Jump to content
AlexDJ

Плюсове и минуси от ранен или късен Втек

Recommended Posts

Здравейте колеги.Задавам си разни въпроси и мисля да ги задам и на вас.Какъв е + и - да мие ранен втека в момента моя е на 4500 рмп порбвам съм да е по рано и по късно но сякаш тука е най добре, говоря за Д15- мини ме без в тек колата врви добре до 5500 рпм ако го направя да е 100 преди тези обороти пак тругва ,но мкасималната мощност е по малка от колкото с по ранен , ако е по късно става дупка .. а ако е към 5000 пак е по ниска максималната .меря я с инфо борд на един и същи път все в една посока .и гледам разликите какво мислите вие къде трябва да е втека ?!

Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми където е фабрично - ;) май на 5100. Мисля си, че Японците са го измислили достатъчно добре (естествено не съм голям капацитет, може и да дрънкам глупости)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде около 5200 е най добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен максималната(пиковата) мощност си е константна за дадения вал при дадените настройки на гориво и предварения, без да се афектира от точката на включване на VTEC. Иначе темата е дискутирана преди няколко месеца ;) даже 1net беше пуснал дино графика на D15 блок (нз точно какъв) със Z6 глава и на графиката ясно си личеше, че оптималната точка е някъде около 5300 оборота(по памет). Ако се активира преди това VTEC системата се появяваше един пад във въртящия момент...респективно конските сили. За по точно инфо се разрови за темата. Мисля, че се казваше VTEC engagement point ;)П.П малко не мога да разбера какво си имал предвид под максимална мощност, тъй като не си конкретизирал в кой момент - като цяло макс мощност на колата или в момента на включване на VTEC каква мощност ти отчита. Ако е второто се ориентирай по графиката на 1net и пробвай пак да тествашП.П.П а отговора на въпроса "ранен или късен VTEC?" e оптимален VTEC :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя vtec отваря на 4800 об/мин,но нямаше кой знае каква разлика моя механик ми направи подаръче (спортна маслена помпа) с по голямо налягане...по добра работа на vtec-а. AlexDJ,ако я смениш и твоята ще осетиш разлика не само в бръмченето ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен максималната(пиковата) мощност си е константна за дадения вал при дадените настройки на гориво и предварения, без да се афектира от точката на включване на VTEC. Иначе темата е дискутирана преди няколко месеца !!! даже 1net беше пуснал дино графика на D15 блок (нз точно какъв) със Z6 глава и на графиката ясно си личеше, че оптималната точка е някъде около 5300 оборота(по памет). Ако се активира преди това VTEC системата се появяваше един пад във въртящия момент...респективно конските сили. За по точно инфо се разрови за темата. Мисля, че се казваше VTEC engagement point :lol:П.П малко не мога да разбера какво си имал предвид под максимална мощност, тъй като не си конкретизирал в кой момент - като цяло макс мощност на колата или в момента на включване на VTEC каква мощност ти отчита. Ако е второто се ориентирай по графиката на 1net и пробвай пак да тествашП.П.П а отговора на въпроса "ранен или късен VTEC?" e оптимален VTEC :o

при моите мерения графиката е винаги на горе до минимално вклучване на 4500 рмп и с еднаква смес и предварение на еднакъф пут дава повече мощност .. от колкото 5300-500 разликата е малка но цялата графика от момента на включване сее изместила малко на горе спадове и дупки няма .оптималното да кажем е 5300 .. акаво печелим и губим от по ранен 4500 както е при мен аз мисля ,че печеля монимално увеличение в мощоста и губя повече гориво което нее мн оптимално .. ако е по късно е обратното графиката може да сия местиш по твое желание както и разхода до такъв извод стигнах.ще прегледам търсачката , но доста търсих и не открих инфо

моя vtec отваря на 4800 об/мин,но нямаше кой знае каква разлика моя механик ми направи подаръче (спортна маслена помпа) с по голямо налягане...по добра работа на vtec-а. AlexDJ,ако я смениш и твоята ще осетиш разлика не само в бръмченето :o

Колега за маслената помпа си прав.. несе бях замислял но може би ще имаш по бързо включване на в тека, той като е включен просто си стоят ония шплентове там и тя си е на голямата гърбица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Прегледах темата мн обстойно .и след доста тестове в вече хубаво време и добри ословия стигнах до горе до същия извод.. чекам един приятел да ми върне чиповете изтрити(че тва мие най-големия проблем няма с каво да ги трия) и съм моднал вече една нова таблица с В тек на 5240 рмп по графики и наблудения май "дупето" и аматиорските датчици лъжат ,като пробвам да видя какво става ще снимам и кача 2те графики на 4560рмп и на 5240рмп В-тек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като писах отговор в онази тема, установих че съм се объркал и си едитнах мнението там. Промених данните за Б16 и Б18ц4 защото явно хората я ползват тази тема, пък бях дал грешна информация.По темата.... Не би трябвало при промяна на втек-а да се променя максималната мощност. Ако се променя, то просто опира до грешка в измерването която може да бъде породена от много неща:- дупки- наклон- различен стил на каране- алгоритъм за измерванеМога да гарантирам за това си твърдение и да го подкрепя с точни измервания. Теорията и практиката показват че подобни промени се отразяват на въртящия момент само в около въпросните обороти. Моментът при пикова мощност обаче е доста далеч от тези обороти и не би трябвало да се влияе. Да ви кажа, не съм виждал разлика в мощността при подобни интервенции. Моментът прави каквото ще прави около 4-5000 и после си отива на мястото и повтаря предишните рънове. Според мен, или грешките са в теб или ако резултатите ти са много постоянни, то алгоритъма на инфо борда се подлъгва от нещо. Почти 100% съм сигурен че алгоритъма на Информър не се оправя добре с пикове на въртящия момент. Предполагам го защото съм правил подобно нещо преди години и трябваше да си избера дали искам плавна графика и да загубя резките пикове или да имам всички пикове, но графиката да е прекалено назъбена. Почти съм сигурен че и той е взимал подобни решения макар че никога не съм го обсъждал с него.Разгледай си графиките на момента и ги сравни с мойте. Би трябвало да са близки по форма. Не гледай самите стойности и ако инфо-борда има възможност за настройка на изглаждането на графиките поиграй си и с това.Последно: погледни графиката от цитираната тема... на синята графика има едно моментно пропадане което изчезва в червената около втек-а.... Подобно пропадане според мен ще бъде доста замазано при теб, тоест няма да се вижда доста добре. Това точно зависи от заглаждането на графиките при различните алгоритми за измерване на мощност и въртящ момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябваше да си избера дали искам плавна графика и да загубя резките пикове или да имам всички пикове, но графиката да е прекалено назъбена. Почти съм сигурен че и той е взимал подобни решения макар че никога не съм го обсъждал с него.

Емо мн си прав! Аз съм пред същата та дилема , но све пак мисля да я направя плавна както тие червената графика .Правя обаче една голяма грешка.. базирам само от мощноста момента несъм го мерил до сега.. тярабва и него да взимам пердвид

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...