Jump to content
gear grinder

Time Attack,touge...

Recommended Posts

Пускам тази тема защото не можах да намеря подобнаимам няколко въпроса към хората практикуващи малко по-различни мото дисциплини освен драг !!! Къде тренирате имайки предвид колко оскъдни и малко са ни пистите ?каква кола карате ? как я подготвяте ?какви модофикаций сте направили и защо Общо взето всякакви дискусии по тези въпроси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.driftclubbulgaria.com/adobe%20f...tack%202010.pdfТова е регламента за тази година. Най-лошото е че никой не те предупреждава а всичко се прави в последния момент, няма вече клас 1600куб. а до 2000куб. и нагоре. Цяла зима правиш нещо ама накрая месец преди старта казват ами така до 2000куб. и тъпата хонда вече не е конкурентна щото е 1500. Искам да чуя Емо 1net като е правил правилника защо не защити малко тоя хондовски 1600куб. клас, казаха че той го предложил, аз не вярвам ама така. Абе затворили са се и на никой не обръщат внимание в сайта им, дори не можеш да влезеш във форума им да се ограмотиш. Обади се мой приятел и му викат давай 60лв. и влизаш във форума, щото иначе не си в час със промените. Абе кофти организация и сайта им стар и така, карай на калояново когато може и свиркай. А за класа 1600 още съм бесен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за клас 1600 не го знаехжалко защото Хонда найстина са най-силни тама аз за момента се занимавам по нерегламентирано и като хоби по скоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда не са силни само в клас 1600 ..... Силни са на всякъде, просто няма пари за такива Хонди и двигатели.

Както каза Дока, правиш , правиш и накрая изненада. Цялата работа много ми прилича на пародията наречена "Драг рейсинг У България". Те там са все някакви агенти от "федерацията " на Джадайте и си пишат правилата да им е добре на тях. Както и да е .... има Калояново и "свободно каране" , там ще се вихря живот и здраве.

 

Също голям смях в правилата беше ванкеловия двигател * 1.7 :( Ами като има куци марки и не могат да направят вървящ двигател ще правим удобни за "нас" класове и ще вдигаме коефицента на тея дето могат. Скоро чакам да има коефициент *1.8 за Vtec :lol: :lol: :dry: Както казах всичко е пълен смях и комплекси .

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм съгласен с много от вас за някой неща, а за други съм на 100% т.е. "истината е някъде там" :Pдокторе, като говорим за "италианско", "тайм атак" или както и да го наречем , карането по затворен паршрут за време, сивик 1.3 е добра конкуренция на повечето коли до 2л поради простата причина, че излиза с много качествено окачване от завода, а всъщото време повечето от пистите в календара не позволяват каране на повече от 2-ра ( и по-малко ) ... получава се малко, ако мога да се изразя така, като да наредиш два ренталски карта, като единия е с 9 коня матор и много кофти гуми, а втория с 6 коня и много добри гуми - резултата е спорен, ако не и предрешен в полза на добрите гуми ... не знам защо си мислите, че на Емо ще му е лесно в тая ситуация :P .. той е може би най-прееб@ния от реформата ... Това, че са се затворили е тяхно право :lol: макар и аз да не се радвам .. все-пак права да чета имам, което ми стига ...Теро, винкела, както много добре знаеш не може да бъде съпоставен 1:1 със бутален двигател по отношение на обема, поради характера на самата идея :lol: ... поради същата причина и буталните с турбина се съпостаявт през коефициент с атмосферните ... ако имаш 3л реактивен двигател, той също трябва да мине през коефициент, за да се съпостави със атмосферен бутален или другите два типа ... :dry: за променилите фази на газоразпределяне бирата е съвсем друга - там хонда не е монополист на пазара, особенно в наши дни и реално те не помагат за повишаване на пиковата мощност ... т.е. няма как да стане някой с разум в главата да почне да ги умножава ;) За мен най-безумна е концепцията им за точките и идеята за "перформънс" :(, а не тая за класовете по обем, но тя е базирана от части на това, което може да бъде доказано бързо на пистата ( трудно се доказва, в аматйпрско състезание, че валовете ти не са сток да речем)безумно е например: перформънс окачване = червено кони, но цял ненастройваем кит с 40мм по-нисък от оригинала + 3хПо-твърд = сток, защото има по-малко от две степени на настройка ...сменен двигател, примерно 3.2 от NSX в коша на CRX не е дава точки, но 4 дросела ДИРЕКТНО те хвърлят при момчетата с клетките :P ... аз съм изправен пред избор - да спра да си бутам колата в посока "по-бързо" и да направя две крачки назад, или да кажа чао на всички шансове да вляза в състезателната 8-ца на кое да е състезание, освен ако не останат само 7 други в състезанието ...нека обаче да се върнем на темата, защото колегата зададе конкретен въпрос ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-добрата тренировка за автомобилен пилот винаги е била картинга.карай картинг повече и ще си много напред.дори и рентаджийски да е,даже по-добре да е рентаджийски щото е слаб и ще наблегнеш над техниката си.много хора компенсират липсата на умения с мощността на колите си.това работи ама само на драг или направо:)по мойта кола имам Heavy-Duty Sway bars,LSD,Strut bars(custom) и тези три неща промениха колата ми коренно.скоро ще дойде и системата 4WS,която е плюс особено когато повечето състезания от календара са на картинг писти.олекотявай колата,вземи окачване,купи сликове.чак после мисли за дросели,валове и дивотии.успех.надявам се да се засечем по пистите,зависи дали ще смогна с финансите за да участвам тази година поне някъде.между другото точно когато ти е трудно е добре за изграждане на характер и за осъвършенстване.ако караш най-силния автомобил в класа си ще си като Илия Царски-смешна работа.а какъв срам е като те бие някой с по-бавна кола не е истина.аз карам в 'Ц',но ми е адски готино като скъсам WRX STI или някое EVO,което се е случвало.научете си автомобилите и се забавлявайте-това е целия смисъл.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude много добре казано!относно картинга не съм се замислял че би бил добра тренировкапоради простата причина че е много различен,ренталите са без скорости,директно управлениено като цяло имаш правоа относно модификациите възнамерявам първо да наглася окачването ,а именно sway bars,camber kit и тн и тн мощноста с която разполагам ми е предостатъчна на този етап.Може ли да ми дадете съвет за още едно нещо според вас с кое е по-добре да се направи компромис късите предавателни числа на кутията или lsd?тъй като кутията с която карам в момента е къса и много удобна но няма lsd а реша ли лсено бих могъл да я заменя за такава със но чуствително по-дълга

Редактирано от gear grinder

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май нещата опират до конкретната писта ... примерно на калояново може късите скорости да те изкарат напред, но според мен на картинг писта като Плевенската, където се кара само на 2-ра, LSD-то ще даде по-голямо предимство ... трябва разбирасе да кажеш колко аджеба са ти дълги скоростите сега и какви биха станали с LSD, защото така само можем да спекулираме ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лукчо,не си прав.За да ти помага шпера ти трябват обороти.точно на спънатите писти не ти помага,защото караш на постоянна втора и по завоите оборотите са средни,дори ниски на места.там ти помага само окачването и линиите които избираш като траектория.аз например съм с най-дългите скорости на мойта кола и не ми е гадно.просто се научаваш да си караш колата такава каквато стане.но не прави компромис с шпера.това е една от най-хубавите модификации които можеш да направиш на колата си за каране на писта.особено ако ти е по-силна колата.не прави компромис с него,той е задължителен ако гониш добър резултат в тези състезания.относно картинга,това че нямат скорости нищо не значи.ти знаеш как и кога да превключваш,целта не е да тренираш превключване а да усетиш границата на сцеплението,най-бързите линии,да си изградиш стил който ти пасва-дали да е агресивен или да е плавен.....все такива доста по-важни неща от превключването на скорости.а когато картинга е слаб както са рентаджийските ще се научиш да носиш скоростта си максимално добре през завоя,защото там всяка грешка го спъва зверски.gear grinder, между другото какъв е проблема да си добавиш LSD на сегашната кутия?

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем да поставя и на тази кутия LSD което ще е най-добрият вариант,но ще е бая скъпичко.Става въпрос за s4c кутия а другата която имах предвид е s9b.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, ще ти кажа защо съм прав. картинг писта: макс скорост (с много фантазия) 110км/ч, средна скорост ~ 43-45км/ч ( за Плевен да речем) Калояново: макс скорост ?!? неизмерима :D, но мисля, че минава 200 за някой коли, средна скорост ~ 100км/ч с повишаване на скороста шанса за превъртане на гумите и недозавиване на изхода от завоя в следствие от това намалява, в същото време, колкото по-бърз е завоя, толкова по добре се взема на недозавиванереално на картинг писта ако сменяш предавки ставаш бавен - не се получава на 1-ва т.е. ако скоростите ти са прекалено дълги си прецакан, а в същото време ако биеш някъде прекъсвач на 2-ра, значи губиш време за да превключваш и скоростите ти са прекалено къси т.е. на картинг писта ти трябват правилната втора, голям кастър, евентуално правилния камбър и дай боже шпер докато на писта като калояново ти трябват къси скорости, но достатъчно дълги, че да не ги свършваш далеч преди края на правите, слик или много добра гума според клас, доста камбър( да се разбира - достатъчно ) и много двигател .. е и здрави гащи по завоите ;)Емо дава доста добри времена и на двете и без шпер :D така че нищо не е меродавно - трябва преди всичко да можеш да караш ! П.П. И да не можеш да караш пак е кеф ;) и не трябва да се отказваш .. и да, картинга е добра тренировка - основните правила са същите, а карането на кола на картинг писта е точно като карането на картинг, но без възможностите за балансиране с тяло и може да е с предно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лукчо,на теория уж е така но на практика не е.За да работи шпера си иска обороти,за да може да те дърпа в завоя.Когато завоите са бавни си караш като без шпер.А като казвам че иска обороти ти говоря за 4500 и нагоре,преди това все едно го няма.колкото и къси да са ти скоростите на 2-ра в обратен завой няма да си с 4500 и нагоре.а точно недозавиването те бави на по-бързите учасъци,когато можеш да й скочиш на кокалчетата но не го правиш за да не излетиш от трасето.това е загуба,голяма загуба.особено ако е на изхода за правата защото на края няма да си с 160,а със 140 примерно.иначе не съм карал на Плевен,само на Кюстендил и калояново.на Кюстендил е доста спъната пистата и въпреки дългите скорости шпера ми помага тук-там.просто зависи от много неща,но на силна кола с предно шпера за задължителен.иначе Емо има доста павен стил на каране,държи колата в средни обороти там където аз я карам да крещи.той си е изградил този стил сигурно покрай колата си.като сложи шпер може и да го промени.но на кола с предно без шпер,точно за да минаваш по завоите не я караш да крещи,защото тогава ще те изквърля недозавиването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интереснооо тук май този който не кара по пистите учи този който кара :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VTEC Inside LUDA, Поясни моля ? Не познавам колегата gear grinder и не знам къде е карал ...

 

Иво, ще ти го покажа при върва възможност ... на бавна писта се печели много повече от завоите отколкото на бърза , завоя е мястото където LSD-то помага ( като изключим старта ) ... още повече, че на високи предавки ако на бързата писта се кара със сликове, LSD-то няма да окаже почти никакво влияние, ако колата е сивик с б16 и надолу, и окачването е достатъчно стегнато, че да не вдига предна вътрешна гума ( те такова нещо на сивик не съм виждал )

Още повече .. какво означава колата ти да крещи ? че през целия, 180-градусов завой си на газ ? Правиш нещо грешно ако е така ...

Когато става дума за пряко състезание,чрез по-добрия старт, LSD-то помага повече на писта с обща продължителност на състезанието 2 минути отколкото на такава с 3 минути, което значи че пак картин пистата се облагодетелства ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VTEC Inside LUDA, Поясни моля ? Не познавам колегата gear grinder и не знам къде е карал ...

 

Иво, ще ти го покажа при върва възможност ... на бавна писта се печели много повече от завоите отколкото на бърза , завоя е мястото където LSD-то помага ( като изключим старта ) ... още повече, че на високи предавки ако на бързата писта се кара със сликове, LSD-то няма да окаже почти никакво влияние, ако колата е сивик с б16 и надолу, и окачването е достатъчно стегнато, че да не вдига предна вътрешна гума ( те такова нещо на сивик не съм виждал )

Още повече .. какво означава колата ти да крещи ? че през целия, 180-градусов завой си на газ ? Правиш нещо грешно ако е така ...

Когато става дума за пряко състезание,чрез по-добрия старт, LSD-то помага повече на писта с обща продължителност на състезанието 2 минути отколкото на такава с 3 минути, което значи че пак картин пистата се облагодетелства ...

да крещи имам предвид да е в обороти.Емо например кара на 3-та,там където аз карам на 2-ра.Просто на мен ми е по-комфортно когато колата е по-рязка и нервна,а той е доста по-плавен.Относно LSD-на обратен завой няма да ти помогне хич-гарантирам ти го,пробвано е.

дори на националната като обикаляхме кръгчета около конуса ако щеш за пример- пак става.

а за да не олеква вътрешното колело при завой на кола с предно може да й помогне само яка стабилизираща щанга,която с пружинния си ефект да натиска и вътрешната гума здраво.

да те питам,ти имаш ли шпер на твойта кола?

защото ако имаш и го казваш това ,че ти помага мноог малко на висока скорост в завоя-значи не ти работи шпера:)

отделно че гумите са си гуми,шпера си е шпер.

няма значение дали си със сликове или с улични гуми,шпера си работи еднакво ефективно.

просто сликовете държат много повече и ако колата не е много силна донякъде й помагат да не превърта вътрешното колело в завоя.

не знам как мериш,че шпера губи ефективност ако пистата е над 3 минути като дистанция-много е субективно това според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще започна от последния въпрос. Когато състезанието е от място с дължина 10 минути, 1 секунда спечелена от шпера на старта е около 1/600 от състезателната дистанция, когато състезанието е 2 минути, същото време ( 1 секунда) на старта е 1/120 от състезателната дистанция.Следващ въпрос: Знаеш, че аз на моята кола нямам шпер, той е някъде в бъдещето.После, ако шпера не ти помага в бавните завои, значи не ти работи. :)При високи скорости се спира по рано, в следствие на което колата остава по-балансирана на входа, а ускоренията са по-малки, в следствие на което остава по-балансирана и на изхода от завоя, и се стреми да си вдига гумите по-малко. => по-малко работа за шпера ... Шпера върши работа само когато някое от колелата олекне достатъчно, това не значи, че с даване на достатъчно газ не можеш да го направиш излишен, а само, че ти дава възможност да ускоряваш на изхода на завои, в които колата е много наклонена и едното колело иска да се завърти към безкрайност ... Има го и момента, че ако вдигнеш колело с торсен, той се отваря и също става безсмислен ... Както казах, ако колата е стегната, балансирана и гумите достатъчно сериозни спрямо способностите на двигателя, шпера не е наложителен.Разликата в предавките, на които карате с Емо, гарантирано се дължи на това, че неговите скорости са значително по-къси от твоите ... не мисля, че някой разумен човек би жертвал 5км/ч от скороста си в завой, само за да е на 8000, където му свършва 2-рата, а не на 5800 където му се пада 3-тата (това е примерно) ... още повече, че след завоя трябва и да ускорява ... това обаче е отклонение от темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали се сещаш,че с първата си грешка или колебание тези разлики които смяташ от старта са минало?какво значи че торсена се отваря ако едната ти гума остане във въздуха?моят торсен е 1.5 way,т.е. работи като даваш газ.следователно ако карам без газ в завоя не работи.на спънати завои няма как да даваш газ,съответно оставаш без шпер.а това дето го мериш от старта,мериш ли после на излизането от всеки завой когато колата ти недозавива че шпера те спасява и ти печели време с по-ранно ускорение.идеята като караш на писта е да си или на газта или на спирачката,максимално кратко време да се возиш без да си на едно от двете:)Живко познаваш ли го от асеновград с бързия неон.питай го него длаишпера си заслужава или не,щото преди това разни кочини се ебаваха с него на Калояново.по принцип можеш да постигнеш някакъв много крехък баланс на окачване и поведение на колата безшпер,но ще е толкова трудно че нормалния начин е просто да купиш шпер и да караш натам.разликите ни с Емо идваха и от оборотите макар че аз нямам чак толкова повече обороти от него,най-вече е от стила на каране.той кара на 3-та на 4500 по завоите,аз карам на 6500 по завоите на 2-ра.Какво значи че при високи скорости се спира по-рано?Значи ли това че ако караш на 2-ра с 50км/ч цялата писта без да ти се налага да спираш хич ще направиш най-бързата обиколка.Пак казвам-идеята е да си на максимална газ и максимална спирачка максимално дълго време през гонката.всякакви междинни положения са загуби,щото само се возиш.Спираш максимално късно според скоростта която си успял да вдигнеш,като се стараеш тя да е максимално висока.Накрая като теглиш чертата и средната ти скорост ще е максимално висока.А шпера е една джаджа която ти позволява да мачкаш педала на газта максимално рано и максимално ефективно да ускоряваш в и от завоя.Но тъжният факт е че за да работи иска обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали се сещаш,че с първата си грешка или колебание тези разлики които смяташ от старта са минало?

това го има без значение дали говорим за шпер, двигател или автоматична антена - в случая не обсъждаме пилотските грешки, а ползата от дадено устройство

какво значи че торсена се отваря ако едната ти гума остане във въздуха?

значи, че когато едното колело се разтовари напълно, торсена работи като отворен диф

моят торсен е 1.5 way,т.е. работи като даваш газ.следователно ако карам без газ в завоя не работи.

на спънати завои няма как да даваш газ,съответно оставаш без шпер.

абсолютно грешно - ако не даваш газ в завой, който няма наклон, губиш скорост и съответно натоварваш гумите на спиране т.е. винаги си на газта, ако не си на спирачката, дори да е само колкото да балансираш колата в завоя .. реално понякога си на газта и като спираш, но това е само теория, ако не го ползваш

а това дето го мериш от старта,мериш ли после на излизането от всеки завой когато колата ти недозавива че шпера те спасява и ти печели време с по-ранно ускорение.

това което меря на старта е, колко печели шпера при старт, сравнен с отворен диф .. няма как да изключа времето спестено по завоите, но то е в друга сметка

идеята като караш на писта е да си или на газта или на спирачката,максимално кратко време да се возиш без да си на едно от двете :)

тук си противоречиш с едно от по-предните си изказвания, но си прав ... но това няма общо със шпера той не променя количеството сцепление което може да ползва колата, а само баланса на теглещата сила

Живко познаваш ли го от асеновград с бързия неон.питай го него длаишпера си заслужава или не,щото преди това разни кочини се ебаваха с него на Калояново.

не го познавам

по принцип можеш да постигнеш някакъв много крехък баланс на окачване и поведение на колата безшпер,но ще е толкова трудно че нормалния начин е просто да купиш шпер и да караш натам.

това пак са особености/способности на пилота, а не на колата

разликите ни с Емо идваха и от оборотите макар че аз нямам чак толкова повече обороти от него,най-вече е от стила на каране.той кара на 3-та на 4500 по завоите,аз карам на 6500 по завоите на 2-ра.

интересно ще е да го видя, но моите впечатления са, че освен при избора между 1-ва и 2-ра, Емо не изпада от vtec ... нека сам да си каже

Какво значи че при високи скорости се спира по-рано?Значи ли това че ако караш на 2-ра с 50км/ч цялата писта без да ти се налага да спираш хич ще направиш най-бързата обиколка.Пак казвам-идеята е да си на максимална газ и максимална спирачка максимално дълго време през гонката.всякакви междинни положения са загуби,щото само се возиш.

?? това за 2-ра и 50-сете не го разбрах ... поясни ако обичаш

иначе, това означава, че колкото по-бърз е завоя, толкова по-близо до центъра му ти се пада апекса, толкова по-рано спираш в сравнение с по-бавните завои и толкова по-малко спирачка използваш в самия завой

Спираш максимално късно според скоростта която си успял да вдигнеш,като се стараеш тя да е максимално висока.

Накрая като теглиш чертата и средната ти скорост ще е максимално висока.

А шпера е една джаджа която ти позволява да мачкаш педала на газта максимално рано и максимално ефективно да ускоряваш в и от завоя.

Но тъжният факт е че за да работи иска обороти.

не иска обороти, а момент, а мачкането на газта не ти го препоръчвам на писта ;)( но това последното е само съвет и не се отнася към темата )

ще ти предложа тоя разговор да го продължим утре вечер на масата, а не във форума, защото отиде далеч встрани :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ми е интересно да го продължите тук.Това е съвсем сериозно.Чета темата с огромен интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лукчо,излиза че аз не мога да карам и без да искам съм се качвал на стълбичката в най-високия клас.Трябвало е да си карам колата без шпер и сигурно щях да съм може би по-бърз.Кара се на спирачка до средата на завоя,след което се кара на газ.Колкото можеш повече газ.Не знам защо не ми го препоръчваш това с мачкането на газта в завоя,но да ти кажа до момента си работи много добре.Вярно е че мойта кола ми прощава много и позволява безобразно отношение,но така трябва да се кара ако искаш да си бърз-поне така си мисля.За торсена си в грешка,няма как червяците да прескочат в посока саом към едното колело,ако ще то да е във въздуха-това му е готиното на този шпер.Проблема на много спънатите завои е че без да искаш изпадаш в едно никакво положение,заради ниската скорост ли по-точно ниските обороти когато двигателя ти няма висока мощност.В този момент колата ти се свлича и остава само на окачване като поведение,тогава дори и да стъпиш на газта шпера не ти помага заради ниските обороти/ниска мощност.За това ставаше дума още в началото.Иначе идеята наистина е да си яко на газта или яко на спирачката,но това не значи че успяваш да го правиш.Утре нямам планове за маса,но може по-натам да си говорим за това.Конкретния пример за Емо е на Калояново в края на правата от обратната страна на кроасана.Той кара 3-те леви завоя и натам на 3-та,а аз връщам втора и ги карам на втора до късата права преди кроасана.Не ми пречи да ускорявам след това макар да ми се е случвало и за секунда да удари прекъсвач на късата права преди кроасана,но после пък саимят кроасан е за втора така че.....въпрос на стил наистина.Аз се чувствам добре когато колата ми е нервна,Емо предпочита да е плавен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз се опитвам да споря, а не да обиждам ! Никъде абсолютно не съм класифицирал карането ти ! Моля не тръгвай по тая пътека, защото не мисля, че в аматьорския шампионат има повече от 4 души, които могат да карат прилично ...

Според мен не му е мястото нито сме хората, които да излагат лекции за това как се кара .. има си литература, част от която е преведена и пусната от lz2lps във форума, и хората могат да четат и да се образоват - всичко друго е конкретно за дадения завой на дадената писта и не касая темата.

 

ето ти първия източник, който гугъл ми показа за торсен ...

 

Torsens in front and/or rear axles

 

When attempting to turn with a torque sensitive differential, the outer wheel will need to rotate more quickly relative to the differential, and the inner wheel will rotate more slowly than the differential. Friction in the differential will oppose motion, and that will work to slow the faster side and 'speed up' the slower/inner side. This leads to asymmetric torque distributions in drive wheels, matching the TBR. Cornering in this manner will reduce the torque applied to the outer tire, leading to possibly greater cornering power, unless the inner wheel is overpowered (which is easier to do than with an open differential). When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up.

 

When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simultaneously.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз се опитвам да споря, а не да обиждам ! Никъде абсолютно не съм класифицирал карането ти ! Моля не тръгвай по тая пътека, защото не мисля, че в аматьорския шампионат има повече от 4 души, които могат да карат прилично ...

Според мен не му е мястото нито сме хората, които да излагат лекции за това как се кара .. има си литература, част от която е преведена и пусната от lz2lps във форума, и хората могат да четат и да се образоват - всичко друго е конкретно за дадения завой на дадената писта и не касая темата.

 

ето ти първия източник, който гугъл ми показа за торсен ...

 

Torsens in front and/or rear axles

 

When attempting to turn with a torque sensitive differential, the outer wheel will need to rotate more quickly relative to the differential, and the inner wheel will rotate more slowly than the differential. Friction in the differential will oppose motion, and that will work to slow the faster side and 'speed up' the slower/inner side. This leads to asymmetric torque distributions in drive wheels, matching the TBR. Cornering in this manner will reduce the torque applied to the outer tire, leading to possibly greater cornering power, unless the inner wheel is overpowered (which is easier to do than with an open differential). When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up.

 

When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simultaneously.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen

хаха,Лукчо,аз не се бях обидил,но вече взех да се замислям след като ти прочетох началото на този пост :)

досега явно не съм отлепял едната гума от асфалта,за да проверя дали написанато ще е факт,мисля и занапред да не го правя.

Благодаря за полезната информация.

Остава да се разберем за плюса или неутралитета на торсена на спънати картинг писти.Понеже съм го изпитвал лично продължавам да твърдя че за да работи осезаемо,торсена иска обороти което е равно на въртящ момент.аз затова мисля да извадя още един коз от ръкава си и да си сложа 4WS на колата.обаче нека изясним въпроса за хората,които нямат право на такъв коз.

А и отделно има значение за какъв торсен си говорим,защото както виждаш има различни процентни съотношения на допустима разлика между двете колела като въртящ момент.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с отделянето на гумата от асфалта, няма да ти се случи с хондово окачване, освен ако не объркаш генерално пружините или не се окантариш някъде ( примерно да паднеш от стенд за реглаж с едната гума :o ) ... говоря за предна гума де ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е регламента за тази година. Най-лошото е че никой не те предупреждава а всичко се прави в последния момент, няма вече клас 1600куб. а до 2000куб. и нагоре. Цяла зима правиш нещо ама накрая месец преди старта казват ами така до 2000куб. и тъпата хонда вече не е конкурентна щото е 1500. Искам да чуя Емо 1net като е правил правилника защо не защити малко тоя хондовски 1600куб. клас, казаха че той го предложил, аз не вярвам ама така. Абе затворили са се и на никой не обръщат внимание в сайта им, дори не можеш да влезеш във форума им да се ограмотиш. Обади се мой приятел и му викат давай 60лв. и влизаш във форума, щото иначе не си в час със промените. Абе кофти организация и сайта им стар и така, карай на калояново когато може и свиркай. А за класа 1600 още съм бесен...

Ще отговарям малко по малко че чак сега видях темата и не съм я прочел още...Не съм правил аз правилника и колкото и да ми се искаше да се застъпя за клас до 1600, нямаше как хем да стане това, хем да има развитие в този отрасъл.С 2 думи, класовете трябваше да се променят, за да може тези които обсебихме класове А Б Ц да се махнем и да оставим нормалните хора да карат. В същото време тези които отиват в модифицираните класове ще карат на решетка където може което ще е много по-забавно за пилотите и най-вече публиката. Освен това няма време за 3 стриит класа и 3 модифицирани.... най близкия вариант беше сумарно 4 класа, тоест 2 стриит и 2 модифицирани. От тук следва че и 1.6 е прекалено ниско за граница, 2,5 - също и затова стана 2.0Не е чак толкова зле положението... 2008 и половината 2009 карах двигател 1.5 и колите които ме биеха по времена от класове А и Б се брояха на 1-2-3 пръста :)А, да не забравя, който иска да следи дрифтинг-бг форума... не знам какви са тия 60лв за регистрация и обявяване в последния момент които споменахте. Само първото мероприятие за сезона ще е обявено около 2 седмици преди самото мероприятие... всички други обикновено се обявяват месец по-рано, да не говорим че всеки момент трябва да излезе календар за цялата година... продължавам да чета темата и ще отговарям ако има още нещо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също голям смях в правилата беше ванкеловия двигател * 1.7 :P Ами като има куци марки и не могат да направят вървящ двигател ще правим удобни за "нас" класове и ще вдигаме коефицента на тея дето могат. Скоро чакам да има коефициент *1.8 за Vtec :):D :D Както казах всичко е пълен смях и комплекси .

Гледам ти е доста смешно.... смей си се

Някой ден като седнеш с още сумати народ и измислите нещо по-добро, вземи го напиши и бъди убеден че колкото и велико да го измислите, пак някой ще ви се смее.

Не че аз съм измислил това което ти е смешно, просто знам колко 15000 гледни точки има и колко 14000 от тях бяха взетио предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... а относно дискусията за шпера, и стила ми на каране.... :D ще ви отговоря много много скоро :D само да се срещна с Дарко днес/утре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане относно смяна на главата на D15B2, ако бъде сменена със Втек глава съответно със пълна инжекция-това колко точки носи и може ли да се състезаваме в клас S1 или направо сме за модифицирания. Също така жълто кони с червени пружини 40мм. по ниски носи ли наказателни точки? Моля Емо да одговори тъй като той има връзка с организацията и новите правила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, не го приемай лично :) Ясно ми е че нещата не зависят от теб (не и единствено). Не визирах лично теб като писах горния пост !!! Няма как обаче да не ми е смешно, защото цялата работа много ми прилича на "драг федерацията". До сега единствения довод защо няма клас 1.6 е че Хондите по 1.6 вървели колкото 2 л други автомобили. Това ако не е смешно , не знам кое ще е :) :)

 

Та малко относно правилата: Има доста неясни работи. Както каза Локчо относно окачването ...... това че не е стоково , но не се регулира "тЮнинг" ли е или не ??? Втората подточка е "всяка видима намеса по заводското окачване на автомобила " Ама там после има скоби "(заваряване, рязане и т.н.)." , което не говори нищо за самите аморт. и пружини.

 

Другото което е : как седи въпроса с модификациите относно двигателите. по-точно "мини ми"-то ? Никъде не пише че е забранено смяна на главата, ама и никъде не пише че е разрешено. По тая логика всичко що го няма като "тЮнинг" може да се прави или греша ???

 

 

п.п. Той Дока ме поизпреварил :)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Захапахте Емо , а реално трябва, ако въобще трябва, да захапете Искрен ... като има 1.6 клас трябва да има и 1.3 и под 1 ... ама няма как да се организира такова състезание или ще има 70 купи ... не поне сме в клас близко до тавана , а какво им е на тия с 2.2, които трябва да се борят с 6л с две турбини ? :) ( като Иво ) Двигателя сам по себеси е предимство, но само на истинска писта и само до време ... иначе NSX нямаше да е толкова дълго време най-бързата кола на Нюрбургринг ... не мисля, че смяната на глава се споменава в правилата => не носи точки ... инжекцията .. ами тя си е хонда и ти не я модифицираш , а само я сменяш :) ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е някой хора сменят колектора с НЕ хондовска (не е оригиналда) :)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е 6 точки се ядват :) пак са в сток класа ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е 6 точки се ядват :) пак са в сток класа ...

1.10.9 Модификации по входящия колектор или направата на изцяло нов – 5 т.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи супер :) една точка бонус ... мен спря да ме интересува като разбрах , че не ме грее

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още един въпроЗ: Колектора ако е хондовси/опелси/т.н. , но не стоковия за двигателя тЮнинг или е или не ?? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами то май е въпрос на трактат : 1.10.9 Модификации по входящия колектор или направата на изцяло нов - 5т.според мен ти нито го модифицираш, нито си правиш нов ...след като подмяната на двигателя с друг от марката е позволено и колата ти остава сток, не виждам причина за това подмяната на колектор със друг хондов да е проблем ... в крайна сметка това може да е резервна част, която изглежда леко различно от заводски монтираната ... реално според тия правила Ф20Ц1, със скорости от К20, в сивик 4 си е сток комбинация ... пак реално, и пак според правилата, същия мотор и скорости могат да се сложат и в роувър 200, защото в него са слагани хондови мотори ...

1.10.14 Подмяната на двигатели е разрешено, само когато става дума за двигател от същата марка, т.е. забранено е монтирането на двигател от една марка в купе от друга марка. Изключение правят5автомобилите с фабрично монтиран двигател от друга марка. В този случай, за тях е разрешено използването на 2 марки двигатели.

според мен, вие момчета издъхвате по тоя параграф ;) и идвате на моя хал ...

Задължително е наличието на всички детайли по интериора на автомобила (кори, мокети, седалки, табло и т.н.).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това не ми е проблем, защото след 1 час всичко си е по мястото ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане относно смяна на главата на D15B2, ако бъде сменена със Втек глава съответно със пълна инжекция-това колко точки носи и може ли да се състезаваме в клас S1 или направо сме за модифицирания. Също така жълто кони с червени пружини 40мм. по ниски носи ли наказателни точки? Моля Емо да одговори тъй като той има връзка с организацията и новите правила.

Смяната на главата не се таксува...Подмяна на фабричното окачване се таксува.. тоест получаваш си 4т. Както виждаш в тази точка са изброени няколко варианта и жълтото кони вляза в няколко от тях, така че си се брои за промяна по окачването. Ако не се лъжа и червеното кони влиза в тази точка заради възможността на някои да се регулират и/или да се поставят чашите на различна височина.

Хондите по 1.6 вървели колкото 2 л други автомобили

казах ти че не е това довода... ако не си ме разбрал, прочети го моля те пак.... истинския довод е че няма време за 6 класа.както казах на Дока - мини-мито не е забранено... то и суаповете не са забранени, все пак доста от хората които идват на тези състезанияискат да си тунинговат колите. Много неща са разрешени, просто се концентрирайте върху забранените.

1.10.9 Модификации по входящия колектор или направата на изцяло нов – 5 т.

това, заедно с точка 1.10.15 ограничават всмукателната система.... Първо, не забравяйте, че този регламент не е само за хонди, а за всякакви возила и ние даже сме облагодетелствани. Вярвайте ми, правилата са далеч по-тегави за другите марки отколкото са за нас. По същество.... ако колектора е фабричен - няма грижи, ако е като моя (с 30см заварка) то явно е отварян, модифициран и заваряван... значи аз бих си получил точките. Ако искате, слагате на 1.3 втек глава, колектор от У8 примерно и досел от Х22 и пак няма правило което да ви го забранява :lol: какво се оплаквате :lol:

още един въпроЗ: Колектора ако е хондовси/опелси/т.н. , но не стоковия за двигателя тЮнинг или е или не ??

Трябва да поговоря с Искрен за това. Според мен обаче трябва да погледнеш последното изречение от регламента: точка 7.2 "Правилата не се тълкуват, изпълняват се както са написани!!!"От това следва че ако можжеш да сложиш опеловия колектор без да го модифицираш, значи си ОК и няма да получиш точки.Аз по-скоро бих се притеснил ако колектора е тип Venom п.с. не се чувствам наяден, опитвам се да изясня нещата и ако мога да помогна с разбирането на правилата. Ясно ми е че има недоволни, но се надявам доволните (тези с напълно фабрични коли които искат да карат) да са повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя довод съм го чувал за драга ..... нямах предвид за италианските. Един още по конкретен въпрос: "спортен" смукател, излят от алуминий без заварки и видима намеса бройка ли се тунинг ? В смисъл някой ако не е запознат с Онда двигателите въобще не може да разбере че не е ондовски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, трябва да се консултирам... Лошото е че ако нещо не е ясно за някоя хонда познай кого ще викнат да погледне :lol:А аз нямам намерение да лъжа и ще трябва да ме убедиш че е от Рено туинго и си е паснал като у дома си :lol: Сега сериозно, наистина трябва да се консултирам с Искрен по този въпрос защото има поне още един вариант който се сещам.. примерно БЛОКС за Д серията който явно човека не си го е правил сам ама се води спортен... а в правилата нищо не се споменава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и за да не ме разбереш погрешно искам да добавя... Хората които проверяват колите не са паднали от марс и знаят не малко неща, но гарантирано не знаят всички характерни варианти за всяка марка. Затова и ако срещнат нещо което да ги усъмни или не са сигурни ще питат някой, на когото вярват и който няма лична облага от това. Това ще са хора от модифицирания клас, на които не им пука кой ще кара в стриит защото не им се пада конкуренция.Ако колата е Опел, ще привикат Владо примерно, ако е хонда - мен, ако е бмв - ми то половината им секта е там :lol:С други думи, ако някой иска да е на ръба на правилата - няма проблеми, само да си прави добре сметката и да ползва правилните части, защото подобни игрички са опасни.Пример: някой си слага корито и волан и е на ръба на точките: 10да ама боядисва конито черно и пружините черни и се опитва да мине..... всичко е ОК докато проверяващия не се усъмни. Направи ли го, шанса да минете преглед е много малък. Гарантирам ви обаче, че ако някой реши всичко да му е изрядно, ще мине преглед без никакви проблеми и заяждания.Не забравяйте обаче и нещо друго.... ако колата от примера мине преглед и после някой негов конкурент подаде контестация щото колата изглежда прекалено ниска за фабрично окачване, колата ще бъде прегледана доста по-обстойно и черния цвят няма да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...