Savov 3 #1 Публикувано 2 Септември, 2010 Здравейте съфорумници,Автомобила е Хонда ЦР-В 2000 г. б20з1 - 147 к.с.Проблема е, че държи високи обороти когато е в движение от 1000 до 1200 при топъл мотор (на свободна). Когато спре колата падат тромаво на 700 об. При припомпване на спирачката скачат до 1500 об. Прочетох доста теми за празния ход, но има доста разминавания с моя мотор. IACV-то и дросела са почистени. Има един върток (Idle Adjusting Screw), който прави байпас на дросела и пуска въздух, от който по принцип се регулират оборотите. Но и от там не се получава.Някой ако се сеща какво може да е да драсне нещо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lubo_90 0 #2 Отговорено 2 Септември, 2010 Нищо и няма на колата и на мойта е така !!! !!! Тя ги даржи високи на свободна иначе ще изгасне.. това си се регулира от компа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Savov 3 #3 Отговорено 3 Септември, 2010 Колата е взехме преди месец и в началото не беше така. Беше заковала 730 об. и не мърдаше нито в движение, нито на място. Доста хонди правят така, но това не значи че е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lubo_90 0 #4 Отговорено 4 Септември, 2010 Колата е взехме преди месец и в началото не беше така. Беше заковала 730 об. и не мърдаше нито в движение, нито на място. Доста хонди правят така, но това не значи че е нормално.За припомпването на сприачката нз дали трябва да е така но за останалото те уверявам, казва ли са ми че така трябва да бъде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atz 0 #5 Отговорено 7 Септември, 2010 Здравейте съфорумници, За първи път пиша тук. Дано не оплескам нещо по темата! ЦР-В 09.1999 B20Z1 147hp. И при мен случая е същият. Само дето при движение оборотите са 1000. Всичко друго написано от колегата съвпада напълно и при мен. Не го смятам за нормално. И защо? Имам спомен, че стана така след като ми направиха обслужване на ЦР-Вто в Бултрако - в София. В началото на април тази година. Преди това съм я карал около 1400-1500кМ и много добре си спомням, че и при движение на празен ход падаха на 700 оборота, а сега са 1000. И това със спирачката е така - вдигат се оборотите до 1500. Нищо не съм тествал по мотора. Ако някой подскаже къде се прави добър тест на тези мотори -B20Z1, ще съм му много благодарен. Напатих се миналата година от диагностици на Еспаса-2,2i 107hp и накрая смяна на агренажа и настройка в ЕспасАуто - колата си стана самолет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crv-fan 3 #6 Отговорено 7 Септември, 2010 Моята прави така при въртене на волана - вдига на 2000 почти. Иначе при каране също държи високи обороти - при превключване например особено студена. При натискане на спирачките не мърда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #7 Отговорено 7 Септември, 2010 (Редактирано) И при мен вече държи 1000 оборота след обслужване в КАРАДА - Варна (представител на Бултрако). Имам и газова, но тя пък започна да "забива" като подам газ. Не го направи веднага. Минах около 500км и тогава.Тъкмо се сетих да проверя - "забиването" е от липсата на газ. Изразходил е 25 литра газ за ~80км ... Редактирано 7 Септември, 2010 от Silver Fox Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lubo_90 0 #8 Отговорено 8 Септември, 2010 И при мен вече държи 1000 оборота след обслужване в КАРАДА - Варна (представител на Бултрако). Имам и газова, но тя пък започна да "забива" като подам газ. Не го направи веднага. Минах около 500км и тогава.Тъкмо се сетих да проверя - "забиването" е от липсата на газ. Изразходил е 25 литра газ за ~80км ...За оборотите вече се изказах и си помислете щом след обслужване в сервиз даржи оборототи, значи нещо е имало преди сервиза за да не ги даржи.. А забиването е и при мен но така и неразраха от какво е..смотан софтуер предполагам..шибани газаджии Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Savov 3 #9 Отговорено 8 Септември, 2010 Радвам се че има някакво раздвижване на тази тема, защото проблема си седи и маи има други колеги с такъв проблем.Lubo_90 не си прав. Това че колата е ходила в оторизиран сервиз не значи че ще я оправят. По скоро да и направят нещо, защото няма маистор който да ти каже, че не знае как става това ...... ами почва да ръчка от всякаде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #10 Отговорено 8 Септември, 2010 За оборотите вече се изказах и си помислете щом след обслужване в сервиз даржи оборототи, значи нещо е имало преди сервиза за да не ги даржи.. А забиването е и при мен но така и неразраха от какво е..смотан софтуер предполагам..шибани газаджии Не мисля, че преди и е имало нещо, защото на всички коли нормалните обороти на празен ход са ~ 600 - 800. А моята сега държи малко над 1000. За газовата вече имам уговорка за утре, но газдажията като чу, каза, че е от реглажа на клапаните. Утре ще видим и ще пиша. За оборотите ще видим по-нататък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #11 Отговорено 8 Септември, 2010 И при моето ЦР-В са така оборотите около 1000-1100 на празен ход, при стоене на едно място си падат бавно на 700-800. Мисля че това е нормално, не може на 7-8-10 джипки да има еднакав проблем, не мислите ли? Смяната на консумативите е направена в сервиза на мой близък и всичко е на 6. Скоро наближава 2-ра смяна и не съм имал проблеми никакви, върви си добре, не прекъсва, не гасне, няма шум от двигателя. Така че, колеги, карайте си спокойно! ПС: Да добавя, че джиБ-а се кара постоянно на газ, но и при бензин е същатата работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #12 Отговорено 8 Септември, 2010 И при моето ЦР-В са така оборотите около 1000-1100 на празен ход, при стоене на едно място си падат бавно на 700-800. Мисля че това е нормално, не може на 7-8-10 джипки да има еднакав проблем, не мислите ли?Значи все пак ще ме убедите, че 1000 са нормалните обороти . Като се замисля преди на газ не можеше да поддържа равни обороти на празен ход, даже се е случвало да гасне. Сега и на бензин и на газ са 1000 - 1100. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lubo_90 0 #13 Отговорено 8 Септември, 2010 И при моето ЦР-В са така оборотите около 1000-1100 на празен ход, при стоене на едно място си падат бавно на 700-800. Мисля че това е нормално, не може на 7-8-10 джипки да има еднакав проблем, не мислите ли? Смяната на консумативите е направена в сервиза на мой близък и всичко е на 6. Скоро наближава 2-ра смяна и не съм имал проблеми никакви, върви си добре, не прекъсва, не гасне, няма шум от двигателя. Така че, колеги, карайте си спокойно! ПС: Да добавя, че джиБ-а се кара постоянно на газ, но и при бензин е същатата работа. Каза им го ! НИЩО ИМ НЯМА ДА джиБките спете спокойно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #14 Отговорено 9 Септември, 2010 Днес пробвах и с помпането на спирачката. Наистина се вдигат до 1500, но веднага падат пак до ~1000. Аз си го обяснявам с по-голямото натоварване при задействане на сервото за спирачките и копютъра вдига оборотите за да навакса. Същото сигурно се получава и със въртенето на волана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Savov 3 #15 Отговорено 9 Септември, 2010 При припомпване на спирачката постъпва повече въздух във всмукателния колектор и затова се вдигат оборотите до 1500 и после IACV-то (клапан за контрол на тихите обороти) сработва и ги сваля до 1000. Обаче целия процес е много муден явно. Би трябвало веднага да се компенсира въздуха и да не се вдигат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atz 0 #16 Отговорено 13 Септември, 2010 Нормално ли е при движение по инерция оборотите да са 1000-1100, а като се спре на място веднага да падат на 700mn-1. За това става дума. И съм сигурен, че преди обслужването на ЦР-В то не стояха така нещата. B20Z1. Няма газ, в последно време зареждам само 95plus. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #17 Отговорено 13 Септември, 2010 Странни неща стават. Регулирах газовата без да бутам нищо друго и оборотите и на бензин и на газ станаха 700. И същата работа - по инерция 1000-1100, на място 700. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mytanta 46 #18 Отговорено 19 Септември, 2010 и моята каляска е така,нормално е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #19 Отговорено 19 Септември, 2010 Хич не е норамлно, моята като не е така да не е развалена Виждал съм я като я пусна по инерция стрелката да поспирва за 2-3 секунди около 900 но после си пада на 750, но никога не е спирала на 1000 и повече оборота . Първо , за какви газови говорите ако е за обикновенни имам какво да ви обясня, ако е за ГИ не би трябвало да се получава така. Припомпване на спирачката също не трябва да има никъв ефект върху оборотите. За спирачките единствено се сещам ако имате няква неизправност в сервото и когато натискате педала да смуква въздух от там и за това да вдига обороти. Изправноста на сервото може да проверите лесно. Начините са 2, натиска спирачките и палиш колата, ако усетиш потъване на педала начи е ок. Начин 2 е загасена кола преди 5-10 минути при първо и второ припомпване на педала го усещате нормален, след това се втвърдява, тва доказва че сервото ви задържа добре вакума. За тези които искат да игнорират изцяло проблем от сервото могат да направят нещо много просто. Откачете маркуча на сервото от колектора и запушете дупката с нещо за да не взима въздух. направете тестово кръгче като внимавате със спирачките щото без серво си иска бая изправяне на педала за да спира и вижте как е. Макар че на мен цялата работа ми намирисва на моторче за празен ход, или както тука ми викате Ivac Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #20 Отговорено 19 Септември, 2010 Нормална газова ми е - така я купих за съжаление. Сервото според първия ти метод е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #21 Отговорено 19 Септември, 2010 Начи , нормална газова проблема е ясен решение има , едното е с пари и е много хубаво другото е безплатно, кое избираш Но първо да кажа от къде идва пробелма ти. При обикновена АГУ никои по никъв начин неможе да контролира газта която влиза в смукателя Единствено болта за регулиране преди плочката по някъв начин я дозира, колко точно никои не знае Тоест съотношение въздух гориво винаги е променлива величина, поради липсата на система за регулиране. И какво се получава при тебе след една смяна на въздушен филтър сместа тотално е извън нормите (обикновенно обеднява). Пробелма идва от там че новя филтър има доста по голям дебит въздух от стария вече задръстен филтър. За това пробваи да откашич въздуховода преди въздушния филтър така че колата да смуче въздух през филтъра от отсега на коша, а не от въздуховода които е изведен някъде напред и във него навлиза директен насрещен въздух. Това е безплатния вариант ама не е много сигурен щото все пак да не забравяме че нищо не може да контролира сметса газ- въздух и проблема може да с еподобри но не и да изчезне на цяло Платения вариант е да си сложиш газ контрол, това е много хубаво и препоръчително нещо за всеки с обикновена АГУ, гарантирано ако е читав контрол сваля разхода поне с литър на долу, да не говорим че вероятноста от гърмежи е сведена до минимум за да не казвам въобще Тази системка независимо от състоянието на въздушния ти филтър ще регулира винаги точната смес, понеже тя следи показанията на ламбдата, и така няма да имаш такива колебания на обороти и излишен преразход на газ. Да не забравяме още един важен фактор които ще изтъкна като + на газ контрола. Така прочутите "нежни клапани" на хонда ще се чувстват доста по добре с една регулирана смес защото тя изгаря хем по бързо хем по ефективано, бедната горивна смес изгаря бавяно и допълнително влошава прегряването на клапаните при работа на газ. За това замислете се, хубав газ контрол струва от 150лв на горе Ама що приказки изприказвах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #22 Отговорено 19 Септември, 2010 (Редактирано) Ама що приказки изприказвах Благодаря ти много Аз се бях замислил да слагам газов инжекцион, но 700лв, при положение, че колата си върви добре не мислех да давам. Но един газ контрол задължително ще си сложа още тази седмица. Аз отстрани имам нещо, на което пише Lovato injector simulator, но силно се съмнявам да е такова В крайна сметка газов инжекцион много ли е по-добре от обикновена газова с такъв газ контрол, т.е. има ли смисъл да давам 700лв? Редактирано 19 Септември, 2010 от Silver Fox Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #23 Отговорено 19 Септември, 2010 (Редактирано) Пфффффф ко да ти кажа и двете имат своите предимства и недостатъци. Предимствата на Ги са че е една много интелигентна система, ръководи се изцяло от бензиновия комп и мотора по никъв начин не разбира къв номер му е направен че да бачка на газ, горивото се регулира много прецизно, няма я тая плочка която ти запушва 1/3 та от въздуховода и от там и усещането за вървене с ГИ е по осезателно ( колата не се спъва) с една читава Ги може да забравиш въобще че имаш гхазова на колата, но същото важи и за варианта с един не добре монтиран и изчислен ГИ може д ати скъса нервите, и наи лошото е че си с вързани ръце. За всяко нещо трябва да ходиш до сервиза да я връзват на компа да я гледат, а те обикновено на 2-3 ти път им омръзва и почват да си измиват ръцете с някъв си проблем в колата Така започва ходене на богородица по мъките Ако наистина има човек които ще сложи ГИ и ще я настрои като хората няма по добър вариант но тва е малко руска рулетка За пловдив има къде да препоръчам ама пак си е хазарт до известна степен. Не случайно този път сложих БРЦ за да нямам проблеми с измислени марки ги и за сега не съм съжалил и за минута.Обикновената газова с газ контрол е стабилна системка, но все пак разчиташ на едно устриство което взима инфо от ламбдата и от там оправя сместа, тоест нещата не са толкова прецизни (но е във пъти по добре от колкото обикновена газова без нищо само с кранче ) Газ контролите така ги правят сега че не се нуждаят от връзка с комп и се обучават сами, така че и сам може да си го сложиш ако малко от малко си на ТИ със жиците. Ако сложиш ГИ ще ти легне около 500-600 лева щото си имаш бутилка и монтирани тръби и клапан газов, това може да се ползва ще трябва само изпарител, реика, и комп. Но пак си е цифра поне 500 лева. Газ контрол на VOILA които е що годе читав е около 130 лева хубавите Ловато са към 250 лева, сам ще трябва да прецениш колко и за какво ти се дават. А тая кутийка дето я имаш тя е имулатор на ламбдата или на дюзите за да не ти трупа компа грешки като си на газ. Газ контрола представлява такава същата кутийка обаче на маркуча за газта има едно като стъпково моторче то определя количеството газ към мотора спрямо показания на ламбда. Редактирано 19 Септември, 2010 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #24 Отговорено 19 Септември, 2010 (Редактирано) Газ контрол и Ламбда контрол едно и също ли е, тъй като намерих обява за втора употреба ЛОВАТО ЛОВ ЕКО 85лв взема информация от ламбда сонда и ТПС *клапата на газта* ЛОВАТО ЛОВ У 85лв взема информация от ламбда сонда и ТПС *клапата на газта*За някои нови пише, че имат "ламбда симулатор" за други - не. За тези Ловато не пише такова нещо. Не ми е проблем да дам 500лв, но дали си заслужава, а като гледам с един добър газ контрол мисля, ще заспи кат` ебач в коприва. Редактирано 19 Септември, 2010 от Silver Fox Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #25 Отговорено 19 Септември, 2010 И ще нещо - Timing Advance Processor. Гледам се намират добри за 120-150лв втора употреба на A.E.B. Това мисля, освен подобрената динамика ще пази повече и клапаните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #26 Отговорено 19 Септември, 2010 (Редактирано) Да за аванс процесора също не е лошо, наистина едно по ранно запалване ще пази клапаните ама що ли ми се върти из главата че тва нещо давало аванс само при ниски обороти. Не знам ще те излъжа Газ контрол и ламбда контрол е едно и също просто всеки различно му казва, с две думи контрол на газта чрез контрол на ламбдата хахахаха. На цени за второ употреба наистина може да се намери читава машинка до 80 лв, и реално не си струва нова щото тя няма кво да и стане, само да не е некои стар модел да трябва да се програмира с комп. Редактирано 19 Септември, 2010 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Майната 4 #27 Отговорено 19 Септември, 2010 Слави, аз не бих препоръчвал ламбда контрол втора ръка, защото това стъпково моторче си е чиста механика и си има определен живот. Обикновено се зацапва, започва да заяжда и застава, не отваря или не затваря прецизно и се почват проблемите. Още повече, че до колкото ми е известно то дава някакъв ефект към икономии САМО в ниските обороти при престой на място по светофарите и основната му цел дори не са икономиите, а екологията. Но така или иначе газта си е екологично чисто гориво, така че и затова няма особен смисъл от него. По-добре е да си спести човек некой леф и да си доплати 5-600 лева за ГИ, но както каза при читав майстор, който освен това да ти е винаги под ръка ако нещо........ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lubo_90 0 #28 Отговорено 19 Септември, 2010 аз съм същия проблемен с МАЙСтОРИИИ и с тая ГИ.. пробвахме и БРЦ проблема го има и там.... Относно сервото- и по двата метода мойто си е изрядно..обаче има вероятност Iacv да не е добре.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Silver Fox 6 #29 Отговорено 19 Септември, 2010 Тоя джип ще ме умори. Днес водя гЪзовата на майстор. Заминали гумичките към винта за регулиране оборотите на празен ход. Смяна гумички барабар със платната на изпарителя. Майстора наглася оборотите на празен ход на 700-800. Обръшам на бензин и газ все толкова. Викам добре. Поразговорихме се с майстора и стигнахме до оборотите и аз му казах номера с волана и спирачката - като се напомпа спирачката или се върти волана и се вдигат до около 1500. Той щеше да падне. Вика я да видя. Сядам аз помпя спирачката на газ - аз щях да падна. Паднаха оборотите до около 500 и се върнаха веднага на 7-800. Викам чакай на бензин да го .... На бензин се вдигнаха до около 1000 и пак обратно. А на бензин нищо не е пипано. Брех маа му стара. Както и да е. Тъй ще е. Иначе той само се чеса и Иначе от разговора с майстора се отказах от ГИ (каза, че е по-добре, но не чаааак толкова по-добре) и ще слагам ламбда контрол и по-късно ТАП. Потвърди, че ламбда контрола влияе много положително на разхода и на държането на газовата. За ТАП каза, че добре му звучи какво прави, но няма наблюдения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Savov 3 #30 Отговорено 20 Септември, 2010 Значи трябва да сложа "газ" за да се оправят оборотите на бензин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #31 Отговорено 20 Септември, 2010 Не, но маи тряя си видиш тоя аивак или както му се казва, аз му викам МПХ (моторче за празен ход) Колко сериозен е всъщност проблема ти ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове