Jump to content
men4e

Електрически въпрос

Recommended Posts

Здравейте колеги, тая тема не ми се струва много за технически и за това я пущам тука.Мисля да си правя подсветка в краката с диодна лента ама не знам къде да я свържа. Искам да свети не при включени фарове, а при отворена врата т.е. светещ плафон.Ако някой има съвет добре е дошъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От осветлението на вратите си взимаш маса. Така ще свети когато отвориш вратата. Прекарваш си един + от някъде (най-добре пак от някой плафон) и си готов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От осветлението на вратите си взимаш маса. Така ще свети когато отвориш вратата. Прекарваш си един + от някъде (най-добре пак от някой плафон) и си готов. Много е лесно. Опа колегата Терориста ме е изпреварил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще съм третия, който ще потвърди. Но за да не бъда празнодумен, ще ти кажа, че на 5ген. кабелчето за масата на плафона минава през шофьорската греда между вратата и предното стъкло. За да разбереш коя точно жичка е, сваляш плафона отгоре и гледаш какви жици идват към него - мериш с мултицет коя е масата и си готов. После само се "включваш" в нея без да я режеш и си готов.Плюса освен от плафон, можеш да го вземеш и от бушоните. Там, поне на 5ген., има изкарани изходи - един или два постоянни 12V изходи, и още май толкова при завъртян ключ...Успех! :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само незнам колко добре ще осветява диодната лента. Дано върши работа. Иначе тези светят забележително :unsure:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А мерси на всички за отговорите. Пак няма да ми е лесно, все пак съм учил 5 години електротехникум, ама ще се пробвам и ако има нещо пак ще питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте имам същия проблем и аз...но искам да ви кажа , че прекъсвачът във вратата е + не е маса... и аз мислех така да го направя но реших да проверя първо с мултицета и сега стоя пред дилемата с габаритите ли да си включвам тази светлина или чрез отваряне на вратата ама тъй като гледам май ще е с габаритите щото иначе няма как да стане..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен, че идва плюс.......Кфо значи, няма как да стане !!! Диодната лента е съставена от светодиоди, най-вероятно свързани паралелно с общи катоди и аноди, и токоограничителен резистор във всеки клон или един общ.....От там -> взимаш плюса който ти прекъсва блокировката на вратата и връзваш към общия анод на лентата (може да е отбелязан с "плюс"), докато другия край на лентата (общ катод) отива на маса.....Тоест става същото, но в обратен ред....П.С> Ако ти е по-лесно може да се вържеш към плафона, така ще светва лентата независимо коя врата/багажник е отворена...

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но искам да ви кажа , че прекъсвачът във вратата е + не е маса...

 

!!! :honda:;);):ermm:

 

На бас по каса бира ?

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нз аз лично останах много потресен , защото си дръпнах някакъв мануал от интернет за хонда.. и четах там .. колко мога... и до колкото видях там казват че се работи с управляващ минус.а отностно коментара на петър мисля че мога да обясня малко по подробно.. значи. след като разкача прекъсвача на вратата и замеря с мултицета ми показва 12волта и като си вържа диотната лента всичко е ОК и тя светва, обаче има едно обаче...аз мисля да сложа дионди ленти в краката на шофиора и на пасажера и искам като отворя някоя врата и 2-те ленти да светват от там идва и дилемата.. ако едната лента е вържа към една врата и другата към другата врата това значи че като отворя някоя врата само едната лента ще светне , а аз точно това не искам.А пък ако вържа и 2-те ленти на едно и те да вземат захранване и от 2-те врати.. то тогава най-вероятно ще стане късо :P искам и 2-те да светнат при независимо отваряне на някоя си врата .гледах мислих и т.н. и по добър вариант от това да ги вържа към плоафона няма.. НО... покривът е изграден от греди и няма как да прокарам кабелче до плоафона.. и за това все още си стоя пред голяма дилема как да го направя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не видиш тока за плафона през кой бушон минава и от него да вземеш? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото прекъсвача се слага след бушона т.е. ако взема от бушона постоянно ще ми светят, а по този начин това не ме удволетворява.т.е. дали ще взема от бушона за плоафона или от някои друг бушон е все тая.. все едно си вземам директно от акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не искаш да пипаш плафона и все още си сигурен, че от блокировките на вратите ти идват +12V, а не откачат масата....Тогава можеш да запаралелиш двата клона на двете врати, аз при мен съм го направил така заради алармата. Лява и дясна врата им връзваш блокировките паралелно и която и врата да е отворена лентите ще ти светнат.... :P П.С> По чистия вариант е да се вържеш към плафона през диод и с още един бушон към твойта система от диодни подсветки....но щом няма как да си прекараш инсталацията.....Си запаралелваш двата клона и си готов...Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

но искам да ви кажа , че прекъсвачът във вратата е + не е маса...

 

:P:P :P ;);)

 

На бас по каса бира ?

 

еми говот съм да дам бас , знам че не е - (маса) , защото като вързах диодната лента към прекъсвача и тя светна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не искаш да пипаш плафона и все още си сигурен, че от блокировките на вратите ти идват +12V, а не откачат масата....Тогава можеш да запаралелиш двата клона на двете врати, аз при мен съм го направил така заради алармата. Лява и дясна врата им връзваш блокировките паралелно и която и врата да е отворена лентите ще ти светнат.... :P П.С> По чистия вариант е да се вържеш към плафона през диод и с още един бушон към твойта система от диодни подсветки....но щом няма как да си прекараш инсталацията.....Си запаралелваш двата клона и си готов...Успех!

може ли да ми обясниш малко по подробно как да го направя защото взех да се обърквам в мислите си :P))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарно колега...само трябва да прекараш още един кабел под мокета или зад таблото..където ти е по-удобно.

 

Обяснение: Ако зад всяка блокировка имаш извод с +12V, при отваряне на врата тия 12V ги виждаш с мултицета на другия извод(кабел) на блокировката/прекъсвач спрямо маса. Тоест хващаш изводите на двете блокировки/прекъсвачи от двете врати на които нямаш напрежение преди да отвориш вратите и ги връзваш заедно (на "късо") с един кабел който после си прекарваш, както ти казах от където ти е удобно. Този кабел е общ за двете блокировки/прекъсвачи и по този начин ги връзваш паралелно. След като прекараш кабела към него се връзваш и с диодните подсветки, а другия им край връзваш към маса....Това е...сега се надявам да ти е станало малко по-ясно :P Нарисувай си картинка, на това което ти написах, за да не се чудиш после кфо беше...

 

П.С> Тия +12V на блокировките са малко странна работа, но както и да е :P Ти с каква марка кола си..?....все ми се струва някое френско/италианско изобретение на науката :P Иначе, нормален човек няма да пуска магистрали от +12V по цялата кола - първо е нецелесъобразно и излишно, тъй като шасито ти е маса и второ е опасно поради евентуално възникване на утечка и трудното и намиране ;)

 

Напиши/коментирай финалния резултат накрая, все нещо може да е полезно след време на някой... ;)

 

 

Успех!

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такива в краката до оня ден, когато ги махнах заедно с алармата, незнам къде точно бяха вързани, че под волана беше нещо подобно на "гнездо на мишки" от кабеляци, разликата е че моите светеха с фаровете. Казваш че имаш ръководство, а каква е колата, че толкова не ти се занимава с таван? Освен това кабелите на тоя плафон все тръгват от някъде и повярвай ми не е от тавана :P . Прегледай това ръководство от къде тръгват и оттам си вземи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега намятах ти набързо, да видиш фигуративно за какво ти говоря...ако все още се затрудняваш... :P

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфу до сега разглобявах колата.. и достигнах до извода че мойта работа няма да стане... реших да склоня и като отворя едната врата да ми светва едната лента.. а като отворя другата другата лента... обаче.. естествено пак не стана.. когато вързах паралелно диодната лента към прекъсвача на вратата светна.. супер си казах .. но след като започнах да монтирам прекъсвача ( той е хванат с една винтче за шасито) спира да свети.. и предполагам защото някъде окъсява... пробвах какви ли не още начини и успях само да достигна до там че когато плафона ми свети.. т.е. когато вратата е отворена тази диодна лента спира да свети, а когато е затворена .. свети :)))точно обратната на това което исках.. и след толко много опити се отказах да се мъча.. ако някой може да даде рационално решение на проблема да пише..!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарно колега...само трябва да прекараш още един кабел под мокета или зад таблото..където ти е по-удобно.

 

Обяснение: Ако зад всяка блокировка имаш извод с +12V, при отваряне на врата тия 12V ги виждаш с мултицета на другия извод(кабел) на блокировката/прекъсвач спрямо маса. Тоест хващаш изводите на двете блокировки/прекъсвачи от двете врати на които нямаш напрежение преди да отвориш вратите и ги връзваш заедно (на "късо") с един кабел който после си прекарваш, както ти казах от където ти е удобно. Този кабел е общ за двете блокировки/прекъсвачи и по този начин ги връзваш паралелно. След като прекараш кабела към него се връзваш и с диодните подсветки, а другия им край връзваш към маса....Това е...сега се надявам да ти е станало малко по-ясно :) Нарисувай си картинка, на това което ти написах, за да не се чудиш после кфо беше...

 

П.С> Тия +12V на блокировките са малко странна работа, но както и да е :P Ти с каква марка кола си..?....все ми се струва някое френско/италианско изобретение на науката :) Иначе, нормален човек няма да пуска магистрали от +12V по цялата кола - първо е нецелесъобразно и излишно, тъй като шасито ти е маса и второ е опасно поради евентуално възникване на утечка и трудното и намиране ;)

 

Напиши/коментирай финалния резултат накрая, все нещо може да е полезно след време на някой... ;)

 

 

Успех!

 

Колега колата ми е Хонда Сивик '99 хекбек

по надолу писах ако искаш прочети да видиш до къде стигнах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой ти каза да връзваш лентата паралелно на прекъсвача??? Той да не е източник на напрежение? Дори съм ти нарисувал как да вържеш нещата ПОСЛЕДОВАТЕЛНО на прекъсвачите....А самите прекъсвачи да ги вържеш паралелно! Като си вързал лентата паралелно на прекъсвача, при отворена врата той шунтира лентата и тя не свети, при затворена врата (прекъсвача е отворена верига) и лентата ти светва щото си паралелно на него! Правиш безумни работи, трябва да се вържеш ПОСЛЕДОВАТЕЛНО след прекъсвача!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега намятах ти набързо, да видиш фигуративно за какво ти говоря...ако все още се затрудняваш... :)

 

Публикувано изображение

 

точно по този начин го направих.. но уви не стана... предполагам че това са само контролни + а всичко тръгва от реле.. но пак ще пробвам пак ще дерзая

само пак да кажа.. как е.. че може нещо да не сте ме разбрали..

прекъсвача на вратата е захванат с едно винтче към ШАСИТО към прекъсвача взиза един кабел по който има 12V и другия краи на прекъсвача се свързва с шасито на колата..

слизам пак да дерзая... ще пиша после

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kalata_r3tr1 , на лични ще ти пусна адреса за касата бира :P;)

 

За пореден път: тези ключета на вратите управляват МАСА не е + :) Защо според теб са завити към купето ?? До плафона ходят постоянни 12в. С тези ключета подаваш маса към плафона. Я се замисли на една крушка като пуснеш само 12в на едното контактно място на другото какво ще измериш ??? ПАК 12 в ....

 

Направи го така както ти казвам защото както казва Petar Petrov правиш глупости :P

Няма никаква нужда да съединяваш двете врати с друг провотдник, защото те се събират в обща точка. Щом отвориш която и да е врата тръгва маса до всяка. Заради това е достатъчно да ги закачиш на което и да е копче(прекъсвач). Ама помни: от там ще ти идва МАСА, не + :)

 

И ако все още си убеден в думите си направи следния експеримент: Прекарай директно от акумулатора едни 12в и ги вържи там дето ми твърдиш че има 12В. Отвори после вратата и гледай къв смях ще стане ;):P;) ;)

 

п.п. Petar Petrov , една каса на целия форум ще дойде къса :D Ако ще е така, по-добре да усигури бирата за националната :D

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А добър ден! Дължиш една каса бира на целия форум kalata_r3tr1

 

Видя ли сега, че прекъсвача с този кабел завит към шасито, ти дава маса, а не +12V, както цял ден упорито твърдиш!

 

От тук нататъка - връзваш "+" на диодната лента към +12V, а другия край на диодната лента връзваш най-добре през диод към този край на прекъсвача на КОЙТО МЕРИШ 12V! Така като отвориш вратата прекъсвача ще ти замаси диодната лента и тя ще светне!

 

 

П.С> Тия 12V ги има там защото идват през някоя нискоомна верига като плафона например, мерейки към маса!

 

П.П.С> По указание на teror1sta ти се опрощава дължимата бира на форума, като ти се вписва нова дажба бира на твойта сметка считано от днес 04.01.2011, като задължение към участниците в Националния Хонда Събор 2011;)

 

От нас мезето :)от теб:)

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре явно съм бил в голяма грешка :))) но все пак вече е късно да се захващам с някакви ремонти за това го оставям за утре..а бирата... ще е повод да обменя малко опит с вас :))) благодаря на всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфу до сега разглобявах колата.. и достигнах до извода че мойта работа няма да стане... реших да склоня и като отворя едната врата да ми светва едната лента.. а като отворя другата другата лента... обаче.. естествено пак не стана.......................

Пич, за да не купуваш повече каси с бира и за да не се чудиш защо не става, върни се на 1-ва страница и прочети какво ти е написал ShEfA .. :) През шофьорската колонка освен минуса за плафона, минава и плюсовият кабел ..Вързваш си плюса на шукарийките за плюса на плафона, минуса за минуса и спираш да си усложняваш живота .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря на всички за помощта... днес слязох и направих тази подсветка в краката... и стана много добре.. но за да видя целия ефект и да го снимам , за да ви го покажа ще трябва да стане късно вечерта на тъмно...най-вероятно към 17,00 или 18,00часаСамо ще доуточня как съм го направил... ... 2-те диодни ленти съм ги свързал паралелно.и съм им пуснал захранващ кабел през запалката +12 волта. За да затворя веригата използвам прекъсвача на вратата( за масата ) П.С. ако замерите с мултицет прекъсвача на вратата и видите че ви показва някакъв волтаж ! Не се притеснявайте това е защото плафона е с нискоомна верига .Това беше и моята грешка, но благодарение на колегите във форума всичко се оправи.довечера ще кача снимки да видите как е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи все пак си ми спазил инструкциите.... :P Разбрал си все пак, какво ти написах за нискоомната верига и измерените от теб +12V там :lol: Успехи за напред и да качиш снимки на циганииката :rolleyes:П.С> Имаш една поука от всичко: всяка блокировка/прекъсвач в една кола, има за цел да замасява като полезно действие....В началото на темата ти написах защо :DП.П.С> Допи ми се бира :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П.С> Допи ми се бира :rolleyes:

 

Само на теб ли :P:P

 

kalata_r3tr1 , чакаме снимки !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе каква е идеята да свети нещо в краката, без значение при отворена или затворена врата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои го наричат гъзария...други цигания...трети тюнинг :D:):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А въпросните диодни ленти ги закупуваме от...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От най-близкия магазин за диодни ленти :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шъ взема да се взема да ида и да си взема Публикувано изображение , само после как ще ги монтирам............. един господ знае. Аз тия всички неща дет' сте изписали, все едно на патагонски са ми. Даали ще може някой да удари едно рамо се чудя...?!??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние изписахме 100 страници щото колегата се беше забатачил в грешна посока и трябваше да се убеди, че бърка :D Иначе обяснението е много просто и е в края на нашите коментари в темата. Ако ти самия не разбираш и няма кой да ти помага, по-добре не се захващай ;) П.С> Не ти върви колата ли, че ше и слагаш такива работи? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, нямам си работа, та се чудя с какви глупости да се занимавам. Иначе - ми де да знам, хареса ми идеята да ми е светлинко като се накатервам нощно време в автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе каква е идеята да свети нещо в краката, без значение при отворена или затворена врата?

Идеята е като отворя вратата да светват, а като е затворя да се загасят !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжелявам но заради този коментар - You are not allowed to use that image extension on this board. немога да ви покажа снимките направо на коментаря.. за това ви давам линкове... ако някои от модераторите може да го оправи това ще бъде супер... за останалите които четат това !така най-накрая снимах колата ама все пак снимките са през нощта колкото и да ми е добър фотоапарата не се виждат много добре...http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/e7019057b051cc4d8578418bac4a1410 05012011737shttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/588c46f87af16ebfae701960871dfcd2/05012011739hhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/35514280f6ee103788db3caf2a1a24ca/05012011740jhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/7b7ba247db82dc6d364f8ba57fb58482/05012011741mhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/675cf1bf78f76255bf3866b300c3da80/05012011742hЕто също така и какво точно ви е нужно.... :lol:4 диодни ленти.. продават ги на по 5 см. - 0.83 ст. аз взех 2х 15 см за отпред и 2х10см за отзадhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/ed8bd8de1d6357d8492b60e4fc353c10/06012011744rкабели - около 5-6 мhttp://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/c16d713d6fd3b5ee752f3942e84c134b/06012011745lтермо шлауфка - като е нагреете тя се свива.слагате я както съм е сложил аз и така ви е по стабилна връзката . смисъл.. няма го това пречупване.. ( тя не е задължителна) http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/ef4a3a88a4b5cdba4f681427ee67fea8/06012011747qзапоявате кабелите с диодната лента. http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/50d10b5ba1a7b340c090eae207f64db6/06012011748cслагате термо шлауфлата и нагрявате http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/ce8398c15a493963520f67020a541a36/06012011749nднес монтирах и за задната седалка.. където е в краката... http://pics.data.bg/categories/1/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8/683d2ec308d337ba16ca1e05489a90e5/06012011750kтова е всичко надявам се съм помогнал на някои така както другите помогната и на мен ! :D)

Редактирано от kalata_r3tr1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе каква е идеята да свети нещо в краката, без значение при отворена или затворена врата?

Идеята е като отворя вратата да светват, а като е затворя да се загасят !
ОК, ще задам въпроса по друг начин.Защо искаш, като отвориш вратата, да ти свети нещо в краката? Не схващам смисъла?Разбирам, ако искаш примерно, като си отвориш жабката или багажника и вътре да светва, би свършило работа в някои редки случаи.Или пък да речем, да си сложиш мaplight от интегра. Ако е само за да човъркаш нещо по колата, на горните редове има по добри идеи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе каква е идеята да свети нещо в краката, без значение при отворена или затворена врата?

Идеята е като отворя вратата да светват, а като е затворя да се загасят !
ОК, ще задам въпроса по друг начин.Защо искаш, като отвориш вратата, да ти свети нещо в краката? Не схващам смисъла?Разбирам, ако искаш примерно, като си отвориш жабката или багажника и вътре да светва, би свършило работа в някои редки случаи.Или пък да речем, да си сложиш мaplight от интегра. Ако е само за да човъркаш нещо по колата, на горните редове има по добри идеи.
нене не .. просто е много по приятно като е тъмно и като отвориш вратата да ти светне да виждаш къде стъпваш не че не виждаш приниципно , но все пак е по готино.. не е 100% да се направи на всяка кола.. но иначе е много приятно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...