Galin 1 #1 Публикувано 2 Юни, 2010 Здравейте колеги, трябва ми малко помощ, за да си направя преходник OBD0->OBD1. Днес се поразрових и открих това: ОБД0 Nomenclature DPFi: ACC - A/C relay ACS - A/C switch ALTF - Alternator switch CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation ECT - Engine coolant temperature FLR - Fuel relay IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve IAT - Intake air temperature ICM - Ignition pulses IGP - Battery feed, only active when key is turned INJ - Injector, AUX for auxilry and MAIN for MAIN injectors, the wires go from 4 to 2 about 30 cm from the ECU ITAC - Ignition timing connector, same timing functionality as SCS, but no error code reading (read from LED instead) LG - Ground for battery circuit MAP - Manifold absolute pressure MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal PA - Atmosferic pressure PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM PG - Ground for battery circuit PO2S - Primary oxygen sensor signal SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes) SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors STS - Starter switch TCS - Tandem valve control solenoid TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation TPS - Throttle position signal VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed) VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors VSS - Vehicle speed sensor Това е инсталацията на моето ЕЦУ всъщност. Забравих да спомена, че съм с Сивик седан 94г. Д15Б2 и ЕЦУто е P04. А това пък е ОБД1: Nomenclature: ACC - A/C relay ACS - A/C switch ALTC - Alternator relay, for control purposes, not present on all ECU’s ALTF - Alternator switch BKSW- Brake switch, for control purposes, not present on all ECU’s CKP - Crankshaft position, (P)ulse or (M)ass, gives several pulses (~20?) during each cam shaft rotation CYP - Cylinder position, (P)ulse or (M)ass, gives one pulse during each cam shaft rotation DLC - Diagnostic connector, communication signal to the 3 wire connector next to the SCS connector ECO - Unknown function (is there an ECO light on D15Z3?) ECT - Engine coolant temperature EGR - Exhaust gas recirculation EGRL - Unknown function (probably related to EGR) FANC - Fan relay, for control purposes, not present on all ECU’s FLR - Fuel relay, 1 is always present, 2 can be ignored IACV - Idle air control valve, controls the 2 wire type IACV valve IAT - Intake air temperature ICM - Ignition pulses, 1 is always present, 2 can be ignored IGP - Battery feed, only active when key is turned INJ - Injector, the number refers to the cylinder used (1 is on the side with the belts) LG - Ground for battery circuit MAP - Manifold absolute pressure MIL - Motor indication light, this one gives the control engine light (CEL) signal PCS - Control solenoid, this one is for the small black cylindric valve on the back of the IM PG - Ground for battery circuit PO2H - Primary oxygen sensor heater, connects with the ground of the car to activate the heater PO2S - Primary oxygen sensor signal SCS - Service connector switch, checks if the SCS connector is hot wired (for reading engine error codes) SG - Ground for 5V circuit, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors STS - Starter switch TDC - Top dead centre, (P)ulse or (M)ass, gives four pulses during each cam shaft rotation TPS - Throttle position signal VBU - Back up battery feed, always active (unless battery is removed) VCC - 5V feed, 1 is for the MAP sensor, 2 is for the other sensors VREF - Unknown function (probably related to wideband oxygen) VSS - Vehicle speed sensor VTM - Oil pressure switch, only -but not always- present on VTEC equiped vehicles VTS - VTEC solenoid, only present on VTEC equiped vehicles След известно усилие стигнах до тук: В таблицата съм показал, къде жиците от ОБД0 ЕЦУто трябва да отидат в ОБД1 ЕЦУто. Позицийте, които са свободни са отбелязани с Х. Не успях да резбера, къде се свързват инжекторите(позиции на ОБД0 А1, А3, А5, А7) и TCS(позиция B2) Моля ако някой разбира да провери и позициите, които съм попълнил аз, понеже не съм особено компетентен и до тази схема стигнах след няколко часа ровене в google Крайния резултат трябва да е като този: Благодаря предварително на всички отзовали се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valio.civic 1 #2 Отговорено 2 Юни, 2010 В раздел полезни технически теми има един линк, който мисля, че ще ти помогне. Ето го и линка:ЩРАК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Galin 1 #3 Отговорено 2 Юни, 2010 В раздел полезни технически теми има един линк, който мисля, че ще ти помогне. Ето го и линка:ЩРАК Колега това съм го прочел поне 1000000000 пъти. То показва как се преправя инсталацията от ОБД0 моноинжекцион към ОБД0 пълен инжекцион. Идеята обаче е да взема ЕЦУ от Д15Б7, което е ОБД1 и чрез този преходник директно да го боцна без рязане на кабели и други подобни. Благодаря все пак за помоща Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #4 Отговорено 2 Юни, 2010 A1 -> A1A3 -> A3A5 -> A5A7 -> A2 това са инжекторите ТЦС мисля че трябва да си го изолираш за черни дни ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #5 Отговорено 2 Юни, 2010 (Редактирано) "OBD0 - OBD1 Conversion harness: REV CPlease be careful with this harness. There are 10 wires that need to be connected for proper usage. If there are certain sensors that your engine/ecu does not require, just tape off that numbered wire and leave it unhooked. You will need to have a STOCK wiring harness where it plugs into the ecu. No vtec wires, No O2 wires...STOCK. You will connect all these wires later. So after you have a stock harness, plug this one into the stock ECU harness plugs and Lets go:1. Connect the BROWN wire to one of the black wires on the 4-wire O2 sensor.(02 Heater Control)2. Connect the PURPLE wire to the green wire on the 4-wire O2 sensor.(O2 Ground)3. Connect the YELLOW wire to one of the black wires on the 4-wire O2 sensor.(O2 12V Switch)4. Connect the GREY wire to the white wire on the 4-wire O2 sensor.(02 Signal)(Because of the number of different O2 wire colors, these may vary, and you may need to try moving these some. These pin outs should match the OBD1 civic and OBD1 Integra O2 sensors.)5. Connect the BLACK wire to the Vtec solenoid. This solenoid is a little canister in front of the distributor. It is a gray, 1 wire square shaped plug.6. Connect the GREEN wire to the Vtec Pressure switch. It is located below the Vtec solenoid. Connect the GREEN wire on the conversion harness to the BLUE wire on the pressure switch. The other wire needs to be connected to a good ground source. This plug is green and round with two pins.7. Connect the WHITE wire to the one wire knock sensor located on the back of the block. It is a one-pin plug above the oil filter.8. Connect the BLUE wire to one side of a toggle switch. Refer to Step 9 to complete the check engine light SCS connector.9. Connect the ORANGE wire to other side of the toggle switch from Step 8. Wire this up so that you have access to check your engine codes. The OBD0 has a LED on the ecu and the OBD1 you must jumper the check engine light to flash the codes. Hooking this up with allow you to check the codes through the check engine light with the ease of flipping a toggle switch. *If you do not use a toggle switch, these two wires need to be covered to keep from grounding out. *10. If using the GSR manifold and ecu, you may choose to use the IAB secondaries. If so, you will need to connect the RED wire to the IAB Pink/Blue wire off of the GSR manifold. The Black/Yel from the IABs wire needs to go to a 12V power source.(Optional if using the OBD1 injector clips and OBD1 injectors)If you decide to run OBD1/2 injectors, the only thing left that you need to do is take the injector resistor box located on the driver shock tower, rectangular and silver with a green plug. Cut the plug off the resistor box. Discard of the resistor box at this time. Take the 5 wires that are left from the resistor box and solder them together. Use some electrical tape to shield. This is it.Double check all connectors and start it up. You will need to re-pin the OBD1 distributor to match the (88-91) OBD0 plug as well. This step is fairly easy. Just match all the colors up. There should be 2 white wires that are on the OBD0 distributor plug and only one on the OBD1/2 plug and an extra yellow/green. The larger of the two white wires on the OBD0 side needs to go to the yellow/green wire on the Obd1 side. Therefore, the smaller white wire on the OBD0 side needs to go to the white wire on the OBD1 side. Basically you want to have 2 of the like plugs, either male and female OBD0 or OBD1. You can also cut and solder on the new plugs. "Виж това дали ще ти свърши работа източник: http://www.xenocron.com/install/OBD0-OBD1.htmП.П:Прегледай и това http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.p.../KurtsOBD0-OBD1 Редактирано 2 Юни, 2010 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Galin 1 #6 Отговорено 2 Юни, 2010 lookcho благодаря ти за бързия отговор Таблицата вече е пълна :worthy:AMD първо да благодаря и на теб, че се отзова толкова бързо От този линк( http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.p.../KurtsOBD0-OBD1 ) видях ето това:A plug (1992-1995 plug)A1 (A1) ----> A1 (A1) Injector 1brn --------> brnA2 (A3) ----> A2 (A3) Injector 2red --------> redA3 (A5) ----> A3 (A5) Injector 3lt. blu ----> lt. bluA4 (A7) ----> A14 (A12) Main Relaygrn/yel ----> grn/blkA5 (A9) ----> A5 (A11) EACVgrn/wht ----> blu/yelA7 (A13) ---> B13 (B6) Check Engine Lightgrn/org ----> grn/orgA8 (A15) ---> B2 (B3) A/C Clutch Relayblk/red ----> yelA11 (A21) --> B8 (B15) Ignition Unit Signalred/grn ----> whtA12 (A23) --> A9 (A2) Main Relayblk --------> blkA13 (A25) --> A6 (A13) Main Relayyel/blk ----> yel/blkA14 (A2) ---> A4 (A7) Injector 4yel --------> yelA15 (A4) ---> (VTEC) grn/yel on the engine harness, your choice elsewhereorg/wht ----> (your choice)A16 (A6) ---> (O2S heater) to org/blk on engine harness, your choice elsewhereorg/blk ----> (your choice)A17 (A8) ---> A15 (A14) Main Relaygrn/yel ----> grn/blkA19 (A12) --> B12 (B4) Radiator Fan Relayyel/grn ----> yel/grnA21 (A16) --> B3 (B5) Alternatorwht/yel ----> wht/yelA23 (A20) --> A11 (A6) Purge Control Solenoidred --------> grnA24 (A22) --> B9 (B17) Ignitor Unitred/grn --------> whtA25 (A24) --> A10 (A4) Groundblk --------> blkA26 (A26) --> A17 (A18) “Multiground”blk/red ----> blk/redB Plug (1992-1995 plug)B1 (B1) ----> A7 (A15) Main Relayyel/blk ----> yel/blkB3 (B5) ----> B14 (B8) A/C Switchblu/red ----> blu/redB5 (B9) ----> B7 (B13) Main Relayblu/wht ----> blu/whtB6 (B11) ---> B15 (B10) *org --------> orgB7 (B13) ---> C2 (C3) *org/blu ----> org/bluB8 (B15) ---> C1 (C1) *blu/grn ----> blu/grnB9 (B2) ----> A16 (A16) Multigroundbrn/blk ----> brn/blkB13 (B10) --> B18 (B16) Vehicle Speed Sensoryel/blu ----> yel/redB14 (B12) --> B16 (B12) *wht --------> whtB15 (B14) --> C10 (C4) *wht/blu ----> wht/bluB16 (B16) --> C9 (C2) *blu/yel ----> blu/yelD Plug (1992-1995 Plug - No C plug on 1992-1995 Plugs)D1 (D1) ----> B1 (B1) Hazardwht/blu ----> wht/grnD2 (D3) ----> (Knock Sensor) B-series engines only!red/blu ----> (your choice shielded wire)D5 (D9) ----> B17 (B14) Alternatorpnk --------> bluD6 (D11) ---> C4 (C7) Throttle Position Sensorred/blu(or pastel green) ----> red/bluD7 (D13) ---> C11 (C6) Coolant Temperature Sensorred/wht ----> red/whtD8 (D15) ---> C3 (C5) Intake temperaturered/yel ----> red/yelD9 (D17) ---> C6 (C11) Map Sensorwht --------> whtD10 (D19) --> C8 (C15) Map Sensoryel/grn ----> yel/redD11 (D21) --> C15 (C14) Map Sensorgrn/blu ----> grn/whtD12 (D2) ---> C13 (C10) Brake Switchgrn/wht ----> grn/whtD13 (D4) ---> B20 (B20) Service Connectorbrn --------> brnD14 (D6) ---> (VTEC Pressure Switch) Blue/blk wire in engine harnessorg/blu ----> (your choice)D16 (D10) --> B10 (B19) Electronic Load Sensorgrn/red ----> grn/redD18 (D14) --> C16 (C16) O2 Sensorwht --------> whtD21 (D20) --> C7 (C13) Throttle Position Sensoryel/wht ----> yel/whtD22 (D22) --> C14 (C12) Coolant temp/TPS/O2/etc…ground kind of thinggrn/wht ----> grn/whtи се стряскам понеже пиновете не са като при мен и проблема ми е че не мога да разбера защо? Къде да съм объръл? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #7 Отговорено 2 Юни, 2010 не мисля, че колегата има vtec соленоид или 4 жилна ламбда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #8 Отговорено 2 Юни, 2010 Galin, внимавай да не объркаш кой крак кой е .. тия номерации и схемите са гледани върху компютъра т.е. куплунга гледан откъм кабелите ! тия схеми са почти идеални с дребни разминавания, и не би трябвало да имаш проблем и освен това мисля, че все-пак бъркаш 4-ти инжектор ! разгледай много внимателно пак Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Galin 1 #9 Отговорено 2 Юни, 2010 Galin, внимавай да не объркаш кой крак кой е .. тия номерации и схемите са гледани върху компютъра т.е. куплунга гледан откъм кабелите ! тия схеми са почти идеални с дребни разминавания, и не би трябвало да имаш проблем и освен това мисля, че все-пак бъркаш 4-ти инжектор ! разгледай много внимателно пакТова за куплунга го разбрах, защото днес свалях ЕЦУто, за да сравнявам кабелите и празните места на куплонзите дали са като на схемите. Всичко си беше като на схемата с изключение на цветовете на няколко кабела. Благодаря за забележката все пак Кой са дребните разминавания, за който говориш?Какво имаш впредвид, че бъркам 4ти инжектор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #10 Отговорено 4 Юни, 2010 Накрая да напишеш пълният вариант на пиновете !!! и някой модератор може да бодва темата в" полезни технически ":P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #11 Отговорено 4 Юни, 2010 А от къде ще си намериш пинове и букси?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Galin 1 #12 Отговорено 4 Юни, 2010 Само да обясня, че С9 липсва при мен, а й на схемата, която съм дал е в скоби С9->PA - Atmosferic pressure някой ако знае защо е така нека да обясни sand0 пинове може да вземеш от твоето ЕЦУ (и без това струва не повече от 20лв, а един колега в форума преди време го разменяше и за една кора яйца ), а букси един приятел ми е обещал. Но ако не успеете да си намерите букса може да импровизирате. AMD чул те господ(модератор ) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #13 Отговорено 5 Юни, 2010 ... и някой модератор може да бодва темата в" полезни технически ":P ...AMD чул те господ(модератор )Само кажете като е готова и хвърлете още едно око за неточности и я бодвам в "Полезни...". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Galin 1 #14 Отговорено 5 Юни, 2010 Само да добавя, че TCS- Tandem valve control solenoid(позиция В2 на ОБД0 ЕЦУто) се изолира, както и каза колегата lookcho т.е. не се връзва към ОБД1 ЕЦУто, което управлява пълен инжекцион.войводата/cls мисля, че е готова. Сега прегледах отново нещата и не открих пропуски Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #15 Отговорено 6 Юни, 2010 Добавена към Полезни технически теми, раздел "Електрически проблеми и информация". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
No Limit Performance 180 #16 Отговорено 6 Юни, 2010 Аз от жици не разбирам, не се и опитам , но само искам да попитам не е ли по лесно да се поръча готов?Продават ги из интернет и става 4-5 пъти съм поръчвал за разни такива проектчета.Става щрак, щрак и си ти !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #17 Отговорено 7 Юни, 2010 При мен подменихме куплунзите директно върху моята инсталация .. операцията беше следната:1. Вадят се всички пинове от куплунзите на обд 1 инсталацията и се разделят на купчинки. С остра пинсета излизат сравнително лесно ...(има малки и големи пиновеи трябва да се внимава къде какъв се запоява )2. Реже кабела на пин А1 от обд0 инсталацията изкъсо до куплунга.3. Уморява се кабелчето на голям пин от обд1 инсталацията, така че да няма много стърчащи жила.4. Запоява се пина върку срязания от А1 и оголен кабел.5. Внимателно и след много проверки в документацията, пина се набутва обратно в А1 на ОБД1 куплунга.6. Повтарят се точки 2,3,4,5 за всеки един кабел със съответната му позиция, като на местата, където кабела няма еквивалент се слага термосвиваем шлаух за да не стават къси, а на някой места ( например vtec) соленоида се добавя пин на кабел, който не е от обд0 инсталацията .. това ако колата не е VT ... ) ... същото се прави и с делкото ... В резултат имате инсталация, която е малко понадеждна от такава с преходници, трудно може да се познае че не е произведена така а също така и бонус повредени ръце и гръб ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #18 Отговорено 26 Май, 2014 Някой ще поясни ли как се броят пиновете при обд0 и при обд1? Някъде видях, че при обд0 се броят последователно първо единия ред, а после другия - другаде пише, че се броят колона след колона (тоест на горния ред са нечетни 1,3,5,7......., а на долния четни 2,4,6,8...)Моля пояснете таблицата която е дадена, по какъв начин брои пиновете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове