stomanata 2 #1 Публикувано 8 Юли, 2010 Здравейте,От няколко дена забелязвам, че като гася CR-V то (което става на газ), а даже завчера и при извънградско каране на отворени прозорци се усеща миризма като на сяра ( както при минералните басейни)...От какво може да е това?Преди месец при ГТП ми казаха, че катализатора си работи добре и има доста живот още в него,въпреки че автомобила вече е на почти 200 000км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 8 Юли, 2010 (Редактирано) Катализатор от него е аромата.Как разбраха че работи добре? Редактирано 8 Юли, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #3 Отговорено 8 Юли, 2010 На ГТП газанализатора как измери изгорелите газове - на газ ли работеше мотора?Махай го тоя катализатор! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #4 Отговорено 8 Юли, 2010 Ами закачиха си техните си неща и тестваха. На бензин бях докато тествахе Самият аз исках да знам до колко е изправен, та нямаше нужда от шмекирии Да го махна цялото и да сложа една права или с чупка тръба или да отворя "кутията"и да изкормя вътрешността и после да мъча да я заваря с телоподаващо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #5 Отговорено 8 Юли, 2010 С резонатор е най-добре.Майстора ще ти го подмени,като може и да изкараш кинти,понеже ти купува катализатора.На мен ми казаха 50 кинта за ката,40 за резонатор и 10 работа.Лошото е,че нямаха тогава и така си остана.Иначе казано-танту за кукуриго Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #6 Отговорено 9 Юли, 2010 Имам съсед таксиметров шофьор,който си купи чисто нов Шевролет Авео на газ. Газовете от колата също миришат на сяра. Не ми казвайте,че катализатора на чисто новата кола се е здухал. Който не знае причината защо колата на пропан-бутан отделя такива миризливи изгорели газове,по-добре да не пише и да заблуждава. Поне като искате да помогнете изложете мнение,подкрепено с аргументи! Ако някой докаже, че миризмата на сяра е показателна за скапан катализато ще го поздравя!Даже темата би могла да стане полезна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #7 Отговорено 9 Юли, 2010 "Един от първите признаци е промяната в миризмата на отработените газове( както казват колегите от форума замириса на "кенеф").Филтриращият елемент (питата) е съставен от хилади клетки с проход по-малък от милиметър. В процеса на експлоатация тези клетки постепенно се запушват ( от перифирията към центъра) т.е. натрупват се налепи ( смоли , катрани, сажди и др. нагари) в следствие горенето. Ако вземем база данни пропускателната способност на една пита 100%, постепенно прохода се свива до 90%, 80%,70% и т.н. Намалявайки сечението-скоростта, налягането и температурата се увеличават. Катализатора изпада в екстремен температурен режим. Керамиката започва да се стопява, като същевремено се свива и намалява своят обем (като цяло). Уплътняващият елемент с който питата е капсулована към корпуса (азбест, мрежа в зависимост от катализатора) се освобождава и често се изхвърля назад по ауспуха. Настъпва един временно лъжлив ефект на разтоварване на системата. Спира да мирише и автомобила се поотпушва, на питата е вече освободена от корпуса. В повечето случаи тя започва да подскача и да дрънка в катализатора ( зависи в какво положение ще застане). Постепенно керамиката се разрушава ( тя е температуро устойчива и твърда, но крехка) и се изхвърля назад по тръбите и гърнетата. Имал съм множество случаи за подмяна на нови и здрави гърнета, но запушени. В зависимост от големината на раздробените парчета едни се изхвърлят, а други остават по гърнетата и въпреки, че не се запушват постоянно дрънкат и вибрират-много е неприятно.Други проблеми. Заради повишаване на съпротивлението и температурата се пукат меки връзки, корпуси на турбото, дори и изпускателни колектори. Падане на мощноста или постепено увеличаване на разхода на гориво-( горепосочените причини).Има разбира се и други различни случаи, но по принцип тези са най-срещаните. Ето защо препоръчвам при пробег 130 - 150 хил. км. (може и по-малко в зависимост от качеството на горивата и техническото състояние на автомобила), катализатора да се смени с нов или да се отстрани. Повярвайте приятели ще си спестите доста главоболия.Също като смяната на маслото колеги. Автомобила може да върви и със старото масло, на на "Х" км. пробег се заменя заедно с филтъра. Така трябва и да бъде. Катализатора е също един вид филтър, но е и заглушител. Точно тук идват онези гърнета( катализаторни-заместители) за които съм говорил много пъти. Различни в зависимост от катализатора който ще се отстрани. Толкова мога да кажа от разстояние. За по-точна диагноза трябва да "преслушам" автомобила."От тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35291&st=0П.П. Катализатор на 200к км. е за изхвърляне, а на Авео-то на твоя съсед като е нова колата, катализатора нов ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #8 Отговорено 22 Септември, 2010 Ами закачиха си техните си неща и тестваха. На бензин бях докато тествахе Самият аз исках да знам до колко е изправен, та нямаше нужда от шмекирии Да го махна цялото и да сложа една права или с чупка тръба или да отворя "кутията"и да изкормя вътрешността и после да мъча да я заваря с телоподаващо? колега зависи с кои мотор си защото ако имаш 2 сонда не е толково просто колкото си мислиш но ако си 128 коня нямаш проблеми махаш го и слагаш едно гърне на негово място Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stomanata 2 #9 Отговорено 25 Септември, 2010 абе уж е по-големият 148, но не се вижда 2-ра сонда. засега работи без проблеми !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове