Jump to content
Galin

Honda Civic 5gen седан

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам малък проблем с хондичката и за това Ви моля за помощ. Проблемите започнаха в понеделник сутринта, като събота и неделя не съм я карал. Пробвам да я отключа с централното, но се отключва само мойта врата, а от другите се чува някакъв звук, но не се отключват. Пробвах като се качих да бутна палчето за залючване, но другите врати не се отключват, а само се чува някакъв звук от тях. Вчера(сряда) стартера едвам превъртя, но запали от раз. Днес(четвъртък) нямаше ток даже да се задейства централното, да не гооврим да запали.1.Въпроса ми е в какво е проблема според Вас? 2.Свързани ли са двата проблема по някакъв начин?3.Възможно ли е акумулатора да си замине така от раз? Досега никога не съм имал проблеми с него.Приемам всякъкви мнения и съвети :plane:Благодаря предварително на всички отзовали се ;)Галин Георгиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало изкарай си акумулатора и го закарай при някой чичка да го зареди и измери, после след като го вземеш ако чичката е казал,че акумулатора ще го бъде сложи го на колата, запали, хвани един мултицет и мери волтажа между + и - клема (на запален двигател!), трябва да е от 13,8 до 14,4 волта. В случай,че е извън тези норми имаш проблем с алтернатора (динамото) и имаш нужда от сервиз.п.с. добре е да споделиш на колко години е акумулатора, но все пак направи това което ти казах по-горе.

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-вероятно - алармата се е прецакала. Ако е сервизна /обикновенно 2 години/ отиди при този , който я е монтирал - да смени релето и да погледне машинките на вратите. Твърде вероятно е двата проблема да са свързани - алармата консумира ток , но колко ще покаже само мултицета /трябва да е под 0.4 А мах/ . Акумуматора може да си замине от прекъснала клетка /веднага и въобще няма ток от него/ или обикновената причина е хлабава клема / + или - /.Но трябва първо да се зареди и тогава да се тества ... :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантите за проблеми откъм акумулатора са няколко:1.Дефектирал(прецакан) акумулатор - може да се случи от "раз" (да не подаде никакъв ток) или плавно да започнеш да го усещаш как започа бавно и лениво да върти и не след дълго да не може да превърти. Ако е дефектирала клетка(по технически) това се определя без да е необходимо батерията да е заредена, но е необходима товарна вилка...2.Дефект в алтернатора(динамото) или няма зареждане. Вземаш един мултицед, слагаш го на 20V, хващаш + и - и то ще си покаже (12.5-12.7V - няма заряд, 13.6V и нагоре - няма проблеми)3.Консумация или отечка(както го наречеш) Вземаш един мултицед, въртиш врудката на позиция 10А, преместваш червения кабел отляво, разхлабваш минусовата клема, хвашаш единия кабел и го забиваш на минуса а другия кабел го даржиш на клемата така че да се образува велига "Акумулатор-Мултицед-Автомобил"(няма значение кой кабел ще сложиш на батерията и кой на клемата, ще ти покаже едно и също число "0.04" или "-0.04") ВАЖНО!! При някои автомобили е необходимо изчакване няколко минути за да спадне консумацията(не съм спец по електрониката и незнам точно защо) но във всеки случай не трябва да превишава 0.04А (сигурно колегата е объркал мястото на запетаята)Ако си от Велико Търново дай си номера да ти се обадя да ти кажа каде ми е магазин-сервиза за акумулатори да дойдеш да ти кажа какъв ти е проблема (даже няма да те таксувам като колега) но ако не си... грабвай мултицед-а и се захващай за работа :plane: Пиши какво е станало!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,благодаря Ви за отговорите ;)AaaareS не съм от Велико Търново. В София съм, кв. Студентски град.chirenski акумулатора е Бош Силвър на около 3 години.kokodaf съмнявам се да е хлабава клема, защото съм сложил по една монета от 2ст на + и - и съм затегнал адски здраво ;) иначе алармата не си знае годините ;) със сигурност е на повече от 7-8 год. Преди 1-2 години имах проблем с главното реле и отидих на майстор и той се осъмни в алармата и като я свали каза, че не е виждал по първобитна :DКолеги обясненията са Ви изчерпателни, но за жалост нямам мултицет :plane: утре ще потърся евтин мултицет в Студентски ако не намеря ще ходя в някой сервиз.Някои може ли да ми препоръча добър специалист по ел. инсталацията в района на Студентски град?До модераторите: зная че последния въпрос не е за тук, но не исках да пускам нова в раздел "Сервизи, магазини, цени". Ако кажете и това ще стане де :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... принципно Бош Силвър излизат с 3г. гаранция а средният им живот е 5-6 години но... кой знае.. пиши като разбереш нещо :plane: Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най добре отиди някъде където продават акумулатори те там си имат товат с който ти казват батерията или колата е виновна :( даже не вземат и пари !

Редактирано от TEHKO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,днес взех един акумулатор и запалих, докато колата работеше свалих този, с който запалих и сложих моя. Отидох в един сервиз и майстора с един уред на БОШ замери нещо и на дисплея излезе, че акумулатора бил на 46%, което значело, че е за подмяна. Помолих го да замери дали няма отечка, както ме посъветва колегата AaaareS и първоначално показваше 0,15, като играеше 0,02 нагоре и надолу, а след около 30 секунди показваше 0,10, като отново играеше 0,02 нагоре и надолу. Тогава майстора каза, че това било ок и прекъсна меренето. Странното е че след като свалих акумулатора централното се оправи и всички врати се отварят нормално. Смятам да изчакам до утре и ако отново не запали тогава ще си взема нов. Имам въпрос към Вас колеги. Сега съм с 62Ah, 12V, 600A(EN) на Бош Силвър, но ми казаха, че бил малко голям и ми препоръчаха 45Ah отново на Бош. Според вас кой е по добрия вариант за Д15Б2?Благодаря предварително :thumbs1:Галин Георгиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,днес опитах да запаля след като не я бях докосвал 24 часа и запалих от раз, а акумулатора беше перфектен. Това ме води на мисълта, че може би се е появила отечка следствие на многото дъжд, който падна последните дни. Относно другия проблем с централното се оказа, че е следствие на слабия акумулатор. Ако има някакво развитие ще пиша отново.Благодаря на всички колеги, които ми помогнаха.Галин Георгиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по принцип колата си излиза от завода с 45Ah акумолатор и е редно да караш с такъв защото и динаммото ти е направено да зарежда този акумолатор а като сложиш по голям (62Ah) тои остава винаги недозареден и заминава по бързо. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от 2години и нещо карам със 62 гигават до сега не ми е падал освен баща ми като беше забравил мп3-то пуснато и така 5дена е свирело и се прибрах и я заварих умряла !!! аз си мисля че по-голям е по добре защото по малко върти а като цяло динамото си зарежда на макса никъде не съм видял да се препоръчва специално 45а ... поправете ме с доказателства а там където продават батериите питат колко кубика е колата и според това ти определят батерията пак ме поправете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецялно на Бош и на Варта от Силвър серията колеги да ви светна че освен 45Ач и 63Ач имат и 54Ач... и според мен това е най-одачният вариант... Колега Galin нищо лично към майсторът който ти е тествал акумулатора но моя съвет е да не ходиш повече при него... При положение че си запалил каляската с друга батерия аз съдя че Бош-а не е имал достатъчно ток, и след като си го сложил него и си карал 10-ина км. което е не-повече от 5% от необходимото за диагностика на една батерия е ЕСТЕСТВЕНО уредът му да покаже че батерията е за смяна... Един акумулатор се тества само в заредено положение!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AaaareS като се замисля си прав. Сервиза е на не повече от 2км, а аз карах на включени фарове и радио, няма как да се зареди за толкова време. Днес отново запалих без проблеми, което означава, че акумулатора си е ОК. Все си мисля, че се е появила отечка някъде вследствие на влагата.Иначе ако ми се наложи да го сменям мисля отново да сложа 62Аh на Бош.AaaareS ако минаваш през Студентски град пиши едно лично, че имам да те черпя !!!Благодаря на всички за помоща.Галин Георгиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!!! @Mi7koN Цитат: Колега по принцип колата си излиза от завода с 45Ah акумолатор и е редно да караш с такъв защото и динаммото ти е направено да зарежда този акумолатор а като сложиш по голям (62Ah) тои остава винаги недозареден и заминава по бързо. Едно време на стария, на Волга-та(Газ 24) генераторът правеше 35А, като 10-15 от тях отиват за запалване(контактна запалителна уредба) и др нужди на двг, а за акумулатора оставаха не повече от 20А (имаше и амперметър, на таблото). Караше се с 65-70 A/h-ова "Искра". Проблеми със зареждането, не е имало, никога!От друга страна, малките човечета, с дръпнатите очички, са казали 45A/h, за сивика. Съгласен съм, че е най-ефективният акумулатор, по показателите тегло/нужди на двг, обаче това съвсем не значи, че ако сложи батерия с по-голям капацитет, то тя ще остава недозаредена. Давам ти и пример - от 2 (две) години, моят сивик работи със 70A/h-ов акумулатор и познай? Ами винаги си е зареден, напълно. За справка, генераторът ми произвежда 50А . Сравни сега, с горния прмиер и сам прецени дали може, или не може. :) По темата 1. Свали си акумулатора и го зареди, на зарядно. Изчакай 1 час, след зареждането. Премери гъстотата* и нивото**, на електролита(ако батерията е обслужваема) и измери напрежението(V)***. Ако електролита и напрежението са в норми =>2. Премери напрежението(V), между двата полюса, на акумулатора, както е казал колегата chirenski:"трябва да е от 13,8 до 14,4 волта. В случай,че е извън тези норми имаш проблем с алтернатора (динамото) и имаш нужда от сервиз". Ако напрежението е в тези норми =>3. Премери консумацията на ток(А)***, на автомобила, на изгасен двигател(в т.ч. затворени врати, изгасен плафон и аудио), по вече посоченият ти начин, с 1 откачена клема и амперметър м/у свoбодния полюс на акумулатора и свободната клема.* Гъстота на електролита - мери се с АРЕОМЕТЪР (някой му казват аерометър). Представлява стъклена пипета с поплавък(като спиртомер). При напълно зареден акумулатор (1 час след като си изгасил двг или си спрял да го зареждаш) трябва да позва 1.29 зимата (ама не е фатално и да е 1.31) и 1.27 лятото. Ареометри съм мяркал, че продават, в бензиностанции Лукойл. Бонус е, че мери и на колко градуса ще замръзне охладителната течност(антифриз/вода).** Ниво на електролита - на повечето акумулатори е отбелязано до къде трябва да стига(обикновено има една пластмасова пластина, като стигне течността до нея, значи е ок). Ако не е отбелязано до къде трябва да стига, се приема, че електролита трябва да е 10-15мм над плочите.*** V/A-метър, най-евтиният, цифров, който съм виждал е 4-5лв, във всичко по лев, или разни китайски магазини.

Редактирано от LAMER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си търсих акумулатор миналата година..прехвърлих на бързо книжката на Хондата...там беше подчертано с дебели букви че не се препоръчва акумулатор по-голям от 45Ач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LAMER благодаря за подробното обяснение. До края на седмицата ще се постарая на направя посочените от теб неща. Мисля си, че обяснението, което си дал плюс още малко инфо за отделните модели Хонда и препоръчваните акумулатори за тях, и може да стане перфектна тема за полезни технически. Мисля, че би било добра идея да се направи подобна тема. Тези дни търсих във форума и за акумулаторите нямаше много информация, а не е излишна за млади шофери като мен :) Нека всеки, който има книжката от свойта Хонда да провери какъв акумулатор се препоръчва и след месец да кажем всичката информация ще се систематизира. Ако някой знае някакви тънкости като тези описани от колегата LAMER моля да ги сподели :)Благодаря предварително на всички отзовали се :ph34r:Галин Георгиев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...