Jump to content
Guest PaFKaTa бе

Гори повечко от нормалното..

Recommended Posts

Guest PaFKaTa бе

последните 4 зареждания газ - смесено градско и малко извън - 14 литра / 100кмпреди 2 седмици напълних бенз. резервоар до горе и занулих брояча - днес заредих 35 литра при изминати 260 км, което прави 13,5 на 100до сега никога не съм я засичал на бензин колко гори. човекът, който ми я носи от германия каза че на идване дала разход 8, че и по малко - хем беше натоварена.. газ преди пак гореше множко (от 4 години я карам) - 10,5 -11,5 до 12.. но напоследък става много - където и да заредя газ все 14 на 100 ми прави сега какво става с колата ?

Редактирано от PaFKaTa бе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятна причина: Студено време, каране на къси разстояния (незагрял мотор), киснене по светофари и задръствания, консуматори - фарове, парно ..

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ......+ламбда сонда / евентуално/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой двигател става въпрос

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

До колкото знам моята няма ламбда сонда..D16A9 e двигателя - знам, че не е от най икономичните, но чак 13..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,май е нормално. При мен също е така. Преди месец-месец и половина разхода ми беше около 8-9/100 газ. Сега като е студено времето скочи на 13,5-14,5/100. Ама то в тоя студ сутрин.... Моят двигател е Д14А2 с обикновена газова. Ще мина тези дни да погледнат пак настройките, но едва ли е от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моето скромно мнение е че, настройките за лятото и за зимата трябва да са различни! Лятно време въздуха е сух и богат на кислород, без който няма горене! Демек получава се по-добро изгаряне на сместа! а сега зимата, въздуха е влажен и кислорода в него е доста по-малко! така сместа не изгаря напълно! КПД-то на мотора спада, имайки предвид температурната разлика между лятото и зимата приблизително 50 градуса и се налага да настъпваш повече педала, за да върви! да не говорим и за изпарителите колко добре си вършат работата в студеното време!

Редактирано от jamalito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А въздушен филтър скоро да си сменявал?Как са ти оборотите нс "празния ход"?Като дадеш резко газ и как ти се държи колата-ускорява глъхнейки или забива муцуната,замисля се и откача? Но това се пробва на 1ва или на 2ра с ок 1500-2000 оборота и педала рязко долу.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятно време въздуха е сух и богат на кислород, без който няма горене! Демек получава се по-добро изгаряне на сместа! а сега зимата, въздуха е влажен и кислорода в него е доста по-малко!

 

Май си имал, в предвид, обратното !!!

Принципно, има разлика в процентното съдържание на бропан:бутан, в лятната и зимната газ. Оттам и в регулировката на газовата, мощността и икономичността. Отиди да ти настроят АГУ-то(за предпочитане някъде, където закачат ламбда сонда отзад в кюнеца) и нещата ще се понаместят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

Въздушния филтър смених когато я взех - преди 3 години. (Преди малко го изтърсих - не бих казал че имаше много прахоляк)Нека да оставим на страна високия разход, който колата прави на газ - там ми е ясно, че зимата е нормално да се повиши, а и всяка бензиностанция налива с различно налягане и така и така - има доста променливи.. Въпросът е, защо на бензин прави 13,5 l / 100км. В моето малко градче наистина практически се кара на къси разстояния. Да, пускам фарове и парно, но не вярвам това да дигне разхода с 5 литра за 100км .. Лятото, когато ползвам климатика с литър се качва на газ.

Редактирано от PaFKaTa бе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е разковничето колега. Понеже живееш в малак град и до като я запалиш колата вече си я изгасил. Двигателя работи само студен. Има и друг вариянт ако си смяташ разхода от чертичка до чертичка, а не както е правилно пълно-пълно. Това е най-верния начин за смятане на горивото, другото смятане на око лъже и то много. Поздрави и весели празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушния филтър смених когато я взех - преди 3 години. (Преди малко го изтърсих - не бих казал че имаше много прахоляк)

:D !!! !!! :) :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що му се смееш на човека, изтръскал го е !!! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високия разход когато една кола се кара на газ в повечето случаи е от недобре регулиран изпарител,а също така със времето е нужно смяна на платна или нов изпарител ако регулировката не помага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от целта на упражнението...Колега,купи си нов филтър или продупчи на 1-2 места с отверка стария.Но не големи дупки.Така вече колата ще диша нормално.На газ е бая претенциозна.А и ти като не я караш загряла как очакваш да ти харчи нормално.Тя горката кола е все на смукач...Като си смениш филтъра или го пробиеш виж за това което те питах вчера-Как са ти оборотите нс "празния ход"?Като дадеш резко газ и как ти се държи колата-ускорява глъхнейки или забива муцуната,замисля се и откача? Но това се пробва на 1ва или на 2ра с ок 1500-2000 оборота и педала рязко долу.Като ми отговориш ще се опитам да ти помогна.И аз не съм в голям град и от "майстори" станах и аз такъв ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моето скромно мнение е че, настройките за лятото и за зимата трябва да са различни! Лятно време въздуха е сух и богат на кислород, без който няма горене! Демек получава се по-добро изгаряне на сместа! а сега зимата, въздуха е влажен и кислорода в него е доста по-малко! така сместа не изгаря напълно! КПД-то на мотора спада, имайки предвид температурната разлика между лятото и зимата приблизително 50 градуса и се налага да настъпваш повече педала, за да върви! да не говорим и за изпарителите колко добре си вършат работата в студеното време!

ШШШШШШ пич утрепа ме с мокър парцал нашия ;) , имаш ли идея като е студен въздуха какво му става и каква му е разликата с топлия през лятото.Какво става с един газ като му е студено ако мога да се изразя така и като се загрее един газ да не би да се концетрира и да има повече О2 в определен обем, много ти е грешна информацията.За горежа след като е изтрускал филтъра ми е ясно какво става има и още един фактор.Моята по груби сметки ми изгори бензин за 150км за разтояние от 65км някъде, защо ли.... всичко е в добро техническо състояние... щото под 190 не е падала през 50 км от пътя, а на места достигнах и заветните 204 за стокова д14.Та това пак е фактор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виждам че си градски :ph34r: Искам да ти кажа, че и при мен положението е подобно, но все пак ще ти препоръчам да си сменяш въздушния филтър по-често. Виждам, че си и на газ, а там процедурата е препоръчително да се прави редовно (мисля, че макс. 8000 км. или поне веднъж годишно пишеше някаде), нека колегите ме поправят ако бъркам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

Тоя път го измих доста усърдно - плакнах го докато водата не стана бяла в лигена - наистина яко мръсотия падна.. Ще карам сега една врътка на газ - би трябвало да даде разлика. Нов че ще взема, ще взема ма може би след празниците :)Хайде весели празници и полека с пиенето :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

Взех си нов филтър - разходът не падна! Върнах си старите свещи (, защото бях взел нови, с които бях 3-4 месеца. Бензинов филтър съм сменял преди 4 месеца също.). Сега разходът на газ пак е 14, че дори и 15л/100км. При последното замерване не карах на къси разстояния (т.е. колата си беше добре загрята). Доста хора ми казват, че проблема сиг. се държи на запушване на катализатора (двигателя вече е на 159 хил. км). Oще от месеци имах проблеме с паленето - трябва да задържа 2-3 сек. и да подам газ за да запали - без подаване на газ пали но изгася веднага (оборотите падат бързо). Имаше периоди, в които трябваше да натискам газ докато чакам на кръстовище (колата - загряла) и да трябва да държа педала на газта леко, за да не загасне. Това беше на безин (изключвам лоша центровка на газовата или пък платна). Като се замисля звукът на гърнето сега е различен от преди. Преди пискаше повече (звучеше мощно), сега е по-убит. Според вас от катализатора ли е повишения разход ( и на газ и на бензин с по над 2-3 литра от предишните състояния) ? Ако трябва да се махне разбрах, че трябва да се сложи гърне на негово място, а не просто тръба (по моета логика е заради запазването на същия обем, нз дали мисля правилно). Питах при един майстор и каза че ще ми излезе 70лв. всичкото гърне + фланци за закрепяне и монтирането. Някои ми предлагат друг вариант - да пробия катализатора с дрелка и да го изпразня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D16a9 няма катализатор и ламбда-сонда. Отиваш на газаджия да ти я провери. Ако след това ти пие пак толкова-явно или караш много лудо или на много късо. Бах тоя разход- 15/100. 2 коли на газ имаме аз и жената и едната дава 8,5 а другата 10 и пак ми се вижда много... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си филтъра и ламбда сондата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

Смени си филтъра и ламбда сондата

Е нали в последния си пост започнах с това, че съм си сменил въздушния филтър... , а човекът след мен е казал, че моят двигател няма ламбда сонда.. (има катализатор ! - мисля, че той е слаган след като е купена - т.е. не е оригинално монтиран в хонда завода)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега изчакай 4-5 месеца и разхода ще падне,гарантирам ти :) Не си барай колата.В това студено време какво очакваш?Нормално е да влиза повече прясна газ като е студено и е нормално да гори почече.100% не е от катализатора,не си вкарвай излишни кушии.Нека се стопли малко ще усетиш разликата.Но за филтъра е много важно да е чист,особено за газ,а това с прането на филтъра,ако не е спортен повече не го прави :cool:

Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що да не си бара колата :cool: Лоши съвети му даваш :D:) "колегите" по-горе така умело го убедиха да смени всичко по колата, остана само мотора и е готов :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PaFKaTa бе

И мои приятели казват, че може да се качи разхода зимата, но колата съм я карал и други зими, но не се е дигал преди..Четох във форуми на опел, бмв и ауди за проблеми като моя - всичко се решавало с махането на катализатора (веднага след това разхода падал с ~ 2 литра) .. Има ли някой с хонда, който да си е махал катализатора ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети малко за Пропан-бутан в интернет и по точно за газостанциите и газ-та през лятото и зимата,мисля че сам ще разбереш откъде идва разликата в горенето :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе,Толкова ли е трудно да отидеш на газаджия и ако ти е наред центровката да се успокоиш, или съответно да ти оправят колата ? :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газаджията не работи без пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...