Lans 0 #1 Публикувано 11 Май, 2010 Здравейте колеги,Преди известно време случайно загледах през капчката на радиатора и забелязах, че не се вижда антифриз.В разширителния съд има,но колега с друга хонда ми каза, че ми липсва тръбичката на капачката, през която се връща течността към радиатора. Гледах в менюъла но не забелязах такова чудо на картинките. Въпроса е към колегите с хонди акорд VI 2.0 имат ли подобен маркуч и от къде мога да си купя(предполагам термоустойчив)?Предварително Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #2 Отговорено 11 Май, 2010 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lans 0 #3 Отговорено 12 Май, 2010 Колега нещо не разбрах? Може би не съм задал правилно въпроса. Питането е за тръбичка от капачката към вътрешността на разширителния съд, не от радиатора към съда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todort4 0 #4 Отговорено 12 Май, 2010 Трябва да има иначе как ще дърпа вода, моя акорд 5 си има до долу маркуче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lans 0 #5 Отговорено 12 Май, 2010 Именно. Моята има от долу маркуч, но не знам дали е различно с 5та генерация. Виздал съм ,че на петата има от капачката.Още по-интересно, е че като отида в магазин ще се пулят и надли ще имат въпросния маркуч. Затова се чудя ако има да си приспособя. Забелязах че в радиатора няма много антифириз, но пък никога не ми е загрявала дори и лятото в задръстването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1562 #6 Отговорено 12 Май, 2010 Колега нещо не разбрах? Може би не съм задал правилно въпроса. Питането е за тръбичка от капачката към вътрешността на разширителния съд, не от радиатора към съда.Много правилно ти е разбран въпроса - " липсва тръбичката на капачката, през която се връща течността към радиатора". Въпроса е дали ти си разбрал, какво търсиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todort4 0 #7 Отговорено 12 Май, 2010 А дали системата се обезвъздушава сама като е направена така с казанче Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #8 Отговорено 12 Май, 2010 нещо продължавате да не се разбирате май.... Тръбичките са 2, капачките са 2всичките 4 неща трябва да ги има.при загряващ мотор, охладителната течност се разширява и минава по следния път:радиатор->клапан_1_в_капачката_на_радиатора->маркуч_към_разширителния_съд->капачка_разпирителен_съд->маркуч_под_капачкатапри истиване на мотора течността се движи обратно като обаче минава през 2-рия клапан на капачката на радиатора.маркуча в разширителния съд трябва винаги да е потопен във течност, тоест при затворен съд, маркуча слиза почти до дъното. Така системата може да се самообезвъздуши с 1-2 цикъла загряване/истиване ако всичко е изправно. При загряване, двигателя изхвърля част от въздуха към разширителния съд и понеже там трябва да има течност въздухът избълбуква. При истиването обаче двигателя не дърпа въздуха а прясна течност от съда.... и така докато не остане никакъв въздух в системата, но за целта при истиване, маркуча в разширителния съд никога не трябва да остава на сухо по време на истиването на двигателя.Тази система обаче не трябва да бъде исползвана за началното обезвъсдушаване. Да, тя обезвъздушава, но го прави много бавно и ако не сте си налели необходимото количество вода рискувате да прегреете двигателя преди системата да е успяла да го обезвъсдуши защото тя изисква няколко пълни цикъла на загряване и истиване.последно, като отвориш капачката на радиатора на студен мотор, течността трябва да е до горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lans 0 #9 Отговорено 12 Май, 2010 Благодар на 1net за подробния отговор. Именно тръбата под капачката, която трябва да е потопена в съда ми липсва. Мислех сам да си направя маркуч и просто да го пъхна до дъното. Не знаех, че трябва да се обезвъздуши. В момента имам течност но радиатора изглежда сух(изхфърлил е всичко в съда) и се оказва ,че съм карал две години така без да знам. колата никога не е загрявала и го видях случайно. Днес обикалях "Практикер' и "Бриколаж" ,нямаха такъв маркуч фи=8мм ,само за бензинопроводи продават. Имате ли идея от къде да купя или приспособя?Благодаря на колегите за отговорите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todort4 0 #10 Отговорено 12 Май, 2010 Виж в магазин за авточасти там неможе да нямат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lans 0 #11 Отговорено 12 Май, 2010 В бензиностанции "Петрол" продават на метър различни диаметри имаше и 8мм. при това "Гейтс" ,ако някой закъса. В два магазина за авточасти търсих - нямат.Приспособих го сега ще тествам работи ли системата скачени съдове .Благодаря за отзивите. Админите може да затварят темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #12 Отговорено 12 Май, 2010 1net е напълно прав, аз имах големи съмнения след смяна на радиатор - наблюдавах само разширителният съд, от който течността постоянно изчезваше, а в радиаторът течността беше 2-3см под капачката. След 4-5 дни течността спря да изчезва, нивото в радиатора закова на ръба на гърловината, а аз бях щастлив (въпреки, че вече бях изтормозил сервиза на Омбре)... Кой да ти ги знае тия работи тогава? Преди имах кола с радиатор без капачка, а течността се гледаше само в разширителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове