Jump to content
pgh

греда при побългаряване на фарове за мъгла

Recommended Posts

Купих си оригинален комплект фарове за мъгла с окабеляване, реле, бутон, инструкции и всичко необходимо за да стане като фабрично.

Монтирах всичко както си трябва и фаровете работят. Но не ми харесва че системата е направена така, че фаровете за мъгла да света само и единствено, когато съм на къси - на габарити и на дълги се изключват и това е нормалния им начин на работа.

Побългаряването цели фаровете за мъгла да могат да се включват и на габарити и на къси и на дълги.

 

Мислех че ще ми е лесно но се оказа трудна задача

 

Ето оригиналната схема на свързване

Публикувано изображение

 

 

И се чудя и се мая как сега да си осъществя побългаряването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами управлявай релето им с габаритите тогава, все пак намотката на едно реле е нищожен консуматор, а си вземи силов плюс директно от акумулатора през подходящ предпазител. Изобщо не е нужно непременно да следваш някаква схема според мен :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако ще те успокои - и на моето CR-V фаровете за мъгла работят по абсолютно същия начин :honda:Искам само да ти напомня, че карането на габарити + фарове за мъгла е забранено по закон, а включването на фаропвете за мъгла е разрешено само при значително намалена видимост, мъгла, снеговалеж:"Закон за движение по пътищата:Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно. "Така, че има голяма вероятност КАТ-аджийте да те суровакат :cry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Нещо такова... Ще работят на къси, на дълги, или само със габаритите, а с ключето (SW) монтирано някъде в купето просто ще се включват и изключват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да уточня, че оригиналната схема вече е изпълнена (монтирана) и работи. Това ми отне половин ден при което се наложи да свалям броня, подкалник, и кажи-речи всичко около таблото, волана и цялата средна конзола... Нова инсталация отначало хич не си го и помислям ... нещо трябва да се преправи и то ще гледам да е на местата до които имам бърз достъп.

 

До момента съм стигнал до нещо подобно на това което предложи Player101

Публикувано изображение

 

Но така нарисувано е абсурдно щото ще направи мост между късите и дългите и ще сетят едновременно. Но пък това може да се избегне с още едно реле там... Така може би ще решим проблема с дългите.... и остават и габаритите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата pgh си е права. Излишно е да светят отделно само фаровете за мъгла. тва е тъпотия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не е тъпотия да светят само за мъгла и габарити! Който е карал някога "През мляко" знае за какво става дума - дори късите ти правят "перде" пред погледа - да не говорим че на дълги изобщо не се вижда нищо..Ако видимостта е такава че успяваш да видиш само как от време на време някоя лентичка от маркировката минава - използването само на фаровете за мъгла е голямо предимство....Някой ще изкоментира ли моето решение за дългите или да даде идея за габаритите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Конкретно желание на колега се нарича "тъпотия" - много крайно :whistle: Има кой да преценя тези неща. Всеки си има нещо на раменете, с което взима решения. И да уточня - това е независима от положението на фаровете схема - достатъчно е да си на контакт (както се казва) и поне на габарити, за да работи, а това дали е на къси или дълги светлини позицията няма значение :) Просто и ефективно решение предлагащо пълен избор кога да работи допълнителното осветление. Иначе разбрах, целта е да се мине с минимални главоболия и доработки. Успех колега! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа, прав си за моста. Друга версия:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какво ще кажете за тази идея :

 

бялото (изтритото) са прекъснати връзки, дебелото черно са новите

 

идеята ми е следната:

1. минуса го премествам от копчето (къси/дълги) и го връзвам директно на минус към купето

2. Прекъсвам съществуващия + идващ към копчето за фаровете за мъгла и му правя мост между плюса за подсветката* на копчето.

*подсветката (Illumination control) на цялото табло ми се включва на габарити

 

 

 

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята 5г си има отделно копче за стоповете за мъгла и идеята мие ако и при теб има такова копче просто връзваш към него цялата схема на фаровете за мъгла и ще си ги включваш когато искаш.Като силовата част директно от акомулатора а управлението на релето през копчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

що първо не пита и не каза какво искаш да правиш, а тогава да монтираш??? с едно цека ключе и реле от 5 лв щеше да си готов вече. слагаш ключето да ти управлява реленцето, а то пуска + към фаровете за мъгла и си готов. пускаш ги когато си пожелаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да ме питате защо нещо съм го направил - защото вече е направено - свършен факт:dry: А е защото така или иначе фаровете се продават с кабели и навързани букси за максимално лесен монтаж - без нищо да се реже.. - само плъг енд плей.Грехота е да не ги използвам и да правя съвсем нова инсталация!А и както виждате нещата за преправяне по моя план не са чак толкова много и трудни.Само искам някой по-в час да огледа това което съм намислил и да каже дали е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помъдрувах малко върху собственото си решение и понеже никой нищо не каза, взех че го реализирах за няколко минути. От опит глава не боли - само гърмят бушони и се топят кабели...... :dry:Както се казва "Всичко е ток и жици" - побългаряването е успешно от всякъде! Търсената функционалност е постигната на 100%Благодаря на всички за безценните съвети. :( Без вас нямаше да се справя толкова добре :(

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата pgh:Каранаето на фарова за мъгла е задължително придружено от ГАБАРИТИ (ЗА ДЪЛГИ И КЪСИ НЕ СЪМ СПОМЕНАВАЛ) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...