Jump to content
kick

дросел на 60мм. за Д серия ?

Recommended Posts

привет колеги и колежки, :-) имам малко неясноти относно дросела за D16Y8, искам да сложа 60-63мм. имали някой идея, от кой модел би станал, намерих един дросел който продава колега от форума но няма мап сензор, или по скоро моя мап седи на самия дросел, а при него май не е там, говорих с друг колега който ми каза че стават от B и H серийте но..... претеснява ме мапа.... някой има ли идея как стават нещата благодаря предварително :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мапа не те бърка ,той може да се сложи където и да си поискаш само трябва да е вързан с маркуче за дросела з ада мери :huh: Иначе правилно са тиказали колегите ,на Н серия мисля ще те оправи около 61 63мм е .Има и тунинг версии ,но са по скъпи и по големи :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е но трябва да имаш и щуцер на дросела за да вържеш външен мап, щото ако няма щуцер трябва да пробиваш а като ще пробиваш по добре си купи дросел със мап. По добър вариант е направо с мап :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:):):) благодаря за инфото, беше много цено :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, от Б16А2 дросела си пасва перфектно. Но имай предвид, че преди да го сложиш трябва да си разстържеш входа на всмукателния колектор, т.к той е с диаметър като на фабричния ти дросел (56мм). За целта си вземи гарнитура за дросела от б16а2, наложи я на колектора си и очертай 60мм диаметър по нея. След това го занеси на фреза да го разстържат. Ако това го пропуснеш операцията се обезсмисля.... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а на Б16 колко мм. е дросела, и мапа на него ли е, за мен по добрия вариант е 63мм. но в крайна сметка може да мина и на 60мм. с малко портване може да стигне 62-63мм. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

мапа ако искаш да е на дросела ще трябва да е 92-ра + година, на по старите не е на дросела + това 63мм дорсел на хонда няманито на прелюд нито на нищо. Има 62 които е на интегра таип Р 200-210 коня версиите.)(които маи доста трудно се намира)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На JDM B16A (SiR2) дроселите са без MAP (външен е). Ако не съм прав някой да ме поправи. Гарнитурката струва 10лв в "Карада" Варна...предполагам в "Бултрако" цената е същата :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а съвместимост между всмукателните колектори на Б и Д серийте има ли ? или е само на дроселите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на дроселите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

взех дросел на 60мм. от Б16А2 мисля, имам обаче още няколко въпросчета, 1.дросела който взех, има тръбичка (най вероятно за охлаждане с антифриз или нещо такова) при мен я няма,ако само я запуша решавам ли броблема?2.до колко мм. мога да портна дросела ( имайки впредвид че мога да си позволя, на фреза да му взема 1.5-2мм.) така ще стане на 62-63мм. има ли смисъл?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

портвай го до диметъра на дросела и после на ръка леко заобли фрезованото от към пленума (тоест вътршната част на фрезованото)тая тръбичка или е към един клапан или е просто тръбичка... ако е само тръбичка може да не я закачаш, но ако под дросела има едно цилиндрично нещо наречено IAC то трябва да муснеш вода през него иначе ще ти държи много високи обороти на загрял мотор. Това е нещо като термостат... на струден мотор байпасва дросела а като се стопли мотора се затваря и остава само контрола на IACV-то

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела от този вид ли е ?

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

да, новият дросел е такъв, оргиналнят на колата беше без този вакум над клапана :-) вчера го мнонтирах, портнах само всмукателния колектор, направих го на 60мм. (колкото е Ф то на дросела) Ф то на дросела от към колектора беше на 61мм. а от другата страна 62мм. :-) всичко стана прекрасно, сега колата полудя :-) много съм доволен от ефекта :-) полирах дросела, всмукателния колетор, нови гарнитури, и всичко което беше нужно благодаря на всички който помогнаха и дадоха съвети,спецялни поздрави и благодарности на ДИДО без които нямаше да се справя :ph34r::thumbs1:;) ПОЗДРАВИ

Редактирано от KICK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос, KICK! :) А можеш ли да кажеш каква е процедурата за полирането на всмукателния колектор? В такъв смисъл...полира го на входа, където е портнат или полира рънърите? С каква шкурка ги прави нещата? :) Питам, защото същите работи ще ги правя и аз скоро (дросела и гарнитурите обират прахоляка в гаража от месец :D), но се бавя, защото съм си навил на пръста да измеря каква е мощността преди и след процедурата ;) Да се видят нещата в цифри....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами самия колектор ще е доста трудно да се полира :-) аз полирах само достъпните и по малко достъпните места,невъзможните като самите рънари не съм ги полирал, по голямите магазини, като бриколаж примерно, продават едни комплекти за шлайфане и полиране, аз направих сефтето на колмплекта на приятел, те се продават в коплект с нещо като малка бормашинка, играчка си е но аз обичам да се занимавам с такива неща :-))) и един съвет от мен, като тръгнеш да портваш колектора, пъхни някакъв працал преди това вътре, иначе се пълни целя колектор със струшки, после много зор докато ги искараш :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав за стружките...после трябва да се почистят максимално добре при всички случаи. А питах за рънърите просто информативно, защотото имаше някаква вероятност креативния български ум да е измислил някакъв тарикатски начин за полирането им :) въпреки, че аз не бих ги полирал, защото от многото изчетени теми по-въпроса заемам страната на хората, които са против полирането на рънърите на всмукателния колектор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-) да тези теми с полирането и аз ги четах, само едно хубаво измиване от нагара поне, ще е голям +, аз взех няколко бутилки разредител, запуших отворите на колектора, напълних го до половината и го раздрусах като кисело мляко :) и така няколко пъти :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от прелюд Ф20А4 доколкото знам е на 60мм може ли да се ползва за сивик д серия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;):(;) Една от най-добрите идеи за тунинг на Д-серия!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега да разбирам ли от поста ти че става дросела от ф20 за д серията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

крайние ефект е 0 но пак педала на гаста радва :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, нещо неможах да разбера този коментар, сигурен ли си, че си го пуснал на точното място???а иначе, мисля че на F-H-B-D сериите дроселите са съвместими, има разлики в маповете, едните са на дроселите а другите са наоколо :-))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колега:D ти маи неразбра каза ти че краиния ефект е 0 след твоита продцедура разликата е в респонса главно не толкова в мощноста. ;) ;) :cool::cold::yes:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По вашата логика щом крайния ефект е 0 трябва да няма и ефект в така наречения "респонс" :) Някой да е виждал дино от такава процедура? Аз не съм виждал и не мога да кажа "ДА вдига 3 коня" или "Не, нищо не се променя в мощността", но просто си противоречите с това, че имало повече "респонс", а няма повече мощност. От къде идва този "респонс"? От психиката на човек или от промените, които е направил? Логиката говори, че би трябвало да има по-голям въздушен дебит...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега;) ти маи неразбра каза ти че краиния ефект е 0 след твоита продцедура разликата е в респонса главно не толкова в мощноста. :) :) :) :) :D

щом така смяташ ОК, това си е лично твое мнение, само се чудя едно, ти колко пъти прави тази процедура, и стигна до това заключение ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По вашата логика щом крайния ефект е 0 трябва да няма и ефект в така наречения "респонс" :) Някой да е виждал дино от такава процедура? Аз не съм виждал и не мога да кажа "ДА вдига 3 коня" или "Не, нищо не се променя в мощността", но просто си противоречите с това, че имало повече "респонс", а няма повече мощност. От къде идва този "респонс"? От психиката на човек или от промените, които е направил? Логиката говори, че би трябвало да има по-голям въздушен дебит...

и аз много бих искал да видя графика, но с наистина добро сравнение а не единия на 56мм непипан а другия на 60 ама оформен добре на ръка.колкото до респонса, той не е в следствие на увеличена мощност а на промяната (увеличението) на сечението при едно и също натискане на педала на газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в последното изречение визирам малки ъгли на дросела, а не напълно отворен дросел. Тоест при малко натискане с големия дросел според мен ефекта е същия като при по-голямо натискане на стария по-малък дросел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колега;) ти маи неразбра каза ти че краиния ефект е 0 след твоита продцедура разликата е в респонса главно не толкова в мощноста. :):D;):o :o

щом така смяташ ОК, това си е лично твое мнение, само се чудя едно, ти колко пъти прави тази процедура, и стигна до това заключение ???
доста години преди теб съм ги правил тези неща :) :) :D :D :D;):) (прочети и 1 net какво ти е написал) за респонса чувал съм отзиви и като смениш свещите от нормални с иридиеви пак за повече респонс там сигурно вдигат по 4-5 коня отгоре Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, аз неискам да се заяждам с никой, просто исках да разбера, дали ти си правил точно тази процедура, на точно този мотор, а за това кой от колко време е правил разни неща..... ОК.... не споря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

и на д16 съм го правил бих казал че не съм доволен може би иска настроики на Ецу.(очаквах повече)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да предположим че аз нищо не разбирам, колата съм я карал и преди итервенцията и след това, за мен разлика има, друг е въпроса кой какви очаквания има, не е стала 160к. определено, дали е само респонс, или има някое конче повече никои неможе да каже, логиката ми е че ако има малко повече въздушен дебит, трябва да има и малко повече мощ, ако при дросел с Ф56мм. и при напълно отворена клапа влиза въздух Х, при дросел с размер Ф60мм. и напълно отворена клапа колко въздух влиза ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ами не е баш така щом има повече въздух трябва да има и гориво следователно трябват настроики другото даже може да я влоши,.аз съм я замервал с уред без настроика разлика нямаше (на 400 метрА)така и си остана ненастроена:)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се опитах да измеря разликата в показанието на МАП сензора на Б16 с 58 и 60мм дросел.... и не успях, тоест разликите бяха съпоставими с грешката на измерването.

ако при дросел с Ф56мм. и при напълно отворена клапа влиза въздух Х, при дросел с размер Ф60мм. и напълно отворена клапа колко въздух влиза

това е така ако дросела ти е тясното място, но при условие че всеки порт ти е с поне 2 пъти по-малко сечение, главно портовете оказват влияние на това което влиза в двигателя. Дроселът се намесва с сметката само с малко по-голямото си съпротивление, но неговото съпротивление е смешно малка част от съпротивлението на цялата система.С други думи, на теория, трябва да има малко по-малко съпротивление с по-големия дросел. Да ефект ще има.Аз обаче бих си похарчил времето и парите другаде, където ползите ще са по-големи, да не кажа измерими :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами ОК, кажете тогава, къде да вложим времето и парите си :rolleyes: какви идей можете да дадете?? то темата се измесва ама....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако положение X-7% (разликата м/у 56 и 60мм е около 7%) на новия дросел(60mm) отговаря на положение X на стария 56mm, то на какъв дебит ще отговори крайното положение на новия дросел Y? Би трябвало да е по-голям с около 7%(при напълно отворена клапа)... Та следващото ограничение след това идва от портовете както каза 1net. За мен KICK не е направил грешка с монтажа на новия дросел... Може пък човека да реши после вал да си сложи (дай Боже) :rolleyes: Аз ще се помъча след около месец да направя разни измервания и, ако имам успех ще ги постна тук :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не е грешка ест + е но трябват още нещата примерно интеик чип генерация съвкупно ще получи задоволителен ефект ! (Сам ще види като направи и тези подобрения ) само по себе си всяко едно е нищожно това е. :rolleyes:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Та понеже не можах да си редактирам последния пост - в него ползвам логиките на KICK и 1net като само ги подредих малко. За сега ще си фантазирам за надеждата да има малко оставен "аванс" във всмукателната система и с големия дросел да се намалява този аванс. От друга страна Kiril каза, че настройките на ECU-то също са от значение и би трябвало да е така. Все едно да плиоснеш един вал Stage2 в главата и да си бръмкаш със стоковия комп :rolleyes: Някак си не е оптимално и удачно...Абсолютно съм съгласен с К1r1l :) всяко допълнително подобрение ще води до доказва на предходните.

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с интеик съм, изпускателен колектор 4-2-1, цялостна изпускателна генерация на Ф60, със спортен резонатор и крайно гърне ремус,иридиеви свещи denso :) не е само дросела, преди да почна да правя дросела, в един щатски сайт за хонда четох, че без настройки на ECU-то може да се сложи дросел до макс Ф63мм. след това се изисква подмяна на смукателния колектор със спортен такъв, и задължително настроика на ECU-то + нов чип + минаване през дино тест, обяснението беше, че имено поради тази причина спортните дросели започват от най малко Ф68мм. и нагоре, правя опити да намеря въпросният сайт но....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...