Jump to content
Guest slus4o

Съвети за правилно ускоряване

Recommended Posts

Guest Ognyan

Само аз ли съм правил 0-100 за 10.5сек с D15B2 или километражът ми се е*е или Деса не мери като хората? 4gen D15B2 stock 195/50R15 гуми, двама души в нея, точно на 100km/h изключи ограничителя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

10,1сек. с зимните гуми :P Както писах вече прекъсвача ме спъва на 92км/ч. Това значи че времето ти е слабичко :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ognyan

Знаеш как се решават тея спорове :PАма съм олекотен, както знаеш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic1.5
:bg: Фенове защоспорите за глупости? Един ткактор от 50 к.с. дарпа 4 или 5 метра рало за далбока оран тои няма коне но има вартящ момент и тои е зверси а е зверски защото маховика на коляновиа му вал тежи зверски тои нямя обороти защото този маховик с тези килограми ще се откасне и ще унищожи двигателя. Американските производители следват сащия пример много кубици малко обороти и огромен момент които се редуцира от скоростната кутия затова варвят така няма обороти /катафалката ама се набира/ момента е сила :) да впрегнем на мястото на трактора едно Мурселаго и ще видим 4е ралото няма да мрадне и 1 метар ако и да е 500к.с. :whistle:аиде с здраве и не спорете за глупости

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

;) Фенове защоспорите за глупости? Един ткактор от 50 к.с. дарпа 4 или 5 метра рало за далбока оран тои няма  коне но има вартящ момент и тои е зверси а е зверски защото маховика на коляновиа му вал тежи зверски тои нямя обороти защото този маховик с тези килограми ще се откасне и ще унищожи двигателя. Американските производители следват сащия пример много кубици малко обороти и огромен момент които се редуцира от скоростната кутия затова варвят така няма обороти /катафалката ама се набира/ момента е сила ;)  да впрегнем на мястото на трактора едно Мурселаго и ще видим 4е ралото няма да мрадне и 1 метар ако и да е 500к.с. :Dаиде с здраве и не спорете за глупости

<{POST_SNAPBACK}>

ще впрегнем не мурсиелагото а един мотор, но с подходящ редуктор на предавките, с големи гуми от трактор и няколко бордюра за сцепление. и ще оре и ще пее!

мощността си е работа, работата като е константа значи и резултата ще е константа!

 

редуктора точно това прави, увеличава въртящият момент за сметка на оборотите. всички предавки, и диференциала, са редуктори. така че въртящият момент да се сравнява, е малко безмислено. докато мощността не можеш да я увеличиш или намалиш, тя си е константа през колкото редуктори да я прекараш. и на 1ва и на 5та мощността е една и съща. но на 1ва можеш да превъртиш гумите а на 5та не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic1.5
:) Ами тогава вземи една Хонда 125к. която сащо е 50к.с.и с редукция я накараи да мрадне ралото. аз ти обяснявам какво е вартящ момент а ти се панеш като магаре на мост, защо тогава си дуп4ете маховиците и ги олекотявате да правят обороти по барзо и пове4е а именно тези килограми като се завартят и наберат инерция дават вартящия момент, и мерната му еденица показва това аиде вземи един у4ебник и по4ети малко ако не извиняваи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

...ако не извиняваи :)

<{POST_SNAPBACK}>

извинен си!

другото нямаше особен смисъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic1.5
:) пи4ага си само дето няма да мойем да се запознаем ли4но на националната - на ба4кане сам :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest phantasm

  Колеги предлагам в тази тема да нанасяте съвети относно оптималните действия от наша страна при ускоряването на нашите машини. Моите наблюдения са:

 

    1) Колата задължително трябва да е загряла

    2) Потегляне малко преди превъртат гумите

    3) Плавно настъпване на газта а не до ламарината

    4) Бързо превключване на предавките

    5) Без излишни товари

    6) Високо октанов бензин А-100

 

    *)Дано допълните моя редав списък :lol:

 

Аз лично онзи ден се засичах и останах доста потресен от резултатите:

  От покой до 100км/ч (по километраж) ускорих за:

          1) На Газ за 21с.

          2) На Бензин за 12с.

          *) Това разбира се ми беше първото засичане, в колата бяхме аз и приятелката ми отпусках съединителя на около 3500об. без превъртане понеже съм с 195/50/15 ускорявах до около 6000об. трета предавка я мушках на около 70км/ч иначе машината ускоряваше невероятно бързо до към 60-70 и се замислям дали въобще трябваше да слагам 3-та скорост, вие като правите 0-100 слагате ли 3-та защото мен лично ме душубя да вдигам макс обороти.

<{POST_SNAPBACK}>

Абе брато я ми обясни какво значи това, което съм удебелил!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

....................

Потегляне малко преди превъртат гумите

    ...................................

<{POST_SNAPBACK}>

Абе брато я ми обясни какво значи това, което съм удебелил!

<{POST_SNAPBACK}>

Ми брато изял съм едно "ДА" или ако искаш си го преведи:

"Потегляне на границата на превъртането"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Стига сте се глозгали де.Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите :blink:айде сега ме изяжте :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
Отговорено (Редактирано)

Стига сте се глозгали де.

Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите  :)

айде сега ме изяжте  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ако може да обясниш 11 % превъртане на гумите :)-че да го разбера

защото не ми е ясно нещо ??!!?!( как си ги из4исляваме примерно ) :rolleyes::blink:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Yama

Стига сте се глозгали де.

Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите  :rolleyes:

айде сега ме изяжте  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ако може да обясниш 11 % превъртане на гумите :)-че да го разбера

защото не ми е ясно нещо ??!!?!( как си ги из4исляваме примерно ) :D:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Сложна работа - коефициента на триене на настилката (мери се на бос крак), умножен по тежестта на десния крак на шофьора + броя на гумите и това го умножаваме по 100 :) . Някой вкарват в сметките и тягата на бас-касата, но това доста изкривява картината ;) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Стига сте се глозгали де.

Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите  :rolleyes:

айде сега ме изяжте  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

ако може да обясниш 11 % превъртане на гумите :)-че да го разбера

защото не ми е ясно нещо ??!!?!( как си ги из4исляваме примерно ) :):)

<{POST_SNAPBACK}>

Сложна работа - коефициента на триене на настилката (мери се на бос крак), умножен по тежестта на десния крак на шофьора + броя на гумите и това го умножаваме по 100 :D . Някой вкарват в сметките и тягата на бас-касата, но това доста изкривява картината ;) !

<{POST_SNAPBACK}>

хахахахаха !!!! ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum
Отговорено (Редактирано)

Стига сте се глозгали де.

Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите  :rolleyes:

айде сега ме изяжте  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ако може да обясниш 11 % превъртане на гумите :blink:-че да го разбера

защото не ми е ясно нещо ??!!?!( как си ги из4исляваме примерно ) :):)

<{POST_SNAPBACK}>

означава, че ако се движиш с 20 км/ч трябва толкова да ти приплъзват гумите, че километража да показва 22.2км/ч, гумите да се въртят 11% по-бързо, отколкото биха се въртели ако няма приплъзване. същото (но с обратен знак) е вярно и при спиране.

основното сцепление на гумата идва от "залепването" към пътя. при блокирали гуми няма такова залепване, но пък има механично триене. но механичното триене е по-малко от "залепването", с блокирали спирачки спираш по-бавно, отколкото на границата на сцеплението.

ако преминеш границата на сцеплението, и имаш малко приплъзване, "прилепянето" намалява малко, а триенето дава допълнително сцепление. това е вярно до 11% приплъзване - при по-големи приплъзвания вече "прилепянето" започва да изчезва и то доста стръмно

Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Стига сте се глозгали де.

Всъщност, аз лично с това не съм съгласен. Максимално ускорение ( и спиране) се постига при 11% превъртане на гумите  :rolleyes:

айде сега ме изяжте  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ако може да обясниш 11 % превъртане на гумите :blink:-че да го разбера

защото не ми е ясно нещо ??!!?!( как си ги из4исляваме примерно ) :):)

<{POST_SNAPBACK}>

означава, че ако се движиш с 20 км/ч трябва толкова да ти приплъзват гумите, че километража да показва 22.2км/ч, гумите да се въртят 11% по-бързо, отколкото биха се въртели ако няма приплъзване. същото (но с обратен знак) е вярно и при спиране.

основното сцепление на гумата идва от "залепването" към пътя. при блокирали гуми няма такова залепване, но пък има механично триене. но механичното триене е по-малко от "залепването", с блокирали спирачки спираш по-бавно, отколкото на границата на сцеплението.

ако преминеш границата на сцеплението, и имаш малко приплъзване, "прилепянето" намалява малко, а триенето дава допълнително сцепление. това е вярно до 11% приплъзване - при по-големи приплъзвания вече "прилепянето" започва да изчезва и то доста стръмно

<{POST_SNAPBACK}>

не е ли малко трудни4ко тея 11% да се преценят :D))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bubble

сигурно има електроника и автоматици, там предполагам всичко могат да нагласят :rolleyes: само че не е интересно вече...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lud fen

ако макс. въртящ момент е 119н.м. при 3000 об. то и при 5000 пак ще е толкова :huh: максималната мощност се достига за d15b2 при 6000 об. значи от 3000 об нагоре се повишава мощноста само. Ако се тръгва при 3000 об където има макс. въртящ момент при мин. обороти и се сменят предавките при макс. въртящ момент и макс. мощност ( 6000 об ) - това може би е идеалният старт :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

ако макс. въртящ момент е 119н.м. при 3000 об. то и при 5000 пак ще е толкова :huh:  максималната мощност се достига за d15b2 при 6000 об. значи от 3000 об нагоре се повишава мощноста само. Ако се тръгва при 3000 об където има макс. въртящ момент при мин. обороти и се сменят предавките при макс. въртящ момент и макс. мощност ( 6000 об ) - това може би е идеалният старт  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ako тръгнеш на 3000 об немисля че ще направиш нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else
Отговорено (Редактирано)

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския. Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а  (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския.  Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

<{POST_SNAPBACK}>

Ха така градски, 100 % съм съгласен с тебе!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic1.5
;) Фенове тука сме за да си помагаме и когато някои не знае нещо да го нау4и / ако иска разбира се/ другия вариянт е да извадиш у4ебника и да го нау4иш след което да го споделиш тук с нас с ФЕНОВЕТЕ това 4е някои се пане като магаре на мост ;) е за негова сметка но няма проблеми не оби4ам да споря и за това му се извиних магнума знае вси4ко ;) благодаря 4е някои осмисли това което про4етох а след това написах ае сас здраве ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а  (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския.  Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

<{POST_SNAPBACK}>

ако е държи в обороти немисля че ще има проблем ...се пак този маховик не е за секи ден ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а  (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския.  Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

<{POST_SNAPBACK}>

ако е държи в обороти немисля че ще има проблем ...се пак този маховик не е за секи ден ;)

<{POST_SNAPBACK}>

на всеки баир в обороти ли ?

хахах е това ще идва доста солено ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а  (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския.  Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

<{POST_SNAPBACK}>

ако е държи в обороти немисля че ще има проблем ...се пак този маховик не е за секи ден ;)

<{POST_SNAPBACK}>

на всеки баир в обороти ли ?

хахах е това ще идва доста солено ;)

<{POST_SNAPBACK}>

a мислишли че с тази кола ще ходи за риба или на село ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Магнум-е независимо за какви графики ми говорите Сивик1.5 е прав за маховика и това от къде идва въртящия момент. Ако не вярваш накарай Парадокс-а  (колата му е с алуминиев маховик) да си тества колицата на баир нанагорнище да видиш какъв ще е резултата от алуминиевия маховик. На равно ок...реже се и бързо качва обороти (развърта) но на баир ще има проблеми точно заради това което се опита да ви обясни градския.  Колата ще има обороти но ще и падне въртящия момент заради маховика.

<{POST_SNAPBACK}>

ако е държи в обороти немисля че ще има проблем ...се пак този маховик не е за секи ден ;)

<{POST_SNAPBACK}>

на всеки баир в обороти ли ?

хахах е това ще идва доста солено ;)

<{POST_SNAPBACK}>

a мислишли че с тази кола ще ходи за риба или на село ?

<{POST_SNAPBACK}>

хахахахахах !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ама защо ми се връзвате на 11-те % ;)сигурно има хора които да могат да преценят как да се държат около 11% превъртане, но за нас простосмъртните това е непосилно.Аз не гоня никакви проценти, просто се стремя ЛЕКО да превъртам гумите. Пробвайте... ускорението е добро и в момента в който ви зацепят гумите, ако ще газта да е до ламарината, ускорението намалява. В идеалния случай, ако усея да потдържам такова леко пилене до към 6500 съм много доволен. За справка, с фабрична Д15Б2-ка не мога да потдържам превъртане над 4500. Някой може и да успее, но аз немога.Пробвайте друго, на 1-ва просто смачкайте газта.... и до ограничител ще си въртите гуми а ускорението ще е слабо и като вкарате 2-ра и оборотите ще падната до към 3000. Първо в този случай много сте подминали тези 11% и само сте си измосили гумите. Второ, в такъв момент ще се молите за маховик, който да е съхранил малко инерционен момент и да помогне на двигателя ;)Може би съм го казвал вече, но аз тръгвам над 4000 об. отпускам съединителя докато усетя че гумите приплъзват леко. Оттам нататък, с газта и много внимателно със съединителя се старая да задържа това леко приплъзване БЕЗ да го увеличавам. В даден момент обаче, газта ми е на пода... тогава ми остава само да продължа да отпускам съединителя докато и той не е отпуснат съвсем. При мойта кола, обикновено като се случи това, гумите зацепват, но двигателя е вече на около 6000-6500 и последните 1000 оборота ги минавам на зацепили гуми. Следва 2-ра. Отпускам съединителя рязко, което може би не е оптималния вариан, но се уча.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Може би съм го казвал вече, но аз тръгвам над 4000 об. отпускам съединителя докато усетя че гумите приплъзват леко. Оттам нататък, с газта и много внимателно със съединителя се старая да задържа това леко приплъзване БЕЗ да го увеличавам. В даден момент обаче, газта ми е на пода... тогава ми остава само да продължа да отпускам съединителя докато и той не е отпуснат съвсем. При мойта кола, обикновено като се случи това, гумите зацепват, но двигателя е вече на около 6000-6500 и последните 1000 оборота ги минавам на зацепили гуми. Следва 2-ра. Отпускам съединителя рязко, което може би не е оптималния вариан, но се уча.....

<{POST_SNAPBACK}>

за това ми вземаш старта ти! не толкова от 15"ките

аз тръгвам от 2500 оборота но пускам съединителя и оставям гумите да свършат работата.

ако тръгна от по-ниски обороти, гумите бързо ще зацепят, оборотите на двигателя ще паднат доста и въпреки пика на въртящия ми момент на 2200 оборота, ще има да чакам докато вдигна високи обороти

ако тръгна пък над 3000 оборота, имам повече мощност отколкото гумите могат да понесат, и те се ускоряват, но колата не - почват да буксуват все по-бързо и по-бързо, докато не достигна ограничителя - и както емо каза, ако там превключа ще е много рано

 

А относно феновете на въртящия момент - въртящият момент има стойност но единствено въртящият момент, който прилагат гумите към асфалта.

Ако съединителя е зацепил и няма промяна на скоростта, този момент, който се прилага, е момента, който двигателя произвежда, като извадим известен процент загуби, но умножим по предавателното число на предавката и на диференциала. Имайки радиуса на гумата, вече се смята силата, която задвижва колата.

Ако съединителя буксува, вече се сметката и айнщайн не може да я направи, каква точно сила достига до колелата. Но по принцип е по-голяма, защото маховика действа като акумулатор на енергия, съединителя действа и той като редуктор но с много големи загуби ...

Ако има ускорение или спиране, както казах маховика действа като акумулатор на енергия и се съпротивлява на промяната на скоростта на двигателя. Пречи както на ускорението, така и на спирането. Но при приплъзване (полусъединител) е допълнителна сила, която отива към колелата.

 

Но се отплеснах - за въртящия момент, който двигателя произвежда -- ако това е единствената информация -- не можем да кажем, каква сила може да приложи този двигател към пътя, колко работа може да свърши (да ускори, да изоре, да изкачи тежест по баира). единицата за работа е киловат/час, така че нас ни трябва максимално киловати (или конски сили делено на 1.36) максимално дълго време.

ако имаме вариатор, така че двигателя да може винаги да работи на максимална мощност - тогава изобщо ама и грам не ни интересува въртящия момент на този двигател, дали на 500 оборота по-малко или 500 оборота повече може и половината от тази мощност да направи -- вариатора позволява на двигателя да работи винаги на идеалните обороти и така ако максималната му мощност му е 136 конски сили (100 киловата) за 1 час ще продуцира 100 киловат часа

 

за нормалните коли с доста дълги предавки, е важно в работния диапазон (който най-често е 1500 оборота преди максималната мощност и 300-500 след това) двигателя да има максимална мощност - понеже като се сменят предавките, да не умре двигателя, а пак да дърпа със сила близка до максималната

 

на който все още не му е ясно (не ме мързи да пиша но ме мързи да го мисля и обяснявам :lol:) има wikipedia, howstuffworks - там е описано всичко и то с готини анимирани примери. щом американците го разбират, и вие ще го разберете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sluchaen_fen

Зверско ускорение, продължително критично шофиране и рано или късно се налага спиране.Някой може ли да даде съвети какво се прави преди спиране?Колата не се гаси веднага, особено ако има бензинов турбо агрегат с водно охлаждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

.........Принципно най-много обичам да тръгвам от 4-5000 об ( ако стартиращия ми даде достатъчно време, закрепвам около 4700-4800 и обирам съединителя) През цялата 1-ва едновременно отпускам съединителя и натискам казта като се стремя да въртя гумите, но да не прекалявам. В идеалния случай успявам да докарам оборотите до 6000 в момента в който гумите са ми зацепили и ми остават 1000-1500 оборота на зацепили гуми и след това 2-рa.........

Скоро пробвах горе споменатата сентенция

и най отговорно заявявам че колата направо изхвръкна,

пробвайте заслужава си :D :D :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

според науката най-добре би трябвало да се тръгва на максимален въртящ момент и да се сменят скоростите преди прекъсвача, особенно за бързооборотни бензинови двигатели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

кофти наука ;) 6200 оборота са си това ;) надали ще е забавно и надали ще остане много гума с която да стигнеш до финала :P по-скоро трябва да се тръгне там където момента започва да раста бавно и линейно ,което доста зависи от двигателя ...можед да са 2К оборота за някой дизел или 4К ка за някой от нашите двигатели ... просто човек трябва да си познава двигателя за да може да го използва максималноП.П. аз лично предпочитам да дам шанс на съединителя и гумите ,като тръгна на по-ниски обороти (2500-3000) ,така че колата да се отстреля после ... това кара другия да си мисли че е победил , но само за секунда ... и после въртя гуми до насита на 2-ра ;) просто не връщам газта след първата и пускам рязко съединителя :huh: изглежда все едно колата е много мощна ;) ... ама това само когато не се дърпам на сериозно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

кофти наука 6200 оборота са си това надали ще е забавно и надали ще остане много гума с която да стигнеш до финала

Говорех за максимален въртящ момент, обикновенно се постига при по-ниски обороти, откоклкото максималната мощност. При масовите хонда двигатели е в диапазона 4500-5500 оборота. Тръгваш на тях, сменяш скоростите преди прекъсвача. При тръгването е добре да задържиш за момент на полусъединител, за да "захапят" гумите и после газ до пода с отпускането на съединителя до край (стига колата да не е някой звяр 200++ к.с.) Редактирано от mastorpetko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

кофти наука 6200 оборота са си това надали ще е забавно и надали ще остане много гума с която да стигнеш до финала

Говорех за максимален въртящ момент, обикновенно се постига при по-ниски обороти, откоклкото максималната мощност. При масовите хонда двигатели е в диапазона 4500-5500 оборота. Тръгваш на тях, сменяш скоростите преди прекъсвача. При тръгването е добре да задържиш за момент на полусъединител, за да "захапят" гумите и после газ до пода с отпускането на съединителя до край (стига колата да не е някой звяр 200++ к.с.)
и аз за максимален въртящ момент говоря ,а не за мощност :cool: 6200 за моя двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

моя грешка 5200 :cool: пак не става :D

щом смяташ, че не става, няма да направиш никога идеалния си старт :lol: Трябва да се оттренира просто самото потегляне, защото пуснеш ли до край съединителя, при тези обороти гумите просто ще се запалят, номера е полу-съединителя :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

моя грешка 5200 :cool: пак не става :D

щом смяташ, че не става, няма да направиш никога идеалния си старт :lol: Трябва да се оттренира просто самото потегляне, защото пуснеш ли до край съединителя, при тези обороти гумите просто ще се запалят, номера е полу-съединителя :D
е нали за това става дума :D просто палиш гумите можеш да тръгнеш и на 3К оборота и пак да си играеш със съединителя за да не пали гуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mastorpetko

е нали за това става дума :D просто палиш гумите можеш да тръгнеш и на 3К оборота и пак да си играеш със съединителя за да не пали гуми

точно за това става въпрос, че може и 1000 оборота да тръгнеш, но това не означава, че това ще е най-добрият ти старт. Отиди се засечи някъде, където има апаратура, направи 5-6-7 старта по различен начин и ще се убедиш само в правотата на думите ми - просто при старт под 4500 оборота губиш поне 1-2 секунди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...