Jump to content
kraichev

как се регулират оборотите на сивичето ?

Recommended Posts

А ве знам че е за 2-3 мин,

както казах пишеш колкото да не заспиш ! И това не е верния отговор , пробвай пак ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

80% eacv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали ЕАЦВ-то измий го хубаво и все пак разгледай добре вакумите.В по-горните постове колегите са ти описали как да си регулираш оборотите на празен ход,а ако мислиш че няма да се справиш по добре тичай при Омбре!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на всички участници във филма!Много ми хареса!Ей такива спорове трябва да има за да научим и ние (всички) някой работи :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако става дума за моно инжекция на D15B2, този болт, който предполагам е пипан е единствено и само да подпира дроселната клапа да не се заклини в стената на дросела. Т.е. нормалната позиция ан дроселната клапа е напълно затворена. Празния ход се регулира и подържа от IACV. След като е пипан болта връщането му в оригинална позиция не е толкова лесно. Позицията на болта може да се възстанови като се следи напрежението на TPS-a (датчика за позиция на дросела). ТПС-а представлява потенциометър на едната страна на който се подава 5в. от ECU, другия край е на маса, а от средния извод се подава сигнал към ECU-то за позицията на дросела - напрежение в границите на около 0.4 - 4.95в. Трябва да има подаден контакт, за да има 5в. на ТПС-а. Отвива се болта докато напрежението между средния извод и маса престане да пада. Това означава, че дросела е опрял в стената. После се навива винта докато подпре и отдели дросела от стената, което се разбира по покачването на напрежението. Напрежението се настройва да е около 0.45в. При тези операции трябва да се подпре един лост, който подпира дросела леко отворен, когато двигателя не работи. При работещ двигател, вакуумна мембрана прибира този лост. Предполагам, че функцията на тази система е при запалване на двигателя (ако бъркам, моля някой да ме поправи).Има и друг негативен ефект ако се пипа този болт. Ако се подпре болта така, че напрежението на ТПС-а да не пада под 0.5в. за ECU-то не настъпва ситуация "празен ход" с произтичащите от това следствия. Т.е. за ECU-то педала на газта не е отпуснат напълно. Това условие е изпълнено, ако напрежението пт ТПС-а е под 0.5в. Например (според мен) няма да ви спре инжекторите при така наречената двигателна спирачка и няма да управлява IACV клапана за да подържа празния ход.Та, ако си стои боята на този болт, по-добре не го пипайте. Проблемът е другате.

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз що ли си мисля, че тази функция дето я преписа на болта хич не е такава :) при мене тоя болт запушва байпас на въздуха/развиваш-повече въздух минава през дупката, навиваш-пбратното/. аз мембранката с лоста не е ли като пуснеш рязко газта, да не падат изведнъж оборотите и колата да не гасне? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пиша за определен болт и за това почвам поста си така. А за да няма недоразумение е добре да се даде една снимка кой точно болт се пипа.п.п. За лоста - при запалване на двигателя лоста се прибира от мембраната, това знам и съм наблюдавал аз. Ако някой знае точно как действа, да каже

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ем аз съм го наблюдавал на запалена кола като дам газ от лостовата система и я пусна рязко, дросела се затваря до някъде и мембраната забавя по- нататъшното му движение и го превръща в плавно затваряне :) гледал съм и кола с да речем по-мека от нормалното мембрана, при която като върнеш рязко газта оборотите пропадаха доста за момент, преди да се стабилизират отново.дросел-виж каналчето, него запушва въпросния болт, и като се развива се подава допълнително въздух през байпаса и при заворена дроселова клапа.

Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за този болт говоря:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. А писах за този болт, защото бе споменато по-напред в темата, че има боя на него. Фабрично този болт би трябвало да е с жълта боя. Ако боята я няма, значи болта е пипан и е добре да се провери какво е положението на изхода на ТПС-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами на диагностика разбират ли го този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи от диагностика.blueeye, те и вата болта по принцип са мазани с боя за да не се пипа, но.... когато някой го е пипалаз лично предпочитам да регулирам болта за който ти говориш като сваля дросела, изчистя го и регулирам така че просто клапата да не заклинва и да оставя много малко процепче колкото да минава светлина ( ей това е истинско измерване с допуски :huh: ) До сега, подобно нагласяне винаги ми е докарвало правилни показания на ТПС-а освен ако и той не е разбутан.Естествено след подобна интервенция е необходима и пренастройка на другия болт (байпас-а)Успех на всички гонещи перфектния празен ход :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...