Jump to content
jakiro

въпрос относно главата на д14а1 и скоростна и кутия

Recommended Posts

Значи имам едно питане относно главата д14а1 преди време е стъргана от стария собственик не се знае колко... преди известно време и от мен заради прегряване с 0.2мм.как да разбера колко е била шлайфана и как да разбера още колко мога да я шлайфам?Разпределителния вал ще има ли нужда са се мести на предварение или закъснение и как да стане ако има нужда без раздвижна ролка?А за скоростната трудно но мазно ми влизат скоростите казаха ми да си сменя маслото,но кат отидох в магазина да видя какво масло ми трябва ми казаха,че трябвало полусинтетика 10w40 и аз останах очуден.В действителност такова ли трябва да бъде.И какъв е начина да си направя скоростната кутия по къса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имам едно питане относно главата д14а1 преди време е стъргана от стария собственик не се знае колко... преди известно време и от мен заради прегряване с 0.2мм.как да разбера колко е била шлайфана и как да разбера още колко мога да я шлайфам?Разпределителния вал ще има ли нужда са се мести на предварение или закъснение и как да стане ако има нужда без раздвижна ролка?А за скоростната трудно но мазно ми влизат скоростите казаха ми да си сменя маслото,но кат отидох в магазина да видя какво масло ми трябва ми казаха,че трябвало полусинтетика 10w40 и аз останах очуден.В действителност такова ли трябва да бъде.И какъв е начина да си направя скоростната кутия по къса.

Е то си трябва деференциално масло за скоростната кутия, а това 10/40 не е ли за двигател :D или аз съм в грешка.А за да направиш по-къси скорости ти трябва по-къс деференциал, с по-големи предавателни числа, но нямам идея как се прави трансплантация на деференциал в скоростна кутия, за това според мен трябва да търсиш скоростна кутия с по-къс деференциал и от там вече ти идват късите скорости. Редактирано от plamen_golf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш диференциално масло кутията ти ще се прецака... Скоростните кутий на хондите до 6та генерация включително се карат с 10w40 или подобно двигателно масло а може и от бултрако да си вземеш HONDA MTF но до колкото знам и то е със свойствата на 10w40..... С диференциално (трансмисионно) доста хора си изпатиха вече

 

Трансплантация на диференциал може да се направи, на теб ти трябва само крайното предаване без диференциала а и то може да се смени без да пипаш дифа :D

Редактирано от Sako_DJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да съм с такова масло в кутията, че ми се превключват трудно предавките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да съм с такова масло в кутията, че ми се превключват трудно предавките?

Ако питаш мен смени си го, кутията ти събира около 2 литра масло няма да се набуташ много. Предишната ми хонда я купих с лек шум в кутията и за половин година вече беше страшно да се кара така яко "ронеше" и смених кутията... на скоро я отворих и като източих маслото кво да видя така познатата миризма на диференциално масло...... Смени си маслото независимо дали ще сменяш крайното предаване или диференциала :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш диференциално масло кутията ти ще се прецака... Скоростните кутий на хондите до 6та генерация включително се карат с 10w40 или подобно двигателно масло а може и от бултрако да си вземеш HONDA MTF но до колкото знам и то е със свойствата на 10w40..... С диференциално (трансмисионно) доста хора си изпатиха вече

 

Трансплантация на диференциал може да се направи, на теб ти трябва само крайното предаване без диференциала а и то може да се смени без да пипаш дифа :D

Това не ми стана много ястно.Как да си сменя крайното предаване без дифренциала и всъщност какво точно да търся ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Как да си сменя крайното предаване без дифренциала и всъщност какво точно да търся ?

Щом си се решил да ровиш по колата,събери лев и си намери някой където разбира:D Той ще ти каже какво да си купиш,полсе ще му го отнесеш като го намериш и докато си изпиеш кафето с мацката някаде и си готов-аз така правя понякога-не разбирам и не рова-или само гледам и плямпам,или ако вземе майстора "съветника" и "майката"-бягам.п.п.Маслото в скоростите ти е 10в40 и е добре да се сменява на всяка 2ра или 3та смяна,но не по-малко от 2 пъти годишно :P Аз лично по 5 пъти годишно сменявам на мойта маслото на двг-то и 3ри пъти на трансмисията да ми е спокойно на главата-нямам ядове с включването.Добре е и маслото на хидравликата да си смениш успоредно с това на скоростите-някво червено по 7-8 кинта на литър ;) Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По къси ? кой предавки ? Кутията ти е L3 сходна с кутията на малкия В-тек(S20) даже бих казал с по-добри числа на 4та и 5та.. файнала им е един и същ 4.25 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хидравлика нямам аз :D пък за предавки 1,2,3, за 400 м да са наема по бързо.Знам че после извънградско ще ми е мъка и няма да имам максимална на 5 примерно ще карам на 4000 оборота ама това не ме притеснява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са и параметрите на двигателя.D14A1 some specs:bore in millimeters = 75stroke in millimeters = 79rod length in millimeters = still searchingcam specs = dittocomperssion ratio = 9.3:1hp/tq = 90 @ 6300 / 112nm@4500Може ли някой сега да ми отговори колко мога да му остържа главата, без да ударя буталата в клапаните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой сега да ми отговори колко мога да му остържа главата, без да ударя буталата в клапаните?

Тея параметри май нямат нищо общо със въпроса ти. Общо взето до малко над милиметър (сумарно) може да се стърже спокойно. Най-фаталното за срещата е лифта на гърбиците на разпределителния вал (и продължението на фазата, но на стоков вал не е кой знае какво) и геометрията на буталата.Общо взето най-лесният начин е като остържеш колкото смяташ за безопасно, слагаш една стара гарнитура върху блока, режеш си парчета пластелин и ги редиш по буталото там, където те съмнява че ще подпре, нахлупяш главата и прикарваш болтовете на ръка до към едно кило (на усет :P), зацепваш ремъка както си трябва и правиш няколко оборота на двигателя в посоката му на въртене, след това отваряш и гледаш някъде има ли поражения, ако има натиснато - от крайната точка на натиск ловиш микрометъра и мериш през пластелина колко остава до буталото. :lol:Ако не съм го описал много добре, направи един гугъл с ключови думи "claying for clearance honda" и ще ти излезнат доста теми по въпроса. Даже в някои има и картинки. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за кутията, при теб най-добрия вариант е да си намериш предавки от црх от 1-ва до 4-та, да запазиш твоята 5-та, и файнал от кончерто 4.4375.Маслото на кутията е 10в40, каквото и да ти говорят, никакви други бози не сипвай, препоръчителна смяна според мен е на всяка изминала календарна година, при нормално каране, при по-сериозно два пъти по-често :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно колко ти е шлайфана главата - отваряш сервизното ръководство на Хонда за твоя двигател и намираш стойността на фабричната височина на главата, после замерваш твоята и си правиш сметката колко е взето то нея. Производствения толеранс е от рода на 0.05мм, допустим шлайф - 0.2мм (при D16z6, нз как е при D14A1), което естествено е твърде занижено и хората шлайфат далеч повече без проблеми :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на кутията е 10в40, каквото и да ти говорят, никакви други бози не сипвай,

Аз пък бих заложил на една друга боза наречена Honda MTF . Няма нищо общо с боклучавите масла за двигател дето ги продават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на кутията е 10в40, каквото и да ти говорят, никакви други бози не сипвай,

Аз пък бих заложил на една друга боза наречена Honda MTF . Няма нищо общо с боклучавите масла за двигател дето ги продават.
Има и Genuine Honda 10w40, в бутилки по 1 литър, но МTF-а би трябвало да е по-добър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изясниха ми се нещата около скоростната,но имам да питам още:На главата д14а1 пасва ли друг всмукателен колектор не от карбуратор ами от пълна инжекция и кой?И ако остържа примерно милиметър от кратуната няма ли да ми трябва раздвижна ролка за да не ми бягат белезите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...