Jump to content
Guest slus4o

Съвети за правилно ускоряване

Recommended Posts

Guest slus4o

Колеги предлагам в тази тема да нанасяте съвети относно оптималните действия от наша страна при ускоряването на нашите машини. Моите наблюдения са:

 

1) Колата задължително трябва да е загряла

2) Потегляне малко преди превъртат гумите

3) Плавно настъпване на газта а не до ламарината

4) Бързо превключване на предавките

5) Без излишни товари

6) Високо октанов бензин А-100

 

*)Дано допълните моя редав списък :blink:

 

Аз лично онзи ден се засичах и останах доста потресен от резултатите:

От покой до 100км/ч (по километраж) ускорих за:

1) На Газ за 21с.

2) На Бензин за 12с.

*) Това разбира се ми беше първото засичане, в колата бяхме аз и приятелката ми отпусках съединителя на около 3500об. без превъртане понеже съм с 195/50/15 ускорявах до около 6000об. трета предавка я мушках на около 70км/ч иначе машината ускоряваше невероятно бързо до към 60-70 и се замислям дали въобще трябваше да слагам 3-та скорост, вие като правите 0-100 слагате ли 3-та защото мен лично ме душубя да вдигам макс обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

хубаво ма освен няколко общи правила другото си е строго индивидуално за всяка кола и състоянието и

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

ако ще се дърпаш, не може да те е шубе да влизаш в червената линия, потеглянетоее с минимално пребуксуване на гумите при мах допустими за тази цел обороти - различни при всеки автомобил, а педала на газта не се натиска леко и плавно, а се стремиш да го размажеш у пода кат бременна хлебарка :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest techobg

а педала на газта не се натиска леко и плавно, а се стремиш да го размажеш у пода кат бременна хлебарка ;)

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::D:D;););)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Прекъсвача ще те сецне на 90км/ч на 2ра, такаче ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Прекъсвача ще те сецне на 90км/ч на 2ра, такаче ......

<{POST_SNAPBACK}>

...ми който няма...директо в лютеницата.. :blink: .....всичко е строго индивидуално ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

това е нещо което се учи с много стартове :D след продължителни опити с колицата ,сам ще си усвоиш тънкостите на колицата при старт :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Днес наяправих импровизирана гонка с една Тойота селика Карлос Саинц Едишън 207кс на кръстовището.Вкарах втора в червения и прас смотания прекъсвач.Мамка му и мойта бангия добре вървеше ама......А оня ден се качих при един пич с една англичанка Д14А2 и пича я изцеди сигурно до 10000об.Стрелката на оборотомера сочеше на 6ч:30мин!!! и никакъв проблем.Та сори за мощния :blink: ама колегите с 6та ген имате ли прекъсвач?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Имат си прекъсвач :D тази англичанка нещо , нещо й е пипано май :blink::D Или иначе по темата , това е толкова строго индивидуално за всяка кола , че каквото и да ти кажем се тая :D Ти с тези гуми и на 4500 да отпуснеш съединителя пак същата работа , дори по-добре щото по-бързо ще се изнесеш :D или иначе с бившата ми не барана :D д15-ка си тръгвах като тебе , 3500-максимум 4000 и ръчкаш колкото може :D аз ръчках до 7000 оборота , щото по-бързо сменям предавката , а и до 6500 някъде колата спира да ускорява (ако не и по-рано ) , лютеницата е страшна докато не почнеш много да я мажеш , като оставиш колата да се поюрка малко в нея и след това само те кефи ( под юркане имам предвид да включва прекъсвача !!! мноо хубав звук вади ;) ) , важното е да знаеш , че колата ти е 100%-ва , че да няма след лютеницата кьопулу ;) П.П. Тези малките 1300 без прекъсвач са много упасни ;) мойта редовно ускорява до 100-110 на втора :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mihho

ми и аз съм с Д14А2 и досега не съм имал проблем да я ръчкам до 8000 и нямам никви проблеми ама чак пък до 10000 :D:blink: еее ся ще са умажа в лютеница ...мн се изкуших :D....по темата и аз се убедих че нема смисал да са тръгва при повече от 4000 щото са пилат яко гуми и се губи драг с много :D

Редактирано от mihho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

вие си тръгвайте на 3500 аз ще си ви мажа :blink: Оптималното тръгване е с пилене на гуми - ФАКТПри газ до ламарината и рязко пускане на съединителя, губиш старта... и това е ФАКТистината е някъде там :D Проблемът при тръгване на ниски обороти е че нашите малолитражки много лесно зацепват гумите и им падат оборотите, а тогава вече сте прецакани и единственото нещо което остава е да смачкате газта и да чакате. При ниски обороти, тръбва ужасно прецизно да се контролира съединителя и доста да се играе с газта. На мен лично това ми е трудно, и много лесно се допускат грешки.При тръгване от ограничител и смачкана газ, всичко става от съединителя. Това изглежда най-лесния начин и според мен е доста по-лесен и добър от предишния, макар че не го правя така щото ми е трудно само от съединителя да контролирам ускорението.Принципно най-много обичам да тръгвам от 4-5000 об ( ако стартиращия ми даде достатъчно време, закрепвам около 4700-4800 и обирам съединителя) През цялата 1-ва едновременно отпускам съединителя и натискам казта като се стремя да въртя гумите, но да не прекалявам. В идеалния случай успявам да докарам оборотите до 6000 в момента в който гумите са ми зацепили и ми остават 1000-1500 оборота на зацепили гуми и след това 2-раЗа мен горепосоченото се оказва най-удобно.... но пък се уча още. Както и да стартирате, пробвайте всичките методи и си изберете този който най-много ви подхожда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest surr3a1

Прекъсвача ще те сецне на 90км/ч на 2ра, такаче ......

<{POST_SNAPBACK}>

110 km/h при мен :blink: на 2ра :D и смених... без прекъсвачи да се включват... правя го много рядко... Редактирано от surr3a1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JeepersCreepers

пи4ове аз изхабих малко бензин преди време да се нау4а уж да трагвам като хората и стигнах до извода поне за моита колица 3300оборотаи трябва да даржиш саединителя така 4е ако мраднеш и с 1мм да отцепва и като ти махнат пускаш рязко газ до ламарината и дебнеш аз на 6000 но не по касно може на 5800 и бутам следващия зъб:blink: ако някои ми каже каде да ка4а видео ще ка4а няколко добри старта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

ми аз постигнах тез времена кат тръгвах м/у 2500-3000об., ако тръгна над 4000об. се палят гумите и старта ми увисва :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GT 4G

Прекъсвача ще те сецне на 90км/ч на 2ра, такаче ......

<{POST_SNAPBACK}>

110 km/h при мен :blink: на 2ра :) и смених... без прекъсвачи да се включват... правя го много рядко...

<{POST_SNAPBACK}>

Моята каляска на 2-ра напраи към 95 км/ч по километраж, ама буталата и излязоха през ауспуха! не съм сигурен на колко оборота, около 6000 със сигурност. (D15B2 4G Sedan).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

Моята каляска на 2-ра напраи към 95 км/ч по километраж, ама буталата и излязоха през ауспуха! не съм сигурен на колко оборота, около 6000 със сигурност. (D15B2 4G Sedan).

<{POST_SNAPBACK}>

И какво, роди ли? И имаше ли симптоми за раждане преди това или просто си я изряза и тя се разцепи ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GT 4G

Моята каляска на 2-ра напраи към 95 км/ч по километраж, ама буталата и излязоха през ауспуха! не съм сигурен на колко оборота, около 6000 със сигурност. (D15B2 4G Sedan).

<{POST_SNAPBACK}>

И какво, роди ли? И имаше ли симптоми за раждане преди това или просто си я изряза и тя се разцепи ..

<{POST_SNAPBACK}>

Абе де да беше родила още една Хонда, щях да съм доволен, ама тя само се разцепи :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ALEXANDER 1

Само рейсъри тука!!!!!!!!! аз тръгвам на 14000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Founder

то твойто е от марката ... :blink: сигурно влизаш в червения сектор на около 20-22 000 об :):lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ranger

lol3г Седан 1.5 ЕW2-ката ми се справяла доста добре според написаното тук :D . 2-ра 100 по километраж, е и малко в червената зона де :D Наистина трябва да взема да я засека и за колко ги прави. За съжаление само на газ, че бензина при тези настройки си е прецакан на максИначе наистина ми е интересна темата, защото това което съм чувал като определение за перфектно тръгване е да зацепя още на старта без пилеж на гуми , което не винаги обаче се получава както трябва :D Иначе ми е интересно да попитам нещо друго : До колко има идея да се влиза в червената зона на оборотите , защото лично аз не усещам да ускорява особено бързо в тях . Дайте мнения :D

Редактирано от Ranger

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Според мен трябва да се превключва там където колата прави максималните си коне!Например при мен,и съответно при Д16з6 125кс.на 6600об.Аз сменям на около 7000 об.

Редактирано от Krelion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GT 4G

Според мен трябва да се превключва там където колата прави максималните си коне!Например при мен,и съответно при Д16з6 125кс.на 6600об.Аз сменям на около 7000 об.

<{POST_SNAPBACK}>

Съгласен съм с теб! :D
Редактирано от GT 4G

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

Абе хора, да тръгвате и от началото да зацепвате гумите, е се едно да оставите компютъра на колата да ви определя ускорението, което на теория е правилно, стига колата да ви е зверски коне и гумите ви да са със силно сцепление, ако сте с много коне, пък със стандартни гуми пак е същото, даже там може да се наложи и да се натиска газта плавно, ако са ви конете в повече. Ако обаче сте си със стандартната кола и със стандартните гуми би трябвало малко играчка със съединителя, а ако сте пък със сликове тогава играчката е още по-голяма. Както казаха и другите, нещата са строго индивидуални и зависят от много фактори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Според мен трябва да се превключва там където колата прави максималните си коне!Например при мен,и съответно при Д16з6 125кс.на 6600об.Аз сменям на около 7000 об.

<{POST_SNAPBACK}>

То и това е малко относително. Защото има значение после на какви обороти падаш и каква е мощността там. Ако е по-малка от тази която е след максималните ти обороти дали не е по-добре да вдигнеш след пик-а :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

вие си тръгвайте на 3500 аз ще си ви мажа  :D

 

Оптималното тръгване е с пилене на гуми - ФАКТ

При газ до ламарината и рязко пускане на съединителя, губиш старта... и това е ФАКТ

истината е някъде там :D Проблемът при тръгване на ниски обороти е че нашите малолитражки много лесно зацепват гумите и им падат оборотите, а тогава вече сте прецакани и единственото нещо което остава е да смачкате газта и да чакате. При ниски обороти, тръбва ужасно прецизно да се контролира съединителя и доста да се играе с газта. На мен лично това ми е трудно, и много лесно се допускат грешки.

При тръгване от ограничител и смачкана газ, всичко става от съединителя. Това изглежда най-лесния начин и според мен е доста по-лесен и добър от предишния, макар че не го правя така щото ми е трудно само от съединителя да контролирам ускорението.

Принципно най-много обичам да тръгвам от 4-5000 об ( ако стартиращия ми даде достатъчно време, закрепвам около 4700-4800 и обирам съединителя) През цялата 1-ва едновременно отпускам съединителя и натискам казта като се стремя да въртя гумите, но да не прекалявам. В идеалния случай успявам да докарам оборотите до 6000 в момента в който гумите са ми зацепили и ми остават 1000-1500 оборота на зацепили гуми и след това 2-ра

 

За мен горепосоченото се оказва най-удобно.... но пък се уча още. Както и да стартирате, пробвайте всичките методи и си изберете този който най-много ви подхожда.

<{POST_SNAPBACK}>

Май това е истината, но си е яко играчка и невероятна мъка за съединителя защото той отнася всичко, а ускоряването освен по преценка май наистина трябва да се прави около максималните коне при мен са на 6000 значи на около 6700 като превключа те ще паднат на 6000, но май с покачването на предавките цеденето май ще е нараства

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Слушайте 1net, най-доброто време е давал той с моята Хонда на Божура! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

вие си тръгвайте на 3500 аз ще си ви мажа  :D

 

Оптималното тръгване е с пилене на гуми - ФАКТ

При газ до ламарината и рязко пускане на съединителя, губиш старта... и това е ФАКТ

истината е някъде там ;) Проблемът при тръгване на ниски обороти е че нашите малолитражки много лесно зацепват гумите и им падат оборотите, а тогава вече сте прецакани и единственото нещо което остава е да смачкате газта и да чакате. При ниски обороти, тръбва ужасно прецизно да се контролира съединителя и доста да се играе с газта. На мен лично това ми е трудно, и много лесно се допускат грешки.

При тръгване от ограничител и смачкана газ, всичко става от съединителя. Това изглежда най-лесния начин и според мен е доста по-лесен и добър от предишния, макар че не го правя така щото ми е трудно само от съединителя да контролирам ускорението.

Принципно най-много обичам да тръгвам от 4-5000 об ( ако стартиращия ми даде достатъчно време, закрепвам около 4700-4800 и обирам съединителя) През цялата 1-ва едновременно отпускам съединителя и натискам казта като се стремя да въртя гумите, но да не прекалявам. В идеалния случай успявам да докарам оборотите до 6000 в момента в който гумите са ми зацепили и ми остават 1000-1500 оборота на зацепили гуми и след това 2-ра

 

За мен горепосоченото се оказва най-удобно.... но пък се уча още. Както и да стартирате, пробвайте всичките методи и си изберете този който най-много ви подхожда.

<{POST_SNAPBACK}>

:D

;):D:D;);););)

 

 

В една друга тема се опитах да обесня горе долу това но бях доста кратък.Напълно те подържам и винаги съм бил губещ когато съм се опитвал да тръгна с пилене на гуми, а повечето хора така го правят ;) .

 

Наистина е много трудно но човек се учи, в момента съм ученик на един състезател и откакто той ме учи как да стартирам,карам и т.н. - разбрах че само съм си мислел че мога да карам, а съм си бил село весело :D ,начина на стартиране носи 30% от успеха ;)

 

А и не трябва да ти е жал за колата докато се учиш или си на старта :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest alberrto

Днес наяправих импровизирана гонка с една Тойота селика Карлос Саинц Едишън 207кс на кръстовището.Вкарах втора в червения и прас смотания прекъсвач.Мамка му и мойта бангия добре вървеше ама......А оня ден се качих при един пич с една англичанка Д14А2 и пича я изцеди сигурно до 10000об.Стрелката на оборотомера сочеше на 6ч:30мин!!! и никакъв проблем.Та сори за мощния  ;) ама колегите с 6та ген имате ли прекъсвач?

<{POST_SNAPBACK}>

Абе ти знаеш ли как се постигат 10 000 оборота на този мотор? С една торба пари а да не говорим че няма смисал да се прави такав мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Krelion

Днес наяправих импровизирана гонка с една Тойота селика Карлос Саинц Едишън 207кс на кръстовището.Вкарах втора в червения и прас смотания прекъсвач.Мамка му и мойта бангия добре вървеше ама......А оня ден се качих при един пич с една англичанка Д14А2 и пича я изцеди сигурно до 10000об.Стрелката на оборотомера сочеше на 6ч:30мин!!! и никакъв проблем.Та сори за мощния  :rolleyes: ама колегите с 6та ген имате ли прекъсвач?

<{POST_SNAPBACK}>

Абе ти знаеш ли как се постигат 10 000 оборота на този мотор? С една торба пари а да не говорим че няма смисал да се прави такав мотор.

<{POST_SNAPBACK}>

Аз казвам това което видях с очите си това е.Има възможност на момчето оборотомера да прецакан нещо знае ли човек......аааа,и ще съм ти благодарен следващия път да не ме наричаш "абе"ама споко,този път не го приех лично :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest didone

според мен трябва да усетиш автомобила да се преценят кви са му възможноститезащото всяка кола си е различна /както и всеки шофер де/ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lud fen

моето мнение е че доброто ускорение става при тръгване в обороти на максимален въртящ момент и полледнах че за конкретния мотор те са - 119Nm/3000min-1 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

моето мнение е че доброто ускорение става при тръгване в обороти на максимален въртящ момент и полледнах че за конкретния мотор те са - 119Nm/3000min-1 :hondarulez:

<{POST_SNAPBACK}>

Наскоро си мислих за най-точен пример какво е конска сила и какво е Нютон метър, та понеже съм луд по колелата си го представих ето така:

Колкото по бързо въртим педалите на колелото толкова повече са конските сили а за НМ това е силата с която натискаме самите педали (когато караме прави!), случвало ли ви си е когато карате колело да въртите толкова бързо педалите че да не ускорявате а да подържате еднаква скорост (преди този момент трябва да превключим на по-висока предавка) ето това се случва и с колите ни само че там имат отношение и предавателните числа на скорости те, а друг е въпроса че с годинките и те се позадъхват, както нас след продължително каране почват да им липсват по някой и друг кон :worthy: и тогава се получават разлики в едни и същи двигатели

Редактирано от slus4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iondrive

Здравейте,преди известно време обширно проучвах за какво ти е въртящият момент и за какво мощността. Според интернета :P въртящият момент идва главно от кубатурата, мощността от диаметъра и хода на буталото. На практика въртящия момент е това, което те залепя за седалката, а не мощността. За да знаеш как най-добре да сменяш скорости е нужно да познаваш кривата на въртящия момент, така че да подбираш тези обороти, при който тя е най-стръмна (нагоре де :D . За всяка кола усещането как те залепя за седалката е точно свързано с кривата на въртящия момент, т.е. докато той расте те дърпа повече и повече (за съответната предавка). Мощността пък 'казва' колко въртящ момент при какви обороти искаш да имаш, тоест ако за 200 Нм при 2000 оборота ти трябват 50 к.с. (примерно, казвам го ей така, нямам идея числата дали са реални), ако ги искаш тези 200 Нм при 4000 оборота, ще ти трябват 100 к.с. И понеже максималната скорост на колата принципно се постига при високи обороти(освен за някой двигател от ВС-Телешоп с магически свойства :P ) мощността е този параметър, който я определя. Т.е. максималната скорост (или терминална - в случая че скачаш с парашут :P се получава когато грубо казано въртящият момент се изравни със съпротивлението (на въздух, гуми) , за да имаш голям въртящ момент при високи обороти ти трябва мощност. Пишеше, че трябва да се познават и 2те криви( на мощността и на върт.м-т) за да могат да се определят най-добре точките на превключване.

моето мнение е че доброто ускорение става при тръгване в обороти на максимален въртящ момент и полледнах че за конкретния мотор те са - 119Nm/3000min-1 dunno.gif

При максимален въртящ момент имаш най-голям шанс да изпилиш гумите, това е 100% сигурно. Според мен целта е да си в такива обороти, че :1) върт. момент да расте най-агресивно2) след превключване на предавките да не се окажеш някъде по графиката с нулева или отрицателна производна :unsure: - т.е. да не си в спад или плато на въртящия момент.Последно, че стана ебаси поста :) В книжката на Хондата на наште пише следните максимално препоръчителни скорости на отделните предавки:Става въпрос за Сивик 6 ген фастбек:За нормално каране:1->2 - 24 км/ч2->3 - 403->4 - 644->5 - 75А сега максимално препоръчителните (без да навлиза колата в червената зона):За 1.4л/1.5л ВТЕК/1,6л/1.8л ВТЕК, както следва:1ва - 50/56/54/622ра - 91/102/91/1063та - 139/146/140/1494та - 173/195/187/196За дизелите е следното (при 5000 об/мин)за двигател 20Т2Р/20Т2Н1ва - 40/422ра - 70/723та - 108/1124та - 156/161 км/ч.Айде, дано на някой съм помогнал с това инфо :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Това което те лепи в седалката НЕ е нарастваш вътрящ момент, а голям въртящ момент. ако докараш кривата на въртящия момент да е права линия и на всички обороти да е 200Нм примерно, бая ще се залепиш на седалката и ще си останеш залепен доста дълго време. Това което трябва да нараства е мощността.И това което ни интересува е само и единствено графиката на въртящия момент по обороти. Мощността е просто една сметка... Моментът е първи и основен, а не както си го изкарал ти ( наопаки). Хората като тунинговат мотори се интересуват от въртящия момент... стремиш се примерно да повишиш въртящия момент на високи обороти и да го задържиш висок колкото се може по-дълго..... и като разбереш кривата каква е станала... вобще не трябва да ти дреме каква мощност се е получилаАко ще преценяваш при какви обороти да сменяш скорости ти трябват предавателните отношения и графиката на момента... мощността пак не те интересува. Както беше казал един уважаван от мен човек: "Мощността ни помага само да сравняваме грубо моторите" и това при положение че знаем въртящия момент на двата мотора.... просто мощността сама по себе си не означава нищо. Малко повече информация можеш да извадиш ако знаеш макс. върт. момент при ХХХХ обороти и макс. мощност при УУУУ обороти. А ако знаеш каква е кривата на въртящия момент, вече знаеш всичко за дадения двигател :unsure: като знаеш и скоростната кутия и теглото, вече можеш и да предположиш (доста точно) как ще се представи машината при ускорение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

незнам да ми е верен километража но аз на втора правя 100 на около 8200-8300

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

незнам да ми е верен километража но аз на втора правя 100 на около 8200-8300

<{POST_SNAPBACK}>

бе то аз с оригинални джанти ми показваше 120 при 7200-400

при 1.5 114коня :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

незнам да ми е верен километража но аз на втора правя 100 на около 8200-8300

<{POST_SNAPBACK}>

На колко ти е прекъсва4а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest edikoisi

незнам да ми е верен километража но аз на втора правя 100 на около 8200-8300

<{POST_SNAPBACK}>

На колко ти е прекъсва4а

<{POST_SNAPBACK}>

там някаде точно ...изключва на 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

няма да изпадаме в излишни спорове кое е първо, кокошката или яйцето.вярно, че мощността е функция на въртящия момент и оборотите, и като повишаваш момента, и мощността се покачвано хората гледат голяма мощност, не голям момент. а как е постигната голямата мощност, с повече момент или повече обороти, не е толкова важно, важното е, че колата ще върви и то много. а ако имаш само голям момент, но пък на супер ниски обороти, ще тръгваш добре и колата ще умира, като някой дизелно 1нет е прав, че състезателите (и не само) се мъчат да повишат въртящият момент, да имат максимален въртящ момент по-дълго време. понеже там няма турбо, и (максималният) въртящ момент е ограничен от кубатурата на двигателя. Така че целта е да разполагат с него колкото си може по-дълго време. И това автоматично повишава мощността, и то не само максималната мощност, но "издува" графиката на мощността в по-широк диапазон от обороти, където се кара колата.Също така ако повишат момента на високи обороти, ще повишат и мощността - тя така или иначе се развива на високи обороти, мощността е въртящият момент по оборотитесега дизел манияците твърдят, че е по-добре да имаш равна графика на мощността, отколкото да имаш равна графика на въртящият момент.но това означава, че с увеличение на оборотите ти пада момента. И какво му е хубавото? ако не падаше, мощността щеше да е по-голяма, и да им вървят повече колите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

а повечето коне не усигуряват ли точно по-голям въртящ момент и във високите обороти ?демек щом има много коне , имаме по-стръмна крива на на конете. Съответно задържане висок върт. момент и при по-високи обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...