Jump to content
ocean

Генерация за Б18Ц4

Recommended Posts

Здеавейте колеги и ЧНГ.Та въпросът ми е на колко мм. трябва да ми е генерацията на б18ската(фабрично) и на колко да я направя,аз си мисля че 55мм.ще бъде добре.В момента съм с оригиналната генерация от Д14ската,това сигорно ми спъва колата затова ще я правя.п.п.Колеги от Пловдив,препоръчайте добър сервиз за ауспоси в града.Ще съм благодарен за всеки съвет и препоръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60-63мм. е добре! зависи какво искаш да правиш със колата де:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60-63мм. е добре!

 

Добре е за турбо ,един два бара ,може и на гумите.Вътрешно, външно ,дебелина на стената на трабата ?

 

http://forums.hondabg.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

 

П.п EGocentric имаш ли идея че тръба на 63мм да речем външен размер ,с дебелина на стената 3мм /щот не е упоменато нищо / е 57 мм. вътре. Съвсем образно казано .поне да се пише по точно това имам в предвид .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фена имаш ли идея че към 7/8 от хедърсите за б18 са на 63мм ? дали е случайно и защото не е добре ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

63х? питаше фена :P63 е външен диаметър, като вътрешния може да е и 10 ... :Pстоковите гърнета от английско б18ц4 мисля, са 50х1.5м, което осначава, че има къде да върви нагоре наистина .. и 60 не е толкова много, особенно ако мотора е от по-екичките :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ще си остане сток,без подобрения.Затова не искам прекалено голяма генерация,търся най добрия вариант като за стоков мотор.60мм.нямали да му дойде множко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги се мери външен диаметър. Взима се естествено под внимание и дебелината на стената.Идеалния размер лично според мен за б18 е 60мм с 1,5 мм стена до 200-210 коня(и около 8500 оборота) няма проблем. :) Интегра Таип Р 200 коня излиза фабрично с 57 мм."Хедърсите" някои са със 63мм изход.(има и със 55мм и със 60мм със 65мм и др) :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък да ви кажа че не виждам смисал да е по малко от 63мм х 1.5мм , ама грам смисъл !!! Само за справка на назобани атмосферки слагат 3" генерации и къстъм изпускатели .... Не е нужно да имаш духалка на 2 бара под капака за да си с над 60мм генерация .... Тия митове и легенди некаде из бмв и опел форумите :) Айде с здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво и аз съм на това мнение и за това сега моята атмосверка щв я разредя и ще мина на генерация Ф76:)

Редактирано от yajo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко човека ми хазваха разни работи и слет редица тестове се обедих в тях ..Трябва да има налягане в системата зада може колата да варви в всички обороти ,аз съм с генерация на 55мм което за моята Д15 -мини ме е малко много. мерил сум с инфо борда с различни диаметри на краиното гарне и най добри резолтати ми даде на 50мм когато беше то ,в смисал максималана мошност е същатата като на по големия диаметар а в ниските като с по малка генерация .. още немога да си обясня точно защо става така но е факт.за това трябва да се уцели някафсреден вариант които да е максимално ефективен .. това мисля ще е най добрия вариант .. и според мен 55мм-57мм е мн добар избор няма да шуми особено много и ще получиш желаното "отпушване" поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бекпрешъра винаги е враг ! и инфоборд не е най-прецизното мерило :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола ЦРХ-а 2г. с мотор Б18Ц6 , вътрешният диаметър е 58 и си показа 200и малко коне без проблем .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефчо не е така ама е така :) Ако беше така , то тогава за какво са ни изпускатели въобще :? :) Стамене а пробвахте ли да турите по-голям изпускател и генерация за да се види дали ще извади още нещо от ръкава ;) Аз щото съм убеден че ще извади

Редактирано от GeFi's Garage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефчо не е така ама е така ;) Ако беше така , то тогава за какво са ни изпускатели въобще :? :) Стамене а пробвахте ли да турите по-голям изпускател и генерация за да се види дали ще извади още нещо от ръкава ;) Аз щото съм убеден че ще извади

Ами те не ни трябват реално :) Най-малкото защо всички атмосферки дават по-добри резултати на отворен хедър,за жалост ще ни спрат колите от движение мн бързо без генерации ;) Backpressure: The myth and why it's wrong.I. IntroductionOne of the most misunderstood concepts in exhaust theory is backpressure. People love to talk about backpressure on message boards with no real understanding of what it is and what it's consequences are. I'm sure many of you have heard or read the phrase "Hondas need backpressure" when discussing exhaust upgrades. That phrase is in fact completely inaccurate and a wholly misguided notion.II. Some basic exhaust theoryYour exhaust system is designed to evacuate gases from the combustion chamber quickly and efficently. Exhaust gases are not produced in a smooth stream; exhaust gases originate in pulses. A 4 cylinder motor will have 4 distinct pulses per complete engine cycle, a 6 cylinder has 6 pules and so on. The more pulses that are produced, the more continuous the exhaust flow. Backpressure can be loosely defined as the resistance to positive flow - in this case, the resistance to positive flow of the exhaust stream.III. Backpressure and velocitySome people operate under the misguided notion that wider pipes are more effective at clearing the combustion chamber than narrower pipes. It's not hard to see how this misconception is appealing - wider pipes have the capability to flow more than narrower pipes. So if they have the ability to flow more, why isn't "wider is better" a good rule of thumb for exhaust upgrading? In a word - VELOCITY. I'm sure that all of you have at one time used a garden hose w/o a spray nozzle on it. If you let the water just run unrestricted out of the house it flows at a rather slow rate. However, if you take your finger and cover part of the opening, the water will flow out at a much much faster rate.The astute exhaust designer knows that you must balance flow capacity with velocity. You want the exhaust gases to exit the chamber and speed along at the highest velocity possible - you want a FAST exhaust stream. If you have two exhaust pulses of equal volume, one in a 2" pipe and one in a 3" pipe, the pulse in the 2" pipe will be traveling considerably FASTER than the pulse in the 3" pipe. While it is true that the narrower the pipe, the higher the velocity of the exiting gases, you want make sure the pipe is wide enough so that there is as little backpressure as possible while maintaining suitable exhaust gas velocity. Backpressure in it's most extreme form can lead to reversion of the exhaust stream - that is to say the exhaust flows backwards, which is not good. The trick is to have a pipe that that is as narrow as possible while having as close to zero backpressure as possible at the RPM range you want your power band to be located at. Exhaust pipe diameters are best suited to a particular RPM range. A smaller pipe diameter will produce higher exhaust velocities at a lower RPM but create unacceptably high amounts of backpressure at high rpm. Thus if your powerband is located 2-3000 RPM you'd want a narrower pipe than if your powerband is located at 8-9000RPM.Many engineers try to work around the RPM specific nature of pipe diameters by using setups that are capable of creating a similar effect as a change in pipe diameter on the fly. The most advanced is Ferrari's which consists of two exhaust paths after the header - at low RPM only one path is open to maintain exhaust velocity, but as RPM climbs and exhaust volume increases, the second path is opened to curb backpressure - since there is greater exhaust volume there is no loss in flow velocity. BMW and Nissan use a simpler and less effective method - there is a single exhaust path to the muffler; the muffler has two paths; one path is closed at low RPM but both are open at high RPM.IV. So how did this myth come to be?I often wonder how the myth "Hondas need backpressure" came to be. Mostly I believe it is a misunderstanding of what is going on with the exhaust stream as pipe diameters change. For instance, someone with a civic decides he's going to uprade his exhaust with a 3" diameter piping. Once it's installed the owner notices that he seems to have lost a good bit of power throughout the powerband. He makes the connections in the following manner: "My wider exhaust eliminated all backpressure but I lost power, therefore the motor must need some backpressure in order to make power." What he did not realize is that he killed off all his flow velocity by using such a ridiculously wide pipe. It would have been possible for him to achieve close to zero backpressure with a much narrower pipe - in that way he would not have lost all his flow velocity.V. So why is exhaust velocity so important?The faster an exhaust pulse moves, the better it can scavenge out all of the spent gasses during valve overlap. The guiding principles of exhaust pulse scavenging are a bit beyond the scope of this doc but the general idea is a fast moving pulse creates a low pressure area behind it. This low pressure area acts as a vacuum and draws along the air behind it. A similar example would be a vehicle traveling at a high rate of speed on a dusty road. There is a low pressure area immediately behind the moving vehicle - dust particles get sucked into this low pressure area causing it to collect on the back of the vehicle. This effect is most noticeable on vans and hatchbacks which tend to create large trailing low pressure areas - giving rise to the numerous "wash me please" messages written in the thickly collected dust on the rear door(s).VI. Conclusion.SO it turns out that Hondas don't need backpressure, they need as high a flow velocity as possible with as little backpressure as possible.Turbo Exhaust Systems:Some of you asked for a better explanation about restriction in a turbo exhaust, so here 'goes. To sum it all up, on a turbo car, the tighter and more restricted the exhaust housing of the turbo is, the faster you're going to spool your turbo... because the restricted gasses escape through the exhaust housing with more velocity (much like the garden hose description quoted above)... but with this restriction comes the downside. Less exhaust volume will be able to fit through that turbine housing once the turbo is spooled and starts squishing more air through the intake.This is where the wastegate comes into play. The wastegate is actuated BEFORE the exhaust wheel in the exhaust housing. When it opens, whatever the diameter of your wastegate is gets added to your exhaust piping. Effectively increasing the capacity of the exhaust provided that everything downstream is large enough in diameter to handle it the extra flow. The main reason it does this is to prevent over-spooling the turbo. Once the turbo reaches its efficiency, it doesn't need to flow all the extra gasses through the turbine wheel, so the wastegate allows you to route the exhaust around the turbo... if it can't route enough exhaust around the turbo (restricted wastegate) then too much exhaust gas will be forced by the exhaust wheel and BOOST CREEP will occur as your turbo over-spools.One way to prevent boost creep is to port the wastegate housing (if you have an internally gated turbo) or to replace the wastegate with a bigger unit. If that still doesn't work, then the problem is likely going to be a restriction in the exhaust downstream from the wastegate. Many overboosted car owners prefer to vent their wastegate dumps to the atmosphere. Not only is it illegal to bypass your catalytic converter, but it's loud as hell, gets your engine bay filthy, and clogs up your K&N like nobody's business; however, it nearly eliminates boost creep. It's a cheap and easy solution that fixes boost creep on a race car.The best solution to boost creep is to route your wastegate dump past the catalytic converter and back into the exhaust. It will be a custom setup. Nobody makes this. Make it look clean and you'll pass emissions because they don't run your car hard enough to open the wastegate when doing emissions testing. You have to reach full boost for the wastegate to open, and since the exhaust runs through the cat until the wastegate opens, it all gets "cleaned" before it reaches the sniffer. With this setup, the wastegate will also be much quieter because it still runs through the muffler, and you won't trash your engine bay with black caustic funk.Putting a separate catalytic converter on your wastegate dump is a stupid idea because you'll never get it hot enough to "light off" and start converting the carbon monoxide... so don't get any crazy ideas and create unnecessary exhaust restrictions.Once compressed air comes into the mix with an engine, exhaust tuning has much less to do with making power. So what if you can milk another 3-5 hp out of a car with a tuned exhaust... the benefits of making an engine sustain an insane final compression ratio (boosted air x compression in the combustion chamber) has much more affect on making power if you can just get rid of the extra gasses it produces. Bigger is almost always better on a turbo setup. The only place where it isn't good is on the exhaust wheel where too big can = no chance of spooling your oversized turbo any time this year.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав , трябват ни :) АЗ преди време си палих колата без таквоз животно , пробвай и ти , интересно е (вземи си антифони и предупреди полицията че ще има размирици в твоя район :) )Иначе 6 точки за текста , всеки който не го мързи нека го прочете , доста е полезен. Преди време бях гледал цяло предаване на тема backpressure , ще се помъча да го намеря и да го постна тук.

Редактирано от GeFi's Garage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,реших да я направя на 60мм.външен диаметър.Чудя се какво средно гърне да взема и съответно какво да не вземам,добре ли ще е да взема употребявано гърне от друга кола с диаметър 60мм.(външен).Смятам другата седмица да го направя и да споделя резултата,но все още несъм се ориентирал към сервиз.Колеги от Пловдив препоръчайте някой свестен сервиз,ако въобще има такъв в града.Alex dj ти каде си си правил генерацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,реших да я направя на 60мм.външен диаметър.Чудя се какво средно гърне да взема и съответно какво да не вземам,добре ли ще е да взема употребявано гърне от друга кола с диаметър 60мм.(външен).Смятам другата седмица да го направя и да споделя резултата,но все още несъм се ориентирал към сервиз.Колеги от Пловдив препоръчайте някой свестен сервиз,ако въобще има такъв в града.Alex dj ти каде си си правил генерацията.

На карловско шосе слет надлеза от ляво се пада посока карлово .. там я правих мн ама мн съм доволен от човека сичко прави на място угава, раздува, напасва отиваш оставяш я и слет час я зимаш с нова генерация .. има всичко траби гарнета резонатори и прочие .. но колкото е по голямо Ф-то толкова са по скъпи работите моите резонатори на ф55 са 76 лв броя , гаранция ми даде човека 2 години :D ако трябваше пак да правя генерация пак при него щях да ида :D и неделя работи Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

63, но ако сгъвките не са с колена а не правени на машина и 80 да сложиш ефекта ще е като на не повече от 63

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво те кара да мислиш така

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно това:

 

Публикувано изображение

 

Изтъняването по згъвките .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за всички препоръки,вече реших че ще бъде на 55мм.и от днес колата е с нова генерация.Първите ми впечетления са осезаемо поотпушване в ниските об.тоест до 5хил.повече несам вдигал днес но на 3,4хил. определено е по пъргава от преди,а бръмченето ми е като мехлем за ухото....Згъвките станаха с малко стеснение но е незначително в сравнение с тръбичките на д14-ската,гърненцето ми се стори с много тесни вх. и изх. в сравнение с тези на новото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за всички препоръки,вече реших че ще бъде на 55мм.и от днес колата е с нова генерация.Първите ми впечетления са осезаемо поотпушване в ниските об.тоест до 5хил.повече несам вдигал днес но на 3,4хил. определено е по пъргава от преди,а бръмченето ми е като мехлем за ухото....Згъвките станаха с малко стеснение но е незначително в сравнение с тръбичките на д14-ската,гърненцето ми се стори с много тесни вх. и изх. в сравнение с тези на новото.

Колега мина малко време сподели основни впечатления,как е колата,поизпа ли я в лютеницата да видиш как е!Какви пари ти легна,че и аз съм наред! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено колата се отпуши и в ниските и във високите,но най вече го усещам в ниските(тя и преди си беше фурия във високите).А включването на витека е с доста по внушителен звук от преди,а и ритника е по силен.Направих едно пътуване до Варна и се изкефих максимално,много съм доволен от резултата.Но то се подразбира,Б-18ска с генерация от Д-14ска,много ясно че ще е спъната малко или много.И смятам че 55мм.вътрешен диаметър му е перфектно на моторчето.Цялата работа излезна 250лв.но си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно това:

 

Публикувано изображение

 

Изтъняването по згъвките .

 

Това е доста аматьорско изпълнение. Освен това в зависимост от дебелината на стените на тръбата и материала и може да няма стеснения при сгъвките, предполагам че го знаеш това.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и асам с В18С и с генерация от стария мотор Д15Б2 и невари

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...