Jump to content
kristian_nk

Електрохроматично огледало-монтаж

Recommended Posts

Здравейте,тъй като карам Акорд 2004,а той няма серийно електрохроматично огледало за обратно виждане се снабдих с такова от друг Акорд 2007.Но се оказа ,че е с три кабела (черен,сив и зелен).Черния е маса,ок.А другите два?Има някакъв датчик и от задната си страна,явно за да знае дали е светло или тъмно,но пак не виждам защо са 3 а не 2 жиците.Ако има някой който може да кажe,ще съм благодарен :) А и от къде да взема контakтен плюс най лесно,че на плафоните и на сенниците не е контактен :) .Благодаря предварително на всички :)

Редактирано от kristian_nk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип би трябвало да са две реверсни моторчета. Тоест, единия кабел (черния) би трябвало да е маса, но на практика май просто се явява общ край на двете моторчета, а цветните кабели са за хоризонтала и вертикала. Казвам реверсни, в смисъл - в зависимост от коя страна на моторчето се подаде плюса и от коя минуса, огледалото съответно ходи нагоре/надолу (наляво/надясно). ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kalmara - огледалото няма моторчета в себе си, става дума за вътрешно огледало за обратно виждане /електрохроматично/. До колкото бегло съм запознат с тази технология, ще рече, че се затъмнява само ако светне някой селянин отзат с китайски ксенон ;) Но към колегата - аз не мога да помогна, само исках да поясня на колегите напред за какво става дума ако не са разбрали като Калмара. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, на алфата имах такова огледало. Единия ти е плюс, другия е минус, а другия ти кабел взима сигнал за задната за да може да го освети когато си на задна. Само че при мен двата кабела не бяха в такива цветове и не мога да ти кажа при теб как е свързването. При мен масата беше кафява. Този кабел който ти е за задна можеш да го изолираш, пак ще работи но няма да се осветява когато си на задна, ама това не е проблем. И датчика ти, всъщност са сензори за светлината, трябва да са два- един отпред и един отзад и от сигнала на двата сензора е степента на осветеност на огледалото. За колко пари го взе?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото и на колегата за пояснението,че става въпрос за огледало за обратно виждане,не странично ;) А идеята е защото се навъдиха ного стари коли с китайски ксенон, които ми вадят очите.Зад мен е карал джип,но с заводски ксенон и нямам проблем.Но вече има доста коли с афтърмаркет решения. Взех го за 100лв.А за задната има идея наистина да е така :lol: Но май никой не знае точно кой цвят за кое е :lol: Както и от къде най лесно да взема контактен плюс? Май ще се ходи до Хонда,че и в нета търся инфо ама е все как да си прекараш кабела под корите,а не кой цвят какво е.

Редактирано от kristian_nk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само исках да поясня на колегите напред за какво става дума ако не са разбрали като Калмара. ;)

блябляблябля ;) Ми аз от де да знам ве, то нали е едно огледало у таа кола! :lol:Майтапа настрана - извинявам се в такъв случай за *спама* (буквално), до сега все още не бях запознат с такива технологии при средното огледало, но ще се поинтересувам сериозно, за да си знам за напред. ;) п.п. Ся си видеф грешката - *сутринта* в 1.20 съм прочел "електромеханично" огледало...и малко се зачудих, та затова така и съм го обяснил. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като знаеш, че черният е маса пробваш другите два с плюса и който работи той е. Ще разбереш дали работи като затъмниш сензорите с ръка /заедно и поотделно/, тогава се променя осветеноста на огледалото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В datasheet-а за автомобила от който е свалено тр да е обяснено кое за какво е и как да се тества

Не бързай да го тестваш, защото ако подадеш на кабела за задната +12В вероятно ще го изгориш /предполагам че му се подава сигнал директно от скоростната кутия/

Редактирано от kalos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз поради страх ,че може и да не се подават 12V ,не съм пробвал :P Свалих си и АутоДатата ама там за Хонда няма никви ел. схеми или окабеляване.Абе ще се ходи в сервиза,там поне трябва да си имат тех. инфото.Като мина от там,ще напиша,че да се знае за в бъдеще ако има и други като мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши как го свърза, има и други като теб. Аз чакам такова огледало от Англия и незнам от каква кола ще е и с какви кабели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само се надявам,да мога тази седмица да скоча до Юбико и ще пиша да се знае !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,вече е монтирано :) Търсихме ровихме и накрая се наложи да се пробва,кой от двата е +,пробвахме с по-малко напрежение за да няма инфекции :o Оказа се че е "сив".Зеления го изолирахме и сега всичко си работи.Правихме и тестове,тъй че вече съм доволен.Така че ако видите черен,сив и зелен кабел: черен-маса,сив- плюс,зелен -не е ясно :)p.s. Не го монтирах в Юбико,че бяха много заети и за това не се изясни зеления за фаровете ли се вързва или за задната и дали му се подава плюс или не.Със здраве и безаварийно на всички

Редактирано от kristian_nk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям окончателното инфо.Днес след разговор с Миро от Юбико и бързата му реакция,мистерията бе разбулена :rant:Черен - маса , Сив - плюс (7.5А предпазител) , Зелен - лява или дясна светлина за задната!И така зеленият е пак плюс от задната !!! Колегата honda simphony беше прав :rant: А като трябва да се включва задна и е затъмнено много,просто се изключва огледалото,то си има копче за изключване,тъй че всичко е ок.Дано е полезно инфото и на други.

Редактирано от kristian_nk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...