H22_turbo_Vtec 75 #1 Публикувано 6 Ноември, 2010 Колата е прелюд 5ген с х22а.Колеги смених си генерацията с 63мм тръби и спортно гърне с тапа манифлол или нещо такова.Резултата беше много рев като на рали автомобил и взет талон не след дълго.Реших да заглушавам и си купих заглушител на 63-65мм.Сложих го на мястото на катализатора.Е сега колата е с една идия по тиха ама тая идея е толкова малка, че ако имах талон пак щяха да ми го вземат, защото реве като за последно.Трябва ли задължително да сменям крайното гърне с такова с по-голям обем или има заглушители който заглушават малко повече?Говоря за нещо от рода на 60-65мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #2 Отговорено 6 Ноември, 2010 Колега,каква е целта на тази тема-търсиш си гърне но на грешното място или искаш съвет какво гърне да сложиш?Аз карам на 63,имам резонатор и назад нямам почти нищо но не е проблем това.До голяма степен обаче зависи от стила ти на каране.Ако караш на ниски обороти и отваряш повече дросела,няма как да е тиха в тази конфигурация.Иначе марката която казваш е Magnaflow и са хубави.Ако не го искаш мога да го взема от теб Иначе аз отзад съм с едно от ebay ама от най-малките , че го сбърках като го поръчвах.Звукът нагоре е песен за ушите ми,все едно си карам 954-ката ама оборотите спират на 7500 вместо на 14 000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #3 Отговорено 6 Ноември, 2010 Сложи друго гърне което не е правопоточно и ... ще намали звука осезаемо ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #4 Отговорено 6 Ноември, 2010 Да де ама идеята е дали иска да е спортно или не?Щото май има спортно,иска спортно ама да не реве....а това зависи от стила на каране и донякъде от конфигурацията на изпускателната система преди гърнето.Сложи ли някакво нормално гърне ще стане доста по-тиха,спор няма.Ама може и да я убие осезаемо.А това с тапата.....забравих да кажа че моето гърне дойде точно от тия дето може да им се слага и маха такава тапа.С тапата ЗВУЧИ ПО-ЗЛЕ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #5 Отговорено 6 Ноември, 2010 А резонатор имаш ли... или точно това си сложил на мястото на катализатора! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #6 Отговорено 6 Ноември, 2010 (Редактирано) Стига с тези резонатори.(КРаиното гърне формира звука на колатА не резонатора !)Може да не е правопоточно и пак да е спортно или полу ) хахахах !Тоест ако вземеш гърне примерно от дизелово бмв на 60-3 мм или някакво подобно !)..(пак ще ти свърши работа) Редактирано 6 Ноември, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
insulin 73 #7 Отговорено 6 Ноември, 2010 Офф: Това го наричам аз "ТРЕТА ФАЗА ТУНИНГ" Първа фаза е най-често срещаната - НИНДЖА ТУНИНГ Втора фаза е лекия тунинг - JDM на Японски език :РТрета фаза от тунинг към орегинил П.п. Колега защо си я правил тази генерация като не искаш да ти реве колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #8 Отговорено 6 Ноември, 2010 П.п. Колега защо си я правил тази генерация като не искаш да ти реве колата ..според мен не му е толкова за рева колкото,че му вземат талона.Предполагам,ако не му го вземаха нямаше толкова да я мисли Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
degman 3 #9 Отговорено 6 Ноември, 2010 (Редактирано) Тя и моята реве, но досега не са ми правили проблеми заради това, значи или е попадал на такива полицаи, или наистина звука е в повече отколкото се понася. И другото е, че съм чувал коли, които са им изгнили/разкачени тръбите - такива ръмжат повече от моята когато е в обороти а те на празен ход, пък като изфорсират нямам думи - така че на тях по добре да им взимат талоните Не че нещо, но повечето такива са коли работни, бусове и баничарки - хората си вършат работа с тях и не им дреме..... Редактирано 6 Ноември, 2010 от degman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
insulin 73 #10 Отговорено 6 Ноември, 2010 Колега... по-скоро трябва да ни запознаеш конкретно с генерацията си. Правил ли си някакви промени, ако си подменял нещо, кое е то? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #11 Отговорено 7 Ноември, 2010 Генерацията я правих в СТЗ при хора, които доста разбират и само с това се занимават.Идеята ми беше да си сменя моята, която беше оригиналната от ф20 и ми се струваше малка за х22а.По-принцип обичам да бръмчи ама да ми пълни душата,а не главата с болки.Тръбата е черна ф63 с 2или 2.5мм дебелина, забравих вече1во казах на хората искам права тръба с крайно гърне.Взука си е убиец но след 20минутно каране главата ти започва да ръсте. .Като дам гас и колите ми правеха път - плашех ги. .Наистина ревеше много да кажем, че друга по шумна не съм чувал в града.Като ми взеха талона полицая вика: -Ай пич стой тука сега и ако мине дори една толкова бръмчаща кола като твойта ти го връщам.И кво сега трябваше да звъня на някой боинг да минава.Отидох е ''косер'' авточасти и взех възможно най-големият по обем резонатор с мисълта че колата ще млъкне поне малко. Поставих го и си викам сега паля и отивам в кат да си вземам талона. .Да ама не.Да съм свалил най много 5 децибела даже и толкова незнам дали има.Като сложа тапата резултата е почти същия пак бръмчи ама по-гадно и не съм сигурен дали е по-тихо.Въпроса ми е дали има някава марка резунатор който заглушава значително или трябва да се разделя с гърнето ако искам да придобие нормално бучащ шум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #12 Отговорено 7 Ноември, 2010 Мисля ,че ти написах по горе от кое зависи-> ПРи мен заглушителя заглушава доста(върши работа) (звука му е гаден това е ясно ама за градско е идеалаен).С този изход на 33мм или 35 мм накрая... колата умира след 7000 оборта (осезаемо). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тодор 18 #13 Отговорено 7 Ноември, 2010 (Редактирано) Генерацията я правих в СТЗ при хора, които доста разбират и само с това се занимават.Идеята ми беше да си сменя моята, която беше оригиналната от ф20 и ми се струваше малка за х22а.По-принцип обичам да бръмчи ама да ми пълни душата,а не главата с болки. Тръбата е черна ф63 с 2или 2.5мм дебелина, забравих вече 1во казах на хората искам права тръба с крайно гърне.Взука си е убиец но след 20минутно каране главата ти започва да ръсте. .Като дам гас и колите ми правеха път - плашех ги. . Наистина ревеше много да кажем, че друга по шумна не съм чувал в града. Като ми взеха талона полицая вика: -Ай пич стой тука сега и ако мине дори една толкова бръмчаща кола като твойта ти го връщам.И кво сега трябваше да звъня на някой боинг да минава. Отидох е ''косер'' авточасти и взех възможно най-големият по обем резонатор с мисълта че колата ще млъкне поне малко. Поставих го и си викам сега паля и отивам в кат да си вземам талона. .Да ама не.Да съм свалил най много 5 децибела даже и толкова незнам дали има. Като сложа тапата резултата е почти същия пак бръмчи ама по-гадно и не съм сигурен дали е по-тихо. Въпроса ми е дали има някава марка резунатор който заглушава значително или трябва да се разделя с гърнето ако искам да придобие нормално бучащ шум. С резонатор почти нищо няма да постигнеш, както сам си се убедил вече! По добре се насочи към друго гърне, защото така или иначе едно 70% от звука ти е от гърнето. Търси с по-голям обем. Може да си вземеш и заглушително спортно гърне, ама цифрата е сериозна... Виждал съм Ипреза и Скайлайн с прави генерации, без никакъв резонатор или катализатор, само с гърне, да вадят страхотен и ненатрапчив звук! Така, че в гърнето му е майката и в дебелината на тръбите. Редактирано 7 Ноември, 2010 от Тодор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #14 Отговорено 7 Ноември, 2010 Тодоре,защо пък реши че дебелината на тръбите е от значение?Повече от 1,5 дебелина не ти трябва,само влачиш излишни килограми.Става доста тежко.Ако нямаш пробойни няма значение дали си с 0.5 или с 2мм дебелина на стените. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тодор 18 #15 Отговорено 7 Ноември, 2010 (Редактирано) Защото има значение за резонанса... Освен това тея 7кг. разлика, не мисля, че дори JPS ще ги засече А, така или иначе при операцията махаш доста повече кг. - катализатор + стоковия резонатор + сток гърнето, които са в пъти по тежки от тея 7-8 кг. разлика от тръбите. Редактирано 7 Ноември, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stonez 2 #16 Отговорено 7 Ноември, 2010 Градски, в схема си. Имаш проблем с КАТ, нямаш талон .. чака те, преглед на канал. И там, трябва да идеш подготвен (тиха кола). Ще те карат да форсираш мотора, на място. Да чуят кво си направил, да им хареса "на ухо", да кажат, добре е... Казвам го от личен опит, с тях. По-големи тръби , по- голям резонатор, е грешна посока. Имаш два варианта ... единия, търсиш "връзка" в КАТ, да минеш без проблем канала (явно нямаш такава, щом търсиш съвет във форум). Другия вариант ... отиваш при сьщите тези "хора, които доста разбират и само с това се занимават" , казваш им да ти направят една НОВА "задушаваща" тиха генерация, за пред КАТ. Мнаваш канала, и си вземаш талона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #17 Отговорено 7 Ноември, 2010 За шум от гърнето не могат да ти кажат копче Доказано! Даже имаше тема в някой форум на едно момче дето се заяли с него по същия начин, установили, че колата му найстина е доста шумна, но до тук. Пича ги попитал какви са допуските за звук - такива няма. Попитал ги Ферари, Ламборгини и останалите автомобили издаващи по-силни звуци от неговата кола как ги регистрират и момчетата от КАТ получили шах и МАТ. Даже след това май пишеше, че ги е съдил за морална щета. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #18 Отговорено 7 Ноември, 2010 Защото има значение за резонанса... Освен това тея 7кг. разлика, не мисля, че дори JPS ще ги засече А, така или иначе при операцията махаш доста повече кг. - катализатор + стоковия резонатор + сток гърнето, които са в пъти по тежки от тея 7-8 кг. разлика от тръбите. Тодоре,за какъв резонанс говориш?Вибрация на самата генерация ли или някакво вихрово изхвърляне на изгорелите газове през нея?Щото първото е абсурд.Затова има мека връзка между двигателя,генарецията и купето-гумени тампони.Там резонанс и да има не ти дреме.А и да няма ако връзката беше твъда щяха да ни изпадат пломбите на 20-тия километър.Ако е второто,мисля че също няма значение понеже си говорим за ширина на вътрешния диаметър на генерацията.Дали е дебела стената или е тънка 'продухването' ще е едно и също.А дали е с някакво резонансно завихряне или нещо такова ако въобще съществува такъв термин при ламинарни потоци нито ти,нито аз можем да си го представим или сметнем.И едва ли би имало чак такава разлика в звука на колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
В16А2 41 #19 Отговорено 7 Ноември, 2010 Попитал ги Ферари, Ламборгини и останалите автомобили издаващи по-силни звуци от неговата кола как ги регистрират и момчетата от КАТ получили шах и МАТ.Колега, Ferrari-та, Lamborghini-та и др. подобни авомобили издаващи по-силни звуци от неговата кола, излизат от завода фабрично толкова шумни (а и повече от това не могат да се обезшумят обикновено). Така че не виждам как ще ги матираш братлетата от КАТ с такъв довод, ама изобщо.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #20 Отговорено 7 Ноември, 2010 Попитал ги Ферари, Ламборгини и останалите автомобили издаващи по-силни звуци от неговата кола как ги регистрират и момчетата от КАТ получили шах и МАТ.Колега, Ferrari-та, Lamborghini-та и др. подобни авомобили издаващи по-силни звуци от неговата кола, излизат от завода фабрично толкова шумни (а и повече от това не могат да се обезшумят обикновено). Така че не виждам как ще ги матираш братлетата от КАТ с такъв довод, ама изобщо.. Ами точно там е врътката,онези са законни да вдигат шум понеже са от завода,а останалите не сме-така ли?Нито си плащат повече данък за шума нито нищо.Точно заради това не могат да те глобят заради шум,при положение че няма конкретни норми които трябва да покрива дадена кола и не го мерят с нищо като измервателна техника.Защо да мога да си карам супермотото по улиците и да гърмя като с пушка,а да не мога да си ръчкам прелюда който е по-шумен от заводското си състояние,но е по-тих от супермотото ми?Няма логика и по-важното,няма закой който да ти забранява да го правиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #21 Отговорено 7 Ноември, 2010 Абе проблема ми не е в куките.Там ще се оправя режа, слагам старото 2кубиково оригинално гърне и ще мина.Не е там въпроса!Проблема е, че чаках 1месец ФАУНДЕРА да ми прати гърне на 63мм, защото не можах да намеря точно с това Ф, и за което дадох известна сума пари(нищо, че се оказа че не е на 63 макар, че го питах 100пъти колко е, ама това е друга тема) и сега пак ли давам за друго?Идеята ми беше дали мога да сътворя нещо за да ми затихне колата без си купувам друго крайно гърне.Бях се насочил към такова с тапа поради простата причина, че съм чувал доста такива гърнета и след намесата на тапата си затваряха големите гърла.На мойто нещо явно 2200 куб обем са му доста и си реве винаги чак мога да убия човек, като дам рязко гас и тапата се изтрелва като снаряд в обратна посока . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mcros 1 #22 Отговорено 7 Ноември, 2010 Ето тук ( http://www.mvr.bg/RegulatoryFramework/default.htm ) има малко инфо относно всички изисквания на КАТ към нашите МПС-та и ако искат могат всички да ни спрът Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тодор 18 #23 Отговорено 8 Ноември, 2010 Иво, не знам как да ти го обясня разбираемо, братле... Аз ти го казах, че съм чувал и карал Импреза 420 к.с. и само чувал Скайлайн 500 к.с. и двете бяха с прави генерации на 76мм и доста големи по обем крайни правопоточни гърнета. Дебелината на тръбите им беше 2,3 мм, ако не ме лъже паметта. Звукът им беше нещо уникално. Много плътен и чист във всички диапазони, без излишни вибрации и звуци от рода на натварен ЗиЛ с консерви по селския път Стралджа - Недялско. Всичко това се чуваше изнесено отзад, без да кънти под купето или да резонира по тръбите. Колко пари струваха тея генерации е друг въпрос. Щото ние си говорим, ама не даваме по 4000лв. за генерация, нали?! И се чудим що тъй реве, ма що тъй стърже, ма що тъй мирише на консерви копърка. Ако не ти се вярва направи си експеримент и провери думите ми.Може да си зададеш и въпросът - защо всички леко и тежкотоварни автомобили започват от поне 2мм дебели тръби...В петък бях в един сервиз за ауспуси да гледам колена на 76мм, под 2,5мм дебелина нямаше. Защо е така? Само да са здрави или има още нещо, свързано с доста по-мощният рев на моторите им? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #24 Отговорено 8 Ноември, 2010 Тодоре,тук говорим вече за стандарт.Точно както има стандарти при стъпка на резба зависещ от диаметъра на резбата.76мм и нагоре нямат стени 1.5мм.Имат 2мм минимум.Камионите и другите които ми даваш за пример също са така защото диаметъра на тръбите им е далеч над 63мм.За справка виж в ценовите листи на тази фирма,там са дадени и възможните размери на шевните и безшевните тръби:ИнтерметалПросто разликата в генерациите които ти си чул и тези дето ние си правим,къде с частичен успех,къде без никакъв е че онези са купени наистина за по 3000лв и са на сериозни фирми.Струват толкова и фирмите са известни защото са дадени стотици хиляди за проучване колко точно да им е диаметъра за даден модел,за да звучи добре най-малкото.Между другото не съм сигурен,но ако е възможно да има резонансно изхвърляне на изгорелите газове-то би било полезно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #25 Отговорено 8 Ноември, 2010 ШШШШ не смятам, че ще возя още една кола под моята.3 бона за генерация, някакси не ми се връзва на цялата обстановка и бюджета.Дайде предложение за заглушетел, който ви е свършил работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sabev 0 #26 Отговорено 23 Ноември, 2010 освен че генерацийте които са по 3000лв и на горе са мн по добри от тези които ние си слагаме за газария има и друго че тези генераций ги слагат на коли които имат доста коне под капака за да ти звучи колата добре трябва и да е мощна освен това те не влагат пари да им гармят колите просто се налага така че слагаи те едно краино гарне с един резонатор и това е аз ще направя точно това така или иначе немога да получа звука на субару или скаилаин 450 500 коня ако ще и да сложа 15 вида генераций Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове