помогне някой от разстояние? Дали може да се чуе тропането във форума? Много неща може да се чуват - тампони, амортесьори, спирачни апарати, крика в багажника и какво ли още не...Тестваите,гледайте, слушайте по-внимателно, не е толкова сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и моя (BB2 4ws) си потропва отзад и всичко му е "здраво". Така или иначе нямам пари в момента за тампони и не съм се разровил сериозно каква е причината. Отхвърлям варианта за тампони на амортисьори защото го прави и на по-леки неравности с ниска скорост. Ако някой има идея за кои тампони става точно въпрос ще съм благодарен. Ако не беше толкова усложнено окачването отзад нямаше да имам такова колебание за "виновника". Иначе с удоволствие бих сменил всички тампони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и моя (BB2 4ws) си потропва отзад и всичко му е "здраво". Така или иначе нямам пари в момента за тампони и не съм се разровил сериозно каква е причината. Отхвърлям варианта за тампони на амортисьори защото го прави и на по-леки неравности с ниска скорост. Ако някой има идея за кои тампони става точно въпрос ще съм благодарен. Ако не беше толкова усложнено окачването отзад нямаше да имам такова колебание за "виновника". Иначе с удоволствие бих сменил всички тампони.

 

Колега, като изключим 4WS, шарнири и тампони на носачи, които приемаме за здрави, не отхвърляй варианта за тампони на амортесьорите, защото на всички поколения, които съм карал (2,3,4,5) там се появява шум. Характерно е, че като е топло времето материалите, естествено се разширяват и потропването спира или намалява. Също тропане може да има от стабилизиращата щанга.

 

Публикувано изображение

Тук- 13

 

Публикувано изображение

Тук- 13 и 16

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих заложил на тампона от втората схема (от 22/23 до болта с No40), който не е номериран. Ще имам в предвид и твоите "фаворити", но при стандартната проверка с лост всичко е наред. Само дето си потропва леко :) Отпред тампоните на стабилизиращата (като No13) не държаха особено (което си пролича със същата проверка) и след смяната спря да тропа.

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз имах подобни проблеми реши се със смяната на тампоните на стбилизиращата щанга почти изцяло изчезна проблема,но и също се обра луфта на тампоните на амортисьорите отгоре с лула и шестограм за контра като за първо време и се разбра ,че е от там,сега няма тропане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и моя (BB2 4ws) си потропва отзад и всичко му е "здраво". Така или иначе нямам пари в момента за тампони и не съм се разровил сериозно каква е причината. Отхвърлям варианта за тампони на амортисьори защото го прави и на по-леки неравности с ниска скорост. Ако някой има идея за кои тампони става точно въпрос ще съм благодарен. Ако не беше толкова усложнено окачването отзад нямаше да имам такова колебание за "виновника". Иначе с удоволствие бих сменил всички тампони.

Колега, като изключим 4WS, шарнири и тампони на носачи, които приемаме за здрави, не отхвърляй варианта за тампони на амортесьорите, защото на всички поколения, които съм карал (2,3,4,5) там се появява шум. Характерно е, че като е топло времето материалите, естествено се разширяват и потропването спира или намалява.
Точно това щях да напиша и аз въпреки, че имам наблюдение само от 5-та генерация прелюд. При моя прелюд тропането и скърцането почти беше изчезнало лятото.Притеснителен е факта, че в единия прочут сервиз във форума не ми взеха на сериозно проблема и затова не можаха да го отстранят! В другия не толко обичан сервиз ми рециклираха шарнири след което откриха елементарния проблем.Тампоните на амортесьорите показани на схемите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали е такова тропане? При мен се чува , но е от пластмасите. Просто вече не са нови и е нормално да има леко потропване от тях ( всъщност не съм сигурен , дали е от тях или от закопчалките на задните колани ). Та се замисли и какво ти е тропането, кога се чува и започвай да ги отмяташ едо по едно. Zzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз имах подобни проблеми реши се със смяната на тампоните на стбилизиращата щанга почти изцяло изчезна проблема,но и също се обра луфта на тампоните на амортисьорите отгоре с лула и шестограм за контра като за първо време и се разбра ,че е от там,сега няма тропане.

И аз съм да пробваш първо обиране на луфта на тампоните на амортисьорите /не бързай да ги сменяш /. Имах същия неоткриваем проблем. След скъсяване на пружините /за сваляне на колата/, при което се налага сваляне на амортисьорите потракването изчезна. Явно при обратното сглобяване се е обрал луфта на тампоните и вече нищо не трака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря пичове.Ще се спра на тампоните на амортесьорите (като се натрупа окачването с лед понамалява тропането), всичко друго е пипнато.Благодаря отново. Поздрави П. Пасков Prelude. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторите ще ти кажат, че всичко е наред ако са ти вдигали колата на подемник и гледали. Аз залагам за горни и долни шарнири. Моята на подемник и грам признак не показа защото се заклинваше болта и не мърда, но сложихме ли я на целия подемник да е стъпила и нещеш ли си показа от къде тропа. Просто ти давам идея колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах ви прекрасно, никога не проверявам окачване на подемник. Винаги е стъпила на колелата си.Що се отнася до шарнирите, вадих ги и ги проверявах и на ръка, ако ме разбирате. Стабилизиращата щангае със сменени биелети и тампони, всички тампони по окачването са проверени със щанга, включае и самара на окачването и спирачните апаратиотзад (направен е тест на ръчна спирачка), направено е пълно разоборудване на багажника + сваляне на бронята, проверка на гърнетатаи резервоара. Единственото до сега, което не съм проверил са горните тампони на амортесьорите, долу на ушите са препипани, самите амортесьорисъщо могат да тропат, но малко се съмнявам в тях.За това ще проверя и тях и ако сте познали ви каня на почерпка.п.п. Майстора съм аз, извинени сте предвариелно. ;-)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...не съм проверил горните тампони на амортесьорите...За това ще проверя и тях и ако сте познали ви каня на почерпка

Не всички, само които познахме ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности за инфото. Като се стопли малко ще пробвам да обера луфта. П.П. ZAPPA не бъди такъв егоист де ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера извърших процедурата с шестограм и ключ 14 и на четирите амортисьора. Едва ли съм успял да затегна и 1/6 оборот. Тампоните изглеждат като нови. Продължава да тропа и ми къса нервите :( Дайте някакъв друг джокер. Извадих всичко от багажника, освен задължителните атрибути (дори корите съм махнал) за да съм сигурен, че не е от боклуците вътре. Тропането е леко и глухо. Достатъчни и леки неравности за да се чуе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах трябва да се смени номер 15 от схемата? Едва се разчита.Публикувано изображение

За целта само се свалят гайката и тампона от горе или се сваля целия амортисьор?

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кое по кьсо при новия модел че неразбрах за какво става вьпрос? А колега sCoff за да смениш тампоните на амортисьора трябва да го свалиш и да хванеш пружината с скоби и тогава развиваш гайката отгоре за да смениш тампоните. Тампоните са номер 14. Номер 15 е дистанционна втулка.

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом са по кьси новите втулки значи може и да не се сменят тампоните защото по малакта дьлжина ще обере луфта на износените тампони. Така ли?

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите тапмони са абсолютно здрави. не знам за твоите. за това сменям само втулката моята беше деформирана. това на всички амортисьори и предни и задни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шарнири!И при мен имаше този проблем, вземах от ударен Прелюд неговите амортесьори - преди да го ударят не тропаше. Еми смених ги и остана с тропането. За мен твоя проблем е шарнири. Провери си носачите, шарнира се избива супер лесно от там, стига да имаш преса.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз твърдо стоя зад мнението си, че са тампоните на амортесьорите. Не знам как ги видяхте, че са читави вашите. Може би единствения начин за диагностициране е двама човека да натискат задницата здравао и трети да гледа дали стеблата не влизат прекалено на вътре в багажника. Като се опитвате да притегнете гайката няма как да оправите проблема защото тя от самото начало от както е автомобил това е ограничена от втулката. Проблема е само и единствено в тампоните въпреки, че ремонтните комплекти съдържат и втулки. Просто с времето тампоните стават прекалено меки и не са това което трябва да са. Моите тропаха и на двата амортесьора, отрязахме втулките за да се сплеска малко тампона и имаше минимален ефект. Този минимален ефект не ме задоволяваше и си купих ремонтни комплекти, вчера понеже е хубаво времето и предразполага се позанимавах малко и смених на единия амортесьор тампоните и втулката и ефекта беше, че тропане има вече само от едната страна която нямах време да оправя. Тия дни ще отделя два часа и за него. Успех с начинанието.ПП. Тампоните не са по-скъпи от 10лв, трябват още скоби за пружините и да си изберете начин за откачане на горен шарнир.

Редактирано от garfi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери щангите и смени майсторите :bounce: Щом тропа логиЧно да има луфт някъде просто трябва да го намериш :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Здравейте колеги и аз имах същия проблем с тропането отзад при мен се оказа, че са болтовете на задните горни носачи - бяха разбити, рециклирах ги и тропането спря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето още един интересен източник на тропане и как е разрешен проблемаhttp://www.preludeonline.com/f60/cure-shock-knock-write-up-pics-77912/

Редактирано от Draznitel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...