Jump to content
ajax6

нестабилни обороти при включен климатик

Recommended Posts

наскоро сложих климатик на колата сивик английски 1.4 около два месеца карам само градско на къси разтояния и колата тъкмо загрее и спирам климатика работи отлично но преди няколко дни карах извънградско около 100км при постоянно включен климатик като загрее колата започва едно придърпване за момент като че за момент губи мощност и пак се форсирва като спра колата на място усилвам климатика на 4 и чакам след 30 секунди започват да играят оборотите падат до300-400 и се вдигат до 800-900 прилича на форсирване после като подам газ се оправят и след половин минута пак като карам пак на такъв интервал се усеща изключа ли климатика няма проблем от какво може да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно колата, всичко е наред. Причината е че климатика е голям консуматор на ток, а това иска повече обороти за да може динамото да насмогне. При ниски обороти минават 2-3 секунди докато компа нормализира нещата. Между другото първата ти чертичка / тя е малка и необозначена/ след 0 оборота е равна на 500 оборота, не са точно по средата на 0 и 1000. Така че едва ли ти падат оборотите до 300-400. Вероятно вече знаеш че климатика сваля мощноста и увеличава разхода и това е по-изразено на малките мотори. Аз понякога предпочитам да се потя но да я имам тая мощност, макар и малка.ПП От време на време слагай по някой препинателен знак че 20 пъти ти четох поста докато разбера кво искаш да кажеш.

Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Не е нормално толко да ги мени :D Имам такава от 3 години.Още първото лето ми изтегли майстора от фреона малкоо че правеше високо налягане.А и ако 150 с 4ма на магистралата е признак на нямане на мощ ;) Верно са няма ряз,но не е е сериозно.хоги да ти погледнат климатика и прочисти eacv-то ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно колата, всичко е наред. Причината е че климатика е голям консуматор на ток, а това иска повече обороти за да може динамото да насмогне.

Ако в нещо не си сигурен - не пишеш ! ;)

Колко голям консуматор на ток е климатика - николко... :D

П.П. Не е нормално включването на компресора на такъв интервал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес ходих в сервиз ,карах преди това 10 км на резачка (дори вдигнах 185 на климатик) да загрее хубаво отидох при майстора ,не ще да го прави този чалъм полвин час чакахме и работи климатика на 4 много се ядосах, сложил съм всмукателния колектор от д16з6 и тогава чистих дросела и еацв-то, климатика е зареден пробвахме го първо дали държи налягане сложено е масло в компресора мериха температурата в купето всичко 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно колата, всичко е наред. Причината е че климатика е голям консуматор на ток, а това иска повече обороти за да може динамото да насмогне.

Ако в нещо не си сигурен - не пишеш ! :)

Колко голям консуматор на ток е климатика - николко... ;)

П.П. Не е нормално включването на компресора на такъв интервал.

 

Уважаеми Себулба винаги съм чел с интерес постовете ти и много неща съм научил от теб, моето уважение за което. Само че, най-малко при пускането на климатика активираш два вентилатора, не мисля че това е николко. При много производители на автомобили моделите които са с климатик имат динамо което е с 10 ампера повече от моделите без климатик. За хонда незнам дали е така. Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилаторите въртят постоянно, колебанието на оборотите е от съпротивлението при включването на компресора - не е свързано с алтернатора. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за консуматора на ток и на мен ми стана интересно как ще е :)Голям консуматор на мощност ДА но на ток НЕ. Когато караш го осещаш когато включи компресора и веднага ти събаря доста от мощността. На обороти когато стои има доста теми изписани защо започват да ти играят оборотите, ще ти го напиша и тук макар че за това нещо има търсачка:Сваляш си дроселовата клапа, която се държи на 2 болта и 2 гайки. Почистваш я добре от нагарите и мръсотиите, както почистваш и всички пътища по нея. От дясно на дроселовата клапа има един друг датчк който се държи на 2 гайки или болтове не се сещам ама сваляш и него. Почистваш го добре както него така и входовете от към всмукателя, на единия даже има ситна мрежичка която доста често се задръства. След като си почистил всичко добре монтираш дроселовата клапа като си използваш оргиналната гарнитура.Успех ;)

Редактирано от Draik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега по нагоре писах че съм сменял всмукателния колектор тогава чистих дросела еацв тпс и какво ли не а и го правеше само на включен климатик след като беше загряла

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АКо си дигнеш оборотите няма ли стане ? Според мен ще стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е открит когато поработи компресора започва да се включва и изключва постоянно сспоред вас откакво е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препълнен с фреон ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз така си помислих някой знае ли колко грама точно се слага по каталог на д14а8 англичанка след фейслифт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

550

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз така си помислих някой знае ли колко грама точно се слага по каталог на д14а8 англичанка след фейслифт

500 -550 грама

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след като обиколих няколко сервиза за климатици днес най-после откриха проблема запушен дехидрататор бил за смяна въпроса ми е какво представлява и не може ли да се изчисти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дехидратор - ако е запушен - няма как да се изчисти.

Ако е навлажнен силикагела, както тук, продухване с азот в някои случаи оправя временно проблема, но смяната не закъснява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смених дехидратора стария наистина беше заминал карам пак почна да прави така накрая разбрах проблема майстора обърнал буксата (за перката на радиатора)и така перката въртяла наобратно голям ташак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този дехидратор на колко време се сменя - никъде по юзърските и сервизните ръководства не пише! Единственото, което пише е - когато е задръстен да се смени... Значи ли, че е предвиден за целия срок на употреба на климатика и се задръства само при някакви нежелани събития?В сервизите за климатици му искат по 100лв за смяната И ТВЪРДЯТ, ЧЕ ТРЯБВАЛО ДА СЕ СМЕНЯ НА 1-2 ГОДИНИ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,Нека разясня малко за филтър-дехидратора. Освен че изпълнява функцията на дехидратор има и механична цедка. Практически трудно се задръства от механични частици или боклуци, защото в системата не би трябвало да има такива в големи количества. Важно е при демонтаж на част от климатика да се запушат отворите, но не защото ще влезе влага а за да не влизат мърсотии. Филтъра може да се изсуши при вакуумирането или с допълнително подгряване в процеса на вакуумиране. По-важното обаче тук е когато се разхерметизира системата, да се смени маслото на компресора, дори след като поработи малко с новото масло да се смени отново, така че да си обере всяка влага. Маслото е синтетично полиоестерно с много висока степен на атхезивност. Поема много бързо влага в рамките на 15 минути, след което е негодно. Влагата в хладилната система замръзва при дроселиращият орган (ТРВ или капилярна тръба) и запушва инсталацията, което предизвиква високо налягане на кондензация, в последствие циклене на компресора от прекъсването на пресостата. При проблеми с цикленето на компресора обърнете внимание на кондензатора. Степен на замърсеност, нормална работа на вентилатора, количество на фреона (високо или ниско).Успех в ремонтите :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам капацитета на тоя дехидратор е предостатъчен и тъй като влага не би трябвало да навлиза свободно в системата под налягане - може да "изкара" целия срок на употреба на климатика (прав ли съм)? Не би трябвало да се задръсти и от механични частици, ако системата не е отваряна/ремонтирана и работи нормално? Не знам защо ме качват така на черешата от фирмите за автоклиматици...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шефа на сервиза в който сменяха дехидратора и пълниха климатика се оказа че сме родом от един и същ град и даже сме били комшии ми разясни въпроса с тези дехидратори по принцип ако редовно си пълниш на 2г климатика почти сигурно ще изкара докато колата е в движение можел да се прецака при сваляне ако влязат боклуци и ако е оставена системата дълго време без фреон също така в сервизната книжка четох че се сменя на 8год това е иначе в няколко магазина го търсих и ми казваха че само оригинален се произвежда и струва около450 лв накрая го открих за 60лв производство на валео но ви казах какви са симптомите като се задръсти не може да не разберете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в сервизното не успях да открия дума за смяната на това чудо (таблиците за поддръжка). Само в раздела за климатика пише за няколко симптома когато е задръстен, но нищо за смяна/проверка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Искам да попитам колко фреон се слага на сивик 1.6 95г. d16y3 Благодаря предварително :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

625 / + - 25 / грама - R134a.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, а какво масло е хубаво да се сложи на компресора ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...