Jump to content
vex

Посока на въртене на хондов двигател

  

47 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Понеже доста често се среща мнението, че хондовите двигатели се въртят на обратно (става въпрос за тези с предно предаване), ми е интересно вие какво мислите :blink:Като приемем, че правилна посока е тази, при която основния вал се върти в посоката на предните гуми при включена първа скорост. (както предполагам се въртят на европейските двигатели)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето двигатели въртят по посока на часовниковата стрелка като гледаш двигателя отпред (под "отпред" се има в предвид като гледаш двигателя от обратната страна на скоростната кутия а не от към колекторите). Хондите преди 2000-ната година се въртят обратно на часовниковата стрелка като гледаш двигателя от същото място, за това се казва че са с обратна посока! К-сериите и двигателите произведени след 2000та година са си с правилна посока на въртене!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то това е все едно да кажеш, че лявата гума се върти правилно, а дясната на обратно... посоката е една и съща, само гледната точка е различна :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не е така, гледната точка е винаги предницата на двигателя (там където е първи цилиндър)

Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега всичките дет са гласували за правилна посока ,са гласували така щото при хонда няма неправилни неща :huh:Колегите дет садиха на шкода хондов двигател с шкодови скорости ,защо объщаха диференциалите ?За да имат 4/5 предни а не4/5 задни :D!!!п.п тая тема ще има интересно развитие :blink:

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защото разликата идва от това от коя страна седи кутията.Физически посоката на въртене е една и съща, но явно както каза колегата двигателя има "лице" ... нещо което не знаех :blink:И всъщност ако говорим за посоката на въртене на ролката, тя все си се върти в посоката на колелата, но като е погледнем на европейска кола се върто по часовниковата, и на хондов двигател преди 2000 обратно на часовниковата... но не съм сигласен, че двигателя се върти на обратно :huh:

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тя кутията винаги седи от към 4ти цилиндър /при 4 цилиндров на пример/ защото от към 1 винаги е ангренажа това обяснява ManiaKИли имаш в предвид от ляво или дясно на колата?Последното изречение на първото мнение http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=29556Тодор ти па откаде се изпъчи толко сигурен та почна да анатемосваш :D .с две думи тея след 2000 хонди не са вонди а са голфове и алфи :blink::huh::D

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорът на въпросът се крие в гледната точка на отговарящият. :blink: Ако изхождаме от позицията на Голфаджия, то Хонда се движи в Обратна посока поне до 2000 г. или когато там.Ако изхождаме от позицията на Хондаджии, то Хонда винаги се движи в правилната посока и преди, и след 2000 г.Затова АНАТЕМА за всички, които са отговорили "обратна" посока! :D:lol::D:huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто преместват логически първи цилиндър от едната към другата страна... идеята ми беше само и единствено за коляновия вал... неговата посока на въртене е еднаква при европейските и хондовите (преди 2000)... т.е. двигателите си се въртят в една посока :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз такова да попитам. Ако си седя в колата на шофьорското място, цилиндрите се броят от ляво на дясно така ли? Коляновия вал в каква посока се върти, не е ли "напред" (т.е. съвпада с въртенето на колелата). :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цилиндрите се броят от към ангренажа няма ляво ,дясно .Ако е напречно разположен от вътре на вънка ли ще се броят.

 

vex преместват логически първи цилиндър я разясни малко!

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. двигателя не е обърнат визически, а логически. Посоката на въртене е запазена като условно се приема за първи цилиндър този до ангренажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей,на работа съм и не мога да ви чета внимателно какво сте писали,но обратното въртене идва от броя валове в скоростната кутия.200-та година Хонда просто мести кутията от другата страна.иначе двигателят се върти назад,защото по този начин първичният вал в кутията се върти назад,а вторичният върти напред.така се спестява нуждата от 3-ти вал в кутията,както са повечето останали коли.но повечето останали коли ползват готови немски кутии,а хонда е може би единствената компания , която си произвежда сама кутиите.както и да е,като спестяват един вал в кутията,хонда пестят килограми,загуби от триене и излишни чаркалаци подлежащи на износване в корпуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сериозно ли има кутии с 3 вала (5 скорости)?!? :blink:На кой автомобил е с 3 вала, и е от 90-те години че ми стана интересно... :huh:

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли има кутии с 3 вала (5 скорости)?!? :blink:На кой автомобил е с 3 вала, и е от 90-те години че ми стана интересно... :huh:

ми до колкото знам,всички коли ползват немски кутии наготово.на напречни мотори са с по 3 вала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Напречните не са включени в темата :DГледам и търся кутии с 3 вала, и не мога да намеря.. проверих например на опел астра, и си е с 2 вала :blink:За това питах за конкретна марка.. защото ми се струва безумие да проектират кутия с трети паразитен вал :huh:

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

е чакай де,точно за напречни двигатели си говорим тогава.гледам VW-тата сега,с 3 вала са ако се ориентирам правилно в кекавата им оригинална програма

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ъъъъъъ да, имах предвид надлъжните не са включени.. пу пу са обърках :blink:Хм, сега ще видя за VW макар че на живо са си доста мънички кутиите...Ааа изключваме и DSG кутиите :huh:Тука гледам една кутия на Golf, и си е с два вала http://www.brokevw.com/020rebuild8.html

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако скоростната кутия на Хондите изглежда така, както тази на снимките от линка на vex и коляновия вал се върти назад (както prelude каза), няма ли да се въртят колелата назад?

п.п. надявам се някой да не ме разбере неправилно. Не се оитвам да се заяждам, а да си обясня механиката на системата :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Orlin, в правилна посока мислиш :)

ето и една снимка на хондова кутия

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тои света спря да се движи напред вие за моторите се кахърите :) всичко върви назад вече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи изкаш да кажеш че кутийте като цяло нямат разлика ,така ли да го разбирам ?Сиреч и двете работят еднакво и с едната и с другата колата би се движила в една посока.

Въпроса ми е към автора.

 

 

отговори ми на въпроса подчертания!!!

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми така като ги гледам, с по два вала и един диф... колко па да са различни :)Не съм казал, че са взаимозаменяеми, казвам само че предават еднакво движение. Ако поставиш един до друг два автомобила например голф 2 и сивик 5, всички зъбни колела, валове че и гумите ще се въртят в една посока :)

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йдеята ми че ако приемем че можем да ги разменяме но запазим устройството им.Приемаме че могат да се заменят. .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, не е трудно да го сметнем и представим. Ако имаме система от зъбни колела, през едно ще имат еднаква посока на движение. Например 1,3,5,... ще се въртят например по часовниковата а 2,4,6,... обратно на часовниковата. Нали така?Приемаме, че коляновия вал се върти в посока R1, който посредством съединителя предава на първичния вал на кутията същото движение R1, от там вторичния вал на кутията се завърта обратно R2, диференциала се завърта отново в посока R1 като тои предава същото R1 чрез полуоските към гумите. Следователно посоката на въртене на вала е равна на посоката на въртене на гумите. Така ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сиреч и двете работят еднакво и с едната и с другата колата би се движила в една посока.

 

Йдеята ми че ако приемем че можем да ги разменяме но запазим устройството им.Приемаме че могат да се заменят. .

 

 

Питам най просто щот не разбирам от р1 и р2 /сериозно / Ако приемем че можем да разменяме кутийте колата ще запазили посоката на движение

Или казано по друг начин ако насадим голфовата на хонда /теоритично / колата ще се движи ли .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тук по-долу на страницата има клипче, където показва едното като се върди, другото как се върти, даже май показаната кутия е хондьова :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Орлине това хубаво ама изкам vex да ми отговори на въпроса ,да си доизясня нещо!

 

П.п абе кой е анонимния :)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли щом вала се върти напред и колелата се въртят напред, да не би да има хонда дето вала да се върти обратно на посока на движение на колата ? Ако има такава то тогава става интересно, ако няма начи всичко си е ок. Спрямо европеиските коли които съм карал до сега на хондата мотора е на опаци спрямо тях, смисъл такъв че застанал пред него на европеиските шаибата винаги е биая от ляво а скоростите от дясно, на хондата ми е обратно но вала пак се върти по посока на движение на колата. Ако обаче извадя моя двигател и го сложа в европеика то тои ша се върти на опаци (щото тряя да го обърна с шаибата на ляво)съответно скоростите нема да паснат. обаче ако сторя обратното -да взема скоростите от европеиката и да ги сложа на хондата тогава няма да има проблем щото квато е посоката на въртене на първичния вал такава е и посоката на въртене на полуоските. Нима има кутия дето да не е така ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fenabg, ако успеем някак си да насадим кутията, да ще се върти пак правилно... само дето диф-а ще е пред двигателя или трябва да е с главата на доло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нима има кутия дето да не е така ?

И на двете кутий дифа е от ляво .валове малове са си на място ама има една странна разлика .Кажете вие каква е .

 

Не е устройството .Векс не ми отговаряй .просто си отговорих за себеси логически.Повече няма да пиша по темата защото се изчерпа, за мен.

 

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз ти отговорих вече, но ми е интересно ти какво си си отговорил :)А кутиите изглеждат еднакви, но горе/доло им е разменено. Селектора на голфа е от горе, а на хондата от доло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм видял че си ми отговорил .По инат човек от теб не съм виждал :) .Друга е разликата!!! Ама ай наздраве :) нямам намерение цяла вечер скорости да прамятам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи изкаш да кажеш че кутийте като цяло нямат разлика ,така ли да го разбирам ?Сиреч и двете работят еднакво и с едната и с другата колата би се движила в една посока.

Въпроса ми е към автора.

отговори ми на въпроса подчертания!!!

Сиреч и двете работят еднакво и с едната и с другата колата би се движила в една посока.

Йдеята ми че ако приемем че можем да ги разменяме но запазим устройството им.Приемаме че могат да се заменят. .

Питам най просто щот не разбирам от р1 и р2 /сериозно / Ако приемем че можем да разменяме кутийте колата ще запазили посоката на движение

Или казано по друг начин ако насадим голфовата на хонда /теоритично / колата ще се движи ли .

Нима има кутия дето да не е така ?

И на двете кутий дифа е от ляво .валове малове са си на място ама има една странна разлика .Кажете вие каква е .

Не е устройството .Векс не ми отговаряй .просто си отговорих за себеси логически.Повече няма да пиша по темата защото се изчерпа, за мен.

 

Последно знаеш или не знаеш, това което ние с vex се чудим. Ако си си отговорил на себе си, сподели до какво заключение си стигнал, а думи като "повече няма да пиша по темата" последвани от:

 

.....Друга е разликата!!! Ама ай наздраве :) нямам намерение цяла вечер скорости да прамятам .

са просто чиста проява на арогантност. Ако нямаш намерение да обясниш, вЕрно не пиши по темата. Не можеш да обвиниш някого в инатлък, когато това е незнание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЕЕЕ Орлине не така бре . Питах го защото е инат и не се предава .Ама пък направи най готината тема от сума време . А скоростите имат разлика виш наклона на зъбните , посоката на въртене е различна ,за двете скоростни кутий значи и двигателита се въртят в различни посоки .Слави CR-V - прочети и неговото мнение .Последното изречение на първото мнение http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=29556

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре де fenabg, знаеш ли нещо повече или не? И защо е тайна? Нали за това съм я пуснал темата да се дискутира... ако ще го обясниш с едно просто "ами защото е така" няма да ме задоволи :)И каква пък е разликата в кутиите която да има отношение към посоката на въртене? И какво аджеба си си отговорил? Много питам, ама съм любознателен :)Ако пък не ти се занимава... здраве да е...едит: Искаш да кажеш че посоката на зъбците има отношение със посоката на въртене? :) Ако е правозъба кутия, на къде се върти? Или не се върти?А относно шкодата, замисли ли се че там двигателя е сложен надлъжно (още повече в задната част на колата) със надлъжна кутия и има значение в кои край ще я бучнеш? Ами ако имаше как да я бучне от страната на ролката? Пак ли щеше да се върти обратно?

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От цялата тема разбрах, че на Хонда двигателите ангренажния ремък и скоростната кутия са "разменени", спрямо тези на "западните марки". Ако това е така, то това е причината наклона на зъбите на едната кутия да е обратен спрямо този на другата, те са огледални. Ако всичко което съм разбрал и описал в последните две изречения, значи коляновия вал и на двете коли се върти в една и съща посока спрямо купето на автомобила, но понеже е разменена номерацията на цилиндрите, затова хондьовите двигатели се води, че се въртят на обратно. Правилно ли съм разбрал или не? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Orlin, това което си разбрал е това което мисля аз. Ще ме накарате да ходя да гледам на хората под капаците за посоката на движение на ролката и да го заснема :)Не случайно в началото на темата писах, че става дума за FF коли, или иначе казано с преден двигател и предно задвижващи колела. Не съм запознат с останалите кутии :)

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо лада и фиат двигатели стават на шкода а само хонда не става . И са па минахме на правозъби кутий те нали са шир потреба .При наклонени зъби има да .Наклона на зъбите се изчислява по посоката на движение и натоварване.Поне това аз знам и изкам да ми обясниш ако не е така защо не е така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пак опираме до това в кой край на вала си... от едната страна погледнато върти по часовниковата, а от другата обратно. И понеже европейските кутиите са им от ляво (погледнато от шофера) а на хонда са от дясно, за да ги завъртиш надлъжно единия ще го завъртиш 90 градуса на ляво, а другия 90 градуса на дясно...Завърти пред себе си една писалка и се опитай да си го представиш все едно е колянов вал, и виж какво се случва когато я въртиш в една посока, но я гледаш от едната страна или от другата.Относно наклонените зъби, те са такива най вече заради шума от зъбните колела които се генерира от правозъби такива. Сещаш се как звучи задната скорост нали? Е това е защото е правозъба.

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...