Jump to content
Guest mookie42

агу на сивик

Recommended Posts

Guest mookie42

решил сам да си взема хонда сивик 1.4 97-а г. бензинчудя се дали (ако я купя) да и сложа газ ? какво ще ми препоръчате? разваля ли се по често от газ-та и такива неща.и каква е най-подходяща уредба за нея, ако ще се слага.мерси предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino
Отговорено (Редактирано)

решил сам да си взема хонда сивик 1.4 97-а г. бензин

чудя се дали (ако я купя) да и сложа газ ? какво ще ми препоръчате? разваля ли се по често от газ-та и такива неща.

и  каква е най-подходяща уредба за нея, ако ще се слага.

мерси предварително.

<{POST_SNAPBACK}>

Кво значи - купуваш си кола и се чудиш дали да й слагаш газово ;);) Чакай бе човек , ти имаш ли си на представа колко гори тая кола на бензин ??? Запознат ли си технически с правилното използване на АГУ така , че да не ти се скапе нещо ??? Ти как предполагаш , всяко едно изменение на заводските настройки и характеристики на колата към по-добро ли ще е или към по-лошо ( по-бързо ли ще се скапе колата или ще я направиш по-здрава ) ;) ??? Знаеш ли какъв двигател поне ще е колата ??? И още нещо ще ти кажа , за кво си купуваш 1.4 като ще му слагаш газ ??? Купи си 1.0 или 1.1 и ако и тогава не можеш да смогнеш на разхода на автомобила ( Хонда нямат такива двигатели предлагащи се за Европейския пазар ) купи си дизел !!!

Боже колко мъка има по света Божее ;)

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mookie42

колега мерси за бързия отговор.начи искам да си взема хонда и иам вариянт да взема такава каквато я описах, като я докарат ще я гледам с майстори и т.н. просто питах за плюсове и минуси на агу за тези коли,предполагам доста хора тук карат на газ и могат да споделят мнения. и смятам да изчакам ако я жзема да видя колко разход дава ;) и тога да преценявам + и -

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

да Тино е прав - питай ме мен за кво иде реч. вече 2 г. не мога да си намеря две мембранки за да я подкарам на бензин ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mookie42

да Тино е прав - питай ме мен за кво иде реч. вече 2 г. не мога да си намеря две мембранки за да я подкарам на бензин ;)

<{POST_SNAPBACK}>

сега само на газ ли я караш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

kолега, моята е такава 1.4 90кс 97г, градско лятото 7, извън - 5.5за каква газ да си говорим тогава? На газ ше ти даде с ремонти и поразии турени в сметката + бензина за загряване поне 10 градско и ква далавера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

kолега, моята е такава 1.4 90кс 97г, градско лятото 7, извън - 5.5

за каква газ да си говорим тогава? На газ ше ти даде с ремонти и поразии турени в сметката + бензина за загряване поне 10 градско и ква далавера?

<{POST_SNAPBACK}>

А така!Кажи му,кажи му! ;)

Ако влезеш пак в темата напиши при каква скорост ти ги дава тия 5.5.

Щото ако я караш 90-120 може и още надолу.

Муки,брат-не си окипазявай колата с газ.

Само помисли-в началото може и да ти се струва добре,

после ще почне да изпуска оттук-оттам и като минеш покрай нея смърди на газ-аве мани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

при 140-150 по магистралата, при 90 ще е доста надолу, ама няам нерви и време за такива икономии ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mookie42

колеги, мерси за съветите. предполагах че е по-добре с бензин, но сега съм убеден.ако всичко е ок ще съм един от вас скоро ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest roadracer

Аве...кой туй...газ ;) ...да давам повече ръчка ли... ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ma4o

и аз съм си патил от газ ;) и затова съм против ;) караи си я на бензин за да ти е мирна душата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Наскоро ми предложиха Civic 6 gen 98 година с фабрична газ+бензин ...аз за такова нещо на хонда до момента не бях чувал , пък и докато не видя ще ми е трудно да повярвам но офертата като цяло беше добра ... но все още нямам много инфо освен че има и климатик.mookie42 , за мен не знам щото май ще ми е скъпа , но ти ако си заинтереован мога да поразпитам още параметри ... може би ще се върже около 8000лв крайна цена с номерата ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Gandalf

Аз съм ЗА газта.Моята кола я купих с газовото, минал сам досега 20К и да чукна на дърво съм нямал никакви проблеми.Разхода си ми е 10/100 градско, което щеще да е 9/100 на бензин, но при тази разлика в цените печелившият е ясен.Вярно, че на бензин е по-еластична, по-бързо набира, но в задръстванията така или иначе няма да излетя.Айде със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

при 140-150 по магистралата, при 90 ще е доста надолу, ама няам нерви и време за такива икономии ;)

<{POST_SNAPBACK}>

...и един мормот завива шоколади! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Аз съм ЗА газта.Моята кола я купих с газовото, минал сам досега 20К и да чукна на дърво съм нямал никакви проблеми.Разхода си ми е 10/100 градско, което щеще да е 9/100 на бензин, но при тази разлика в цените печелившият е ясен.Вярно, че на бензин е по-еластична, по-бързо набира, но в задръстванията така или иначе няма да излетя.Айде със здраве

<{POST_SNAPBACK}>

Като си купил колата с газово вече , значи вече някой е дал парите за инсталациии и т.н. е по - изгодно в началото , но колега бъди сигурен , че колата ще ти даде повече дефекти от един нормален сивик на бензин ;) а и все пак да не забравяме , че това се води нова кола ;) 98 година ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Аз никога не съм карал автомобил с АГУ и едно от изискванията ми като купувам автомобил е и никога да не е бил каран с подобно извращение с цел икономия! Хонда имат много добре измислени двигатели, които по принцип са доста икономични за класа си. Пропанбутана е за опели, голфове, пасатори и прочее ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

фабрична газ означава, че колата е дошла в България с газоворазликата че газовото е слагано в италиански гараж а не в пернишки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest clockerman

Братовчед ми има газово и му харчи 10/100 но постоянно му дава разни проблеми и така и не му го настроиха добре това газово , не зна що така но май всички са некадърни . Така че общият извод е НЕ на АГУ-то

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

фабрична газ означава, че колата е дошла в България с газово

разликата че газовото е слагано в италиански гараж а не в пернишки

<{POST_SNAPBACK}>

не искам да се изцепвам преди и да знам за к'во става дума ... то и моя човек (тя още не е внесена) не я е виждал . Но това което разбрах е че дюзата за газта си е там където и тази за бензина под една капачка и че е с газов инжексцион .Аз в тия газови области съм бая бос , не знам как стават нещата с тия инжекциони ,ама .... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mi6o

решил сам да си взема хонда сивик 1.4 97-а г. бензин

чудя се дали (ако я купя) да и сложа газ ? какво ще ми препоръчате? разваля ли се по често от газ-та и такива неща.

и  каква е най-подходяща уредба за нея, ако ще се слага.

мерси предварително.

<{POST_SNAPBACK}>

Малко Офф-то-пик, за което се извинявам...

Колега, ако ми позволиш да споделя моя скромен опит с газовите уредби...

Карам от почти 6 години Кадет, 1.6i, моноинжекция, вектров двигател, преди 5 години му сложих газова уредба, която по мое мнение като модел и изпълнение е най-доброто за тази кола - мой приятел се занимава с това и му се доверих напълно... Човека си свърши перфектно работата, но от тогава ми започнаха проблемите:

1. Зимата, при температури около и под 0 градуса трудно пали на газ;

2. Колата губи малко от мощността. Е, не е много, но при 1,6/75 к.с. ако падне на 70 к.с. вече се усеща;

3. Задължителна редовна профилактика на АГУ-то - на всеки 15-20 000 км. - смяна на мембрани, филтри и почистване на изпарителя;

4. Задължително два пъти в годината /в началото летния и зимния сезон/ центровки на запалването и т.н. ;

5. Редовна смяна на въздушен филтър - малко като да се задръсти и колата го усеща :cool:

6. По-честа смяна на свещи;

7. Бутилката заема 1/3 от багажника, който е голям и има място, но понякога бутилката ми пречи и ми идва да я изхвърля ;)

8. На всичкото от горе като караш на газ и компютъра се побърква, натрупват се грешки и т.н. и идва момента в който не пали нито на газ, нито на бензин ;) ;

9. Трябва да си следиш манометъра, който е на арматурата на бутилката /в багажника/ за да знаеш колко газ имаш и да не ти свърши на средата на пътя. Е, иам начин да изведеш на ключа на таблото датчик за нивото, но струва допълнително;

10. И накрая , но може би с това трябва да се започне - при сегашните цени на газта и бензина, при разхода който дава колата и в зависимост от цената на АГУ-то си направи сметка за колко километра/години ще се изплати... Аз тази сметка я направих на времето при тогавашните цени и се оказа, че газовата съм я изплатил в края на втората година. При това говоря за съотношение на цена газ/бензин от 2001-2002г. /газ 0.52 лв. и бензин 1.30-1.36 лв./ и цена на газовата уредба около 400-450 лв. с монтаж - пак казвам, че колата е Кадет, моноинжекция и цената на газовата е сравнително ниска.

В крайна сметка съм доволен и е малко по-евтино на газ, но иска повече профилактика...

А на Хондата - изобщо не се замислям за газ - карам си на бензин и си свиркам - тя си е достатъчно икономична.

Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

значи, наскоро си купих една хонда, 1.5 VTEC с газово, ако щете вярвайте, на газ не върви като на бензин, обаче, както и да карам извънграда не е вдигала разхода по-вече от 7.5 литра/100 километракоето в пари е: 7.5 литра * 0.90 лева = 6.75 лв./100 кмевтино, а!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

решил сам да си взема хонда сивик 1.4 97-а г. бензин

чудя се дали (ако я купя) да и сложа газ ? какво ще ми препоръчате?

<{POST_SNAPBACK}>

НЕ

 

 

:cool: лично мнение ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Gandalf

Вярно, че Хонда може да е икономична, но с газ е още по.Тия пари никой не ми ги дава и усещам много добре по джоба си кое колко струва.В края на краищата за мен дадена кола е за да ми върши работа, да не ми създава проблеми и най-важно да не ми струва много пари - с една дума ХОНДА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MadHead

Аз съм голям привърженик на газта, но само ако е газов инжекцион. Цените на свестните уредби са доста солени.Ето едно предложение, което е удобрено от доста производители за вгражданеhttp://www.autogas.dir.bg/Ако човек кара наистина много определено си струва. Още повече че разхода е 1/1 с бензина...а мощността се запазва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

Аз съм голям привърженик на газта, но само ако е газов инжекцион. Цените на свестните уредби са доста солени.

Ето едно предложение, което е удобрено от доста производители за вграждане

http://www.autogas.dir.bg/

Ако човек кара наистина много определено си струва. Още повече че разхода е 1/1 с бензина...а мощността се запазва

<{POST_SNAPBACK}>

тези уредби с потопяеми помпи и втечнена газ наистина са добри, но до колкото зная струват около 5000лв - средната цена на нашите автомобили :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MadHead

Качестовото си има цена. Наистина идват към 4000-5000лв. Но ако някой иска всичко да му е на ред това е правилния избор според мен. Всичко друго си остава компромис (грешки в компа, гърмежи, загуба на мощност и куп други проблеми)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o
Братле ти първо си купи колицата покарай месеца два пък тогава помисли и за ГАС ти още не си си купил количката даже не си си я избрал а......, то туко така не изпадат готини оферти аз мойта я търсих цели шест месеца направо се бях побъркал и към края замалко да си купя някой дарак, та купи си въдица и тогава мисли колко много риба ше фанеш а е със здраве :censored:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest grizli

Аз съм голям привърженик на газта, но само ако е газов инжекцион. Цените на свестните уредби са доста солени.

Ето едно предложение, което е удобрено от доста производители за вграждане

http://www.autogas.dir.bg/

Ако човек кара наистина много определено си струва. Още повече че разхода е 1/1 с бензина...а мощността се запазва

<{POST_SNAPBACK}>

Нито теоретично нито практически е възможно да направиш 1/1 разход и мощност с 2 различни вида горива. Това е търговски трик. Друг е въпроса кога ще успееш да ги избиеш тези 4500лв. Цените са невероятни по простата причина, че в Германия за около 1500-2000Евро си слагаш ГИ или метан и то гаранцията мисля че беше 3 г. ако не се лъжа. Цените на газа и бензина не са особено верни до колкото имам инфо, а в сайта който си дал умишлено лъжат и занижават цената на газа. В момента в Германия цената на газа е 66 цента а на бензина супер 1,25евро така че ако цените на двата продукта са на половина имаш сметка, а иначе не. Абе хората са го казали-Икономията е майка на мизерията. Който иска да икономисва да си взема дизел. :censored:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest zaphod
Отговорено (Редактирано)

Искам да започна с това че аз не карам газ... и не съм привърженик (аз харесвам дизел)Но голата истина е следната - тука се слагат газови за смешни пари (смятай 1000 - 1300 лв инжекцион) в Италия същата простотия. Качеството и технологията дори са им съмнителни или просто неструват!!!Истината е че си има газови инсталации на цена от 5000 лв нагоре, които си имат довоговори на високо ниво (за тойота, пежо/стр, съзуки, фиат поне знам, за хонда не знам - ако има не съм научил) така че могат да ти монтират такава газова на колата (нова) без да се анулира гаранцията на мотора.За справка такава газова се впръсква газта в ***течно състояние*** и под достатъчно високо налягане и за доста от моторите показателите на газ са като на бензин (или по-добри!!) - и това не е фантазия. Има също така коли с такива газови които подобряват характеристиките си на газ.А голите изводи са: За да си сложа добра газова за 5к, аз ще си покрия разликата бензин/газ за години напред, за предостатъчно години напред!Така че ако не можеш да си плащаш горивото - мисли за по-евтина кола, или ВТЕК-Е, или пък дизел (!!). Вариянти много!

Редактирано от zaphod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Harvester_of_Sorrow

... е че дюзата за газта си е там където и тази за бензина под една капачка и че е с газов инжексцион .Аз в тия газови области съм бая бос , не знам как стават нещата с тия инжекциони ,ама .... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ама наистина си бос!!! Ако е само една дюза значи тва не еинжекцион а си е чиста нормална ГЪЗОВА уредба!!! Но виж ако имаш 4 дюзи (инжектори) тогава говориме за газов инжекцион!!!;) Такааааааааа колега аз съм газаджия слагам само инжекциони но съм върло против ХОНДА със газова кактаво и да е тя!!! Просто тези прекрасни двигатели не заслужават да се подиграеш с тях по този отвратителен начин!!! Както каза някой "газовите са за опели, голфове и т.н." Просто няма смисъл!!! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Такааааааааа колега аз съм газаджия слагам само инжекциони но съм върло против ХОНДА със газова кактаво и да е тя!!! Просто тези прекрасни двигатели не заслужават да се подиграеш с тях по този отвратителен начин!!! Както каза някой "газовите са за опели, голфове и т.н." Просто няма смисъл!!![/i][/b] :)

<{POST_SNAPBACK}>

;) е, друго си е когато го каже "pro..." - с това темата за мен е приключена ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest svetoslavned

Малко късно видях тази тема за газовите уредби но ще споделя какво мисля по въпроса от моя скромен 9годишен опит с марката Хонда,мнението ми е отправено към ония пич където ще си копува Хонда.Първата Хонда на която се качих беше сивик-91 D15B2 карах я една година и реших да сложа газ,цената на газтта тогава беше 0,53лв а тази на бензина около 1,20лв,вярно че ,колата беше много икономична на бензин ,но реших да пробвам,резолтата беше повече от добър ,колата вървеше като на бензин а разхода беше все така нисък 7 на сто градско .АГУ -то беше Ловато електрическо,дюзите се изключваха с релета когато минеш на газ.Та за + и - на АГУ при Хонда ще кажа че за 1,5 мотора пасва идеално и не води до никакви проблеми.Вявам че много от колегите във форума който карат на газ могат да потвърдвт думите ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

Искам да започна с това че аз не карам газ... и не съм привърженик (аз харесвам дизел)

 

Но голата истина е следната - тука се слагат газови за смешни пари (смятай 1000 - 1300 лв инжекцион) в Италия същата простотия. Качеството и технологията дори са им съмнителни или просто неструват!!!

 

Истината е че си има газови инсталации на цена от 5000 лв нагоре, които си имат довоговори на високо ниво (за тойота, пежо/стр, съзуки, фиат поне знам, за хонда не знам - ако има не съм научил) така че могат да ти монтират такава газова на колата (нова) без да се анулира гаранцията на мотора.

 

За справка такава газова се впръсква газта в ***течно състояние*** и под достатъчно високо налягане и за доста от моторите показателите на газ са като на бензин (или по-добри!!) - и това не е фантазия. Има също така коли с такива газови които подобряват характеристиките си на газ.

 

А голите изводи са:

За да си сложа добра газова за 5к, аз ще си покрия разликата бензин/газ за години напред, за предостатъчно години напред!

Така че ако не можеш да си плащаш горивото - мисли за по-евтина кола, или ВТЕК-Е, или пък дизел (!!). Вариянти много!

<{POST_SNAPBACK}>

абе готин,

не знам дали знаеш, ама газта (пропан-бутан), може да се запали и гори само ако е в газова фаза, впръскаш ли течна газ под каквото и да е налягане няма да има горене приятелю, колата ще огасне на секундата!!!

дори при газовите инжекциони има едно нещо дето му викат смесител - това си е чиста проба изпарител!!! Другото е че при повишаване налягането на газта се покачва и нейната температура и тя преминава от течна в газова фаза!!! когато се впръска от дюзите газта е газообразна, а не течна!!!

Моля не пишете глупости!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

ГАЗ? :):):):):):D:):):D:) Това е моето мнение ,може и да е икономично ,но това за мен си е гавра с HONDA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

Значи колега, изтината е че около 20-30% от Хондистите сме на ГАЗ, но ако обмисляш да слагаш АГУ на колицата хубаво си направи сметката ако ще караш яко ОК слагай, но го направи при човек който е слагал поне на две-три Хонди като твоята и задължително да има: "Следмонтажна гаранция". Честно казано това дет го викат хората каращи на ГАЗ:

- Ти знаеш ли за една година колко пари съм спестил с тая ГАЗ.

Това са пълни глупости, защото не познавам някой от тези хора който от въпросната "Икономия" да е забогатял или да си е купил кой знае какво, просто парите си заминават по други "Пера" е най много да усетиш първия месец ама и тогава ме съмнява, защото вероятно тогава ще изплащаш заема за АГУ-то, единствено като зареждаш за дълъг път тогава ще усетиш у кеш-а:D .

 

Незнам дали се повтарям, но ако моята колица си нямаше АГУ никога пак казвам никога нямаше да и сложа такова, но понеже си има и не прави проблеми а и на газ нямам грижи с голфарите :D , няма са да я махам я :huh: .

 

Колеги, никой нямаше да кара на ГАЗ или А-92 ако можеше да си позволи А-95 чисто и просто пазарната политика ни притиска, то ако зависеше от мен всеки път щях да си сипвам А-98 или 100 предполагам и при вас е така, но като видя някоя БМВ-5 2001г. да зарежда след мен на колонката за ГАЗ малко се :huh:.

 

Иначе специално за Хонда Forza БЕНЗ-А, те Дизел едвам сколасаха да правят и знаете ли що - пазарна политика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest shestia

Айде сега и аз да кажа нещо против газта! :P

Наистина е голям боклук това нещо и ако ще караш на газ, със сигурност колата няма да я задържиш повече от 2-3 години, в смисъл после ще се чудиш на кой да я пробуташ.

Предишната ми колица беше на газ, карах я 2 години, при това беше перфектно регулирана, уредбата беше лувато, зимата без проблем на -15 си палише и до сега не съм гърмял мембрани, направо супер! :D

После си купих хонда, е такава разлика не съм очаквал да има просто! :huh: Сега разбирам колко съм бил зле и какво е правила газта на двигателя. Повече газ аз на моя кола никога няма да сложа. Значи по-нагоре имаше едно мнение относо поддръжката, наистина газта си е капризна и си иска поддръжка, също при каране само на газ(както беше в моя случай), бензиновите дюзи ти се запушват и повече на бензин забрави да палиш! :D Сега старата ми любима колица от вече 4 месеца не я карам и я държа пред блока, отвреме навреме се опитвам да я запаля, ама положението е трагично! В смисъл аз ще я запаля ама ще ми трябва поне 1 ден да си отделя, абе изобщо да не се отклонявам много, но от разлика бензин/газ при хонда 1.4 двигател :huh: , е това е голя глупост, специално за мене! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

абе готин,

не знам дали знаеш, ама газта (пропан-бутан), може да се запали и гори само ако е в газова фаза, впръскаш ли течна газ под каквото и да е налягане няма да има горене приятелю, колата ще огасне на секундата!!!

дори при газовите инжекциони има едно нещо дето му викат смесител - това си е чиста проба изпарител!!! Другото е че при повишаване налягането на газта се покачва и нейната температура и тя преминава от течна в газова фаза!!! когато се впръска от дюзите газта е газообразна, а не течна!!!

Моля не пишете глупости!

<{POST_SNAPBACK}>

колега прав си по принцип. то и бензина не можеш да го запалиш, ако е в течна фаза. ако е достатъчно студено, че да не се изпарява (а бензина е много летлив), можеш да загасиш клечка кибрит в бензина. На бензина се запалват парите, и то смесени с въздуха. В някакво съотношение, някакви граници.

 

За впръскването на течна газ, наистина дава по-висока мощност отколкото на бензин. И то особено на коли с турбо и/или висока компресия. Газта наистина се впръсква в течна фаза, но под много високо налягане от много финни дюзи, в много посоки - и се пулверизира много силно. И понеже пропана и бутана на стайна температура са в газообразна фаза, тези ситни капчици пропан-бутан се 'изпаряват' и стават на газ. Същото като при впръскването на бензина.

Но голямата разлика е, че пропана и бутана за да преминат от течно в газообразно състояние им трябва много по-голяма енергия (топлина). И те вземат тази топлина от обкръжаващия въздух. И го охлаждат доста сериозно (подобно на НОС системите). А студения въздух е по-'гъст', повече въздух преминава през клапаните и съответно двигателя разполага с повече гориво-въздушна смес. Която при това е по-студена от нормалното. И може да се компресира повече. Доста повече, понеже и пропан-бутана е много по-устойчив на детонации.

 

Та заради повечето въздух и повечето компресия/аванс, имаш и по-голяма мощност.

 

Но пък и системите за впръскване на течна фаза са доста скъпи, и капризни все още. Трябва им добър филтър (нашата газ е доста мръсна), подгряване на дюзите да не се обледяват ...

 

'Обикновения' газов инжекцион впръсква наистина газова фаза, има нещо като изпарител.

Там наистина има загуба на мощността - но е минимална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bvo

абе готин,

не знам дали знаеш, ама газта (пропан-бутан), може да се запали и гори само ако е в газова фаза, впръскаш ли течна газ под каквото и да е налягане няма да има горене приятелю, колата ще огасне на секундата!!!

дори при газовите инжекциони има едно нещо дето му викат смесител - това си е чиста проба изпарител!!! Другото е че при повишаване налягането на газта се покачва и нейната температура и тя преминава от течна в газова фаза!!! когато се впръска от дюзите газта е газообразна, а не течна!!!

Моля не пишете глупости!

<{POST_SNAPBACK}>

колега прав си по принцип. то и бензина не можеш да го запалиш, ако е в течна фаза. ако е достатъчно студено, че да не се изпарява (а бензина е много летлив), можеш да загасиш клечка кибрит в бензина. На бензина се запалват парите, и то смесени с въздуха. В някакво съотношение, някакви граници.

 

За впръскването на течна газ, наистина дава по-висока мощност отколкото на бензин. И то особено на коли с турбо и/или висока компресия. Газта наистина се впръсква в течна фаза, но под много високо налягане от много финни дюзи, в много посоки - и се пулверизира много силно. И понеже пропана и бутана на стайна температура са в газообразна фаза, тези ситни капчици пропан-бутан се 'изпаряват' и стават на газ. Същото като при впръскването на бензина.

Но голямата разлика е, че пропана и бутана за да преминат от течно в газообразно състояние им трябва много по-голяма енергия (топлина). И те вземат тази топлина от обкръжаващия въздух. И го охлаждат доста сериозно (подобно на НОС системите). А студения въздух е по-'гъст', повече въздух преминава през клапаните и съответно двигателя разполага с повече гориво-въздушна смес. Която при това е по-студена от нормалното. И може да се компресира повече. Доста повече, понеже и пропан-бутана е много по-устойчив на детонации.

 

Та заради повечето въздух и повечето компресия/аванс, имаш и по-голяма мощност.

 

Но пък и системите за впръскване на течна фаза са доста скъпи, и капризни все още. Трябва им добър филтър (нашата газ е доста мръсна), подгряване на дюзите да не се обледяват ...

 

'Обикновения' газов инжекцион впръсква наистина газова фаза, има нещо като изпарител.

Там наистина има загуба на мощността - но е минимална.

<{POST_SNAPBACK}>

Точно така е колега!

Беше много изчерпателен и 100% прав, за което благодаря и аз!

Научих неща които не знаех!

Имаш голяма бира от мене като се видим!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mit.mil

Аз карам на газ от както се помня, на сегашната ми кола имам и метан и газ, смея да твардя че наред с всички минуси плюсовете са повече главното е с 4лв. изван града и с 5лв. в града 100км. А що се отнася до минусите има си правила, които ако се спазват гарантирам далго и безпроблемно шофиране :D .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Аз карам на газ от както се помня, на сегашната ми кола имам и метан и газ, смея да твардя че наред с всички минуси плюсовете са повече главното е с 4лв. изван града и с 5лв. в града 100км. А що се отнася до минусите има си правила, които ако се спазват гарантирам далго и безпроблемно шофиране :D .

<{POST_SNAPBACK}>

Ама я ми кажи цената на двете ти уредби :D цената на профилактиките ти и т.н. и после аз ще ти кажа колко хиляди километра ще плащаш много повече от мене за изминати 100 км градско или извънградско ;) а аз ще си джиткам на бензин и няма да се съобразявам с нищо повече освен масло и филтри !!! а и я кажи ква марка караш ;) Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...