Jump to content
nonamed

Проблем - не пали след суап към инжекция...

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, днес опитах да подкарам 13-ката с пълна инжекция, с идеята да почна настройките за ИТБ. След връзването на помпата, инсталация, всмукател от Б7 и делко от З6, закачих ЕЦУ ПМ6 с чип хоум мейд по всички правила. При опита да запаля обаче ЕЦУ-то светна постоянно, главното реле отказа да включи помата и до там... Пробвах няколко пъти да наместя чипа, пробвах и на изваден чип с идеята да запали в авариен режим.... в крайна сметка диодът спря да свети (сам!) при контакт, само че ту включва помпата нормално (2-3 с), ту - постоянно (докато е на контакт) и пак не пали, само на моменти припуква...Не ми остана време след като угасна диода да изсветя грешките, за това моля за хелп ако някой е имал подобен проблем:- на контакт диодът не свети- при завъртането на стартера диодът светва постоянно- след като не запали, остава светнал- като изключа контакт, гасне, и после се почва отначалоДали проблемът е от чипа (турбо-едитнат НГ61 на 27Ц512)? Ако е в него, би следвало да запали в авариен режим, апри мен не ще (ако при първите опити на светнал диод съм я задавил, после май е нормално да не ще...)Ако някой е влизл в такъв филм, моля да даде малко информация...

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ...като за начало пробвай с делко от А6, щот до колкото знам различните генерации обд ецу'та трябва да се комплектоват със съответната генерация обд делко, за да срабоятат.Другия възможен вариант според мен е кофти чипване/студена спойка ако ти си го правил. Всички жици наново ли ги прекарва, или си с инсталация по мотора от някоя друга кола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Tака... лоша спойка изключвам - цокълът е сложен от най-добрия. Проверих цялата инсталация, всичко е ОК, комбинацията ПМ6 е делко З6 е доказана. Сложих проверен чип - диодът светна постоянно, помпата се включва нормално, стартерът върти, но не пали - по зле от вчера.

 

Принципно явно проблемът е в пин В14 - който отива на волтаж-регулатора в алтернатора. Ако за кратко му се подаде напрежение, компът отива в другото известно състояние - диодът на контакт не свети, но пък помпата на контакт не изключва и при завъртане на стартера диодът светва - компът си търси нещо.

 

Видях, че на схемата В14 отива ето тук:

Публикувано изображение

само че 13-ката няма регулатор и съответно при мен В14 виси в нищото.

Опитах да симулирам схемата с реле и три диода ("отпушен транзистор") - и чудо, на контакт диода на ЕЦУ си премигна както трябва и угасна.

Само че като завъртях пак стартера - червен диод и колата пак не пали...

 

Явно тоз транзистор на контакт е отпушен, а после ЕЦУ търси запушен или осцилиращ - не знам нито какво би трябвало да има на базата, на колектора предполагам е акомулатора, но явно ПМ6 си търси нещо там (различно на контакт и стартер), и ако не го намери се черви...

 

Идеи - как да се излъже и с какво?

Би следвало да може да се проследи и цялата схема, но нямам алтернатор с регулатор (ако имах, нямаше да има и проблем)...ако някой има инфо или може да погледне - хелп плийз...

че ако това чудо се не оправи, проектът е пред провал...(и фалит)...

 

Приемам всякакви идеи...

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хелп, колеги - че филмът май е невероятен... включих днес ПМ6-цата по всички правила, включително и пин В14 - но при контакт диодът си остава твърдо червен. Ега ти мистерията - какво може да накара ПМ6-цата така да гърми при Д13 ?Студени спойки не открих, инсталацията е ОК. Просто компът се сбъгясва без никаква разумна причина...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял ли си главата или само инжекцията си сменял, опиши всичко. Оригиналната глава има маса но ако си сменил главата с Втек там болтовете са изолирани. Имах същия проблем със Д15 но малко по друг. Виж си масите по купето при мен това беше. Мен също ме съмнява това делко от Д16з6 дето си писал че е доказано. Чипа го исключвам трябва на гол комп да пали. Това Д13 и си сменил всичко ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Главата е сменена (но отдавна), от Д16З6, замасена е към гредата над радиатора. По принцип си е Д13-ка, инсталацията си стои, пуснах паралелно кабелен сноп от ОБД0 ЕЦУ от компа към двигателя (използан е от Д16А9+кабел за ламбдата), с преправени букси на делкото и инжекторите (високооми инжектори, без резисторната кутия) + главно реле (директно от контактния ключ, работи както трябва). Помпата е вързана през главното реле - работи и тя. Ако беше делкото, ще изхвърли грешка, но не би следвало компът да червенее още на контакт (освен ако ПМ6 не разпознава тотално ОБД1 делкото при чека...)...Ще проверя масите пак утре, че... егати злата Д13-ка! ...и 4-ти ден съм без кола!...

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До колкото съм ял дървото с делката с делко от з6 и моята ПМ6-ца не искаше да запали, поне не и в стоков вариант(за друг не знам).

 

Не знам от къде ти е информация за "доказана" комбинация от ПМ6 и делко от з6, но със сигурност в делкото на з6 липсва един датчик. Сега да поясня заводски пм6-цата идва от д16а6, там делкото е с три датчика.

 

Публикувано изображение

 

Мисля , че точно "CYL" сензора при з6 го няма(но дори и да не той със сигурност има само 2 сензора).

Третия сензор от всички едно валови втец-и го има само в делкото на а6.

 

Според мен проблема ти с паленето е точно там.

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам от къде ти е информация за "доказана" комбинация от ПМ6 и делко от з6, но със сигурност в делкото на з6 липсва един датчик. ?! :) Сега да поясня заводски пм6-цата идва от д16а6, там делкото е с три датчика.

 

Мисля , че точно "CYL" сензора при з6 го няма(но дори и да не той със сигурност има само 2 сензора).

Третия сензор от всички едно валови втец-и го има само в делкото на а6.

 

Според мен проблема ти с паленето е точно там.

Далеч си от истината, приятелю. ;) В делкото на з6 датчиците са три и са същите като тези в делкото на а6, разликата както вече отбелязах идва от поколението On Board Diagnostics. :)

Пламене, помоли някой приятел преминал към пълна инжекция с делко от А6 да ти даде неговото за един-два дена колкото да поекспериментираш. Щом отново не стане после ще те мислим натам. ;)

п.п. Пробва ли рутинните проверки - една странична свещ на някоя лула, допряна към купе - има ли искра, има ли бензин (мерише ли) ... и т.н.? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах с делко ОБД0 - не ще и не ще. Единственото, което остава е компът - не ще да я мине самодиагностиката и си стои червен.Като сравнявам параметрите на ОБД1 и 0 хардуера, наистина най-голямата разлика е между делката - но компът не тръгва и при ОБД0 делко - явно или е компът, или - по инсталацията има тежък и фатален проблем, който спира ЕЦУ още на самодиагностика...Утре ще се сваля цялата инсталация и ще се проверява на ново оф-борд - ако нищо не излезе, ще се проверява ЕЦУ, и така...Тая кола упорито се противи срещу инжекцията... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taкa. Някой може ли да постне проверена схема за репинване на ОБД1 делко към ОБД0?

Защото според половината Интернет цветовете съответстват с изключение на ICM, в другата половина обаче са разменени CYL и CKP...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушаи бе колега,аз като съм с двигател д16а6 и с комп от д16а8 и ползвам инсталацията на а8 защо колата ми върви!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещи не ти разбрах забележката.

Питам компетентните колеги за изпробвана схема за пре-уайъринг на ОБД1 към ОБД0 - твоята кола какво общо има (освен че е ОБД0)?

 

Иначе - хубаво, че върви - те Хондите по принцип си вървят !!!

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да стане, по добре си купи делко от Д15Б2 и му счупи вътре 4 крачета срещуположно, виж във форума го има описано. Че как ще караш така на националната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Слушаи бе колега,аз като съм с двигател д16а6 и с комп от д16а8 и ползвам инсталацията на а8 защо колата ми върви!!!!

Като не знаеш въобще за какво говориш и какво се пита по-добре недей писа. Това с чупенето на краченцата Бат Емо го е правил. И работи (естествено не е както трябва да бъде). Аз все още си мисля че чипа е насран. Пробва ли го тоя чип на някоя работеща кола с обд0 ? Намери някое мини ми и тествай там. Защото може и компа да прави проблем. Ако не успееш да си намериш, на националната донеси компа и чипа и ще ги проверим. Ако искаш ще откача Б14 да пробвам какво ще стане ама силно ме съмнява компа да се побърка чак толкова че да свети постоянно !!! ? Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип крайната цел е П28-ца - ама понеже я нямам, а и ще трябват и доста други промени по хардуера, за момента експериментирам с междинен вариант...За националната за съжаление няма да успея, иначе машината не спирам да я карам - с двата карба пак временно върви като бесна !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко изтръгнах (доста ме изнерви скапания пин) B14 и никакви проблеми. Компа даже не разбра че е изваден- нито грешка нито нищо.

 

Постоянно светещ диод: кофти чип, кофти комп. Поне до сега което съм виждал.

 

Иначе ми е ясно че върви като луда. Щом се прави с мерак няма де да иде !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E това е - вадя веднага клещите :wub:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробемите се оказаха делко (кофти бобина), комп (3 отделни кофти чипа!), инжектри - 2 броя, подбита бензинова тръбичка, и още няколко :o Но след упоритата съпротива машината е на инжекции, сега остава да се изцеди до дупка и да тръгне на газ (че си обичам алтернативни горива) :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(3 отделни кофти чипа!),

;):) аз като ти разправях ;) Важното е че вече е събрана ;) Давай сега да видим колко ще изстискаш от нея ;) Пък с тея "алтернативни" горива не ми я показвай, че докато се обърнеш и съм хвърлил газовата на земята ;) Айде дано няма повече ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...